Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"
Nα αρχίσω με μία ερώτηση (προς τους φίλους που ζούν στην Κρήτη) και μετά λέμε και τα άλλα.
Το 2004 που είχα κατέβει διακοπές κάτω, θυμάμαι ότι από την Χερσόνησσο πρός Καστέλλι, ο παλιός μικρός δρόμος είχε πολλά έργα και διπλάτυνση και "ισιωμα" σε πολλά σημεία. Μου είχε δωθεί η εντύπωση ότι ο δρόμος αυτός θα γινόταν σαν την εθνική από τα έργα που είδα. Λάθος είχα καταλάβει? Και αν τελικά δεν έιχα λάθος και ο δρόμος αυτός γίνει (αν δεν έγινε ήδη) μεγάλος, δεν μπορεί αυτός να εξυπηρετήσει το νέο αεροδρόμιο? Είναι δεν είναι 35 χλμ από το Ηράκλειο. Και με την λογική ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών του LGTL θα είναι τουρίστες (Μάλλια-Χερσόνησσο-Σταλίδα κλπ), δεν θα ήταν υπερβολή να γίνει νέος δρόμος ? (ειδικά όταν δεν θα γλίτωνε παραπάνω από 10-15 χλμ από τον δρόμο μέσω Χερσονήσσου).
Στα τεχνικά του θέματος.
Αμέσως αμέσως μιλάμε για τον υψηλότερο διεθνή αερολιμένα της χώρας, με 1200 πόδια υψόμετρο (κάτσε καλά!). Ο διάδρομος πάνω από 12.000 πόδια (κατά τι μικρότερος του LGAV).
Υπάρχουν αρκετοί ορεινοί όγκοι ειδικά πρός τα βόρεια, άρα το κατώφλι του νοτίου διαδρόμου (20) μάλλον θα πρέπει να μετατοπιστεί για τίς προσγειώσεις κατά περίπου 800 μέτρα. Νό πρόμπλεμ όμως, ειδικά επειδή οι προσγειώσεις κυρίως θα είναι στον 02. Εξάλλου και τα εναπομείναντα 9000 και πλέον πόδια θα είναι υπέρ-αρκετά.
Λόγω αυτών των βουνών, οι απογειώσεις στον 02 θα στρίβουν μάλλον 20-30 μοίρες δεξιά αμέσως μετά την απογείωση (ξεσκίζοντας στην κυριολεξία το Καστέλλι), και θα βγαίνουν στην θάλασσα μεταξύ Χερσόνησσο και Μάλλια, στην Σταλίδα πάνω όμως από τα 4-4500 πόδια, οπότε ο θόρυβος θα είναι λίγος (πλήν των TU-154 ).
Ο χρόνος πτήσης από Αθήνα για Ηράκλειο θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 10 λεπτά (τις μέρες που θα έχει βοριά, δηλαδή τις περισσότερες), αλλά από Ηράκλειο για πάνω, η διαφορά θα είναι μικρότερη του 5λέπτου.
Οι θέσεις στάθμευσης φάινονται αλλόκοτες, αλλά δεν θα πρέπει να τους δίνουμε πολύ σημασία σε αυτό το στάδιο γιατί είναι προσχέδιο. Αν θυμάται κανέις το πρώτο σχέδιο του LGAV και τα στάντς, δεν είχαν καμμία σχέση με αυτό που έγινε τελικά. Αυτό όμως που φαίνεται είναι η σκέψη για δύο "υπο-τέρμιναλ" και από ότι φαντάζομαι θα είναι τα σέγκεν και μή. Επειδή το ένα φαίνεται σαφώς μεγαλύτερο από το άλλο, πιθανολογώ ότι το μεγάλο θα είναι μή-σέγκεν (Ρώσσοι-Άγγλοι κ.α.) Όποιος ξέρει και καταλαβαίνει περισσότερα από το σχέδιο που είδαμε, ας με διορθώσει.
Το άλλο θέμα είναι το LGIR. Θα έχει λόγο ύπαρξης? Η 126 είναι απαραίτητη? Δεν βλέπω γιατί δεν θα μπορεί το LGTL να καλύψει το κενό, μιάς και θα μείνουν άθικτες οι εγκαταστάσεις εκεί? Και θα μου πείς:
"καλά, και οι μιράζ δηλαδή, δεν έχουν δικαίωμα στις μυζηθρόπιτες? Χανιά ΚΑΙ Ηράκλειο Φ-16?"
Δεν βλέπω με τίποτα αξιοποίηση του χώρου του LGIR, αν τελικά κλείσει τελείως. Εδώ δεν έγινε το παραμικρό στο LGAT εδώ και 8 χρόνια, στο LGIR θα γίνει? Με φυλακές δίπλα και εκδοροσφαγεία στην παραλία? Χλωμό.
Πάντως σε αυτή τη χώρα (όπως έχω ξαναπεί), δώσε στους πολιτικούς μεγάλες κατασκευές να κάνουν και είναι πρώτοι. Αν είναι για κανά μερεμέτι, κανά τροχόδρομο, κανά ILS, τίποτα φωτάκια να βλέπουν οι πιλότοι την νύχτα, ξέχασέ το. Εμείς είμαστε μόνο για μεγάλα πράγματα. Έκεί έχει το πολύ φαί. Τί προμήθεια να βγάλεις από approach lights, ποιός να την πρωτομοιραστεί και πόσα ρουσφέτια θα χρειαστούν για τα εργατικά? Τίποτα...τρίχες, ψιλικατζίδικα πράγματα. Ενώ ολόκληρο διεθνές αεροδρόμιο.............τότε μάλιστα............χαλάλι.
Nα αρχίσω με μία ερώτηση (προς τους φίλους που ζούν στην Κρήτη) και μετά λέμε και τα άλλα.
Το 2004 που είχα κατέβει διακοπές κάτω, θυμάμαι ότι από την Χερσόνησσο πρός Καστέλλι, ο παλιός μικρός δρόμος είχε πολλά έργα και διπλάτυνση και "ισιωμα" σε πολλά σημεία. Μου είχε δωθεί η εντύπωση ότι ο δρόμος αυτός θα γινόταν σαν την εθνική από τα έργα που είδα. Λάθος είχα καταλάβει? Και αν τελικά δεν έιχα λάθος και ο δρόμος αυτός γίνει (αν δεν έγινε ήδη) μεγάλος, δεν μπορεί αυτός να εξυπηρετήσει το νέο αεροδρόμιο? Είναι δεν είναι 35 χλμ από το Ηράκλειο. Και με την λογική ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών του LGTL θα είναι τουρίστες (Μάλλια-Χερσόνησσο-Σταλίδα κλπ), δεν θα ήταν υπερβολή να γίνει νέος δρόμος ? (ειδικά όταν δεν θα γλίτωνε παραπάνω από 10-15 χλμ από τον δρόμο μέσω Χερσονήσσου).
Στα τεχνικά του θέματος.
Αμέσως αμέσως μιλάμε για τον υψηλότερο διεθνή αερολιμένα της χώρας, με 1200 πόδια υψόμετρο (κάτσε καλά!). Ο διάδρομος πάνω από 12.000 πόδια (κατά τι μικρότερος του LGAV).
Υπάρχουν αρκετοί ορεινοί όγκοι ειδικά πρός τα βόρεια, άρα το κατώφλι του νοτίου διαδρόμου (20) μάλλον θα πρέπει να μετατοπιστεί για τίς προσγειώσεις κατά περίπου 800 μέτρα. Νό πρόμπλεμ όμως, ειδικά επειδή οι προσγειώσεις κυρίως θα είναι στον 02. Εξάλλου και τα εναπομείναντα 9000 και πλέον πόδια θα είναι υπέρ-αρκετά.
Λόγω αυτών των βουνών, οι απογειώσεις στον 02 θα στρίβουν μάλλον 20-30 μοίρες δεξιά αμέσως μετά την απογείωση (ξεσκίζοντας στην κυριολεξία το Καστέλλι), και θα βγαίνουν στην θάλασσα μεταξύ Χερσόνησσο και Μάλλια, στην Σταλίδα πάνω όμως από τα 4-4500 πόδια, οπότε ο θόρυβος θα είναι λίγος (πλήν των TU-154 ).
Ο χρόνος πτήσης από Αθήνα για Ηράκλειο θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 10 λεπτά (τις μέρες που θα έχει βοριά, δηλαδή τις περισσότερες), αλλά από Ηράκλειο για πάνω, η διαφορά θα είναι μικρότερη του 5λέπτου.
Οι θέσεις στάθμευσης φάινονται αλλόκοτες, αλλά δεν θα πρέπει να τους δίνουμε πολύ σημασία σε αυτό το στάδιο γιατί είναι προσχέδιο. Αν θυμάται κανέις το πρώτο σχέδιο του LGAV και τα στάντς, δεν είχαν καμμία σχέση με αυτό που έγινε τελικά. Αυτό όμως που φαίνεται είναι η σκέψη για δύο "υπο-τέρμιναλ" και από ότι φαντάζομαι θα είναι τα σέγκεν και μή. Επειδή το ένα φαίνεται σαφώς μεγαλύτερο από το άλλο, πιθανολογώ ότι το μεγάλο θα είναι μή-σέγκεν (Ρώσσοι-Άγγλοι κ.α.) Όποιος ξέρει και καταλαβαίνει περισσότερα από το σχέδιο που είδαμε, ας με διορθώσει.
Το άλλο θέμα είναι το LGIR. Θα έχει λόγο ύπαρξης? Η 126 είναι απαραίτητη? Δεν βλέπω γιατί δεν θα μπορεί το LGTL να καλύψει το κενό, μιάς και θα μείνουν άθικτες οι εγκαταστάσεις εκεί? Και θα μου πείς:
"καλά, και οι μιράζ δηλαδή, δεν έχουν δικαίωμα στις μυζηθρόπιτες? Χανιά ΚΑΙ Ηράκλειο Φ-16?"
Δεν βλέπω με τίποτα αξιοποίηση του χώρου του LGIR, αν τελικά κλείσει τελείως. Εδώ δεν έγινε το παραμικρό στο LGAT εδώ και 8 χρόνια, στο LGIR θα γίνει? Με φυλακές δίπλα και εκδοροσφαγεία στην παραλία? Χλωμό.
Πάντως σε αυτή τη χώρα (όπως έχω ξαναπεί), δώσε στους πολιτικούς μεγάλες κατασκευές να κάνουν και είναι πρώτοι. Αν είναι για κανά μερεμέτι, κανά τροχόδρομο, κανά ILS, τίποτα φωτάκια να βλέπουν οι πιλότοι την νύχτα, ξέχασέ το. Εμείς είμαστε μόνο για μεγάλα πράγματα. Έκεί έχει το πολύ φαί. Τί προμήθεια να βγάλεις από approach lights, ποιός να την πρωτομοιραστεί και πόσα ρουσφέτια θα χρειαστούν για τα εργατικά? Τίποτα...τρίχες, ψιλικατζίδικα πράγματα. Ενώ ολόκληρο διεθνές αεροδρόμιο.............τότε μάλιστα............χαλάλι.