LGTL Kasteli - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκης"

Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Nα αρχίσω με μία ερώτηση (προς τους φίλους που ζούν στην Κρήτη) και μετά λέμε και τα άλλα.

Το 2004 που είχα κατέβει διακοπές κάτω, θυμάμαι ότι από την Χερσόνησσο πρός Καστέλλι, ο παλιός μικρός δρόμος είχε πολλά έργα και διπλάτυνση και "ισιωμα" σε πολλά σημεία. Μου είχε δωθεί η εντύπωση ότι ο δρόμος αυτός θα γινόταν σαν την εθνική από τα έργα που είδα. Λάθος είχα καταλάβει? Και αν τελικά δεν έιχα λάθος και ο δρόμος αυτός γίνει (αν δεν έγινε ήδη) μεγάλος, δεν μπορεί αυτός να εξυπηρετήσει το νέο αεροδρόμιο? Είναι δεν είναι 35 χλμ από το Ηράκλειο. Και με την λογική ότι η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών του LGTL θα είναι τουρίστες (Μάλλια-Χερσόνησσο-Σταλίδα κλπ), δεν θα ήταν υπερβολή να γίνει νέος δρόμος ? (ειδικά όταν δεν θα γλίτωνε παραπάνω από 10-15 χλμ από τον δρόμο μέσω Χερσονήσσου).


Στα τεχνικά του θέματος.

Αμέσως αμέσως μιλάμε για τον υψηλότερο διεθνή αερολιμένα της χώρας, με 1200 πόδια υψόμετρο (κάτσε καλά!). Ο διάδρομος πάνω από 12.000 πόδια (κατά τι μικρότερος του LGAV).

Υπάρχουν αρκετοί ορεινοί όγκοι ειδικά πρός τα βόρεια, άρα το κατώφλι του νοτίου διαδρόμου (20) μάλλον θα πρέπει να μετατοπιστεί για τίς προσγειώσεις κατά περίπου 800 μέτρα. Νό πρόμπλεμ όμως, ειδικά επειδή οι προσγειώσεις κυρίως θα είναι στον 02. Εξάλλου και τα εναπομείναντα 9000 και πλέον πόδια θα είναι υπέρ-αρκετά.

Λόγω αυτών των βουνών, οι απογειώσεις στον 02 θα στρίβουν μάλλον 20-30 μοίρες δεξιά αμέσως μετά την απογείωση (ξεσκίζοντας στην κυριολεξία το Καστέλλι), και θα βγαίνουν στην θάλασσα μεταξύ Χερσόνησσο και Μάλλια, στην Σταλίδα πάνω όμως από τα 4-4500 πόδια, οπότε ο θόρυβος θα είναι λίγος (πλήν των TU-154 :cool: ).

Ο χρόνος πτήσης από Αθήνα για Ηράκλειο θα αυξηθεί κατά τουλάχιστον 10 λεπτά (τις μέρες που θα έχει βοριά, δηλαδή τις περισσότερες), αλλά από Ηράκλειο για πάνω, η διαφορά θα είναι μικρότερη του 5λέπτου.

Οι θέσεις στάθμευσης φάινονται αλλόκοτες, αλλά δεν θα πρέπει να τους δίνουμε πολύ σημασία σε αυτό το στάδιο γιατί είναι προσχέδιο. Αν θυμάται κανέις το πρώτο σχέδιο του LGAV και τα στάντς, δεν είχαν καμμία σχέση με αυτό που έγινε τελικά. Αυτό όμως που φαίνεται είναι η σκέψη για δύο "υπο-τέρμιναλ" και από ότι φαντάζομαι θα είναι τα σέγκεν και μή. Επειδή το ένα φαίνεται σαφώς μεγαλύτερο από το άλλο, πιθανολογώ ότι το μεγάλο θα είναι μή-σέγκεν (Ρώσσοι-Άγγλοι κ.α.) Όποιος ξέρει και καταλαβαίνει περισσότερα από το σχέδιο που είδαμε, ας με διορθώσει.

Το άλλο θέμα είναι το LGIR. Θα έχει λόγο ύπαρξης? Η 126 είναι απαραίτητη? Δεν βλέπω γιατί δεν θα μπορεί το LGTL να καλύψει το κενό, μιάς και θα μείνουν άθικτες οι εγκαταστάσεις εκεί? Και θα μου πείς:
"καλά, και οι μιράζ δηλαδή, δεν έχουν δικαίωμα στις μυζηθρόπιτες? Χανιά ΚΑΙ Ηράκλειο Φ-16?"

Δεν βλέπω με τίποτα αξιοποίηση του χώρου του LGIR, αν τελικά κλείσει τελείως. Εδώ δεν έγινε το παραμικρό στο LGAT εδώ και 8 χρόνια, στο LGIR θα γίνει? Με φυλακές δίπλα και εκδοροσφαγεία στην παραλία? Χλωμό.

Πάντως σε αυτή τη χώρα (όπως έχω ξαναπεί), δώσε στους πολιτικούς μεγάλες κατασκευές να κάνουν και είναι πρώτοι. Αν είναι για κανά μερεμέτι, κανά τροχόδρομο, κανά ILS, τίποτα φωτάκια να βλέπουν οι πιλότοι την νύχτα, ξέχασέ το. Εμείς είμαστε μόνο για μεγάλα πράγματα. Έκεί έχει το πολύ φαί. Τί προμήθεια να βγάλεις από approach lights, ποιός να την πρωτομοιραστεί και πόσα ρουσφέτια θα χρειαστούν για τα εργατικά? Τίποτα...τρίχες, ψιλικατζίδικα πράγματα. Ενώ ολόκληρο διεθνές αεροδρόμιο.............τότε μάλιστα............χαλάλι.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Ο δρόμος μετά βίας επαρκεί για την σημερινή κίνηση , η κατασκευή ενός Διεθνούς αερολιμένα (που σε κίνηση είναι δεύτερος μετά της Αθήνας ) αν μη τι άλλο , πρέπει να προβλέπει γρήγορη και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ πρόσβαση στους χρήστες του.
Μέχρι σήμερα δεν έχω διαβάσει τίποτα για βοηθητικές υποδομές (δρόμους , τρένα κλπ) παρά μόνο για την κατασκευή του αεροδρομίου..

Σκεφθείτε αν απλώς γινόταν μερική διαπλάτυνση στους δρόμους για τα Σπάτα και δεν γινόταν Προαστιακός και Εθνική οδός...............

Εγώ (σαν χρήστης του αεροδρομίου) βλέπω το εξής αποτέλεσμα όταν θα πετάμε από εκεί : Διπλασιασμό του κόστους για την μετακίνηση από/προς , καθώς και τετραπλασιασμό του χρόνου που απαιτείται.
Το γεγονός ότι θα αυξηθεί και το κόστος χρήσης του (πάρκινγκ κλπ) σε επίπεδα Ελ.Βεν. πρέπει να θεωρείται δεδομένο.
Συμπερασματικά, ο κάτοικος του Ηρακλείου θα επιβαρυνθεί πολύ λόγω της μετεγκατάστασης , το λιγότερο που πρέπει να έχει , είναι εύκολη και γρήγορη πρόσβαση (όχι μόνο με Ι.Χ) .

Φιλικά
aas59
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Ο Δήμος Νέας Αλικαρνασσού από τώρα κάνει όνειρα για την αξιοποίηση του φιλέτου.
Ο Περιφερειαρχης χτες δήλωσε ότι εκεί θα εγκατασταθούν τα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Φίλε aas59, δεν πιστεύω ότι θα μπορέσει να δικαιολογηθεί τέτοιας μορφής έργο (μετάβαση χωρίς ΙΧ), δηλαδή τραίνο πχ. Σαν υπόθεση εργασίας, ας δεχθούμε τα παρακάτω:
1) Οι χρήστες του αεροδρομίου που θα φεύγουν από την πόλη του Ηρακλείου, ή θα πηγαίνουν σε αυτή, θα είναι κατά μεγάλη πλειοψηφία επιβάτες από και πρός Αθήνα.

2) Επίσης ας θεωρήσουμε (λόγω μή ύπαρξης άλλης μεγάλης πόλης κοντά), ότι η πλειοψηφία (όχι τεράστια όμως), των επιβατών ATH-HER-ATH θα έχουν τελικό προορισμό ή αρχή του ταξιδιού τους, την πόλη του Ηρακλείου.

3) Αν πάρουμε σαν ένα πλούσιο μέσο όρο, γιά όλο το έτος, ότι οι πτήσεις καθημερινά είναι 15-16 κάθε μέρα μεταξύ των δύο πόλεων.

3)Απειροελάχιστοι τουρίστες θα χρησιμοποιούν ένα τέτοιο τραίνο, μιάς και οι περισσότεροι έχουν δωρεάν μετάβαση από το αεροδρόμιο κατευθείαν στο ξενοδοχείο τους με πούλμαν.

4) Από τους 2500 χιλιάδες εργαζομένους στο αεροδρόμιο, Ας θεωρήσουμε (πάλι πλούσια) ότι οι 1800 θα είναι κάτοικοι Ηρακλείου.

5) Η διαδρομή που θα ακολουθήσει μιά τέτοια γραμμή, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει παράλληλα πάνω από 10-15 μικρά σχετικά χωριά που θα βρίσκονται στο δρόμο της, ώστε οι κάτοικοι να χρησιμοποιούν την γραμμή για μετάβαση στο Ηράκλειο (ασχέτως αεροδρομίου). Έτσι, και λόγω τους μεγέθους των χωριών, το τραίνο δεν θα σταματάει κάν τίς περισσότερες φορές και αμφιβάλλω αν γίνουν πάνω από 2-3 σταθμοί ενδιάμεσα.

Εγώ λοιπόν υπολογίζω ότι το τραίνο θα χρησιμοποιείται από περίπου 3500 με 4500 ανθρώπους την ημέρα το πολύ.

Θα εξαρτηθεί βέβαια το νούμερο αυτό, από το πού θα είναι ο σταθμός στο Ηράκλειο (όχι και η πιό εύκολη πόλη στον κόσμο να κατασκευάσεις κάτι, για τους γνωστούς λόγους), τί πρόσβαση και υποδομές θα έχει (αν πάρουμε το παράδειγμα της Αθήνας, μάλλον απαισιόδοξα θα πρέπει να δούμε αυτό το σκέλος).

Απλά πιστεύω ότι το μέγεθος της επένδυσης δεν θα δικαιολογείται από την αναμενόμενη επβατική κίνηση.

Radioel, μάλλον θα μιλάμε για παράρτημα της βιομηχανικής ζώνης, άντε να πετάξουν μέσα και καμμιά δεκαριά "μπασκετέρες" (όπως έλεγε και ένα παλιός κοινοτάρχης του νομού) . Τί είδους όνειρα δηλαδή κάνει ο δήμαρχος? Να φτιάξει πάρκο? Όχι άλλα πάρκα, σας παρακαλώ. Έχουμε του Ελληνικού που είναι μεγάλο και φτάνει!
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

gonso":3l1lxl2x said:
άρα το κατώφλι του νοτίου διαδρόμου (20) μάλλον θα πρέπει να μετατοπιστεί για τίς προσγειώσεις κατά περίπου 800 μέτρα.

Μάλλον ήθελες να γράψεις του "βόρειου διαδρόμου (20)".

gonso":3l1lxl2x said:
Οι θέσεις στάθμευσης φάινονται αλλόκοτες, αλλά δεν θα πρέπει να τους δίνουμε πολύ σημασία σε αυτό το στάδιο γιατί είναι προσχέδιο

Δεν είναι προσχέδιο. Είναι η οριστική μελέτη αυτή. Στο συγκεκριμένο σχέδιο βέβαια η κλίμακα είναι αρκετά μικρή και πιθανώς ό,τι αφορά τις τελικές διαγραμμίσεις των χώρων στάθμευσης να αλλάξουν στην πράξη.

gonso":3l1lxl2x said:
Αυτό όμως που φαίνεται είναι η σκέψη για δύο "υπο-τέρμιναλ" και από ότι φαντάζομαι θα είναι τα σέγκεν και μή. Επειδή το ένα φαίνεται σαφώς μεγαλύτερο από το άλλο, πιθανολογώ ότι το μεγάλο θα είναι μή-σέγκεν (Ρώσσοι-Άγγλοι κ.α.) Όποιος ξέρει και καταλαβαίνει περισσότερα από το σχέδιο που είδαμε, ας με διορθώσει.

Όχι. Το 2ο τέρμιναλ εαν και εφόσον γίνει αφορά την β' φάση του έργου (επέκταση). Γενικότερα ό,τι βλέπεται σε πορτοκαλί θα κατασκευαστεί σε μεταγενέστερη φάση.

aas59":3l1lxl2x said:
Ο δρόμος μετά βίας επαρκεί για την σημερινή κίνηση , η κατασκευή ενός Διεθνούς αερολιμένα (που σε κίνηση είναι δεύτερος μετά της Αθήνας ) αν μη τι άλλο , πρέπει να προβλέπει γρήγορη και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ πρόσβαση στους χρήστες του.
Μέχρι σήμερα δεν έχω διαβάσει τίποτα για βοηθητικές υποδομές (δρόμους , τρένα κλπ) παρά μόνο για την κατασκευή του αεροδρομίου..

Φυσικα και υπάρχει η πρόβλεψη για τους οδικούς άξονες. Ήταν μέρος της μελέτης και περιλαμβάνεται στο κόστος που αναφέρθηκε και στο έργο που θα δημοπρατηθεί. Από το δελτίο τύπου του ΥΠΕΧΩΔΕ:

Το συνολικό κόστος κατασκευής (του αεροδρομίου και του οδικού άξονα) θα ανέλθει σε 1,2 δισ. ευρώ.
Μαζί με το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί και ένας νέος Οδικός Άξονας που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ (στην περιοχή της Χερσονήσου) και με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος (στην περιοχή του Αρκαλοχωρίου).
Με τον νέο οδικό άξονα, που θα κατασκευαστεί με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου (κλειστός, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας, κ.λπ.), επιτυγχάνεται η ασφαλής και ταχεία πρόσβαση τόσο των βόρειων περιοχών της Κρήτης, όσο και των νότιων.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

@ Gonso : Φυσικά δεν περιμένω ότι υπάρχει περίπτωση να μπει τρένο , η αναφορά μου σε αυτό έγινε σαν παράδειγμα.

@ xristos : Ευχαριστώ για την ενημέρωση , μέχρι σήμερα δεν είχα διαβάσει κάτι σχετικό με τους δρόμους.
Ας ελπίσουμε ότι θα προχωρήσουν συγχρόνως τα έργα.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

...ασε που ετσι οπως το βλεπω, θα ειναι μικτο civl/military οποτε παλι δεν θα μπορουμε να κανουμε σποτινγκ στο Ηρακλειο... :rant: :)
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Όχι Χρήστο, του νοτίου εννούσα. Απλά μετέφρασα "ελεύθερα" το southerly runway ;)
Πάντως, τον 20 εννούσα.
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

seven4seven":3iecplx7 said:
...ασε που ετσι οπως το βλεπω, θα ειναι μικτο civl/military οποτε παλι δεν θα μπορουμε να κανουμε σποτινγκ στο Ηρακλειο... :rant: :)

Θα μπορούμε... ξέρεις εσυ ;) :banana:

Για σιδηροδρομική εξυπηρέτηση του αεροδρομίου δεν νομίζω ότι πρέπει να το συζητάμε καν, καθώς στην Κρήτη δεν υπάρχει ούτε βαγόνι...
 
Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"

Επειδή παρακολουθώ κι άλλα φόρουμ σχετικά με υποδομές,οι συζητήσεις για τον Κρητικό Σιδηρόδρομο πληθαίνουν,σε βαθμό μάλιστα να αφιερώνονται και πρωτοσέλιδα σε εφημερίδες όπως η Ελευθεροτυπία..Θα μου πείτε τώρα και που βγήκε πρωτοσέλιδο κάτι έγινε,αλλά η σκέψη υπάρχει ήδη για σύνδεση Χανιά-Αγ.Νικόλαο σε 1 ώρα και κάτι(αλλά τη δουλειά κλασσικά χαλάνε τα ΚΤΕΛ..).
Με ένα αεροδρόμιο,λοιπόν, όπως αυτό στο Καστέλλι,μητροπολιτικού χαρακτήρα και με γρήγορες ενδονησιακές (σιδηροδρομικές εννοείται) μεταφορές, οι συγκοινωνίες του νησιού θα αναβαθμίζονταν θεαματικά..
Νομίζω ότι ιδανικό μέτρο σύγκρισης αποτελεί η Κύπρος, η οποία μοιάζει σε έκταση και πληθυσμό με την Κρήτη(δεν έχει σιδηρόδρομο αλλά αρτιότατο οδικό συστημα..)
Η Λάρνακα(φώναζέ με Ηράκλειο) σηκώνει τον κύριο όγκο των μεταφορών ολόκληρου του νησιού,ενώ η Πάφος(call me Χανιά) λειτουργεί συμπληρωματικά,
ενώ οι αποστάσεις μεταξύ όλων των μεγάλων πόλεων είναι της τάξης της 1μισης ώρας..Και απότι ξέρω η Λάρνακα έχει πολύ καλές διεθνείς συνδέσεις,γιατί όχι και το Ηράκλειο,εφόσον οι εταιρίες θα γνωρίζουν ότι θα μπορούν να εξυπηρετούν ολόκληρο το νησί μέσω του Καζαντζάκης;

Εδώ καλά καλά είναι μακρινό όνειρο το ίδιο το αεροδρόμιο,πόσο μάλλον το "Kazantzakis Express",αλλά τουλάχιστον οι αρμόδιοι ας το έχουν στο μυαλό τους ως (superduper)μακροπρόθεσμο στόχο και να προβλέψουν ανάλογα την ανάπτυξη των γύρω υποδομών..Μήν τρέχουμε για άλλες απαλλοτριώσεις..
 
Top