LGPA/PAS Paros Airport

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

OA701":2i55c9h2 said:
Θα ξοδευτούν τόσα λεφτά, κι ενώ υπάρχει αποδεδειγμένα τεράστιο πρόβλημα στο νησί το καλοκαίρι με τα αεροπορικά δρομολόγια, θα μπορούσε κάλλιστα να κατασκευαστεί ένας διάδρομος 2χλμ ώστε να καλύπτεται η εποχική ζήτηση.

Μα αν δεν μιλάμε για charter, τι σχέση έχει το μήκος του διαδρόμου με τη ζήτηση για αεροπορικά δρομολόγια; Από τα 1400 m μπορούν άνετα να επιχειρήσουν ATR, Q400 και ακόμα και RJ αεροσκάφη. Η ζήτηση θα καλυφθεί με επιπλέον δρομολόγια και όχι με αύξηση του μήκους διαδρόμου.

Στην τωρινή κατάσταση υπάρχει όντως πρόβλημα, αφού τα Dash8-100 μπορούν να απογειώνονται κάθε φορά με 18-20 επιβάτες για Αθήνα. Όταν πλέον μπορούμε να έχουμε απογειώσεις αεροσκαφών με 80-90 επιβάτες για όλη την Ελλάδα, πού είναι το πρόβλημα;
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Υποθέτω πως, ορθά, ο ΟΑ701 αναρωτιέται πως από τη στιγμή που υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση του διαδρόμου των 1400μ., γιατί αυτός δεν κατασκευάζεται από την αρχή με το μέγιστο δυνατό μήκος, ώστε να εξυπηρετούνται και τα charter ή τα μεγαλύτερα αεροπλάνα, αν και όποτε το θελήσουν.
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Aκριβώς σοφό παιδί. Συν ότι θα κοστίσει πολύ πιό φθηνά αν γίνει πάνω στις αρχικές εργασίες κι όχι να ξαναματαγίνει διαγωνισμός, να επιλεχθεί ανάδοχος, να μετεγκατασταθεί αυτός στην Πάρο, να σταματήσει 3-4 φορές επειδή θα είναι απλήρωτος, να κυρηχθεί έκπτωτος, να πάει στο ΣτΕ κτλ κτλ.

xristos":3tovg3jn said:
Στην τωρινή κατάσταση υπάρχει όντως πρόβλημα, αφού τα Dash8-100 μπορούν να απογειώνονται κάθε φορά με 18-20 επιβάτες για Αθήνα. Όταν πλέον μπορούμε να έχουμε απογειώσεις αεροσκαφών με 80-90 επιβάτες για όλη την Ελλάδα, πού είναι το πρόβλημα;
Το πρόβλημα είναι ότι όπως λές, μιλάμε για την Ελλάδα. Κι αν μια μέρα έρθει η U2 και πεί ότι θέλει 2χ/week απο LGW τι γίνεται? Ή αν έρθει η Μόσκβα Τούρς και πεί 3χ/week απ' τη Μόσχα? Άσε που και τις δικές μας συμφέρει. Αντί να κάνουν πολλαπλά την ημέρα με πρα-πρα, θα μπορούν να δρομολογούν 319/320. Τέλος πάντων, μία απορία εξέφρασα. Οι ίδιοι οι Παριανοί είναι οι αρμόδιοι...

spy-Ros":3tovg3jn said:
Σχετικά με τον προϋπολογισμό του νέου αεροδρομίου που ρωτάει στο πρώτο μήνυμα ο ΟΑ701, αυτός είναι:
25.000.000 για το πεδίο ελιγμών και 20.000.000 για τις κτιριακές εγκαταστάσεις και τον περιβάλλοντα χώρο...
...Το περίεργο είναι ότι τόσο για την Πάρο όσο και για την Μυτιλήνη, οι μελέτες υποτίθεται ότι θα είχαν ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο 2010 (κατά την ΥΠΑ πάντα). Όμως παρότι έχουν περάσει 4 μήνες, δεν έχουμε ακούσει τίποτα!
Ευχαριστώ σπάιρος! 45.000.000 για ένα α/δ που δεν θα κατεβαίνουν μεγαλύτερα α/φη από ΑΤ7/DH4 (κι αυτά οριακά ντάλα Αύγουστο)? Aν μάλιστα προσθέσουμε και τις ήδη εξοφλημένες απαλλοτριώσεις (δεν βρήκα νούμερο) τότε ανεβαίνει κι άλλο.
Oι 4 μήνες φίλε Σπύρο δεν είναι τίποτα. Πολύ φιλόδοξο το πρόγραμμα, ημ/νια παράδοσης το 2014 δλδ 3 μόλις χρόνια για α/δ που θα κατασκευαστεί απο το μηδέν? Εύχομαι να βγώ ψεύτης αλλά στη 10ετία να γίνει καλά θα είναι...

Τέλος πάντων, πολύ μίλησα. Ι made my point, I think. :mrgreen:
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

@ OA701
Σχετικά με τις πολύ σωστές παρατηρήσεις και τις απορίες σου φίλε ΟΑ701, έχω τις εξής πληροφορίες:
- Σε ό,τι αφορά το γιατί δεν κατασκευάζουν εξ'αρχής πάνω από 1.400 μ. διάδρομο, είναι επειδή το "έκοψε" το Συμβούλιο της Επικρατείας.
- Για το ότι ο προϋπολογισμός 45.000.000 είναι μάλλον μεγάλος για την κίνηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου, αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι η Πάρος είναι το νησί του "υπερυπουργού" Ραγκούση, που έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον για το έργο (όπως είπαμε ..."για την Ελλάδα μιλάμε"!)
- Τώρα για το ότι 4 μήνες καθυστέρησης στην προθεσμία παράδοσης των μελετών των Α/Δ Πάρου και Μυτιλήνης (σημ: 4 είναι μέχρι τώρα...) είναι για τα εδώ δεδομένα φυσιολογικοί και το ότι η ολοκλήρωση το 2014 είναι αισιόδοξο σενάριο, δυστυχώς αυτό σχετίζεται με μια πολύ "πονεμένη ιστορία" στην Ελλάδα: Τους χρόνους ολοκλήρωσης των έργων!
Χαρακτηριστικά θα σου παραθέσω ένα ενδιαφέρον παράδειγμα από την γειτονική ...Βουλγαρία:
Οι Βούλγαροι λοιπόν, τον Ιούλιο του 2009 εγκαινίασαν έναν νέο, υπερσύγχρονο και πανέμορφο αεροσταθμό στο αεροδρόμιο της Φιλιππούπολης (Plovdiv). Το κτίριο καλύπτει 6.750 τ.μ. -δηλαδή είναι "υπερ-άνετο" για ένα αεροδρόμιο με κίνηση μόλις 100.000 επιβ. το χρόνο. (Συγκριτικά, το αεροδρόμιο Μυτιλήνης με κίνηση 580.000 επιβάτες, λειτουργεί σε ένα άθλιο κτίριο 2.500τ.μ.!)
Τώρα το πιο ωραίο: Το κτίριο αυτό το ολοκλήρωσαν σε 127 ημέρες (ημερολογιακές, όχι εργάσιμες!). Δηλαδή 4 μήνες από τα πρώτα "χωματουργικά", τέθηκε σε λειτουργία! Κόστισε 20.000.000 και η τεχνική εταιρεία (Koev) ήταν μάλιστα ντόπια! Στοιχεία και φωτό υπάρχουν στο
http://www.airport-technology.com/proje ... v-airport/
Τι να σχολιάσει κανείς; Στην Ελλάδα, αν ένας τέτοιος αεροσταθμός ολοκληρωνόταν όχι σε 4 μήνες αλλά σε 4 ...χρόνια κάποιοι θα μας το παρουσιάζαν και ως επιτυχία!
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

spy-Ros":3tniyqqz said:
- Σε ό,τι αφορά το γιατί δεν κατασκευάζουν εξ'αρχής πάνω από 1.400 μ. διάδρομο, είναι επειδή το "έκοψε" το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Γνωρίζουμε γιατί? Αν το έκοψε μία φορά, γιατί να μην το ξανακόψει?

- Για το ότι ο προϋπολογισμός 45.000.000 είναι μάλλον μεγάλος για την κίνηση του συγκεκριμένου αεροδρομίου, αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι η Πάρος είναι το νησί του "υπερυπουργού" Ραγκούση, που έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον για το έργο (όπως είπαμε ..."για την Ελλάδα μιλάμε"!)
Στα 45 πρόσθεσε και 10 για τις απαλλοτριώσεις. Όσο για τον Ραγκούση, δυστυχώς, όλα τα έργα στην Ελλάδα έτσι προχωράνε. Αν μια περιοχή έχει "καλή" εκπροσώπηση δρομολογούνται πολλά πράγματα. Το α/δ είναι εφικτό να ολοκληρωθεί σε 4-5 χρόνια (λόγω Ραγκούση και ΕΣΠΑ) αλλά θα την πληρώσουν πολλά άλλα έργα.

- Τώρα για το ότι 4 μήνες καθυστέρησης στην προθεσμία παράδοσης των μελετών των Α/Δ Πάρου και Μυτιλήνης (σημ: 4 είναι μέχρι τώρα...) είναι για τα εδώ δεδομένα φυσιολογικοί και το ότι η ολοκλήρωση το 2014 είναι αισιόδοξο σενάριο, δυστυχώς αυτό σχετίζεται με μια πολύ "πονεμένη ιστορία" στην Ελλάδα: Τους χρόνους ολοκλήρωσης των έργων!
Χαρακτηριστικά θα σου παραθέσω ένα ενδιαφέρον παράδειγμα από την γειτονική ...Βουλγαρία:
Οι Βούλγαροι λοιπόν, τον Ιούλιο του 2009 εγκαινίασαν έναν νέο, υπερσύγχρονο και πανέμορφο αεροσταθμό στο αεροδρόμιο της Φιλιππούπολης (Plovdiv). Το κτίριο καλύπτει 6.750 τ.μ. -δηλαδή είναι "υπερ-άνετο" για ένα αεροδρόμιο με κίνηση μόλις 100.000 επιβ. το χρόνο. (Συγκριτικά, το αεροδρόμιο Μυτιλήνης με κίνηση 580.000 επιβάτες, λειτουργεί σε ένα άθλιο κτίριο 2.500τ.μ.!)
Τώρα το πιο ωραίο: Το κτίριο αυτό το ολοκλήρωσαν σε 127 ημέρες (ημερολογιακές, όχι εργάσιμες!). Δηλαδή 4 μήνες από τα πρώτα "χωματουργικά", τέθηκε σε λειτουργία! Κόστισε 20.000.000 και η τεχνική εταιρεία (Koev) ήταν μάλιστα ντόπια! Στοιχεία και φωτό υπάρχουν στο
http://www.airport-technology.com/proje ... v-airport/
Τι να σχολιάσει κανείς; Στην Ελλάδα, αν ένας τέτοιος αεροσταθμός ολοκληρωνόταν όχι σε 4 μήνες αλλά σε 4 ...χρόνια κάποιοι θα μας το παρουσιάζαν και ως επιτυχία!
Καλά, εδώ εμάς στη Ρόδο, μας κοροΙδεύουν 10 χρόνια για 3χλμ δρόμου, ένα απ' τα πολλά που μπορώ να παραθέσω. Αν δείς στην ΥΠΑ, έργα μικρότερων προϋπολογισμών και καρκινοβατούν 3-4 χρόνια. Συμπερασματικά, δεν υπάρχουν λεφτά και το τέλος εκσυγχρονισμού πάει στον μεγάλο κουβά...
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Όντως, λογικά έτσι είναι τα πράγματα με το μήκος του διαδρόμου! Είχα ακούσει στην Πάρο αυτήν την ιστορία με το ΣτΕ, αλλά δεν θυμάμαι ακριβώς αν ήταν ιδιώτης ή σύλλογος που είχε προσφύγει για να μην γίνει μεγάλος διάδρομος (για περιβαλλοντικούς λόγους). Ίσως αφήνουν επίτηδες να εννοείται ότι θα επεκταθεί μελλοντικά ενώ ξέρουν ότι δεν υπάρχει πιθανότητα!
Για το "τέλος εκσυγχρονισμού" (σπατόσημο) που γράφεις, αυτή κι αν είναι η μεγάλη αδικία!
Ο νόμος που το θέσπισε, ο 2065/92, ορίζει ρητά ότι το 65% του ποσού από κάθε αεροδρόμιο πρέπει να επιστρέφει στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο και (μόνο) το 35% να πηγαίνει στον "μεγάλο κουβά"! Αλλά βέβαια τον καταστρατήγησαν πλήρως τον όρο!
Ειδικά για αεροδρόμια όπως το δικό σας, με την κίνηση που έχει, το ποσό αυτό είναι τεράστιο. Τα έργα εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης του "Διαγόρας" που έχουν γίνει αντιστοιχούν οπωσδήποτε σε κλάσμα μόνο του ποσού αυτού.
Αλλά και στο "Ελύτης" της Μυτιλήνης, για το οποίο βέβαια τα έσοδα του σπατόσημου είναι πολύ μικρότερα (μισό εκατομμύριο επιβάτες έχει το χρόνο) πάλι δεν αποδόθηκε το αντίστοιχο ποσό (αφού ο αεροσταθμός έχει εγκαταλειφθεί ακριβώς όπως ήταν από τα μέσα της δεκαετίας του ΄80!)
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Εξέλιξη υπάρχει στο έργο καθώς μέρος του έχει ήδη δημοπρατηθεί και περνάει απο ελεγκτικό συνέδριο ώστε έπειτα να πέσουν υπογραφές. Καλά τα κατάφερε ο Ραγκούσης, μικρές οι αποκλίσεις με το αρχικό χρονοδιάγραμμα...
:arrow: http://www.traveldailynews.gr/news/article/52442
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Έχει κάποιος κανένα νέο σε τι φάση βρίσκονται - αν έχουν ξεκινήσει- τα έργα;
 
Re: Νέο αεροδρόμιο Πάρου

Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει. Είναι στα χωματουργικά.
 
Top