Εν μέρει ναι. Εξαρτάται και από τις σχέσεις και από τα κίνητρα. Υπάρχουν συγκεκριμένα αεροδρόμια που δίνουν κίνητρα για "νέες" συνδέσεις (είτε αφορά σε προορισμούς, σε εταιρίες ή σε τύπο αεροσκάφους κλπ.) Αυτή είναι και μια συνηθισμένη πολιτική της Fraport, της διαχειρίστριας του MJT. Οι αγορές και οι ταξιδιωτικές συνήθειες αλλάζουν, οπότε αυτό σε κάποιο βαθμό αντανακλάται και στο πρόγραμμα πτήσεων των αεροδρομίων και αερομεταφορέων.
Ακόμα και στο χώρο των τσάρτερ πτήσεων υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές, όροι και αξίες που καλούνται να ανταποκριθούν οι πλευρές που περιλαμβάνονται. Οι τουριστικοί πράκτορες και οι αερομεταφορείς έχουν μάθει από τα λάθη του παρελθόντος, ώστε να αποφεύγουν περιττούς κινδύνους και ρίσκα (τόσο οικονομικά όσο και άλλα).
Γενικά μιλώντας, με μια πρώτη ματιά το πρόγραμμα πτήσεων του MJT δείχνει συγκρατημένη ανάπτυξη. Αυτό μπορεί να ερμηνευτεί θετικά (δεν προσθέτουμε αλόγιστα προορισμούς χωρίς λόγο ή πραγματική ζήτηση, άρα κάνουμε καλή χρήση και προγραμματισμό των πόρων, εφόσον έχει προηγηθεί καλή έρευνα αγοράς). Μπορεί ωστόσο να έχει το μειονέκτημα των χαμένων ευκαιριών ή ίσως παράβλεψης "παραδοσιακών" προορισμών και συνεργασιών που λειτούργησαν καλά στο παρελθόν και ίσως χρειάζονται μια ανανέωση/ενημέρωση/επικαιροποίηση στα σημερινά δεδομένα (κακά τα ψέματα, ξαναζεσταμένο φαγητό και μάλιστα κατ' επανάληψη δε θέλει κανείς). Ελπίζω οι αρμόδιοι να αξιοποίησαν καλά το χρόνο της μετά Covid και λοιπών κρίσεων εποχής, ώστε όταν επανέλθει σε πλήρη λειτουργία να έχουν όλοι κάτι να χαίρονται. Γενικά η Fraport έχει πολύ καλό υπόμνημα στη διαχείριση αεροδρομίων και την ανάπτυξή τους. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι αλλαγές που επέρχονται από αυτή τη διαχείριση προκαλούν την αντίδραση ή και εναντίωση των γηγενών ή άλλων παραγόντων που περιλαμβάνονται άμεσα ή έμμεσα. Γι' αυτό συχνά το επιθυμητό αποτέλεσμα αργεί ή καθυστερεί. Μια εύλογη και δικαιολογημένη διαμαρτυρία πολλών τουριστικών και αεροπορικών φορέων είναι η συνεχής και υπέρμετρη αύξηση των τελών που εισπράττει η Fraport (και γενικά ο εκάστοτε διαχειριστής). Το γεγονός αυτό έχει "γονατίσει" πολλές μικρές και μεσαίες αεροπορικές επιχειρήσεις (και κατ' επέκταση όλων όσων εξαρτώνται/συνεργάζονται από αυτές), καθώς δεν είναι σε θέση να συναγωνιστούν τις μεγαλύτερες, που έχουν κάποια ειδικά προνόμια ή θέση εξουσίας/επιρροή ώστε να "επιβάλλουν" τους όρους τους. Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα, συγνώμη αν πλατείασα, απλά ίσως φανεί χρήσιμο σε κάποιους αναγνώστες για να καταλάβουν όλα όσα περιλαμβάνονται (και κυρίως, γιατί δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται να στηθούν αεροπορικές συνδέσεις που να λειτουργούν μακροπρόθεσμα, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη το πόσο συχνά αλλάζουμε όλοι μας προτιμήσεις, όχι μόνο στο ταξίδι, αλλά και σε άλλα ζητήματα). Γι' αυτό υπάρχουν κάποιες φωνές που ζητούν επιστροφή σε "παλιές" αξίες ή αλλιώς, περισσότερη σταθερότητα και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό). Το κατά πόσο αυτό είναι εφικτό σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται με ταχύτητα αστραπής πολλές φορές, ας το απαντήσει καθένας/καθεμία για τον εαυτό του/της. Υγιαίνετε!