LGKP/AOK Karpathos

Επιτέλους κάτι κινείται στο νησί... :)

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε κάποιες πρόσφατες έστω και μικρές φωτογραφίες από τα έργα κατασκευής του νέου κτιρίου ! (Μἀιος 2006)


http://www.inkarpathos.com/cgi-bin/Gallery/gallery.asp?categoryid=1602
 
Μετά απο 38 ολόκληρους μήνες απο το τελευταίο ποστ, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας αναμεταδώσω ότι το έργο τελείωσε :banana: και πλέον παίρνει σειρά η κατεδάφιση :cool: του παλαιού κτιρίου και η κατασκεύη νέου στη θέση του...
:arrow: http://www.rodiaki.gr/v3/index.asp?archive=556&page=16
 
Είναι παράξενο που βλέποντας το topic για την Κάρπαθο, ανακαλύπτω πως δεν υπάρχουν φωτό από ένα νησί που επισκέπτομαι τακτικά. Αμέλεια εκ μέρους μου....

Μετά από αίτημα φίλου συμφορουμίτη, παραθέτω μερικές φωτό από το αεροδρόμιο και τα υπό κατασκευή terminals:

:arrow: Ο διάδρομος 30R με τον νοτιοδυτικό τροχόδρομο και τον συνδετήριο (δεξιά) που οδηγεί στην πίστα.
:arrow: Πλήρης άποψη του δεξιού τροχοδρόμου και τον συνδετηρίων, μαζί με την πίστα και τους τερματικούς (είναι πάνω από τον κολπίσκο).
Δυστυχώς, πέρασα από την Κάρπαθο χτες στις 19:15 και ο ήλιος πλησίαζε στην δύση του, οπότε με πορεία 300 για προσγείωση, η αντηλιά δημιούργησε αρκετά προβλήματα ευκρίνειας στην φωτό.... Οι φωτογραφίες των τερματικών είναι σαφώς καλύτερες (αν και πάντα με το χαρακτηριστικό μου trade/watermark :mrgreen: )

:arrow: Overview των εγκαταστάσεων και των έργων.
Όπως φαίνεται και από
:arrow: το κοντινό της οροφής, οι εργασίες σε αυτό το τμήμα κοντεύουν να τελειώσουν.
Στις επόμενες δύο φωτό όμως,
:arrow: εδώ και
:arrow: εδώ,
βλέπουμε την αρχή για κάτι πολύ σπουδαίο (απλά δεν έχω ιδέα, ούτε τί είναι, ούτε πότε προβλέπεται να αποπερατωθεί - αρκεί να αποπερατωθεί πριν αποπερατωθούμε εμείς :twisted: ).

Τέλος, 4 φωτογραφίες που δείχνουν το πώς φαίνονται οι εγκαταστάσεις από το κέντρο της πίστας (πάντα με το ασθενοφόρο μέσα :mrgreen: )
gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=20270
gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=20271
gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=20272
gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=20273
 
Εχω την εντύπωση ότι στο αεροδρόμιο αυτό οι σχεδιαστές/κατασκευαστές ενήργησαν με "ορίζοντα" 100ετίας και βάλε.Μέχρι τότε βέβαια ποιός ξέρει τί μπορεί να συμβή,ίσως να μάς έχουν επισκεφτεί και οι εξωγήινοι (οπότε θα ξέρουν και πού να προσγειωθούν..).Πάντως,αφού έχουν φτιάξει τόσο μεγάλο διάδρομο,δέν θα ήταν άσχημο να μεγαλώσουν λιγάκι και την πίστα,αφού-όπως διαβάζω σε προηγούμενα posts-οι εκ βορείων χωρών πτήσεις αυξάνονται και πληθύνονται κατ'έτος όπως οι κόκκοι τής άμμου (εντάξει,όχι ακριβώς έτσι αλλά κάτι παραπλήσιο).

(Και να την συντηρούν πού και πού,στην τελευταία φωτό που έβαλε ο vassdel φαίνεται εντόνως η φθορά τού τσιμεντένιου δαπέδου.Στό γκαράζ δίπλα από το σπίτι μου καλύτερα το έχουν φτιάξει...)
 
Hastaroth":2cwi0lax said:
Εχω την εντύπωση ότι στο αεροδρόμιο αυτό οι σχεδιαστές/κατασκευαστές ενήργησαν με "ορίζοντα" 100ετίας και βάλε.

Φαντάζομαι το σχόλιο σου έχει να κάνει με τους 2 παράλληλους διαδρόμους. Όσο αφορά αυτό, δεν έχει να κάνει με την ΥΠΑ, μιας και πρόκειται για αεροδρόμιο που κατασκευάστηκε από το ΝΑΤΟ, και περιλαμβάνει την κλασική διάταξη αεροδρομίου Πολεμικής Αεροπορίας με 2 παράλληλους διαδρόμους (βλ. Σκύρος, Λήμνος, Σαντορίνη, Καβάλα, Καλαμάτα, Άκτιο κτλ...). Επομένως η ύπαρξη 2 διαδρόμων βασίστηκε καθαρά σε επιχειρησιακά στρατιωτικά κριτήρια και όχι σε πρόβλεψη κινήσεων αεροσκαφών μετά από 50 χρόνια.

Όσο αφορά το δάπεδο αεροσκαφών μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα 1 αεροσκάφος μεγέθους Α300/Β767/Β757 + 2 Β737 ταυτόχρονα, οπότε δεν κρίνεται και υπερβολικά μικρό (υπάρχουν και χειρότερα π.χ. Σκιάθος). Υπάρχει πάντως πρόβλεψη για επέκταση του. Αυτό που ήταν πραγματικό πρόβλημα στην Κάρπαθο ήταν ο υπερβολικά μικρός αεροσταθμός (μόλις 770 m²!) το οποίο πλέον και λύθηκε.
 
Προσωπικά το έργο μου φάνηκε υπερβολικό εξ'αρχής. Σίγουρα είναι μια μεγάλη πρόοδος σε σχέση με το παλιό terminal μέσα στο οποίο δεν χωρούσαν οι τουρίστες της καλοκαιρινής σεζόν που αναχωρούσαν και έκαναν ουρά απ'έξω περιμένοντας μεσ'τον ήλιο και τον μανιασμένο άνεμο. Ωστόσω το έργο φαίνεται πως χτίστηκε με υπερβολικά αισιόδοξες προοπτικές. Τα κτίρια δείχνουν να προορίζονται για πολύ μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από την σημερινή και θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν πολύ άνετα το επιβατικό κοινό... αν βέβαια λειτουργούσαν σωστά.

Αυτό που με έχει προβληματίσει περισσότερο είναι ο πύργος (ή καλύτερα "πυργίσκος") ελέγχου που έχει χτιστεί δυτικά της πίστας (δεν φαίνεται σε κάποια από τις φωτογραφίες του vassdel) παρότι δεν προβλεπόταν στο έργο, σύμφωνα με την παρακάτω πηγή:

http://www.karpathos.gr/pages.php?lang=1&page=show_news&nid=68
Σοβαρή εκκρεμότητα υπήρχε με τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου, αφού στο συμβατικό έργο δεν προβλεπόταν. Μετά την πρόσφατη επίσκεψη όμως του κ. Λιάπη, υπήρξε η διαβεβαίωση εκ μέρους του ότι ο πύργος ελέγχου θα εντασσόταν. Πριν ένα μήνα δημιουργήθηκε εμπλοκή στο ΥΠΕΧΩΔΕ να μην γίνει ο Πύργος Ελέγχου, έγινε σύσκεψη στην οποία παρόν ήταν ο κ. Αριστοτέλης Παυλίδης και τελικά εντάσσεται ο πύργος ελέγχου στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου μας.

Μέχρι σήμερα δεν χρησιμοποιείται κι αμφιβάλλω αν έχει πατήσει ποτέ κανείς το πόδι του στο κτίριο από τότε που χτίστηκε. Επίσης αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι τα τζάμια του πύργου απ'ότι φαίνεται δεν έχουν (ακόμα;) το φιλμ που σκουραίνει τα τζάμια και προστατεύει από τον ήλιο. Φοβάμαι πως αυτή πρέπει να 'ναι μόνο η πιο προφανής έλλειψη.

Υπάρχει κι ένα κεντρικό κτίριο, μεταξύ αυτό των αναχωρήσεων και των αφίξεων που χτίστηκε φέτος ή πέρυσι εκεί που βρισκόταν το παλιο terminal κι αναμένεται να λειτουργήσει (πότε;). Κατά την άποψή μου για την κίνηση επιβατών συγκεκριμένου αεροδρομίου τα κτίρια που λειτουργούν σήμερα επαρκούν, εφόσον βέβαια λειτουργήσει σωστά η αίθουσα αναχωρήσεων. Για να αυξηθεί η κίνηση επιβατών θα πρέπει μάλλον να επεκταθεί πρώτα και η πίστα.

Επιπλέον, όσοι το επισκεφτείτε θα παρατηρήσετε άδεια check-in desks με τους επιβάτες να συνωστίζονται γύρω από το ένα (άντε δύο το καλοκαίρι) που λειτουργεί και στη συνέχεια αντί οι αποσκευές να περνάνε πίσω απ'το check-in να επιστρέφονται στους επιβάτες οι οποίοι ξανά συνωστίζονται πίσω από το scanner μέσα απ'το οποίο πρέπει να περάσουν τις αποσκευές τους, ενώ παρατημένα ολοκαίνουρια scanners στέκονται στην άκρη καλυμμένα στο νάιλον.

Για να μην είμαι τελείως αρνητικός έχω να πω πως έχω μείνει ικανοποιημένος από τις καθαρές τουαλέτες (ευτυχώς για μας το πρώην ανατολικό μπλοκ δουλεύει σκληρά για ψίχουλα).

Και για να πω και την κακία μου, όταν είδα τις μεγάλες ταμπέλες της Intrakat μου το έργο μύρισε καβάντζα! :mad:
 
Δεν παρατήρησα ποιό κτίριο χρησιμοποιείται σαν ΠΕΠ, αλλά θα το κάνω στην επόμενη επίσκεψή μου κ θα το φωτογραφίσω από κοντά. Στην φωτό αυτή :arrow: [album]20266[/album]
πάνω δεξιά, δεξιά από τον κάθετο συνδετήριο, αυτός δεν είναι ο Πύργος; Είναι αρκετά μακριά για να δω από την πίστα αν ήταν εν χρήση....
 
vassdel":10e9qafs said:
πάνω δεξιά, δεξιά από τον κάθετο συνδετήριο, αυτός δεν είναι ο Πύργος; Είναι αρκετά μακριά για να δω από την πίστα αν ήταν εν χρήση....

Αυτός είναι (εδώ γελάμε :D )... Μπορείς να περάσεις με το αυτοκίνητο στο δρόμο που βρίσκεται πίσω από το φράχτη για να το δεις από κοντά.
 
Ο υπάρχων "πύργος ελέγχου" που λειτουργεί εδώ και χρόνια (απ' όπου παρέχεται το AFIS) είναι το κτίριο μεταξύ Αεροσταθμού και Πυροσβεστικού Σταθμού. Φαίνεται εδώ, στα δεξί μέρος της φωτογραφίας. Το κτίριο βέβαια αυτό, έχει προβλήματα ορατότητας.

Όσο αφορά το νέο, είναι το κτίριο που αναφέρει ο vassdel λίγο πριν το σημείο που ο συνδετήριος τροχόδρομος τέμνει το διάδρομο.

Προσωπικά δεν το βρίσκω υπερβολικό το νέο κτίριο. Είναι προφανώς κατασκευασμένο με ορίζοντα 20ετίας, όπως εξάλλου γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις. Η κίνηση της Καρπάθου είναι εξάλλου τα τελευταία χρόνια αυξητική. Υπάρχουν τα 2 ανεξάρτητα κτίρια αναχωρήσεων και αφίξεων που έπρεπε με κάποιο τρόπο να ενώνονται, οπότε και κατασκευάστηκε το κεντρικό κτίριο (το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει γραφεία διοίκησης ΥΠΑ, handler, αντιπροσώπους κτλ.). Το κτίριο αυτό προφανώς δεν μπορούσε να κατασκευαστεί εξ' αρχής αφού στη θέση του υπήρχε το παλιό το οποίο και έπρεπε να διατηρηθεί μέχρι την αποπεράτωση των νέων. Αντίστοιχη μέθοδος είχε ακολουθηθεί και στην περίπτωση του Ακτίου.
Το master plan ανάπτυξης του αερολιμένα προτείνει σαν συμπλήρωμα του νέου κτίριου, επέκταση του δαπέδου στάθμευσης με 2 επιπλέον θέσεις προς την πλευρά του πυροσβεστικού σταθμού. Αυτό βέβαια είναι ένα διαφορετικής φύσης έργο και δεν προωθήθηκε μαζί με το κτιριακό έργο του αεροσταθμού, που βρισκόταν σε μεγαλύτερη προτεραιότητα.
 
Top