LGKO/KGS Kos "Ippokratis"

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ένας πολύ ευχάριστος και συνάμα σπάνιος επισκέπτης έκανε την εμφάνισή του χθές το μεσημέρι για εκπαιδευτικούς σκοπούς στον Ιπποκράτη εκτελώντας touch and go 's ! Πρόκειται για ένα Β707-300 ιπτάμενο ραντάρ του ΝΑΤΟ , με registration LX-N90422. Εδώ σε μια φωτο του εκτός Ελλάδος http://www.airliners.net/photo/Luxe...1798952/&sid=a61e81b6d946f634b1bacfa0b900253b
 
Βάση των στοιχείων που έχει δώσει η ΥΠΑ σε εφημερίδα της Κω:
Η ΟΑ φέτος το Νοέμβριο μετέφερε 5099 επιβάτες με αύξηση +30,64% σε σχέση με πέρυσι
η Α3 φέτος το Νοέμβριο μετέφερε 2094 επιβάτες με μείωση -41,72% σε σχέση με πέρυσι
και η Sky Express με μια μικρή αύξηση του 3,09%.
 
Ρε παιδιά να κάνω μια ερώτηση στους γνώστες...; Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο πόσο ασφαλές μπορεί να θεωρηθεί από πλευράς approach? Τον τελευταίο χρόνο που είμαι φαντάρος εδώ έχω πετύχει αρκετές φορές πολύ έντονα καθοδικά ρεύματα αέρα σε πολύ χαμηλό ύψος και γενικώς μια... ό,τι να'ναι μορφή ριπών από παντού. Μιλάω πάντα ως επιβάτης, ως επιβάτης που του αρέσει πολύ η πτήση και που έχει εμπιστοσύνη και στα αεροσκάφη και στο προσωπικό. Αλλά μια και έγινε και μια κουβέντα για όχι-και-τόσο-ασφαλή αεροδρόμια στην Ελλάδα στο thread περί ασφάλειας της πΟΑ, θυμήθηκα και αυτό. Χαρακτηριστικά πριν κανένα μήνα (8 Ιανουαρίου) κατεβαίνοντας με την πρωινή πτήση της πΟΑ το μισό αεροπλάνο ούρλιαζε, μια γυναίκα με ένα μωρό αγκαλιά έλεγε "και τι θα κάνω τώρα" και ο διπλανός μου φώναζε "γιατί θεε μου" :D ομολογουμένως δε ήταν η πιο αγχωτική προσγείωση που έχω πετύχει εγώ, δεν τους αδικώ δηλαδή. Από τη στιγμή που ευθυγραμμιστήκαμε με τον διάδρομο μέχρι να ακουμπήσουμε κάτω ο κόσμος ήταν σε κατάσταση πανικού.

υγ. ας μην αρχίσουμε πάλι κουβέντα του τύπου "δεν πέφτουν έτσι ρε φίλε τα αεροπλάνα", "μπα, και πώς τα μέτρησες τα καθοδικά ρεύματα και το χαμηλό ύψος" και "δηλαδή τι θες, να απαγορεύσουμε τον αέρα". ΡΩΤΑΩ αυτούς που γνωρίζουν περισσότερα από εμένα ΧΩΡΙΣ να εννοώ ότι το αεροδρόμιο είναι ωρολογιακή βόμβα έτοιμη να σκάσει. Εξηγούμαι γιατί καμιά φορά υπάρχουν τέτοιες παρεξηγήσεις....
 
Με μια φράση ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΣΦΑΛΕΣ.

Αυτή την κατάσταση που περιγράφεις είναι σχετικά συχνή το χειμώνα. Και βέβαια δε συμβαίνει μόνο στην Κω. Σε όλα σχεδόν τα ελληνικά αεροδρόμια απλά πρέπει να πετύχεις το ''κατάλληλο'' timing. Εσύ λόγω της θητείας σου και των συχνών αεροπορικών ταξιδιών κάποια στιγμή το πέτυχες. Όπως και να το κάνουμε είναι οι κανόνες του Αιγαίου αυτοί. Αναλόγως με την κίνηση των βαρομετρικών χαμηλών επικρατούν συχνά-πυκνά και κυρίως τη χειμερινή περίοδο σχεδόν θυελλώδεις άνεμοι ενώ εξίσου πολλές φορές δημιουργούνται πυρήνες καταιγίδων απίστευτης έντασης. Οπότε αυτά τα φαινόμενα είναι λογικό να δημιουργούνται.

Από την άλλη πάλι πλευρά και εννοώ από γεωμορφολογικής άποψης όσον αφορά τη θέση του αεροδρομίου δεν έχει κάτι το πολύ ιδιαίτερο π.χ. κάποιο ορεινό όγκο που να βοηθήσει στη δημιουργία καθοδικών ρευμάτων (όπως ας πούμε στη Ρόδο). Το μόνο επιλήψιμο που υπάρχει είναι στην τελική του RWY 32 και σε απόσταση περίπου από τα 3 ΝΜ μέχρι το κατώφλι του όπου λόγω της χαράδρας που υπάρχει όταν έχει ισχυρό βοριά (πάνω από 20kt) υπάρχουν μέτριες έως ισχυρές αναταράξεις. Αυτό συμβαίνει γιατί ο άνεμος μπαίνοντας στη χαράδρα ενισχύεται λόγω της καμπυλότητας και έπειτα συναντά εδαφικά εμπόδια με αποτέλεσμα να ανεβαίνει βίαια προς τα επάνω. Και όλα αυτά στην απόσταση που προανέφερα. Aυτή η φώτο του φίλου vassdel στο 1 μίλι μόλις ίσως βοηθήσει κάπως https://www.airliners.gr/community/gallery/image_page.php?album_id=7&image_id=16856

Αυτά τα ολίγα...
 
Αν και το ελικόπτερο είναι πολύ διαφορετικό στο πως αντιδρά αεροδυναμικά σε σχέση με το αεροπλάνο και αν και δεν προσγειώνομαι σχεδόν ποτέ στην αρχή του διαδρόμου, τολμώ να πω, πως ο Ιπποκράτης είναι ευκολώτερος και ασφαλέστερος -όσον αφορά τις αναταράξεις και τα ψυχρά/θερμά ρεύματα- από όλα τα αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής (Διαγόρας, Κάρπαθος, Κάσος, Λέρος, Κάλυμνος). Πολύ άνετο αεροδρόμιο, ιδανικό πιστεύω για εκπαίδευση νεαρών.
 
Και ναι ως δια μαγείας τη χειμερινή ησυχία του ''Ιπποκράτη'' σήμερα διατάραξε ο εκκωφαντικός ήχος αυτού του τέρατος http://www.planes.cz/en/photo/1034315/mil26t-ra-06080-united-nations-uno-entebbe-ebb-huen/ !!!
Ήταν το RA-06080 της UTAir με τα διακριτικά των Ηνωμένων Εθνών σε μια στάση ανεφοδιασμού προερχόμενο από Αλεξάνδρεια και συνέχισε για Μπουργκάς. Δυστυχώς δεν πρόλαβα να το φωτογραφίσω και αυτό γιατί κακώς δεν έφερα τη φωτογραφική επάνω μου οπότε μέχρι να επιστρέψω την είχε κάνει το Mi-26 προς μεγάλη απογοήτευσή μου...
 
Δεν μου είχε τύχει ποτέ ως τώρα στον Ιπποκράτη έως σήμερα και έτσι απόρρησα:
Υπάλληλος της Olympic Handling ήρθε στο ελικόπτερο την ώρα που περιμέναμε τον ασθενή και ζήτησε από τον μηχανικό να του υπογράψει κάποιο έντυπο (φαντάζομαι κάποιο αποδεικτικό για να ζητήσουν landing/parking/whatever fees από την ΠΑ).

Γινόταν πάντα αυτό κ δεν το είχα πάρει χαμπάρι;
Είναι καινούργιο βίτσιο του spinal;
Είναι καινούργιο βίτσιο της Olympic Handling;
Ουδέν των ανωτέρω;

:7:
 
E??? Καινούριο φρούτο είναι πάλι αυτό?

Όχι όχι δικό μου βίτσιο αποκλείεται! Εγώ και κόκκινο χαλί στρώνω να προσγειωθεί πάνω του το Puma να πάρει τον ασθενή! Και αν είναι και ο vassdel στο cockpit και εξτρα κέρασμα! :lol:

Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι λάθος της υπαλλήλου που ίσως δεν ήξερε (?). Ίσως ήταν καινούρια (?), τι να πω. Δεν μπορεί να ήταν ενημερωμένος/η ο/η αερολιμενικός και να το επέτρεψε. Εδώ από τα landing fees εξαιρέθηκαν και φέτος οι πάντες και θα πληρώσει η ΠΑ???? Δεν πιστεύω να υπόγραψε τελικά ο μηχανικός ε?
Θα διατάξω άμεση έρευνα εις βάθος!!! :mrgreen:
 
Λείπει ο Spinal απ΄τη βάρδια και καταρρέει το customer service μου φαίνεται :mrgreen:

Βασίλη, την επόμενη που θα πάς γέμισε το Puma στικεράκια Ryanair :twisted:
 
Top