LGAT Athens Hellinikon (closed)

Για όσους νοσταλγούν τον Ανατολικό Αεροσταθμό στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, στην ταινία "Συνωμοσία στην Μεσόγειο" (γνωστή και ως "Επικίνδυνες Σχέσεις" ή "Ομφαλός" για την Ελληνική αγορά και "The Navel" για το εξωτερικό) υπάρχουν κάποιες ενδιαφέρουσες σκηνές.

Την εποχή εκείνη, για να καταλάβουν οι νεότεροι, ο Ανατολικός Αεροσταθμός αποτελείται μόνο από το κτίριο του Eero Saarinen, που μετέπειτα εξυπηρετούσε τις αναχωρήσεις. Δεν υπήρχε το μεταγενέστερο κτίριο αφίξεων, το οποίο κάπως ταιριάζει οπτικά με το αρχικό, ούτε το άκυρο ενδιάμεσο κτίριο που χρησιμοποιούσαν αρχικά οι εταιρείες charter και τα τελευταία χρόνια οι ιδιωτικές Ελληνικές εταιρείες για τις αναχωρήσεις τους (το οποίο δεν είχε δικά του gates αλλά ενώνεται με έναν διάδρομο με την αίθουσα αναμονής του κεντρικού κτιρίου).

Επίσης δεν είχαν κτιστεί οι θύρες αναχωρήσεων 4 έως 11, που ενώνονται με την αίθουσα αναμονής με μια στεγασμένη γέφυρα, πάνω από τον ημιβυθισμένο δρόμο που χρησιμοποιούσαν τα οχήματα επίγειας εξυπηρέτησης. Δεν υπήρχαν ούτε τα δύο fingers προς την πίστα, αλλά ο χώρος που κτίστηκαν αυτά αργότερα καλυπτόταν από δύο πλατφόρμες, υπερυψωμένες, στις οποίες νομίζω ότι όταν κατασκευάστηκε ο αεροσταθμός είχαν διακοσμητικά συντριβάνια. Στον χώρο ανάμεσά τους, εκεί που κτίστηκαν μετά οι θύρες 4-11 και στάθμευαν τα λεωφορεία πίστας αναμένοντας να παραλάβουν επιβάτες από τις θύρες αναχωρήσεων για να τους μεταφέρουν στα αεροσκάφη, στάθμευαν τότε τα μικρά ελαφρά ιδιωτικά αεροσκάφη, καθώς η πίστα τότε ήταν μικρότερη σε σχέση με σήμερα και δεν υπήρχε ο χώρος στο νοτιότερο τμήμα της πίστας, όπου στάθμευαν μέχρι τις 28-3-2001, οπότε και οι εμπορικές πτήσεις μεταφέρθηκαν στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Η ταινία είναι εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=1KxwOm0iHzM

10.56': Η τότε αίθουσα αφίξεων, μετέπειτα αποτέλεσε τμήμα της αίθουσας αναχωρήσεων. Οι αναχωρούντες επιβάτες χρησιμοποιούσαν το βορειότερο τμήμα του κτιρίου και οι αφικνούμενοι το νοτιότερο. Υπήρχε έξοδος και προς την νότια όψη του κτιρίου, προς τον χώρο που κατελήφθη αργότερα από το κτίριο Β των πτήσεων charter.

35.41': Ο έλεγχος διαβατηρίων, που παρέμεινε στο ίδιο σημείο ως το τέλος και δεν άλλαξε σχεδόν καθόλου, μετά η αίθουσα αναχωρήσεων με μία μόνο σκάλα τότε προς το κατώτερο επίπεδο (αργότερα προστέθηκε δεύτερη σκάλα ακριβώς απέναντι, και ανελκυστήρας δίπλα από την εικονιζόμενη στο video) και πλάνα από την πίστα όπως ήταν τότε. Βλέπουμε και ένα από τα λεωφορεία-νταλίκες, που υπήρχαν στο αεροδρόμιο του Ελληνικού μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990, και μετά κατέληξαν σε περιφερειακά αεροδρόμια και κάποιες στην Λάρνακα (με άλλους τράκτορες όμως). Σήμερα μία σώζεται δίπλα στα παροπλισμένα αεροπλάνα της Ο.Α. δίπλα στο γήπεδο golf Γλυφάδας, αλλά είναι βαμμένη στον νεότερο χρωματισμό (πιο ανοικτό μπλε κάτω, ασημί πάνω). Βλέπουμε ότι και οι πυλώνες των προβολέων ήταν τελείως άσπροι και όχι ερυθρόλευκοι όπως σήμερα.

1.09.47' και 1.25.00': Σκηνές από τον Δυτικό Αεροσταθμό (αίθουσα αναχωρήσεων και πίστα), με αεροπλάνα και ελικόπτερα της Ολυμπιακής, μεταξύ των οποίων και Β747-200 καινούριο τότε...

Και για όποιον ενδιαφέρεται... η ταινία είναι μια περιπερεια με κατασκόπους και αρκετές σκηνές δράσεις, μια από τις κοσμοπολίτικες ταινίες που πρωταγωνίστησε ο Λάκης Κομνηνός στην δεκαετία του '70, οι περισσότερες από της οποίες ήταν συμπαραγωγές με άλλες χώρες, συμμετείχαν και ξένοι ηθοποιοί και το budget τους ήταν μεγάλο για τα Ελληνικά δεδομένα. Κάποιες (και αυτή) προβλήθηκαν και στο εξωτερικό. Συνέπεσαν όμως με την παρακμή του Ελληνικού κινηματογράφου, και ξεχάστηκαν γρήγορα στην Ελλάδα. Έχει σκηνές γυρισμένες στο Λονδίνο, στην Γενεύη και σε πολλά σημεία της Ελλάδας (Αθήνα, Μετέωρα, Δελφοί κ.ά.), ενώ ο επίλογος αρχικά επρόκειτο να γυριστεί στην Κύπρο, αλλά αυτό ματαιώθηκε λόγω της Εισβολής του 1974 που ακόμα ήταν πολύ πρόσφατη.
 
Το είχε το Remove Before Flight σε DVD ως ένθετο... ήταν το 2ο μέρος της σειράς, το πρώτο ήταν αφιέρωμα στον δυτικό αεροσταθμό. Το τρίτο, που θα αφορούσε τις Ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες και τις εταιρείες charter, δεν κυκλοφόρησε ποτέ.
 
'Ενα άκρως ενδιαφέρον σχέδιο επέκτασης του Ελληνικού το 1954 που προέβλεπε επέκταση του 15/33 (που και έγινε), πιθανή πρόσθετη επέκταση ως και λίγο πριν τον Αγιο Κωνσταντίνο Γλυφάδας για διάδρομο με μήκος 4χμ και σχέδιο νέου διαδρόμου σχεδόν παραλιακά μήκους 1800μ.
 

Attachments

  • lgat1954.jpg
    lgat1954.jpg
    107,9 KB · Προβολές: 3.091
Πολύ ενδιαφέρον αυτό που βρήκες!! Μου κάνει εντύπωση που από το 54 κοιτούσαν για διάδρομο 4000 μέτρων που ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα θεώρηται μεγαλος. Εγώ ακόμα ψάχνω εκείνο το master plan που έλεγε για επέκταση στην θάλασσα αντί για νέο αεροδρόμιο από την αρχή
 
GP707":14dbpywc said:
'... και σχέδιο νέου διαδρόμου σχεδόν παραλιακά μήκους 1800μ.

Ενδιαφέρον επίσης είναι το γεγονός ότι ο νέος διάδρομος φαίνεται ότι δεν θα ήταν παράλληλος με τον υπάρχοντα 33/15, ο προσανατολισμός του φαίνεται σαν 32/14 ή κάτι τέτοιο.

Ξέρει κανείς τι ραδιοβοηθήματα υπήρχαν (αν υπήρχαν...) τότε στο Ελληνικό;
 
Μπράβο GΡ707 !!!!! που το βρήκες αυτό το σχέδιο? Βλέπεται τι κρύβονται σε κάποια συρτάρια? Τέλειο σχέδιο και μάλιστα για την εποχή εκείνη. Βλέπετε ότι τα συμφέροντα υπήρχαν και θα υπάρχουν όλες τις εποχές. Την μόνη διόρθωση που θα κάναμε σήμερα λόγω τεχνολογίας και εκμετάλλευσης της παραλίας θα ήταν η υπογειοποίηση της παραλιακής οδού.
 
Καλημερα .Μετα απο αρκετο ψαξιμο μιας και ρωτας απο το 1956 και μετα αναφερονται μονο τα NDB του Σουνιου-Καβουρι-Αιγινας -Ελευσινας -Δεκελειας -Αθηνας με το τελευταιο να ειναι στο LGAT.Αναφερω οσα ηταν στη περιοχη γυρω απο το Ελληνικο.Προφανως αυτα ηταν αρκετα για την τοτε τεχνολογια για προσεγγιση/προσγειωση.Το 1969 σε ενα δυστυχημα ενος DC-6 της Ολυμπιακης προερχομενο απο Χανια για Ελληνικο αναφερει οτι δεν καταφερε να πιασει το CAT1 ILS του Ελληνικου .Αρα φανταζομαι δεκαετια 60 ειχε μπει και το ils.Οποιος γνωριζει περισσοτερα θα ηταν ενδιαφερον να γνωριζουμε.
 
CHRISTOS55":1sg1aezr said:
που το βρήκες αυτό το σχέδιο? Βλέπεται τι κρύβονται σε κάποια συρτάρια?

Νομίζω πως οι αρμοδιοι φορεις & οι εταιρείες που συμμετείχαν στο σχεδιασμό έχουν άπειρο υλικό στα αρχεία τους.
Αλλά αν δεν πρόκειται για σχέδια που δημιοσιεύτηκαν στον τύπο της εποχής, δεν νομίζω πως υπαρχει καποιος λογος να δημοσιευτουν στο internet. Πρόκειται για επαγελλματικό προϊόν/υλικό.
 
.Αρα φανταζομαι δεκαετια 60 ειχε μπει και το ils.Οποιος γνωριζει περισσοτερα θα ηταν ενδιαφερον να γνωριζουμε.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου της εποχής το ILS αγοράστηκε το 1962 εναντι ποσού 3.600.000 δραχμών μαζί με το ραντάρ προσέγγισης (20.000.000 δρχ) και μετά απο κάποιες καθυστερήσεις για απαλλοτριώσεις κλπ πρέπει να άρχισε να λειτουργεί πριν το τέλος του 1963.

N735JMU.jpg
 
Top