Re: LGTL Καστέλι - Μετεγκατάσταση α/δ "Ν. Καζαντζάκη"
Από την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ:
Με βάση τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας οι σχεδιασμοί στο Καστέλι
Εμπιστευτικό έγγραφο του Γενικού Επιτελείου στο ΥΠΕΧΩΔΕ
Του Κ. Μπογδανίδη
“Με βάση τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας θα γίνει ο όποιος σχεδιασμός του νέου αεροδρομίου Καστελίου”. Αυτό ξεκαθαρίζει το Γενικό Επιτελείο προς το ΥΠΕΧΩΔΕ με επείγον εμπιστευτικό έγγραφό του ξεκαθαρίζοντας οριστικά ότι δεν υπάρχει θέμα περιορισμού των δραστηριοτήτων του στρατιωτικού αεροδρομίου και πολύ περισσότερο της κατάργησής του!
Το ΓΕΑ μετά από μία κλειστή σύσκεψη που έγινε με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων έστειλε δύο έγγραφα, όπως αποκαλύπτει σήμερα η “Π”: το ένα στις 27 Μαϊου που υπογραμμίζει ότι «η στρατιωτική χρήση του Α/Δ Καστελίου είναι επιβεβλημένη» και το δεύτερο στις 4 Ιουνίου που είναι και διαβαθμισμένο και αναφέρει ρητά ότι δεν τίθεται θέμα ελέγχου ή περιορισμού των δραστηριοτήτων του πολεμικού αεροδρομίου.
Ο δήμος Καστελίου είχε εξαρχής σε πολύ υψηλό επίπεδο θέσει το ζήτημα των δύο αεροδρομίων και κανένας δεν μπορούσε να απαντήσει μια και δεν υπήρχε συνεννόηση με την Πολεμική Αεροπορία.
Η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι δεν υπήρχε σοβαρή προετοιμασία σε σχέση με τη δημοπράτηση και κατασκευή ενός διεθνούς αερολιμένα που θα πρέπει τώρα να συνυπάρξει με ένα ενεργό , ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο αιχμής, κάτι που ίσως αποτελεί και παγκόσμια πρωτοτυπία!
Μάλιστα το ΓΕΑ που σημειώνει ότι δεν έχει αντίρρηση για το νέο αεροδρόμιο φέρνει ως παράδειγμα τη λειτουργία παράλληλων αεροδρομίων στα Χανιά, τη Σκύρο, την Αγχίαλο, τον Άραξο, την Καλαμάτα και το Άκτιο.
Μόνο που αυτά τα αεροδρόμια δεν έχουν στην ουσία παρά ελάχιστες πολιτικές πτήσεις και φυσικά δεν είναι πρώτα σε πτήσεις τσάρτερς στην Ελλάδα όπως είναι του Ηρακλείου.
«Εμείς τα λέγαμε ότι από το θέμα αυτό έπρεπε να ξεκινήσει ο προγραμματισμός. Ο δήμος Καστελίου είχε ζητήσει να μην συνυπάρχουν τα δύο αεροδρόμια, αλλά κανένας δεν εδέησε να απαντήσει. Προφανώς δεν μπορούσαν.
Αλλά εδώ φαίνεται πως υπάρχει πρόβλημα» παραδέχεται ο δήμαρχος Καστελίου κ.Σμυρνάκης που το διάστημα αυτό θα έχει και άλλες επαφές για το αεροδρόμιο.
“Θα το πούμε κι ας γίνουμε κουραστικοί. Δεν μας ενημερώνουν και μαθαίνουμε από τα Μέσα τι συμβαίνει. Αυτό δεν μπορεί να περάσει έτσι” επεσήμανε ο δήμαρχος που δεν παραλείπει να αναφερθεί στις φωνές που πληθαίνουν κατά του αεροδρομίου.
Στην πραγματικότητα…δύο αεροδρόμια που θα λειτουργούν στην περιοχή.
Σε κάθε περίπτωση η απάντηση της Πολεμικής Αεροπορίας είναι τέτοια που δεν σηκώνει…αντεπιχειρήματα. Οι αξιωματικοί δεν δέχτηκαν συζήτηση για να δώσουν σχέδια και…προγραμματισμό απογειώσεων και προσγειώσεων ώστε να διευκολυνθεί η ΥΠΑ στο νέο αεροδρόμιο.
“Δεν είναι σοβαρό αυτό. Εμείς δεν μπορούμε να μπούμε σε αυτή τη λογική. Σηκωνόμαστε και προσγειωνόμαστε όποτε το επιβάλλουν οι συνθήκες. Δεν παίρνουμε άδεια από κανέναν, ούτε μπορούμε να ειδοποιούμε κανένα. Οι δραστηριότητες μας μένουν ως έχουνʼ είπαν οι αξιωματικοί στη σύσκεψη και σε αυτό το πνεύμα έχει συνταχθεί και το εμπιστευτικό έγγραφο προς το ΥΠΕΧΩΔΕ(04.06.09). Ήδη η Διεύθυνση Περιβάλλοντος του υπουργείου έστειλε το σχετικό έγγραφο στη Διεύθυνση Κατασκευών μαζί με τις αποφάσεις των τοπικών φορέων και της Αρχαιολογίας για μελέτη.
Το έγγραφο του ΓΕΑ
Πιο συγκεκριμένα στο έγγραφο της Αεροπορίας με ημερομηνία 27 του Μάη το οποίο υπογράφει ο γενικός διευθυντής ΓΔΣΟΥ κ.Πελοπίδας Καλλίρης αναφέρεται:
“1. Σε απάντηση της επιστολής σχετικά με την λειτουργία του Στρατιωτικού Αεροδρομίου Καστελίου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
α) Οι αεροπορικές δυνάμεις έχουν αναπτυχθεί σε όλο το εύρος της ελληνικής επικράτειας κατά τρόπο ο οποίος:
1. Συμβάλλει καταλυτικά στη διασφάλιση του εθνικού εναέριου χώρου και στην απόκτηση και διατήρηση του επιθυμητού βαθμού αεροπορικού ελέγχου στην περιοχή των επιχειρήσεων και ευρύτερα στο FIR Αθηνών και στην Ανατολική Μεσόγειο.
2. Ελαχιστοποιεί την πιθανότητα αιφνιδιαστικής στρατιωτικής ενέργειας και εξασφαλίζει την άμεση και αποφασιστική αεροπορική παρουσία και ροή δράσης της ΠΑ.
3. Εξυπηρετεί το σχεδιασμό για προωθημένη άμυνα και διατήρηση του στρατηγικού πλεονεκτήματος.
β) Τα παραπάνω αποκτούν ιδιαίτερη σημασία στο χώρο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου, καθόσον στη συγκεκριμένη περιοχή παρατηρείται ιδιαίτερα αυξημένη στρατιωτική δραστηριότητα της Τουρκίας.
γ) Κατόπιν αυτών και λαμβάνοντας υπόψη τις εθνικές απαιτήσεις ανάπτυξης και διατήρησης επαρκούς στρατιωτικής ισχύος ως αποτρεπτικού μέσου προάσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, η στρατιωτική χρήση του Α/Δ Καστελίου είναι επιβεβλημένη.
δ) Πέραν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι το ΥΠΕΘΑ αντιμετωπίζει πάντα θετικά τα αιτήματα της ΥΠΑ για ίδρυση αερολιμένων με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτικών α/φων, έχοντας υπόψη ότι η λειτουργία των αερολιμένων αυτών αποβαίνει προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και συμβάλλει στην ανάπτυξη των τοπικών περιοχών, όπως και έχει γίνει στο παρελθόν για τα Α/Δ Χανίων, Σκύρου, Καλαμάτας, Αράξου, Αγχίαλου και Ακτίου”.