Κρατικά Αεροδρόμια ή Ιδιωτικά. Τι λέτε?

Re: Κρατικά Αερδρόμια ή Ιδιωτικά. Τι λέτε?

Πως ακριβως ιδιωτικοποιειται ενα αεροδρομιο? Υπαρχει αντικαταβολη ενος ποσου στο ελληνικο δημοσιο η μια συμβαση?
 
Re: Κρατικά Αερδρόμια ή Ιδιωτικά. Τι λέτε?

Μου ειναι αδιαφορο αν θα ειναι κρατικο ή ιδιωτικο.Αυτο που θελουν οι ελληνες αεραθλητες,ερασιτεχνες,επαγγελματιες χειριστες ειναι ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ.
Ας ειναι δημοσια,δημοτικα,κοινοτικα ή οτι αλλο θελουν.Δεν μου καιγεται καρφι για τις μεγαλες αεροπορικες εταιρειες.Αυτες εχουν τα λεφτα και παντα βρισκουν τη λυση.Το προβλημα ειναι στην ελαφρα αεροπορια που διωκεται συστηματικα απο τα αεροδρομια με τεραστια ευθυνη της ΥΠΑ αρα του κρατους.Αερολιμενικοι υπαλληλοι συμπεριφερονται σαν ιδιοκτητες των κρατικων-δημοσιων αεροδρομιων αποτρεποντας καθε προσπαθεια αναπτυξης. Να αλλαξουν ολοι οι κανονισμοι που υπαρχουν εδω και 40 χρονια(βασιλικα διαταγματα κλπ)και να εναρμονιστουμε με τους Ευρωπαικους κανονισμους που σου επιτρεπουν να πετας σχεδον απο οπουδηποτε(οσον αφορα τα υπερελαφρα μονο).Να μπει ενα φρενο στην ασυδοσια των αερολιμενικων, και η ΥΠΑ να λειτουργησει στην υπηρεσια του Ελληνα πολιτη βοηθωντας τον κι οχι να παρεμποδιζει με καθε μεσο την αναπτυξη του αεραθλητισμου.
Ελευθερα Αεροδρομια ΤΩΡΑ
 
Re: Κρατικά Αερδρόμια ή Ιδιωτικά. Τι λέτε?

sotiris_6":20g5f7wl said:
Πως ακριβως ιδιωτικοποιειται ενα αεροδρομιο? Υπαρχει αντικαταβολη ενος ποσου στο ελληνικο δημοσιο η μια συμβαση?


http://en.wikipedia.org/wiki/BOOT

Ένας (γενικότερος) όρος στα ελληνικά είναι ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα). Στην Ελλάδα υπάρχει και Ειδική Γραμματεία:

http://www.sdit.mnec.gr/el/

΄Ολα τα καινούρια μεγάλα projects μάλλον θα ακολουθούν BOT/ΒΟΟΤ- φιλοσοφία. Στα έργα BOT ο ανάδοχος είναι κάποιο ιδιωτικό consortium. Δεν νομίζω ότι το κράτος από μόνο του θα χρηματοδοτεί από δικούς του πόρους μεγάλα έργα στο μέλλον. Ήδη μέχρι τώρα τα περισσότερα ήταν συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ (πρώην ΕΟΚ) από τα διάφορα Ταμεία (συνήθως ΕΤΠΑ/Ταμείο Συνοχής και από εδώ και πέρα ΕΣΠΑ).

Η διαδικασία είνια συνήθως η εξής: γίνεται πρώτα μια συγγραφή γενικών προδιαγραφών, ακολουθεί call for expression of interest, γίνεται προεπιλογή των σχημάτων (consortia) και μετά call for tendering , μετά ο καθεαυτό διαγωνισμός (tender) και μετά από την αξιολόγηση γινεται η επιλογή Αναδόχου και το έργο ξεκινά. . .

Ανάλογα με το είδος του BOT, καθορίζεται και το είδος της απόδοσης προς το Δημόσιο (που μην ξεχνάμε, "συμμετέχει").
 
Να συμπληρώσω μόνο φίλε Convair, επειδή μπορεί να μην το γνωρίζουν κάποιοι φίλοι, ότι :

BOT = Build, Operate, Transfer
BOOT = Build, Own, Operate, Transfer
 
μερικά πράγματα για να βοηθηθεί η συζήτηση :
to El. Ven. λειτουργεί με μια σκανδαλώση σύμβαση παραχώρησης, που δίνει για *** (άγνωστο ακόμα για πόσα αφού ακούγεται και παράταση) χρόνια την εκμετάλευσή του στο ιδιωτικό consortium της Hochtief. Τώρα, με τί ποσοστό συμμετείχε το κράτος και πόσα τελικά χρήματα έβαλε ο ιδιώτης αυτό μένει να αναλυθεί αφού μιλάμε για αξίες γής, ακόμα και τα εμπορικά κέντρα κλπ κλπ. Προβλέπει εγγύηση για την κίνηση ,που σημαίνει οτι εαν κάποια χρονιά δεν πιάσει την προβλεπόμενη κίνηση- έσοδα, τη χασούρα θα την καλύψει το ελληνικό δημόσιο .. αυτά και άλλα "τρελλά"... ωραία ιδιωτική πρωτοβουλία με ρίσκο μηδέν.
Το Ελληνικό που μερικοί το χλευάζουν είναι δημιούργημα του '50, έγιναν πολλές προσθήκες, όπως το κτίριο charter κλπ κλπ, ο ανατολικός ηταν πολυ ωραίο κτίριο το '70 και εξυπηρετούσε και πάρα πολλές ξένες πτήσεις charter μέχρι που έκλεισε .. με την αλλαγή τα charters εξαφανίστηκαν, το Ελ. Βεν.είναι πολύ ακριβό, έχει πολύ ακριβο καύσιμο και πάνε αλλού... Ο Ελ. Βεν απο τα υπόλοιπα έχει 18 Ευρώ παραπάνω διαφορά στο airport tax..αυτό μπορεί να γίνει στα περιφερειακά α/δ, που βασίζονται στον τουρισμό ?
Επειδή είναι αναπόφευκτο ( στην Ελλάδα) να αυξηθούν τα τέλη, αν ιδιωτικοποιηθεί κάποιο α/δ , πώς θα κρατηθεί ο τουρισμός ?
Επίσης, ο Ελ. Βεν, δεν συνεισφέρει στον κρατικό κορβανά, αλλά αντίθετα παίρνει !! τα κρατικά βγάζουν χρήματα, που δυστυχώς δεν επενδύονται σε αυτά αλλά πάνε αλλού... ακόμα και στη συντήρηση των μικρών , που η Ελλάδα έχει πολλά... μήπως κανένας απο το forum θα πρότεινε να κλείσουν μερικά απο αυτά ?
Ολα τα εργα που γίνονται κατα καιρούς με ΣΔΙΤ κλπ καλά φαίνονται , αλλά οι συμβάσεις τους είναι που χωλαίνουν ... δείτε πόσο αυξήθηκε το διόδιο στη γέφυρα του Ριου.. τα διόδια στην Ατική οδό... εδώ μας παίρνουνε προκαταβολικά διόδια στην Αθηνών- Πατρών για να φτιάξει ιδιωτική εταιρεία το δρόμο... αν και όταν !!!
Αν θέλει το κράτος μπορεί και έχει τους τρόπους να κάνει και αεροδόμια και δρόμους... αρκεί να μην υπερκοστολογούνται με μελέτες που γίνονται για να οικονομήσουν τα μέλη του ΤΕΕ... εαν δεν ξεφύγουμε απο την μαφία του ΤΕΕ, σωστό σε ποιότητα και τιμή έργο δεν θα γίνει στην Ελλάδα.

Και κάτι τελευταίο, δεν γίνεται να μιλάμε για ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ με τους όρους ασφαλείας που έχουν τεθεί τα τελευταία χρόνια, στα μεγάλα περιφερειακά, η κίνηση είναι τετοια που στο ΤΜΑ δεν μπορεί να πετάει όποιος θέλει χωρίς έλεγχο και διαδικασίες.. πουθενα στον κόσμο δεν γίνεται αυτό... μόνο σε μικρά και εκτός ακτίνας των μεγαλύτερων αεροδρομίων... ας βρεθούν κατάλληλοι χώροι, να αναλάβουν φορείς να τα φτιάξουν ( γιατί όχι και ιδιώτες που μάλλον θα χρεώνουν και κάτι παραπάνω !!)
 
... το ειχα γραψει και παλαιοτερα εδω περα... οποιος γουσταρει και μπορει να "φτιαξει" αεροδρομιο (για να εχει και συννομο συμφερον) για την Αθηνα μπορει ανετα ... απλα θα "φαει" μερικες δεκαετιες σε δικαστηρια μεχρι να το εξαντλησει το ολο το θεμα (καθως μονοπολια δεν μπορουν να υπαρχουν "εν ΕΕ")

το θεμα ειναι οτι εγω δεν ξερω κανενα που να θελει να "ανοιξει" αεροδρομια με "αεροδιαδρομους" και παει λεγοντας εντος των οριων που "βρισκετε η ρητρα".....
 
satcorfu":1bhkleos said:
Επίσης, ο Ελ. Βεν, δεν συνεισφέρει στον κρατικό κορβανά, αλλά αντίθετα παίρνει !!
Διάβασα την παραπάνω πρόταση και με παραξένεψε η απολυτότητα που βγάζει. Είπα να το ψάξω λίγο λοιπόν. Αφιέρωσα 5 λεπτά και βρήκα ότι το 2008 (για το 2009 δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί οικονομικές καταστάσεις), ο ΔΑΑ συνεισέφερε στον κρατικό κορβανά:
- € 32.129.720 (φόρος εισοδήματος)
- € 57.750.000 (το μέρισμα από τα κέρδη προς διάθεση που αντιστοιχούν στο Ελληνικό Δημόσιο ως κάτοχο του 55% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ)
- € 6.263.638 (εργοδοτικές εισφορές)

Για να μην προσθέσω και:
- € 4.297.293 (αμοιβές πυροσβεστικών υπηρεσιών - εκτός κι αν η πυροσβεστική δεν θεωρείται κρατική υπηρεσία!)

100 εκατομμύρια συνεισφορά μέσα σε ένα χρόνο δεν τα λες και "τίποτα"!

Με τα παραπάνω δεν παίρνω καμία θέση στο δίλημμα του topic. Απλά μου φάνηκε απόλυτο και πιθανώς ανακριβές το σχόλιο που διάβασα και θεώρησα καλό να μοιραστώ μαζί σας τα αποτελέσματα της σύντομης αναζήτησής μου.
 
προς mitsubishi :
πολύ ωραία φαίνονται τα νούμερα όπως τα γράφεις και πράγματι για όποιον δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί σήμερα και πως λειτουργούσε πρίν το Ελληνικό θα πιστέψει οτι όντως ο ΔΑΑ φέρνει πολύ χρήμα στο κράτος.
τα 100εκ. - αν είναι όντως ετσι, νομίζω οτι και πάλι είναι λίγα σε σχέση με όσα έφερνε στο κράτος το Ελληνικό, που αντιστοιχούσε περίπου στο 50-55% των συνολικών εσόδων των ελληνικών αεροδρομίων σε περιόδους που και τα τέλη ήταν χαμηλά.
Τώρα τα charter δεν έρχονται πλέον στην Αθήνα, άρα έχασε και απο τουρισμό, εισροή συναλλάγματος, αεροπλάνα πολλά δεν κάνουν overnight λόγω αυξημένου κόστους, άρα λιγότερα ξένα πληρώματα σε ξενοδοχεια και άλλες λαπτομέρειες.
Τα κατα 18 ευρώ ακριβότερα τέλη που πληρώνουμε σε κάθε εισιτήριο σε σχέση με τα υπόλοιπα αεροδρόμια, μπορεί να τα δίνουμε θέλουμε δεν θέλουμε γιατί πρέπει να πάμε στην Αθήνα, ή απλά για connection, ενώ ο τουρίστας απλά θα πάει αλλου, η αεροπορική εταιρεία δεν θελει να πληρώσει τα "κέρατά της" για σταύθμευση και καύσιμα.. Ας θυμηθούμε οτι η ταφόπλακα της παλιάς Ολυμπιακής ήταν η αναγκαστική, πανάκριβη μεταφορά της, ακόμα και των παλιών Jumbo στα Σπάτα τη στιγμή που είχε ιδιόκτητο terminal και hangars στο Ελληνικό .. Αυτά τα ξεχνάμε ή είμαστε πολύ νέοι για αυτά ?
Επίσης όλοι οι φορείς - ακόμα και η ΥΠΑ - είναι φιλοξενούμενοι στον ΔΑΑ, πληρώνουν ενοίκιο και ακόμα και για μια πρίζα ή ένα τηλέφωνο που θα τοποθετηθεί θα το χρυσοπληρώσουν... άρα ενα μέρος απο αυτα τα 100εκ. που λές είναι ουσιαστικά απο το ίδιο το κράτος..
Οι εργατικές εισφορές αλήθεια είναι τόσο μεγάλες, απο τους υψηλούς μισθούς που πληρώνει ο ΔΑΑ και οι λοιποί ιδιώτες στους εργαζόμενους εκεί ? γιατί θα χρειαστεί να κάνουμε και καμμια σύγκριση με τις αμοιβές όσων παλιά δούλευαν στο Ελληνικό ( απο την πλευρά των εργαζομένων και όχι των εργοδοτών).. Εκτός αν κάποιοι θεωρούν οτι οι μισθοί των 700- 1000 Ευρώ είναι καλούτσικοι και τους κάνει να νοιώθουν καλύτερα που αυτοί παίρνουν 1200 ...
Για να θυμηθούμε το κλείσιμο του αεροδρομίου με το χιονιά, λόγω έλλειψης του αναγκαίου προσωπικού και εξοπλισμου και το πρόστιμο- χάδι που επιβλήθηκε-, αν αυτό ποτέ εισπράχθηκε. !
Αν το σχόλιο περί σίγουρων εσόδων, με την εγγυημένη κίνηση, σου φαίνεται ανακριβές, δεν έχεις να το ψάξεις και αυτο όπως τα προηγούμενα. Θεωρείς οτι έτσι πρέπει να είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία στην Ελλάδα ? να τα παίρνουμε , να δείχνουμε έσοδα και απο την άλλη ρίσκο κανένα? άν η κίνηση πέσει κάτω απο κάποια προβλεπόμενη τότε πληρώνεις εσύ και εγω... τέτοια σύμβαση μόνο στη χώρα μας μπορούσε να περάσει !
Επίσης ενα αρκετά μεγάλο ποσοστό γής που απαλλωτριώθηκε απο το κράτος για να γίνει το αεροδρόμιο, είναι τώρα εμπορικα και εκθεσιακά κέντρα, άσχετα δηλαδή. (ας πούμε οτι το ξενοδοχείο είναι σχετικό).Δηλαδή, μπήκε το κράτος πήρε τη γή και τώρα εισπράτει ενοίκια η Hochtief, αν κάνω λάθος ας με διορθώσει καποιος, έτσι δεν είναι ?
 
@ satcorfu :arrow: Επειδή απευθύνθηκες προσωπικά σε εμένα:
Το μόνο που έκανα με το παραπάνω post ήταν να παραθέσω 2-3 στοιχεία που (πιστεύω) αποδεικνύουν ότι η φράση σου πως "ο Ελ. Βεν, δεν συνεισφέρει στον κρατικό κορβανά" δεν στέκει. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο.

Από εκεί και πέρα, έχεις την άποψή σου για την κατασκευή έργων υποδομών από συμπράξεις δημοσίου & ιδιωτών και την υπερασπίζεσαι με αρκετά παθιασμένο (δεν ξέρω αν η λέξη είναι αρμόζουσα, αλλά anyway) τρόπο. Απόλυτα θεμιτό αυτό.

Επέτρεψέ μου να έχω και εγώ τη δική μου άποψη, αλλά να μην επιθυμώ να τη συζητήσω εδώ μέσα.

Ας το αφήσουμε λοιπόν εκεί.
 
Top