Κόστος Πτήσεων

  • Thread starter Thread starter tnick
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Βλέπω οτι όλοι περιτριγυρίζουμε το θέμα, (και εγώ δεν ξέρω, και θα ήθελα να μάθω). όπως ζητάει o tnick, θέλει μια ασαφή τιμή για το κόστος ενός ταξιδιού μισής ώρας με ενα πχ 734. δεν θέλει ακρίβεια σε ευρώ για το ποσό, αλλά κυρίως την κλίμακα του εξόδου. Βρισκόμαστς στο εύρος 5.000 - 6.000? 10.000 - 15.000? 15.000-20.000?
Ουσιαστικά Tnick το πρόβλημα είναι να βρεις το break even point, το σημείο δηλαδή, στο οποίο η εταιρία καλύπτει τα έξοδα του ταξιδιού, και πουλάει θέσεις με κέρδος. Αυτό το σημείο βέβαια είναι διαφορετικό σε κάθε εταιρία ανάλογα με τα έξοδα της. Η Bombardier έχει στο σαιτ της ενδεικτικά διαγράματα,πχ http://www.q400.com/q400/en/turbo.jsp για τα q400. για μια συγκεκριμένη πτήση, με βάση στοιχεία απο το μέσο όρο των αμερικανικών εταιριών.
Τέλος πάντων, όπως λένε και οι υπόλοιποι, το θέμα είναι πολύπλοκο... :D
 
Εντάξει ρε παίδες το καταλάβαμε, δεν είμαστε ζώα :mrgreen: Το θέμα είναι περίπλοκο. Ένα γενικό estimate τάξης μεγέθους όμως δεν είναι παράλογο να το ρωτάμε. ;)

Angel Aviation":2a0mq5e4 said:
http://www.q400.com/q400/en/turbo.jsp για τα q400.

Δηλαδή κατά τη γνώμη σας αυτοί οι πίνακες δεν έχουν ΟΥΤΕ ενδεικτική σημασία επειδή τα οικονομικά είναι περίπλοκα; Απλώς για άσχετους σαν κ εμένα δίνουν μια ιδέα του κόστους πτήσης. Ίσως μπορεί κάποιος να μας πει περίπου πόσο καύσιμο χρειάζεται ένα 737/320 για να κάνει το ATH-SKG μια μέρα με average καιρικές συνθήκες περίπου; Τάξη μεγέθους! Δηλαδή.... 10tn; 500tn; 50,000tn; :) Και πού κυμαίνονται οι τιμές καυσίμων; Δηλαδή ποια περίπου τιμή θα λέγατε "νορμάλ", ποια θα λέγατε "πολύ φτηνή" και ποια θα λέγατε "ακριβή" αυτή την περίοδο;
 
Αν δεν κάνω λάθος ένα 320 καταναλώνει 4λίτρα/επιβάτη/100χλμ.

Το ATHSKG είναι περίπου 186 μίλια = 300 χλμ

Η τιμή της κηροζίνης χοντρικά αυτή τη στιγμή είναι 35 λεπτά το λίτρο.

Ενας απλουστευμένος υπολογισμός με 100% πληρότητα:

4 λίτρα * 160 επιβάτες * 3 = 1920 λίτρα * 35 λεπτά = 672 ευρώ. Υποθέτω βέβαια ότι το 320 σε τόσο μικρή διαδρομη δεν φτάνει το 100% της απόδοσής του και λογικά το κόστος θα είναι μεγαλύτερο. Αυτά ως προς την κατανάλωση καυσίμων, από κει και πέρα όπως αναφέρθηκε έρχονται προσωπικό, επίγεια εξυπηρέτηση, catering, navigation charges, χρήση τέρμιναλ, τέλη προσγείωσης-απογείωσης, στάθμευσης (λέμε τώρα, στο ATHSKG τι tournaround time να έχεις) και δε συμμαζεύεται...
 
Ευχαριστώ πολύ :) Καταλαβαίνω ότι άλλο καίει ένα αεροπλάνο βέβαια στα 3,000km με μία απογείωση και μια προσγείωση και άλλο κάνοντας το ATH-SKG 10 φορές, απλώς ένα τέτοιο χοντρικό estimate για κάποιον που δεν έχει σχέση με το χώρο δίνει μια τάξη μεγέθους. :)
 
Στην τιμή των καυσίμων υπάρχουν κάποιες πάραμετροι να υπολογιστούν, πχ:

ας υποθέσουμε ότι η Aegean (ή ο σύμβουλος της) θεωρεί την τιμή 1Ε/Λίτρο καλή ή καλύτερη από την αναμενόμενη για τους επόμενους 6 μήνες. Τότε αγοράζει απόθεμα για τους επόμενους 6 μήνες επειδή ακριβώς θεωρεί ότι η τιμή θα ανέβει στο μέλλον ή θέλει να προστατευτεί από ακραίες διακυμάνσεις έστω κ αν έχει μικρή ζημιά στο τέλος . Επίσης μπορεί μα βρεί κάποιον "ασφαλιστή" να μοιραστεί το ρίσκο. Κάνει δλδ hedging . Η ποσότητα που θα δεσμεύσει θα είναι για 20 Αίρμπας άρα μεγάλη.

Μετά από 6 μήνες ανοίγει η Athens με 1 Αιρμπας, η οποία δεν έχει κάνει hedging κ αγοράζει σε τρέχουσα τιμή. Επίσης δεν έχει ρευστό οπότε δανείζεται έντοκα για να αποπληρώσει σε 1 χρόνο. Κ όχι μόνο αυτό αλλά η τοπική ΕΚΟ θέλει να αισχροκερδίσει επειδή ξέρει ότι δεν έχουν απόθεμα.

Εύκολα υπολογίζεται τι γίνεται στην περίπτωση που η τρέχουσα τιμή γίνει 3Ε/Λίτρο , 0,9Ε/Λίτρο ή 0,3Ε/Λίτρο κ την επίδραση στο κόστος κάθε πτήσης. Είναι λοιπόν αντιληπτό ότι εξαρτάται αν τα καύσιμα αγοραστήκαν όταν ήταν φτηνά ή όχι, με τι χρήματα κ πόσο είναι το τρέχον κόστους του χρήματος (τοκοι) κ' συναλλάγματος (καύσιμο=$) όπου κ εκεί βεβαίως γίνεται hedging.

Έτσι στη τιμή που θα σου δώσει πχ μια τσάρτερ υπάρχει κ η παραπάνω παράμετρος, μόνο για τα καύσιμα-χωρίς όλα τα άλλα. Ακόμα κ στο καυσαέριο των κινητήρων προσπαθούν να ισοσταθμίσουν το ρίσκο τους, "αγοράζόντας" εκπομπές διοξειδίου από τρίτους, ωστέ να μην πληρώνουν τους πράσινους φόρους υψηλά (εταιρείες με μεγάλο στόλο).

Κάπως μπακαλίστικα κ να μήν ξεχνάμε κ τους αγαπημένους επίναυλους καυσίμων που εμφανίζονται ανάλογα με τα κέφια, για να μειώσουν το κακό hedging κ τον κίνδυνο της εταιρείας κ να αυξήσουν τον δικό μας.
 
Όσο ρωτάς μαθαίνεις!! Από εκεί που δεν το περίμενα, άλλα πράγματα ήθελα να μάθω, έφτασα και στο hedging, να σαι καλά φίλε που μοιράζεσαι τέτοιες πιο "δύσκολες" έννοιες και πληροφορίες.
Δύσκολο να "τρέξει" μια αεροπορική εταιρεία όπως είπε και ο φίλος χθες, και τα πράγματα δεν είναι έτσι απλά να υπολογιστούν.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες, τέτοιου είδους αναφορές και αναλύσεις δεν είχα έως τώρα την ευκαιρία να παρακολουθήσω, οπότε κάτι βγήκε από αυτο.
Εμένα μου φτάνει που από ό,τι καταλαβαίνω, δεν πρόκειται για κανένα τεράστιο κόστος, υποθέτω οτι με 3500 έως 5000 ευρώ το στέλνω το αεροπλανάκι.

(πλάκα κάνω, δεν έχω 734, ένα 738 έχω, αλλά δεν το φανερώνω και πολύ πολυ γιατι δεν ξερω μηπως κανενας απο εσας είναι εφοριακός εδω μεσα για να μην έχω μπλεξίματα :D :D :D :D )
 
Παιδιά ευχαριστούμε πολύ. Να ρωτήσω και κάτι ακόμα; Επειδή χάθηκα λίγο σε αυτόν τον πίνακα του aia.... Ένα 737/320 σε ποια κατηγορία ανήκει; Έστω ότι είναι γεμάτο... μπερδεύτηκα λίγο με τα load factors κλπ.... :(
 
Επειδή το έψαχνα κι εγω.
Ένα 737 καίει για Αθήνα - Ηράκλειο 1.700kg κηροζίνη, δηλαδή (επειδή η πυκνότητά της είναι 0,8 kg/lt) 2.125 lt και καθώς η κηροζίνη έχει περίπου 0,4 E/lt, τότε έχουμε 850 Ε για αυτή την πτήση. Με πάσα επιφύλαξη. απλά αυτό το 1700 κιλά νομίζω είναι από έγκυρη πηγή.
 
Top