Κοντά στο Βόρειο Πόλο, μας "πιάσανε τον kwlo"

  • Thread starter Thread starter aakunz
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Παρότι σε βρίσκω ενθουσιασμένο υπέρ του δέοντος, καταλαβαίνω τις προθέσεις σου... Εξάλλου η τάση αφαίρεσης των wanna-be γευμάτων είναι αυξητική. Εκτός από τις δικές μας εταιρείες που αντιστέκονται ακόμα στη μόδα. Παρόλα αυτά για την τιμή που δώσατε το βρίσκω ιδιαίτερα ελκυστικό...

Ο Γιούρι Γκαγκάριν ήταν το κερασάκι στην τούρτα (μετά το σπανακο-στρούντελ φυσικά). Άντε, να πάρουμε και το saab τώρα...

respect στο βασιλιά του πόλου :thx: και το συνταξιδιώτη του (εντάξει αυτός είναι του κόσμου)
 
Πολύ τη μελετάμε τελευταία στο forum τη βασίλισσα Καρλότα. Θα τρίζουν τα κόκκαλά της (έπιασε και υγρασία), γιατί για να φτερνίζεται δύσκολο το βλέπω.

BTW, το ριπορτ ειναι στο γνωστό υψηλό επίπεδο των γνωστών πραχτόρων. Επιπλέον, η Βαλτική και η Βόρεια Θάλασσα ήταν πάντα θέατρο υπέροχων (κατασκοπικών και μη) ιστοριών. Συνεχίστε το φορουμάρεστο έργο σας. Ανυπομονώ για τη συνέχεια.
 
TALLINN, η πόλη που βγήκε από παραμύθι

Χωρίς αμφοβολία, το Ταλλίν είναι το αποτελεί μία από τις ομορφότερες πόλεις της Ευρώπης. Η προέκταση της Λεωφόρου Narva, όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο μας, θα σας βγάλει στην οδό Vana Viru, το δρόμο που περνάει από τη μεγαλύτερη είσοδο της παλιάς πόλης. Από κει και πέρα, κλείστε τον ταξιδιωτικό οδηγό και χαθείτε στα πλακόστρωτα του μεσαιωνικού Ταλλίν. Το ταξίδι στο χρόνο έχει ήδη αρχίσει!

Πρώτη στάση σας, λογικά θα είναι η Raekoja Plats, η Πλατεία του Δημαρχείου, όπου και θα δείτε αυτό το υπέροχο κτίριο που περισσότερο θυμίζει εκκλησία παρά δημαρχείο. Η πλατεία είναι γεμάτη από πολλά υπέροχα καφέ και εστιατόρια, αλλά εμείς θα σας λέγαμε να επιλέξετε κάτι πιο μακρυά. O Computerise, θυμάται ένα καλό, εγώ απλά θυμάμαι ότι είχα φάει μια κρέπα με ζαμπόν σεράνο...

Από εκεί και πέρα, οι ανηφορικοί δρόμοι θα σας βγάλουν στο λόφο Toompea, όπου βρίσκεται ο ρωσικός καθεδρικός του Αλεξάντρ Νιέφσκυ, ένα εξαιρετικό δείγμα ρωσικής εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής. Ακριβώς απέναντι από τον καθεδρικό θα δείτε το κτίριο του Κοινοβουλίου, στο σημείο που οι Δανοί έκτισαν το 1219, το φρούριο και στάθηκε η αιτία να αποκτήσει η πόλη το σημερινό της όνομα, μια και Taani Linn σημαίνει Φρούριο των Δανών. Ήδη από τον 9ο αιώνα υπήρχαν ίχνη οχυρώσεων από τους φιννο-ουγγρικούς πληθυσμούς που είχαν εγκατασταθεί εκεί. Ας μην ξεχνάμε ότι η καταγωγή των εσθονών είναι φινο-ουγγρική και όχι βαλτο-σλαβική, πράγμα που σημαίνει ότι εθνολογικά έχουν πιο πολλά κοινα με τους φινλανδούς, παρά με τους σλαβους, τους Λιθουανούς και τους Λεττονούς, που τους περιβάλλουν. Οι προμαχώνες της Toompea, προσφέρουν θέα προς τo λιμάνι και τη θάλασσα (δυτικά και βόρεια) και τη νέα πόλη του Ταλλίνν στα ανατολικά. Και φυσικά, αν η μηχανή σας έχει ευρυγώνιο ή υποστηρίζει πανοραμικές λήψεις, μην ξεχάσετε να ενεργοποιήετε τη σχετική λειτουργία :wink:
Πανοραμική 1
Πανοραμική 2

Προσωπικά, θεωρώ ότι το Ταλλίν είναι πολύ πιο όμορφο απ' ό,τι φαίνεται στις φωτογραφίες διάφορων τουριστικών οδηγών και διαφημιστικού υλικού. Με εντυπωσίασε το ότι ο κόσμος ήταν χαμογελαστός και πρόθυμος να βοηθήσει κάτι το οποίο δυστυχώς δεν έχω ακούσει για άλλες πόλεις της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πράγα.

Για φαγητό θα σας προτείναμε το Vanaema Juures (Το Σπίτι της Γιαγιάς), όπου η αξιαγάπητη Αννελί θα σας προτείνει διάφορα υπέροχα παραδοσιακά πιάτα. Ο χώρος είναι ένα ατμοσφαιρικό υπόγειο-κελλάρι διακοσμημένο με διάφορα παλιά αντικείμενα από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, όπως ένα ρολόι και ένα ξύλινο ραδιόφωνο. Εγώ πήρα ένα μοσχαρίσιο φιλέτο με λαχανικά και σάλτσα μήλου και δαμάσκηνα. Ήταν πραγματικά απολαυστικό, όπως καταπληκτική ήταν και η διάσημη εσθονική μπύρα Saku.
Διεύθυνση: Rataskaevu tänav 12, συνιστάται κράτηση, καθ' ότι ο χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος.

Ως προς τη διαμονή σας, θα σας προτείναμε να το τολμήσετε και να μείνετε σε κάποιο από τα πολυτελή ξενοδοχεία της μεσαιωνικής πόλης και όχι στη νέα πόλη, όπου μείναμε εμείς. Ενδεικτικά σας προτείνουμε το Three Sisters το οποίο είναι αρκετά ακριβό, σε σχέση με άλλα ανάλογα ξενοδοχεία που μπορείτε να βρείτε γύρω στα €80 τη νύχτα. Ενδεικτικά, το Reval Hotel Central 4* που μείναμε εμείς, χρέωνε τη διανυκτέρευση στα €60, και βρισκόταν πέντε λεπτά με τα πόδια από τη Vana Viru.

Αν το πρόγραμμά μας δεν ήταν τόσο φορτωμένο, πιστεύω ότι δύο μέρες ακόμα θα ήταν απαραίτητες για να εξερευνήσετε ολόκληρο το Ταλλίν, με τα ιδιαίτερα μουσεία του, όπως το Μουσείο της Κατοχής (και για όποιον δεν κατάλαβε, αναφέρεται στην εποχή της Σοβιετικής Ένωσης), μία μονοήμερη εκδρομή με την Estonian Air Regional στο Kuressaare, την μεγαλύτερη πόλη του μεγαλύτερου νησιού της χώρας, Saaremaa. Επίσης, με δύο μέρες παραπάνω, μπορείτε να δείτε το Τάρτου και το Πάρνου, τις δύο ιστορικές πόλεις της Εσθονίας, η πρώτη γνωστή για το παεπιστήμιό της, η δεύτερη για τα θέρετρά της. Μπορείτε να συμπεριλάβετε το Ταλλίν ως τελευταίο σταθμό στα πλαίσια μιας ευρύτερης εκδρομής σας σε Λεττονία, Λιθουανία και Εσθονία. Φιλική συμβουλή, να αποφύγετε να το επισκεφθείτε σαββατοκύριακα, λόγω των ορδών Φινλανδών που το κατακλύζουν σε αναζήτηση φθηνού αλκοόλ.

Κι επειδή το Ταλλίν είναι γνωστό και από την πολύ γνωστή εσθονική ταινία “Σκοτάδι στο Ταλλίν” (Tallinn pimeduses), παρακάτω θα βρείτε και λίγες εικόνες από το ατμοσφαιρικό, νυχτερινό Ταλλίν.
Raekoja Plats
To Δημαρχείο
Toompea
Θέα από την Toompea προς την Παλιά Πόλη
Θέα προς τη νέα πόλη
http://www.youtube.com/watch?v=PXF_ihD21zg
http://www.youtube.com/watch?v=sb2cQMgY-I0


Έφτασες ως εδώ; Συγχαρητήρια! Ώρα και για λίγο γιουτιούμπ!

Η Maarja Liis Ilus είναι από τις πιο γνωστές φωνές της Εσθονίας.

Αλλά το καλύτερο σας το φύλαξα για το τέλος:
Εσθονικές Σοβιετικές Διαφημίσεις!!!!!!!!
:thx:

Ξεκινάμε με διαφήμιση για κιμά κότας

Συνεχίζουμε με υπέροχα trendy εσθονικά παπούτσια

Τρώμε λίγη σοκολάτα

Πίνουμε εμφιαλωμένο νερό

και καμιά λεμοναδίτσα σαν αυτές που έπιναν οι ανατολικογερμανίδες αθλήτριες του στίβου

Spicy σοβιετο-εσθονικές τσιχλόφουσκες

και για επιδόρπιο: η χειρότερη διαφήμιση παγωτού που είδα ποτέ μου!

Άντε κάψτε τώρα και τις θερμίδες!
 
TALLINN - TROMSØ μέσω OSLO

4. OV 0133 16SEP TLLOSL 0750 0830 TU
5. SK 4416 16SEP OSLTOS 1145 1335 TU
OPERATED BY SAS NORWAY

Το υπερθέαμα συνεχίζεται!

Ξημερώματα Τρίτης, αφήσαμε το ξενοδοχείο μας και την υπέροχη Ταλλιννοπούλα ρεσεψιονίστ μας για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο του ταξιδιού μας. Προορισμός μας ένα μικρό νησί βορείως του Αρκτικού Κύκλου, το Tromsø. Λίγα λεπτά μετά, βρισκόμασταν ήδη στην αίθουσα ελέγχου εισιτηρίων του Ülemiste. Για καλή μας τύχη είχα προνοήσει και είχε κλείσει όλες τις πτήσεις της Estonian και της SAS Norge στο ίδιο PNR και η καλή υπάλληλος του check-in μας τσέκαρε και για την επόμενη πτήση μας, που θα μας πήγαινε στο Tromsø από το Όσλο. Έτσι, καταφέραμε και τσεκάραμε δύο επιβάτες για ένα χάρτινο και ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο ο καθένας. Τι σου είναι τελικά το SAS Group!

Από την πτήση της επιστροφής θυμάμαι λίγα πράγματα: ότι φύγαμε στην ώρα μας, ότι πετάξαμε με το EE-ABC, το πρώτο 737-500 της Estonian και ότι φτάσαμε 28 λεπτά νωρίτερα από το προγραμματισμένο, σε πείσμα όλων εκείνων που φωνάζουν στο Startrax ότι η εταιρεία έχει φοβερές καθυστερήσεις. Επίσης, θυμάμαι τον Computerise να παραπονιέται για μία κλειστή τουαλέτα και για μία ουρά στις τελευταίες σειρές.

Φτάσαμε λοιπόν στο Όσλο αρκετά έγκαιρα και με τρεις ώρες, μέχρι την επόμενη πτήση μας, αυτή τη φορά με τη SAS Norge. H SAS Norge είναι η πρώην Braathens, που είναι η πρώην Braathens SAFE. Τέλος πάντων, μην τα ψάχνεις, ένας μύλος έχουν γίνει αυτές οι εταιρείες των σκανδιναβών. Η SAS Norge, την οποία μας αρέσει να αποκαλούμε και “Σουτιέν Αθήνα” (Bra-Athens) έχει κατ' εξαίρεση διατηρήσει το νορβηγικό σημαιάκι της προκατόχου της στην άτρακτο. Εμείς όμως θέλαμε να δούμε και για άλλες, πιο ουσιαστικές διαφορές.

Αφού πήραμε το πρωινό μας σε ένα από τα καφέ του αεροδρομίου, αποφασίσαμε να κινηθούμε προς την πύλη μας, η οποία, παρεμπίπτόντως βρισκόταν στο άκρο του αεροσταθμού. Μετά από αρκετό περπάτημα φτάσαμε εκεί για να έρθουμε αντιμέτωποι με το πεπρωμένο που ακόμα μας προκαλούσε: το εξωτικό Longyearbyen...

Επιβίβαση μισή ώρα πριν την αναχώρηση σε ένα υπεπλήρες LN-BRM (πώς ήταν και πώς έγινε), όπου και γίναμε μάρτυρες των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζει η SAS. Ο έλεγχος των αναχωρούντων επιβατών γίνεται με το δακτυλικό αποτύπωμα που έδωσαν κατά τον έλεγχο εισιτηρίων στο Όσλο, αποδεικνύοντας ότι ο επιβάτης που επιβιβάζεται είναι ο ίδιος με αυτόν που παρέδωσε τη βαλίτσα στον έλεγχο. Μόλις γίνει η ταυτοποίηση, εκδίδεται θερμική κάρτα επιβίβασης από έναν εκτυπωτή στην πύλη. Εμείς, δώσαμε τις κάρτες μας, που είχαν εκδοθεί στο Ταλλίνν, αλλά παραλάβαμε κατ' εξαίρεση και νέες θερμικές, λόγω του ότι κάποιος είχε αλλάξει τις θέσεις μας. Η SAS Norge δεν έχει business στις πτήσεις εσωτερικού και εξακολουθεί να προσφέρει δωρεάν καφέ ή τσάι, αντίθετα με τους δανούς συναδέλφους τους. Επιπλέον, για αναχωρήσεις μέχρι και τις 09:45 προσφέρει και δωρεάν πρωινό. Το πλήρωμα ήταν αρκετά μεγάλο ηλικιακά (περίπου 60) και έδειχνε φοβερή άνεση και επαγγελματισμό, τόσο στις επιδείξεις ασφαλείας, όσο και στην ετοιμασία της καμπίνας για την απογείωση, την εξυπηρέτηση των επιβατών. Στη διάρκεια της πτήσης υπήρχαν διάφορα σνακ και απίστευτα νόστιμα σάντουιτς, σε λίγο τσιμπημένες τιμές, είναι γεγονός. Η θέα από το παράθυρο ήταν και πάλι μοναδική.

Άνοδος
Πτήση και εσωτερικό καμπίνας


Φτάσαμε στο Tromsø Langnes στην ώρα μας. Ρίξαμε μια ματιά στο τέρμιναλ, νοιώσαμε ντροπή για τα δικά μας τριτοκοσμικά περιφερειακά αεροδρόμια (το LGAV εξαιρείται γιατί έχει το 2board), θαυμάσαμε το εκδοτήριο της Aeroflot Nord και επιβιβαστήκαμε στο SAS Flybussen, το λεωφορείο που θα μας πήγαινε από το αεροδρόμιο στην πόλη. Ο καιρός ήταν καταπληκτικός. Ένας δυνατός ήλιος ανέβαζε τη θερμοκρασία στους 10 βαθμούς Κελσίου (!) και η ενδεκάωρη παραμονή μας στη Χώρα των Σάμι (το νέο όνομα για αυτό που μέχρι πρόσφατα αποκαλούσαμε “Λαπωνία") είχε ξεκινήσει. Μπήκαμε στο τούννελ που ενώνει το αεροδρόμιο με την πόλη και το οποίο έχει μέσα δύο κυκλικούς κόμβους (!). Πέντε λεπτά αργότερα, αποβιβαζόμασταν έξω από το tourist centre. Λίγο ψάξιμο, λίγη σκέψη, λίγος προγραμματισμός, λίγες συμβουλές από το tourist centre και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στο Tromsø, τη ληθαργική πόλη ενός μικροσκοπικού νησιού. Πρώτη μας στάση το Storsteinen, ένας λόφος, από την κορυφή του οποίου (420 μ.) μπορείς να θαυμάσεις τη μοναδική θέα του φιορδ και να κάνεις πεζοπορία.

http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2947162716/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N ... otostream/

Η ανάβαση γίνεται με τελεφερίκ. Και το βιντεάκι αφιερώνεται σε όλους εσάς.

Βέβαια, από την κορυφή του Storsteinen μπορείς να κάνεις και spotting, αφού προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς το αεροδρόμιο Tromsø Langnes, πάνω στο νησί.

Επόμενη στάση μας ο Αρκτικός Καθεδρικός Ishavskatedralen ή Tromsdalen Kirke (είσοδος 25 κορώνες) γνωστός για την μοναδική αρχιτεκτονική του.
Το εσωτερικό...
και το εξωτερικό

Περάσαμε τη γέφυρα που ενώνει την ενδοχώρα με το νησί και περάσαμε το υπόλοιπο της ημέρας σε ένα πανάκριβο εστιατόριο, ένα μπιστρό και στο λόμπυ του Rica Hotel περιμένοντας το M/S Kong Harald, το coastal express που θα μας κατέβαζε στο Trondheim, μετά από ένα ταξίδι τριών διανυκτερεύσεων.

Ήταν περίπου 23:30, το Βόρειο Σέλας μόλις είχε δώσει μία παράσταση στον αρκτικό ουρανό, όταν αφήσαμε το Rica Hotel για να πάμε στην προκυμαία όπου θα έδενε το M/S Kong Harald. Κι εκεί που μιλούσαμε, μία ξανθιά παρουσία μας πλησίασε και μας ρώτησε:
-“Συγκνώμη, έχετε έρθει από την Ελλάντα;
-“Ναί” απαντήσαμε εμείς
-“Οου μάι Γκόντ, ώστε τελικά είναι αλήτεια αυτό που λέει το κόσμος ότι όποια πετρρα κι αν σηκόουσεις θα βρείς έναν Ελληνας από κάτω..., ακόμα και στο Τρρόμσοου. Ντεν το πιστεύοου”
-“Κι εσείς βρήκατε δύο” είπε ο Computerise, την ώρα που άνοιγε η διαστημική μπουκαπόρτα του M/S Kong Harald.


Η ώρα της κρίσης:

Άκου φίλε, βαρέθηκα την ανάκριση. Η Estonian ήταν αδιάφορη και η SAS Norge ήταν καλύτερη και ανετότερη από όλες τις άλλες πτήσεις που είχα πετάξει στο παρελθόν με τη SAS. Και οι δύο είχαν 100% on-time performance και δε θα δίσταζα να ξαναπετάξω μαζί τους και να τις προτιμήσω από τη Norwegian. Μην περιμένεις θαύματα: Αξιαγάπητα και έμπειρα πληρώματα και σχετικά άνετες πτήσεις.

Και αυτή που μιλούσε ελληνικά ποιά ήταν;

Πάντως δεν ήταν η Μπρουμχίλντα. Μείνε συντονισμένος στο τόπικ και θα μάθεις...
 
Όχι εγώ αγαπητέ...Η ατάκα ανήκει σε αυτόν που σχολιάζει στο βίντεο. Copyright aakunz ή Computerise λοιπόν. Το οποίο γενικά "φυσάει" όσον αφορά το σχολιασμό...Ένα μεγάλο μπράβο σε aakunz και Computerise για τα ωραία τους ταξίδια και τις εικόνες που μας μεταφέρουν. Και για το σχολιασμό... :lol:
 
Re: TALLINN - TROMSØ μέσω OSLO

aakunz":42px4atb said:
Και το βιντεάκι αφιερώνεται σε όλους εσάς.
Έφτασε και η αφιέρωση και ευχαριστούμε! Να ΄στε καλά παιδιά και να συνεχίζετε με τις υπερπαραγωγές σας που μας έχουν κάνει να κρεμόμαστε από τα χείλη σας (ε... δάχτυλά σας εννοώ) :thx:
 
Από το Tromsø με αγάπη...

Air NZ, με εκπλήσσει η παρατηρητικότητά σου! Για την ιστορία, η ατάκα ανήκει στο μέλος Computerise. Eγώ την επανέλαβα στο παρακάτω βιντεάκι, ενώ περιμέναμε στην πλατφόρμα το τελεφερίκ, το οποίο έφτασε με τις προμήθειες για το εστιατόριο, με καθυστέρηση 10 λεπτών.

http://www.youtube.com/watch?v=nEdwPBLYMVk

Επίσης, η κάθοδος μας χάρισε πανέμορφες φθινοπωρινές εικόνες του δάσους που περιβάλλει τα προάστια του Tromsø. Όπως και να το κάνουμε, σε μία χώρα όπως η Νορβηγία, η φύση είναι πάντα ο πρωταγωνιστής.

http://www.youtube.com/watch?v=U3En9l5RhP4

Και δύο πανοραμικές φωτογραφίες:
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2946898987/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2946898981/
 
Αγαπητέ aakunz, η παράλειψη της κάλυψης του Βορείου Σέλαος αποτελεί ίσως την τρανοτέρα απόδειξη της αποτυχίας του εν λόγω ταξιδιού σας. Είθε ο αγαπητός φίλος Όλαφ από την Κβαλέγια του Τρόμσε να σας συγχωρέσει κάποτε που δεν τον επισκεφτήκατε για να μοιραστείτε μαζί του την τεχνογνωσία κατασκευής του Αεροδρομίου της Λούκλα που χρόνια επέβλεπε. Στο επανιδείν..

δικός σας
 
Top