TALLINN - TROMSØ μέσω OSLO
4. OV 0133 16SEP TLLOSL 0750 0830 TU
5. SK 4416 16SEP OSLTOS 1145 1335 TU
OPERATED BY SAS NORWAY
Το υπερθέαμα συνεχίζεται!
Ξημερώματα Τρίτης, αφήσαμε το ξενοδοχείο μας και την υπέροχη Ταλλιννοπούλα ρεσεψιονίστ μας για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο του ταξιδιού μας. Προορισμός μας ένα μικρό νησί βορείως του Αρκτικού Κύκλου, το Tromsø. Λίγα λεπτά μετά, βρισκόμασταν ήδη στην αίθουσα ελέγχου εισιτηρίων του Ülemiste. Για καλή μας τύχη είχα προνοήσει και είχε κλείσει όλες τις πτήσεις της Estonian και της SAS Norge στο ίδιο PNR και η καλή υπάλληλος του check-in μας τσέκαρε και για την επόμενη πτήση μας, που θα μας πήγαινε στο Tromsø από το Όσλο. Έτσι, καταφέραμε και τσεκάραμε δύο επιβάτες για ένα χάρτινο και ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο ο καθένας. Τι σου είναι τελικά το SAS Group!
Από την πτήση της επιστροφής θυμάμαι λίγα πράγματα: ότι φύγαμε στην ώρα μας, ότι πετάξαμε με το
EE-ABC, το πρώτο 737-500 της Estonian και ότι φτάσαμε 28 λεπτά νωρίτερα από το προγραμματισμένο, σε πείσμα όλων εκείνων που φωνάζουν στο Startrax ότι η εταιρεία έχει φοβερές καθυστερήσεις. Επίσης, θυμάμαι τον Computerise να παραπονιέται για μία κλειστή τουαλέτα και για μία ουρά στις τελευταίες σειρές.
Φτάσαμε λοιπόν στο Όσλο αρκετά έγκαιρα και με τρεις ώρες, μέχρι την επόμενη πτήση μας, αυτή τη φορά με τη
SAS Norge. H SAS Norge είναι η πρώην
Braathens, που είναι η πρώην
Braathens SAFE. Τέλος πάντων, μην τα ψάχνεις, ένας μύλος έχουν γίνει αυτές οι εταιρείες των σκανδιναβών. Η SAS Norge, την οποία μας αρέσει να αποκαλούμε και
“Σουτιέν Αθήνα” (Bra-Athens) έχει κατ' εξαίρεση διατηρήσει το νορβηγικό σημαιάκι της προκατόχου της στην άτρακτο. Εμείς όμως θέλαμε να δούμε και για άλλες, πιο ουσιαστικές διαφορές.
Αφού πήραμε το πρωινό μας σε ένα από τα καφέ του αεροδρομίου, αποφασίσαμε να κινηθούμε προς την πύλη μας, η οποία, παρεμπίπτόντως βρισκόταν στο άκρο του αεροσταθμού. Μετά από αρκετό περπάτημα φτάσαμε εκεί για να έρθουμε αντιμέτωποι με το πεπρωμένο που ακόμα μας προκαλούσε:
το εξωτικό Longyearbyen...
Επιβίβαση μισή ώρα πριν την αναχώρηση σε ένα υπεπλήρες LN-BRM (
πώς ήταν και
πώς έγινε), όπου και γίναμε μάρτυρες των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζει η SAS. Ο έλεγχος των αναχωρούντων επιβατών γίνεται με το δακτυλικό αποτύπωμα που έδωσαν κατά τον έλεγχο εισιτηρίων στο Όσλο, αποδεικνύοντας ότι ο επιβάτης που επιβιβάζεται είναι ο ίδιος με αυτόν που παρέδωσε τη βαλίτσα στον έλεγχο. Μόλις γίνει η ταυτοποίηση, εκδίδεται θερμική κάρτα επιβίβασης από έναν εκτυπωτή στην πύλη. Εμείς, δώσαμε τις κάρτες μας, που είχαν εκδοθεί στο Ταλλίνν, αλλά παραλάβαμε κατ' εξαίρεση και νέες θερμικές, λόγω του ότι κάποιος είχε αλλάξει τις θέσεις μας. Η SAS Norge δεν έχει business στις πτήσεις εσωτερικού και εξακολουθεί να προσφέρει δωρεάν καφέ ή τσάι, αντίθετα με τους δανούς συναδέλφους τους. Επιπλέον, για αναχωρήσεις μέχρι και τις 09:45 προσφέρει και δωρεάν πρωινό. Το πλήρωμα ήταν αρκετά μεγάλο ηλικιακά (περίπου 60) και έδειχνε φοβερή άνεση και επαγγελματισμό, τόσο στις επιδείξεις ασφαλείας, όσο και στην ετοιμασία της καμπίνας για την απογείωση, την εξυπηρέτηση των επιβατών. Στη διάρκεια της πτήσης υπήρχαν διάφορα σνακ και απίστευτα νόστιμα σάντουιτς, σε λίγο τσιμπημένες τιμές, είναι γεγονός. Η θέα από το παράθυρο ήταν και πάλι μοναδική.
Άνοδος
Πτήση και εσωτερικό καμπίνας
Φτάσαμε στο Tromsø Langnes στην ώρα μας. Ρίξαμε μια ματιά στο τέρμιναλ, νοιώσαμε ντροπή για τα δικά μας τριτοκοσμικά περιφερειακά αεροδρόμια (το LGAV εξαιρείται γιατί έχει το 2board), θαυμάσαμε το εκδοτήριο της
Aeroflot Nord και επιβιβαστήκαμε στο
SAS Flybussen, το λεωφορείο που θα μας πήγαινε από το αεροδρόμιο στην πόλη. Ο καιρός ήταν καταπληκτικός. Ένας δυνατός ήλιος ανέβαζε τη θερμοκρασία στους 10 βαθμούς Κελσίου (!) και η ενδεκάωρη παραμονή μας στη
Χώρα των Σάμι (το νέο όνομα για αυτό που μέχρι πρόσφατα αποκαλούσαμε “Λαπωνία") είχε ξεκινήσει. Μπήκαμε στο τούννελ που ενώνει το αεροδρόμιο με την πόλη και το οποίο έχει μέσα δύο κυκλικούς κόμβους (!). Πέντε λεπτά αργότερα, αποβιβαζόμασταν έξω από το tourist centre. Λίγο ψάξιμο, λίγη σκέψη, λίγος προγραμματισμός, λίγες συμβουλές από το tourist centre και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας στο Tromsø, τη ληθαργική πόλη ενός μικροσκοπικού νησιού. Πρώτη μας στάση το
Storsteinen, ένας λόφος, από την κορυφή του οποίου (420 μ.) μπορείς να θαυμάσεις τη μοναδική θέα του φιορδ και να κάνεις πεζοπορία.
http://www.flickr.com/photos/29190506@N02/2947162716/
http://www.flickr.com/photos/29190506@N ... otostream/
Η ανάβαση γίνεται με τελεφερίκ. Και το
βιντεάκι αφιερώνεται σε όλους εσάς.
Βέβαια, από την κορυφή του Storsteinen μπορείς να κάνεις και
spotting, αφού προσφέρει ανεμπόδιστη θέα προς το αεροδρόμιο Tromsø Langnes, πάνω στο νησί.
Επόμενη στάση μας ο Αρκτικός Καθεδρικός
Ishavskatedralen ή
Tromsdalen Kirke (είσοδος 25 κορώνες) γνωστός για την μοναδική αρχιτεκτονική του.
Το εσωτερικό...
και το εξωτερικό
Περάσαμε τη γέφυρα που ενώνει την ενδοχώρα με το νησί και περάσαμε το υπόλοιπο της ημέρας σε ένα πανάκριβο εστιατόριο, ένα μπιστρό και στο λόμπυ του Rica Hotel περιμένοντας το
M/S Kong Harald, το coastal express που θα μας κατέβαζε στο
Trondheim, μετά από ένα ταξίδι τριών διανυκτερεύσεων.
Ήταν περίπου 23:30, το Βόρειο Σέλας μόλις είχε δώσει μία παράσταση στον αρκτικό ουρανό, όταν αφήσαμε το Rica Hotel για να πάμε στην προκυμαία όπου θα έδενε το M/S Kong Harald. Κι εκεί που μιλούσαμε, μία ξανθιά παρουσία μας πλησίασε και μας ρώτησε:
-
“Συγκνώμη, έχετε έρθει από την Ελλάντα;”
-
“Ναί” απαντήσαμε εμείς
-
“Οου μάι Γκόντ, ώστε τελικά είναι αλήτεια αυτό που λέει το κόσμος ότι όποια πετρρα κι αν σηκόουσεις θα βρείς έναν Ελληνας από κάτω..., ακόμα και στο Τρρόμσοου. Ντεν το πιστεύοου”
-
“Κι εσείς βρήκατε δύο” είπε ο Computerise, την ώρα που άνοιγε η διαστημική μπουκαπόρτα του M/S Kong Harald.
Η ώρα της κρίσης:
Άκου φίλε, βαρέθηκα την ανάκριση. Η Estonian ήταν αδιάφορη και η SAS Norge ήταν καλύτερη και ανετότερη από όλες τις άλλες πτήσεις που είχα πετάξει στο παρελθόν με τη SAS. Και οι δύο είχαν 100% on-time performance και δε θα δίσταζα να ξαναπετάξω μαζί τους και να τις προτιμήσω από τη Norwegian. Μην περιμένεις θαύματα: Αξιαγάπητα και έμπειρα πληρώματα και σχετικά άνετες πτήσεις.
Και αυτή που μιλούσε ελληνικά ποιά ήταν;
Πάντως δεν ήταν η
Μπρουμχίλντα. Μείνε συντονισμένος στο τόπικ και θα μάθεις...