Κλίση διαδρόμων

fflyer":2ltwocpc said:
Πάντως στο συγκκριμένο αεροδρόμιο μου δημιουργήθηκε η εντύπωση πως εσκεμμένα υπάρχει αυτή η κλίση. Πως ο διάδρομος κατασκευάστηκε έτσι για να υπάρχει η κλίση και όχι οτί υπήρχε η κλίση του εδάφους και πάνω εκεί έγινε ο διάδρομος.

Δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Όπως είπαμε το ιδανικό για ένα διάδρομο είναι να είναι τελείως επίπεδος.
Θες να πεις ότι το έδαφος ήταν τελείως επίπεδο και ξοδεύτηκαν κάποια εκατομμύρια για να δημιουργήσουν τεχνητή κλίση...? Απλώς υπάρχουν απαιτήσεις ώστε οι αλλαγές κλίσης (από ανηφορική σε κατηφορική) να είναι ήπιες και υπάρχουν ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των σημείων αλλαγής, ώστε να εξασφαλίζεται σωστή ορατότητα. Οπότε αυτό που προκύπτει στο τέλος είναι κάτι ομοιόμορφο και ομαλό, και δεν θυμίζει τη πραγματική μορφολογία του εδάφους.

fflyer":2ltwocpc said:
Μου ακούγεται πολύ περίεργο σε ένα αεροδρόμιο με την μεγαλύτερη ίσως κίνηση στον κόσμο να σκεφτεί κανείς το κόστος. Πόσο μάλλον σε μια χώρα σαν τις ΗΠΑ. Αυτοι είναι ικανοί για λόγους αισθητικής και μόνο να έκαναν τελείως επίπεδο το διάδρομο.

Με αυτό τον τρόπο ακυρώνεις την επιστήμη του μηχανικού... Η δουλεία του μηχανικού είναι να εξασφαλίζει την ασφάλεια της κατασκευής με το μικρότερο δυνατό κόστος... Ούτε στο Dubai δεν γίνονται τέτοιες σπατάλες!
 
Έχει περάσει πολύς καιρός βέβαια, αλλά μιας που είμαι και νέος στο φόρουμ ας γράψω και γω την άποψή μου.

Αν η ελάχιστη απαιτούμενη διαμόρφωση του εδάφους δημιουργεί κλίσεις, οι οποίες είναι όμως αποδεκτές, τότε προφανώς και τις αφήνουν.
Η επιφάνεια ενός διαδρόμου μεγάλου αεροδρομίου είναι της τάξης των 400.000m2, θεωρώντας διάδρομο 4.000m x 60m + 20m ζώνη ασφαλείας εκατέρωθεν, δηλαδή 4.000 στρέμματα. Η διαμόρφωση για μια υψομετρική διαφορά αρχής-τέλους διαδρόμου της τάξης των 10cm μόνο, ώστε αυτός να οριζοντιωθεί/επιπεδωθεί θα είχε ως αποτέλεσμα περίπου 20.000m3 συμπιεσμένου χώματος, το οποίο στα φορτηγά θα γίνει πολύ περισσότερο (ασυμπίεστο).
10cm όμως στα 4.000m είναι κλίση 0,000025%, δηλαδή 0. Μια υψομετρική διαφορά 1m πχ θα ήταν λογική. Άρα μιλάμε για πολλά περισσότερα κυβικά (στο συγκεκριμένο παράδειγμα θα προέκυπταν 200.000m3). Σε αυτά πρόσθεσε και κόστος μεταφοράς και εναπόθεσης, ενώ παράγοντας πολύ σημαντικός είναι ο χώρος όπου αυτά τα μπάζα θα τα αποθέσουν!!!

Πού καταλήγουμε; Ό,τι προφανώς και το κόστος στη διαμόρφωση μετράει πάρα πολύ, ακόμα και σε αυτά που φαινομενικά μοιάζουν να είναι ελάχιστα.
 
ποια κλιση θεωρειται 'μεγαλη'? επισης ποια ειναι τα ορια (που φανταζομαι θα εχει θεσει ο ICAO)?
λιγο πριν τα thresholds του 03 στο LGAV, κοιταζοντας τον διαδρομο κατα μηκος, η κλιση του φαινεται αρκετα μεγαλη αν και ο αριθμος που υπαρχει στις πληροφοριες του ειναι 0.2 και μου φαινεται σχετικα μικρος.

επισης υπαρχει οριο για τυπους αεροσκαφων? δηλαδη στο fmc ενος 737 φερ'ειπειν μια απο τις παραμετρους ειναι το runway slope, υπαρχει ανωτατο οριο εκει?
 
το lukla μαλλον εχει ξεπερασει καθε οριο!!!!! φυγε στη κατηφορα, ελα στην ανηφορα...!! :thx:
 
dionysisATH":2ny4pt7m said:
η κλιση του φαινεται αρκετα μεγαλη αν και ο αριθμος που υπαρχει στις πληροφοριες του ειναι 0.2 και μου φαινεται σχετικα μικρος.

Από το "φαίνεται"... μέχρι το "είναι" υπάρχει μεγάλη διαφορά. Όλα είναι μια χαρά από κλίσεις στο LGAV κι εντός των διεθνών προδιαγραφών (αρκετά χαμηλά κιόλας σε σχέση με τα όρια). Σκέψου μόνο το γεγονός ότι το "φαίνεται" σου βασίζεται σε μια οπτική παρατήρηση μιας τεράστιας σε μήκος επιφάνειας (4 χιλιόμετρα) που την πατηρείς από μεγάλη απόσταση. Αν στην πραγματικότητα μπεις μέσα στο διάδρομο και τον περπατήσεις (λογικά θα σου πάρει ένα 40λεπτο με χαλαρό περπάτημα από τη μία άκρη ως την άλλη) το πιθανότερο είναι πως δεν θα αντιληφθείς σχεδόν καμία ανηφόρα ή κατηφόρα.
 
Η παρατηρούμενη κλίση επηρεάζεται βέβαια και από το υπόλοιπο τοπίο. Υπάρχουν λόφοι και βουνά γύρω γύρω, μπορούν κάλιστα να δημιουργούν λάθος εικόνα σε σχέση με το επίπεδο μηδενικής κλίσης.
 
Ως νέος στη Δ.Συζήτηση ( ξεσκονίζοντας παλιές σημειώσεις μαθήματος Αεροδρομίων), έχω να καταθέσω καί αυτά: (α) Η κατά μήκος κλίση του διαδρόμου αυξάνει πάντοτε το "Βασικό Μήκος" του σχεδιασμού του κατά το ποσοστό της κλίσης % επί 10.( π.χ. για κατά μήκος κλίση 0.7% η αύξηση είναι 7%). Προφανώς έχουμε πάντα αύξηση καθόσον πέρνουμε υπ΄όψη την δυσμενή περίπτωση που η κίνηση γίνεται κατά την φορά της κατωφέρειας. Βέβαια τα πράγματα περιπλέκονται όταν (όπως αναφέρθηκε) το πρόσημο ή η ίδια η κλίση σαν αριθμός αλλάζει κατά μήκος του διαδρόμου. (β)Το ομαλό ανάγλυφο πολλές φορές της περιοχής κατασκευής, μπορεί να έχει θετική επίπτωση στην μείωση του κόστους των χωματουργικών των διαδρόμων , από ένα εντελώς επίπεδο έδαφος , (ανάλογα και με την αντοχή του υπεδάφους σε φόρτιση). Στην πρώτη περίπτωση και με καλό έδαφος ,τα εκχώματα ενός τμήματος του διαδρόμου μπορεί να χρησιμοποιηθούν σαν επιχώματα σε ένα άλλο , στην κατά μήκος ομαλοποίηση των κλίσεων. Στην δεύτερη περίπτωση, όταν το έδαφος δεν είναι κατάλληλο για τα φορτία του διαδρόμου, θα πρέπει να μεταφερθούν όλες οι ποσότητες των χωματουργικών από δανειοθαλάμους κατάλληλων υλικών.(κόστος εκσκαφής, μεταφοράς,διάστρωσης, συμπύκνωσης). Οσα αναφέρονται πιο πάνω για το ομαλό ανάγλυφο, αφορούν μόνο την κατασκευή των διαδρόμων,τροχοδρόμων,δαπέδων, καθόσον το ανάγλυφο αυτό μπορεί να είναι δυσμενές για τους κώνους των επιφανειων προσέγγισης. Να χρειασθεί π.χ. καθαίρεση λόφων , προεξοχών κλπ με προφανή αύξηση του κόστους. Σε κάθε περίπτωση είναι πρόκληση για τον σχεδιαστή η τοποθέτηση στον χώρο αύτων των τεράστιων επιφανειών με το ελάχιστο δυνατό κόστος και ταυτόχρονα την τήρηση των προδιαγραφών των κανονισμών.
 
Top