Χάθηκε από τα ραντάρ κενυατικό αεροσκάφος

  • Thread starter Thread starter makedonas
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
gonso":14hzzas5 said:
Οι κακές συνθήκες από μόνες τους δεν αρκούν για να ρίξουν ένα τζέτ.

Απο αυτο και μονο που λες δειχνεις αγνοια απο meteorology. Θελω να σου πω οτι εχεις λαθος σε αυτο και δεν το λεω για να πουλησω μουρη. Απλα ενημερωσου πανω στο θεμα και θα δεις οτι δεν εχεις καθολου δικιο.
 
σ

Αγαπητε SKYHAWK

Επισης και εγω που εχω ασχοληθει παρα παρα πολυ με ατυχηματα,κυριως με

black box,πιστεψε σχεδον ποτε κανενας οργανισμος δεν κατελειξε οτι εφταιγαν οι καιρικες συνθηκες.Το μοναδικο <<ανεξυχνιαστο>> σε μεγαλο βαθμο ατυχημα λογο συνθηκων ειναι αυτο του colorado springs,που εψαχναν 10 χρονια να δουν απο τι επεσε το αεροπλανο,και στο τελος κατελειξαν σε 5 ακαταλαβιστικες γραμμες,που υποθετουν οτι το αεροπλανο πετουσε χαμηλα και μια ριπη στροβιλοαερα τους βουτηξε προς τα κατω.

Στις χειροτερες των συνθηκων και συγκεκριμενα στο ατυχημα του MD-82,της AA1420(american airlines),sto litle Rock.Ξερεις τι συνθηκες επικρατουσαν τοτε?
Καταιγιδα ισχυροτατη μαλιστα στο αεροδρομιο,και ανεμος 28κnt με gust 45κnts., σε συνδυασμο με χαμηλη ορατοτητα.

H amerinan airlines εθεται περιορισμο για προσγειωση σε βρεγμενο διαδρομο και με πλαγιο ανεμο τους 20κομβους.Αν και ειχαν ΑΡΚΕΤΟΤΑΤΑ καυσιμα για να πανε σε αλλο αεροδρομιο,εκαναν τη μαλακια και πηγαν για προσγειωση.Κατω απο ολη αυτη την πιεση και παρανομα στην ουσια στους εταιρικους κανονισμους (σχετικα με τα ορια του ανεμου).Ετσι λοιπον πηγαν για προσειωση και τα ground spoiler αγαπητε μου ξεχαστηκαν στη θεση
disarm,δηλαδη κλειδωμενα και δεν ανοιξαν την ωρα του τouch down,με αποτελεσμα να γλιστρησει το αεροπλανο απο το διαδρομο,και να πεσει στο τελος του διαδρομου,πανω στις εγκαταστασεις των aproach lights(στους πυλωνες φωτων προσεγγισης).Ποιος εφταιγε που εχασε τη ζωη του ο κυβερνητης και καποιοι επιβατες???Οι καιρικες συνθηκες,η μηπως οι απανωτες λαθος αποφασεις του κυβερνητη,και το κλειδωμα των spoilers??

Υστερα απο επιστημονικες μελετες αποδειχθεικαι οτι εκτος απο την απαραδεχτη αποφαση να προγειωσει το αεροπλανο ο κυβερνητης,αν ανοιγαν τα spoilers,παρολο με την τοτε ενταση του ανεμου δεν θα συνεβεναι τιποτα,και το αεροπλανο θα σταματουσε μια χαρα μεσα στο διαδρομο.
Aν εχεις και την παραμικρη αμφιβολια για οσα σου λεω γινε μελος free της αμερικανικης AOPA,και δες τα ποσοστα των human factors apo tην εποχη του 1950,μεχρι σημερα,που προσγειωνεται το αεροπλανο σχεδον αυτοματα.

Μπορω να σου αναφερω,αγαπητε μου skyhawk,δεκαδες ατυχηματα που εφταιγαν αποκλειστηκα και μονο οι αποφασεις των χειριστων,ασχετα με τις καιρικες συνθηκες.Οπως λες και εσυ εγω και ο gonso,ισως να ειμαστε ασχετοι απο meteorology(αν και εγω διαβαζω γιατι ειμαι ppl----->atpl)
αλλα οι χειριστες ειναι οι δουλεια τους να ξερουν ποτε ειναι επικυνδηνη μια κατασταση,και να φευγουν,αυτο ειναι που λεμε πτητικη πειρα,να εχεις τη σωστη κριση να αποφασισεις σε μικρο χρονικο διαστημα(απο μερικα λεπτα εως λιγα δευτερολεπτα)την επομενη σου κινηση,ωστε να μην κινδυνευσει κανεις στο αεροπλανο,απο τον εαυτο σου(χειριστης) μεχι την αεροσυνοδο και το σκυλακι που ειναι στο cargo level.

Στην αεροπορια οπως λενε,να θυμαστε οτι η πορτα του ατυχηματος δεν ανοιγει αν δεν χτυπησεις πανω απο 2 φορες.[/list]
 
Re: σ

pilot767":3ng9l6mk said:
σχεδον ποτε κανενας οργανισμος δεν κατελειξε οτι εφταιγαν οι καιρικες συνθηκες.

Αν δεις τις αναφορές (όπως σύμφωνα με τα λεγόμενά σου το κάνεις), θα δεις ότι ο καιρός αναφέρεται ως contributory cause συχνά-πυκνά. Σπανίως υπάρχει μόνο ένα contributory cause - συνήθως σε περιπτώσεις εκρηκτικών/σαμποτάζ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ατύχημα ήταν αποτέλεσμα συνδυασμού παραγόντων.

Το μοναδικο <<ανεξυχνιαστο>> σε μεγαλο βαθμο ατυχημα λογο συνθηκων ειναι αυτο του colorado springs,που εψαχναν 10 χρονια να δουν απο τι επεσε το αεροπλανο,και στο τελος κατελειξαν σε 5 ακαταλαβιστικες γραμμες,που υποθετουν οτι το αεροπλανο πετουσε χαμηλα και μια ριπη στροβιλοαερα τους βουτηξε προς τα κατω

Αν δεν απατώμαι, το ατύχημα αποδόθηκε στο γνωστό θέμα του rudder deflection των Β737
http://aviation-safety.net/database/rec ... 19910303-0
 
s

Eγω τι ειπα TOGA??Ειπα οτι απο μονες τους οι καιρικες συνθηκες δεν συντελουν στο να γινει ενα ατυχημα σε συνδυασμο με αλλους παραγοντες,προκυπτει το ατυχημα.(κυριως ανθρωπινο λαθος)

Πιστευω το κειμενο μου ηταν αρκετα σαφες δεν καταλαβαινω την παρατηρη σου,αλλη φορα διαβαζε προσεκτικα :wink:
 
Re: σ

pilot767":t3mzdido said:
σχεδον ποτε κανενας οργανισμος δεν κατελειξε οτι εφταιγαν οι καιρικες συνθηκες.

Αυτό υπονοεί ότι οι καιρικές συνθήκες ΔΕΝ φταίνε, αλλά ο λόγος είναι π.χ. ανθρώπινο λάθος του πληρώματος - που πέταξε μέσα σε CB, ή του ATC που έδωσε vectors μέσα σε CB, κλπ.

pilot767":t3mzdido said:
Ειπα οτι απο μονες τους οι καιρικες συνθηκες δεν συντελουν στο να γινει ενα ατυχημα σε συνδυασμο με αλλους παραγοντες

Με αυτό συμφωνώ.

Επισήμως, σε τέτοιες περιπτώσεις οι αναφορές λένε ότι probable cause είναι η επιλογή του πληρώματος/ATC, με contributory causes πολλά και διάφορα, από company policy να επιλέγει την συντομότερη διαδικασία, έως τον καιρό.

Που σημαίνει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, οργανισμοί όπως π.χ. ο NTSB θεωρούν τον καιρό contributory cause
 
pilot767 on the top of my head Accidents DELTA L1011, Mandarin MD11 microburst/windshear. Εγω ομως δεν εχω ασχοληθει με ατυχηματα εχω ασχοληθει με το επιποπονο μαθημα του JAR atpl meteorology.
 
w

Ειδικα με το ατυχημα της delta βγαινουν αληθηνα τα λεγομενα μου,δηλαδη οτι ναι μεν οι καιρικες συνθηκες μπορουν να φερουν την καταστροφη αλλα ποτε μονες τους,μπορουν σχεδον παντα να αποφευγονται,αλλα οι λαθος αποφασεις και εκτιμισεις του πληρωματος επιφερουν τα δυσαρεστα των δυσαρεστων.
Παραθετω που κατεληξε η NTSB.

PROBABLE CAUSE: "The flight crew's decision to initiate and continue the approach into a cumulonimbus cloud which they observed to contain visible lightning; the lack of specific guidelines, procedures and training for avoiding and escaping from low-level windshear; and the lack of definitive, real-time windshear hazard information. This resulted in the aircraft's encounter at low altitude with a microburst-induced, severe windshear from a rapidly developing thunderstorm located on the final approach course."

Εδω και οι συνομιλιες για τα δικα σας συμπερασματα
http://aviation-safety.net/investigatio ... _dl191.php
 
Ρε Skyhawk, ήμαρτον αδερφάκι μου.

Μου την έχεις στημμένη στην γωνία ή μου φαίνεται?

Καταλαβαίνεις ελληνικά ή τα ποστ μου πρέπει να τα μεταφράζω σε 3-4 γλώσσες?

Μία καταιγίδα ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ μπορεί να ρίξει ένα αεροπλάνο. Ποιοί οδηγούν το αεροπλάνο σε καταιγίδα?

Άνεμος 50-60 κόμβων ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ μπορεί να σπάσει ένα αεροπλάνο στην προσγείωση ή στην απογείωση. Ποιος αποφασίζει να απογειώσει το αεροπλάνο σε τέτοιες συνθήκες.

Το windshear, ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ μπορεί να πετάξει ένα αεροπλάνο στο έδαφος σαν πιάνο. Ποιός αποφασίζει να προσγειωθεί ή να απογειωθεί σε τέτοιες συνθήκες? Αυτός δεν φέρει καμμία ευθύνη? Ο καιρός φταίει?

Είναι σαν να λές ότι κάποιος που δεν ξέρει κολύμπι μπήκε στην θάλασσα και πνίγηκε, πως φταίει ....η θάλασσα.

Λοιπόν, είπαμε πλάκα πλάκα, αλλά σταμάτα την τακτική της "πόρτας" στις απόψεις των άλλων.

Το μόνο που λές στα περιβόητα πόστ σου των δύο σειρών είναι ότι "δεν ξέρεις το ένα" , " δεν ξέρεις το άλλο" και πως είσαι και σίγουρος κι΄όλας.

Ανάπτυξε την επιχειρηματολογία σου και άσε τις κρίσεις πρός τους άλλους. Δεν σε έβαλε κανένας να κάνεις τον Μουρατίδη εδω μέσα. Οκ?
 
Ρε συ μην τα περνεις chill out. Δεν κλεινω πορτα σε κανενα απολυτως ουτε θελω να το παιξω ξερωλας και ολα τα σχετικα. Την αποψη μου λεω σε πραγματα που πιστευω οτι γνωριζω. Τωρα οποιος θελει την δεχεται οποιος δεν την ασπαζεται δικαιωμα του και το δεχομαι. Αυτο που με ενδιαφερει εμενα ειναι να ποσταρω πραγματα που ισχυουν και ειναι πραγματικα και οχι αερολογιες να μπερδευω ατομα που θελουν να μαθουν. Στην προκειμενη περιπτωση ο καιρος ισχυει οτι αρκει απο μονος του να ριξει ενα αεροσκαφος. Θα μου πειτε οκ ρε φιλε αλλα το πληρωμα τι κανει? και εγω λεω για το συγκεκριμενο ατυχημα της Kenya την αποψη μου οτι μετα την απογειωση αν μπει ενα αεροσκοφος σε καποιο windshear η downbust microburst το πληρωμα εχει πολυ λιγες πιθανοτητες να ενεργησει εστω και συμφωνα με την εκπαιδευση. Διοτι οταν απογειωνεσαι και εχεις IAS 180 και ξαφνηκα σε μικρο υψος μπεις σε καποιο windshear -40 IAS ειναι πολυ λιγες οι πιθανοτητες και αν αναλογιστουμε το density altitude της περιοχης (high density altitude) και το γεογραφικο υψομετρο κλπ κλπ κατα την γνωμη μου κατω απο αυτες τις συνθηκες ο καιρος πιστευω ειναι ο δραστης. Και ξαναλεω η γνωμη μου οποιος θελει την δεχεται. Και πραγματικα gonso δεν εχω κανενα προβλημα μαζι σου.
 
Top