σ
Αγαπητε SKYHAWK
Επισης και εγω που εχω ασχοληθει παρα παρα πολυ με ατυχηματα,κυριως με
black box,πιστεψε σχεδον ποτε κανενας οργανισμος δεν κατελειξε οτι εφταιγαν οι καιρικες συνθηκες.Το μοναδικο <<ανεξυχνιαστο>> σε μεγαλο βαθμο ατυχημα λογο συνθηκων ειναι αυτο του colorado springs,που εψαχναν 10 χρονια να δουν απο τι επεσε το αεροπλανο,και στο τελος κατελειξαν σε 5 ακαταλαβιστικες γραμμες,που υποθετουν οτι το αεροπλανο πετουσε χαμηλα και μια ριπη στροβιλοαερα τους βουτηξε προς τα κατω.
Στις χειροτερες των συνθηκων και συγκεκριμενα στο ατυχημα του MD-82,της AA1420(american airlines),sto litle Rock.Ξερεις τι συνθηκες επικρατουσαν τοτε?
Καταιγιδα ισχυροτατη μαλιστα στο αεροδρομιο,και ανεμος 28κnt με gust 45κnts., σε συνδυασμο με χαμηλη ορατοτητα.
H amerinan airlines εθεται περιορισμο για προσγειωση σε βρεγμενο διαδρομο και με πλαγιο ανεμο τους 20κομβους.Αν και ειχαν ΑΡΚΕΤΟΤΑΤΑ καυσιμα για να πανε σε αλλο αεροδρομιο,εκαναν τη μαλακια και πηγαν για προσγειωση.Κατω απο ολη αυτη την πιεση και παρανομα στην ουσια στους εταιρικους κανονισμους (σχετικα με τα ορια του ανεμου).Ετσι λοιπον πηγαν για προσειωση και τα ground spoiler αγαπητε μου ξεχαστηκαν στη θεση
disarm,δηλαδη κλειδωμενα και δεν ανοιξαν την ωρα του τouch down,με αποτελεσμα να γλιστρησει το αεροπλανο απο το διαδρομο,και να πεσει στο τελος του διαδρομου,πανω στις εγκαταστασεις των aproach lights(στους πυλωνες φωτων προσεγγισης).Ποιος εφταιγε που εχασε τη ζωη του ο κυβερνητης και καποιοι επιβατες???Οι καιρικες συνθηκες,η μηπως οι απανωτες λαθος αποφασεις του κυβερνητη,και το κλειδωμα των spoilers??
Υστερα απο επιστημονικες μελετες αποδειχθεικαι οτι εκτος απο την απαραδεχτη αποφαση να προγειωσει το αεροπλανο ο κυβερνητης,αν ανοιγαν τα spoilers,παρολο με την τοτε ενταση του ανεμου δεν θα συνεβεναι τιποτα,και το αεροπλανο θα σταματουσε μια χαρα μεσα στο διαδρομο.
Aν εχεις και την παραμικρη αμφιβολια για οσα σου λεω γινε μελος free της αμερικανικης AOPA,και δες τα ποσοστα των human factors apo tην εποχη του 1950,μεχρι σημερα,που προσγειωνεται το αεροπλανο σχεδον αυτοματα.
Μπορω να σου αναφερω,αγαπητε μου skyhawk,δεκαδες ατυχηματα που εφταιγαν αποκλειστηκα και μονο οι αποφασεις των χειριστων,ασχετα με τις καιρικες συνθηκες.Οπως λες και εσυ εγω και ο gonso,ισως να ειμαστε ασχετοι απο meteorology(αν και εγω διαβαζω γιατι ειμαι ppl----->atpl)
αλλα οι χειριστες ειναι οι δουλεια τους να ξερουν ποτε ειναι επικυνδηνη μια κατασταση,και να φευγουν,αυτο ειναι που λεμε πτητικη πειρα,να εχεις τη σωστη κριση να αποφασισεις σε μικρο χρονικο διαστημα(απο μερικα λεπτα εως λιγα δευτερολεπτα)την επομενη σου κινηση,ωστε να μην κινδυνευσει κανεις στο αεροπλανο,απο τον εαυτο σου(χειριστης) μεχι την αεροσυνοδο και το σκυλακι που ειναι στο cargo level.
Στην αεροπορια οπως λενε,να θυμαστε οτι η πορτα του ατυχηματος δεν ανοιγει αν δεν χτυπησεις πανω απο 2 φορες.[/list]