Καθηλωμένα αεροσκάφη σε όλη τη χώρα!

  • Thread starter Thread starter Thanasis_U2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Αποκαθιστάται σταδιακά η βλάβη στο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων όλης της χώρας, το οποίο κατέρρευσε στις 8 το πρωί.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το σύστημα επικοινωνίας μεταξύ ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και πιλοτών τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία λίγο μετά τις 10 η ώρα.

Τί ακριβώς εννοεί ο ποιητής; Η πρώτη παράγραφος, υποννοεί ότι το underground-ultra-encrypted-top-secret-telex-fax-online-system που έχει η Πάρος για να μιλάει με το Καστελόριζο, έπεσε και ποιός να το σηκώσει. Γιαυτό καθηλώθηκαν τα πάντα;
Η δεύτερη παράγραφος, δείχνει ότι χάλασαν οι ασύρματοι. Όλοι; Και οι εφεδρικοί; Ταυτόχρονα; Μπας και χάλασε το ΚΕΠΑΘ και δεν έχουμε έλεγχο overfly; Μπας και χάλασε το FIC και δεν έχουμε VFRs; Μήπως χάλασαν τα πάντα και δεν πετάει ούτε γλάρος, να φύγω και εγώ από την υπηρεσία να πάω να πιω καφέ στο Φαληράκι να ανοίξει το μάτι μου;

Σοβαρά τώρα. Τί χάλασε τελικά, ξέρει κανείς;
 
Το σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών - πύργου . . . Ίσως και κάτι με τα OVERFLY . . . χιλιάδες οι επιβάτες που θα κάτσουν στα Αεροδρόμια . . . :shock: Εγώ πάντως σήμερα στις 6.00 το πρωί που άκουγα AIRBAND ήταν τα παντά καλά . . . :?
 
Μά περιμένετε σοβαρή ενημέρωση περί τά αεροπορικά από τόν Σκαϊ;

Δέν είναι SKY,είναι Σκάει (γάϊδαρο).............

Ούτε κι'εγώ κατάλαβα τί σημαίνει "κατέρρευσε το σύστημα επικοινωνίας μεταξύ ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και πιλοτών."(προφανώς εννοεί "πιλότων",γιατί μεταξύ ΕΕΚ και "πυλωτών"-δηλαδή τών κατασκευών με τίς κολώνες κάτω από τίς πολυκατοικίες-αποκλείεται να υπάρξη επικοινωνία στόν αιώνα τόν άπαντα).Οπως λέει και ο vassdel πιό πάνω,είναι αδύνατον να χάλασαν ΟΛΟΙ οι ασύρματοι σε ΟΛΑ τα αεροδρόμια τής χώρας ταυτόχρονα,ακόμα και οι φορητοί εφεδρικοί.Και να πής ότι ήταν την προηγούμενη Παρασκευή (πού'χε ο μήνας 13),να το αποδώσουμε στον Βελζεβούλη τόν Οξαποδώ και να ησυχάσουμε.Αλλά ούτε αυτό ισχύει.....

Edit:
πρός airfrance300:δέν υπάρχει ένα ενιαίο "σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών-πύργου",κάθε αεροδρόμιο έχει τό δικό του σύστημα γιά να επικοινωνή με τά αεροπλάνα που το προσεγγίζουν ή άναχωρούν από αυτό.Είναι αδύνατο λοιπόν να χάλασαν όλα τά συστήματα σ'όλα τά αεροδρόμια τής χώρας ταυτόχρονα.

Υπάρχει βέβαια ένα "κέντρο επικοινωνίας" γιά τά αεροπλάνα που πετούν πάνω από τον Ελληνικό εναέριο χώρο,αλλά έτσι όπως το γράφει ο Σκάει,δέν μπορείς να βγάλης άκρη...
 
Εδώ κάποιο άλλο - επίσης προβληματικό κατά τ' άλλα - άρθρο αναφέρεται συγκεκριμένα στο σύστημα VAR-VCS. Πρόκειται για το σύστημα που διαχειρίζεται όλες τις ραδιοφωνικές και τηλεφωνικές επικοινωνίες ΚΕΠΑΘ και αεροδρομίων.

Για τις πτήσεις των α/φ δεν αρκεί να λειτουργούν φυσικά μόνο οι επικοινωνίες μεταξύ ΕΕΚ και αεροσκαφών, αλλά και οι επικοινωνίες ΕΕΚ ή ΚΤ των αεροδρομίων με το ΚΕΠΑΘ και με άλλα αεροδρόμια.
 
αυτή η παραπληροφόρηση που διαβάζω απο τα "εγκριτα" ΜΜΕ΅αλλά και τα του τύπου defencenet, ενισχύει το γνωστό ρητό περί δημοσιογράφων !!!
η αλήθεια είναι οτι το κεντρικό VAR στο ΚΕΠΑΘ, που διαχειρίζεται τις ground to air και ground to ground επικοινωνίες κατέρρευσε στις 8:30 το πρωί
ΑΜΕΣΑ τέθηκε σε λειτουργία το backup για τις ground to air ,δηλαδή τις επικοινωνίες μεταξύ ΚΕΠΑΘ ( με του αναμεταβιβαστικούς σταθμούς) και α/φ, άρα δεν υπήρξε θέμα ασφάλειας πτήσεων. Το πρόβλημα εστιάστηκε στις επικοινωνίες μεταξύ αεροδρομίων και ΚΕΠΑΘ για τον συντονισμό της ροής των α/φ... αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μην σηκώνονται α/φ απο τα περισσότερα ( Οχι όλα) α/δ της χώρας για περίπου 1 -1:30 ώρα.. βεβαίως υπήρξαν αλυσιδωτές επιπτώσεις, όπως holding σε α/φ που ερχόταν και δεν προσγειωνόνταν αφού ηταν γεμάτη η πίστα ( όπως στο Ηράκλειο) κλπ κλπ. Έτσι μέχρι τις 10:30 υπήρχαν προβλήματα στην κανονική ροή και λόγω καθυστερημένων απο άλλες πτήσεις αεροσκαφών.
Στην Κέρκυρα για παράδειγμα όπου οι πτήσεις από/προς εξωτερικό δεν "περνάνε¨" στο ΚΕΠΑΘ δεν υπήρξαν καθυστερήσεις , ενώ η διακοπή επικοινωνίας με την Αθήνα ήταν μόλις 5 λεπτά για την μία απο τις δύο γραμμές που συνδέουν το σύστημα !!!
Να θυμίσω οτι μόλις προχτές Παρασκευή νωρίς το απόγευμα, σημειώθηκε μεγάλο πρόβλημα στο Maastricht όπου το Eurocontrol διαχειρίζεται το upper airspace, όταν κατέρρευσε το δίκτυο RADAR ( λεπτομέρειες δεν γνωρίζω) και είχε σαν αποτέλεσμα μέσα σε 3/4 της ώρας να σημειωθούν καθυστερήσεις 45'-1 ώρας σε περισσότερες απο 1100 πτήσεις
 
Άκρα του τάφου σιωπή σήμερα. Ουδε μία εξήγησις απο ΥΜΕ ή ΥΠΑ. Στο ΥΜΕ έχουν σοβαρότερα πράγματα να κάνουν (κάτι με aegean ρεγκάτες) ενώ στην ΥΠΑ βγαίνουν -ευτυχώς κι αυτοί και μαθαίνουμε κάτι- μεμονωμένα (κλαδικά?) και μιλάνε αλλά ως ΥΠΑ νιάου νιάου. Σοβαρότης μηδέν... :(

Πάντως, το χθεσινό συμβάν ίσως επισπεύσει νέο γύρο κινητοποιήσεων σύφωνα με τον ΣΚΑΙ...
 
Λοιπόν, επειδή σίγουρα ενδιαφέρει, βγήκε το πόρισμα για το τί έφταιξε...
Μια σπάνια βλάβη, που δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί, σε μια τηλεφωνική κάρτα και συγκεκριμένα στην JNT13/U05, ευθύνεται για το πρόβλημα που παρουσιάστηκε την περασμένη Κυριακή, στο κύριο σύστημα επικοινωνιών μεταξύ των υπηρεσιών ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας και των αεροσκαφών, που είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνονται απογειώσεις, ενώ οι προσγειώσεις πραγματοποιούνταν μόνο με το εφεδρικό σύστημα.

Πιό λιανά, bug ευθύνεται σύμφωνα με την επιτροπή...

:arrow: H Καθημερινή
 
Top