Φίλε hastaroth, δεν θεωρώ οτι αντιφάσκω γιατί στο παράδειγμα αναφέρομαι σε έμπειρους χειριστές οι οποίοι έχουν πλήρη γνώση των συστημάτων του MTJ και στην περίπτωση αυτή μεταφέρουν και εξασκούν γνώσεις και τεχνικές που υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν είναι απαραίτητες σε ένα FBW με τόσους αυτοματισμούς. Με τον καιρό αυτές οι γνώσεις χάνονται και χρειάζονται φρεσκάρισμα. Αυτές οι γνώσεις σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες για τον τύπο του αεροσκάφους συνεισφέρουν στον σωστό χειρισμό του, ακόμα και σε ασυνήθιστες περιπτώσεις που δεν τις έχει καλύψει η εκπαίδευση και πλέον ο χειριστής θα πρέπει να σκεφτεί και να αυτοσχεδιάσει, και όχι απλά να κάνει μηχανικές κινήσεις η να ακολουθήσει κάποιο Checklist. Ενας χειριστής με PPL με βασικές γνώσεις μονοκινητήριου εμβολοφόρου δεν έχει ιδέα από τα συστήματα ενός MTJ. Ξέρεις τι θα πάθει μόλις μπει στον Θάλαμο; Σοκ.
Μην ξεχνάμε και τους ανθρώπινους παράγοντες. Το άγχος θα είναι πολύ ποιο πάνω από το ιδανικό περιορίζοντας την δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων, θα έχει περιορισμένη αυτοσυγκέντρωση και πίστεψε με μιλάω εκ πείρας, την μισή ώρα που θα πετάει θα ψάχνει όργανα γιατί δεν είναι εκεί που τα έχει συνηθίσει στο scan του. Οι περισσότεροι pplαδες μαθαίνουν με steam gauges και δεν υπάρχει ποιο εύκολο πράγμα σε ένα MTJ από το να υπερβείς την VMO/MMO κατά την κάθοδο αν δεν ξέρεις να ερμηνεύσεις τα "σημάδια".
Όσο για το Sim, όλα είναι τέλεια όταν ο καιρός δεν είναι παράγοντας και ο ουρανός πεντακάθαρος και το Sim είναι Sim, όσο ρεαλιστικό και αν είναι. Όσο καιρό πετάω, σπάνια πετυχαίνω τον καιρό να μην είναι καθόλου αρνητικός παράγοντας στην πτήση. Το ενδεχόμενο IMC το υπολογίσατε;
Όσο για το ενδεχόμενο Twin Crew Incapacitation, αυτό πάντα συνοδεύεται με κάποιο άλλο κρίσιμο περιστατικό που θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον χειρισμό του αεροσκάφους. Μια περίπτωση ήταν η Helios όπου το αεροσκάφος δεν είχε τίποτα, μια χαρά πετούσε με όλα τα συστήματα σε λειτουργία, παρόν ήταν ένα νέο παλικάρι με CPL, εκπαίδευση πληρώματος καμπίνας και φιλοδοξίες να γίνει ATPLας και πάλι δεν τα κατάφερε να πάρει με επιτυχία τον ελέγχο του αεροσκάφους.
Το ξαναλέω, δεν λιποθυμούν έτσι απλά και οι δυο. Όσο για τροφική δηλητηρίαση, απαγορεύεται και τα δυο μέλη του πληρώματος να φάνε το ίδιο φαγητό.
Υποστηρίζετε ακραίες θεωρίες παραβλέποντας βασικούς και όχι σπάνιους παράγοντες. Δεν θέλω να ακούγομαι αρνητικός, μπορεί να τα καταφέρει και το εύχομαι αλλά ο μεγαλύτερος λόγος θα είναι η τύχη και αυτό δεν είναι κάτι που το μαθαίνουν συγκεκριμένα κατά την διάρκεια του PPL.
Αυτό που η εξομοιωτής μπορεί να θεωρήσει ασφαλής προσγείωση στην πραγματικότητα μπορεί να είναι μια ασταθή προσγείωση που μπορεί να καταλήξει σε μια μπάλα φωτιάς, καίγοντας τούς μισούς επιβάτες.
Σταματώ τώρα γιατί γίνομαι μακάβριος!!
Δικός σας.
Υ.Γ. Φίλος μου σε assessment για την Ryanair το έσκασε κάτω κατά την προσγείωση και στην πραγματικότητα θα το είχε κάνει βίδες, ενώ το Sim δεν ενδείξε ιδιαίτερες ζημιές. Αυτός εργάζεται αυτήν την στιγμή για την εν λόγο εταιρία γιατί και οι ίδιοι οι εκπαιδευτές γνωρίζουν ότι to Sim είναι Sim. Δεν τους νοιάζει πως θα το πατήσεις κάτω, αρκεί να ήταν σταθερή η προσέγγιση.