isolation valve - Air Cond. PACKs -Engine BLEED

  • Thread starter g-pal
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Θα ήταν προτιμότερο να απαντήσει κάποιος με τύπο σε Boeing, γιατί τα συστήματα που περιγράφεις μου θυμίζουν 737 Classic. Παρακάτω γράφω μια non-type specific μέθοδο, βάση του συστήματος που περιγράφεις, γιατί αν δεν μας πεις τύπο, δεν μπορούμε να προσφέρουμε τίποτα παραπάνω.

1: Engine Start with APU Bleed air: Packs off, ISOL closed. Start engine one then ISOL open for bleed air from APU and engine one to assist in Engine 2 start. After start: Packs on, ISOL Auto, APU as required.

2: Συνεχίζεις και συσχετίζεις το ISOL Valve με τα packs. Τα packs είναι είτε On, είτε off. On: Air cooled, conditioned and fed to the Cabin. Off: Air is cut off, σίγουρα κάποια βαλβίδα μέσα στο air conditioning pack κάνει αυτό, άλλα δεν αναφερόμαστε στα packs ως βαλβίδες. Το ISOL Valve είναι μέρος του πνευματικού συστήματος του αεροσκάφους που υπό φυσιολογική λειτουργιά τροφοδοτείται με Engine Bleed Air. Μπορείς να απενεργοποιήσεις τα packs χωρίς να πειράξεις το ISOL, όπως σε performance take off που τα packs είναι off αλλά το ISOL είναι auto, για να μην έχουν απώλειες οι κινητήρες σε bleed air, επομένως μειωμένη απόδοση, Πριν από engine start στο apron κλείνουν τα packs, για να μπορεί να γίνει το air start, χωρίς να μειώνεται η πίεση του συστήματος γιατί πάει αέρας στην καμπίνα.

3: Είσοδος του conditioned αέρα στην καμπίνα γίνεται από πάνω, και διαρρέει στην ατμόσφαιρα από το outflow valve που ελέγχεται από το pressurisation system, και βρίσκεται στο πίσω-κάτω μέρος του α/φους.

4: Χωρίς packs στο έδαφος δεν υπάρχει φρέσκος αέρας στο αεροσκάφος. Χωρίς packs στον αέρα πεθαίνεις ένα γλυκό θάνατο λόγο υποξίας γιατί δεν διατηρείται η πίεση της καμπίνας κάτω από το επιτρεπτό βαρομετρικό υψόμετρο των 8,000 ποδιών. Κάποια α/φοι έχουν Ram Air σύστημα που ρίχνει λίγο το ατμοσφαιρικό υψόμετρο της καμπίνας σε περίπτωση twin pack failure, αρκετά ώστε να βοηθήσει την κατάσταση μέχρι να γίνει το emergency descent στα 10,000 πόδια.

5: εμ, ναι. Χρειάζονται Bleed Air.

6: Δες την απάντηση νούμερο 1

7: Yes

Κάτι ακόμα: Recirculation Fan: Αν δεν κάνω λάθος, ανακυκλώνει τον ήδη υπάρχων αέρα της καμπίνας, και τον ανακατεύει με νέο αέρα. Γιατί, δεν απαντώ γιατί δεν έχω στοιχεία. Δεν έχω τύπο Boeing.
 
Όλα όσα γραφουν όλοι είναι σωστά.
Αυτό που λέγεται Pack isolation valve η χάριν συντομίας pack valve είναι η βαλβίδα που ανοίγει/κλείνει τη δίοδο του αέρα προς τα pack. Η pneumatic isolation valve ενώνει τα 2 pneumatic συστήματα πριν τα packs και όχι τα packs (gonso).
Recirculation fan είναι αυτό που γραφει σωστά ο aerophile. Ο gianestras νομίζω αναφέρεται σε B737.

Gianestra στο έχω ξαναγράψει, μπαίνεις σε πολύ βαθιά νερά (και δεν έχουμε μιλήσει για precooler, primary/secondary heat exchangers, air cycle machines, thermostats, turbofans, mixing manifold, trim air, κλπ)
Η λογική του συστήματος στο 737 είναι εντελώς ηλεκτρική-μηχανική και γι αυτό πολύπλοκη. Αυτοματισμοί υπάρχουν μονο για
προστασία απο ζημια.
Σε γενικές γραμμές η θέση που πρέπει να βρίσκονται οι διακόπτες είναι αυτή που αναφέρει το checklist σε κάθε συγκεκριμένη φάση της πτήσης η βλάβη. Άν θες να εξηγήσεις το πως λειτουργεί και συμπεριφέρεται το σύστημα σε κάθε φάση πρέπει να διαβάσεις ΠΟΛΥ το system schematic.

schemeaircon300small.gif


Γι αυτά που ρωτάς:
1.Auto
2.στην pneumatic system isolation valve
3.στην οροφή στο μέσον της καμπίνας και δεξιά-αριστερά στο πάτωμα
4.Σωστό
5.Ναι η το APU
6.Σωστό
7.Σωστό, εκτος κι αν είσαι στο έδαφος και χρησιμοποιείς κλιματισμένο αέρα κατευθείαν από επίγειο μέσο
 
εδιτ, με πρόλαβε ο Νώντας. :great:
 
Gianestra στο έχω ξαναγράψει, μπαίνεις σε πολύ βαθιά νερά :mrgreen: :D :banana:

Nontas εδώ σταματάμε :) , ειδικά με το που είδα το σχεδιάγραμμα αυτό είπα ΤΕΛΟΣ.

Σας ευχαριστώ όλους, και πιστέψτε με πως μου λύθηκαν πάρα πολλές απορίες!!!

Ευχαριστώ!!!!!
 
Κύριοι να σας ρωτήσω και κάτι ακόμα...

Κάποιοι από εσάς δίνεται πολύ λεπτομερείς απαντήσεις. Είστε 'καπεταναίοi';;;
 
Μπράβο Νώντα, αυτό είναι από Β737 Classic, δίνει μια καλή ιδέα για το πως είναι ένα πνευματικό σύστημα ενός α/φους αερογραμμής. Χαίρομαι πάντως Gianestra που νιώθεις καλυμμένος με τις απαντήσεις μάς γιατί θα πιάνονταν τα δάχτυλα μας να περιγράψουμε όλο το σχεδιάγραμμα!! Πάντως ότι απορίες έχεις, εδώ είμαστε.

Μιχάλης.
 
Κάποιοι από εσάς δίνεται πολύ λεπτομερείς απαντήσεις. Είστε 'καπεταναίοi';;;

Επαγγελματίες πρώτα απ όλα, καπεταναίοι και μηχανικοί .
Για να γνωρίζεις το θέμα από κάποιο επίπεδο και πέρα πρέπει να έχεις πρόσβαση σε ύλη και εκπαίδευσεις αληθινές με εκπαιδευτή, να έχεις διαβάσει πολύ και να έχεις τη δυνατότητα να δεις στην πράξη πως λειτουργούν και αλληλοεπιδρούν τα συστήματα, δηλ πρόσβαση σε αληθινό αεροπλάνο η simulator.
Για να εξασφαλίσεις τα παραπάνω μονο με επαγγελματική σχέση είναι δυνατό.
 
Καλημέρα και πάλι..

κάτι ακόμα γιατί :wall:

1) Όταν το isolation valve switch είναι σε θέση OFF τότε αυτό σημαίνει πως κλείνει η βαλβίδα απομόνωσης, άρα απομονώνει τον bleed air της APU (όταν πχ έκκινούμε τους κινητήρες), από την ENG1 στην ENG2 και άρα ακόμα και να έχουμε ανοιχτά τα packs δε θα περνάει bleed air στην καμπίνα;;;;; (ασφαλώς τα packs τα κλείνουμε όταν εκκινούμε τους κινητήρες)

2) Άρα μπορούμε να πούμε χωρίς να εμβαθύνουμε: eng bleed air switch(on)---> αν το ISOL valve είναι ανοιχτό(δλδ δεν απομονώνει), τότε -----> ο αέρας πηγαίνει στα packs και από κει-----> στην καμπίνα. Ti συνβαίνει όμως όταν το ISOL valve είναι κλειστό(δλδ απομονώνει);
 
Top