Καλή ξεκουραση vasdel, πρεπει να ξεπατώθηκες απο την κούραση
Οσον αφορά στην ασφάλεια των υπερελαφρών,
το ζήτημα είναι οτι οι απαιτήσεις απο πλευράς χειρισμού και συντήρησης θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.
Η ουσία είναι οτι ένω πρόκειται για αεροσκάφη με ίδιες ώς και καλύτερες επιδόσεις και δυνατότητες απο τα μονοκινητήρια light aircrafts της γενικής αεροπορίας, και ενώ εμπλέκονται εξίσου στις διαδικασίες εναέριας κυκλοφορίας, δεν υπάρχει κάποιος φορέας που να πιστοποιεί τη συντήρηση, αλλά ούτε και άρτια εκπαιδευμένοι χειριστές. Οσον αφορά στη συντήρηση, η ζωή του καθενός εξαρταται απο το μεράκι και την πείρα του ιδιοκτήτη η του φίλου του ιδιοκτήτη ο οποίος σαφώς χωρίς καμοία πιστοποίηση επισκευάζει τα ενλόγω αεροσκάφη. Εδώ θα πρέπει να καταστίσω σαφές οτι γίνονται τα τελευταία χρόνια συστηματικές και έντονες προσπάθειες για να βελτιωθεί αυτή η αποκαρδιοτική εικόνα. Ανθρώπους σαν το Γιώργο τον Παπαδόπουλο, υπεύθυνο του πεδίου προσγειώσεων ΔΗΜΗΤΡΑ στην Κωπαιδα ( εκει έγινε και το τελευταίο ατύχημα), που πραγματικά με πολλή αγάπη, μεράκι και ιδρώτα προσπαθούν να αλλάξουν αυτά τα δεδομένα.
Τώρα, αναφορικά με τις γνώσεις των νέων χειριστών ΥΠΑΜ στην Ελλάδα, το επίπεδο των θεωρητικών τους γνώσεων λόγω ελαστικότητας απο πλευράς της ΥΠΑ στην αξιολόγηση, φοβάμαι οτι αγγίζει τα όρια της επικινδυνότητας.
Τέλος να πούμε οτι ο Χειριστής του ΟΚ JUG 19 που κατέπεσε στην Κωπαίδα δεν συγκαταλέγεται στα παραπάνω, καθώς ήταν ενας εμπειρότατος χειριστής που πολλοί θα ζήλευαν.