Inflight wi-fi

Πέταξα Business με 321Ν. Λοιπόν καταρχήν 4 άτομα μπροστά ρώτησαν πως θα συνδεθούν. Φαντάζομαι το ίδιο γινόταν σε όλο το αεροπλάνο. Μπήκα με το email και είχα σε όλη τη πτήση σχεδόν ίντερνετ. Ο φροντιστής μας είπε οτι στη συγκεκριμένη πτήση δε λειτουργούσε καλα το wifi και όντως είχαμε αποσυνδέσεις ή καθόλου ίντερνετ για διαστήματα. Η ταχύτητα στο 1.5mbps περίπου. Κλήση δε κατάφερα να κάνω απο WhatsApp, άκουσα μια φορά τον άλλον 2 δευτερόλεπτα αλλά έπεσε και δεν ήρθε ποτέ. Πέρα από το ίντερνετ, απόλαυσα η αλήθεια είναι τις σειρές που με το USB γίνεται ένα ωραίο μικρό IFE απλά νομίζω δεν είχαν υπότιτλο. Ο χάρτης και γενικότερα όλες οι επιλογές, όσο ήμουν συνδεδεμένος λειτουργούσαν γρήγορα. Αυτά λοιπόν από εμένα.
 
Είχα σήμερα το WiFi στη πτήση FRA-SKG. Το δοκίμασα πρώτο με τα στοιχεία της κράτησης, αλλά δεν την αναγνώρισε ως business class (και στα στοιχεία εμφανίστηκε ως Economy). Βέβαια, ήτανε εισιτήριο business saver της LH, δεν γνωρίζω εάν παίζει ρόλο κι αυτό.

Αφού είχα στη κράτηση τον αριθμό της M&M της LH, δεν με αναγνώρισε ούτε ως Gold (αφού προφανώς είναι δωρεάν μόνο για τα χρυσά μέλη της Α3).

Το έκλεισα και το άνοιξα ξανά, κάνοντας log in αυτή τη φορά με τον λογαριασμό Miles & Bonus, και τελικά είχα σύνδεση. Για σερφάρισμα στο διαδίκτυο λειτούργησε καλά.

Κι εγώ έπρεπε να ψάξω αρκετά πώς/πού να κάνω login δωρεάν (δηλ. είτε με business class είτε ως χρυσό μέλος).
 
  • Like
Reactions: SGM
Πάντως εκεί στην Αιγαίου πρέπει να το κοιτάξουν το θέμα και του inflight wifi και του Aegean Stream. Έτυχε να πετάξω και στο πήγαινε και στο έλα για Λισαβώνα με το SX-DNA και δεν λειτουργούσε ούτε το ένα ούτε το άλλο. Άντε να το καταπιώ για πτήση εσωτερικού αλλά για 4 ώρες πτήση δεν ήταν ευχάριστο.
 
Νομίζω πως είναι θέμα θάλασσας. Πέταξα πρόσφατα από Μαδρίτη (που είναι ανάλογη διαδρομή) και υπήρχε το ίδιο πρόβλημα. Εκεί το απέδωσε και η αεροσυνοδός που ρώτησα.
Το σύστημα μου έβγαζε μόνη επιλογή Text (ούτε καν Text & Surf) και η σύνδεση λειτούργησε ελάχιστα, στην ουσία μόνο όταν ήμασταν πάνω από στεριά. Εξού και ήταν και εντελώς δωρεάν για όλους τους επιβάτες.
Υποθέτω πως το σύστημα της Deutsche Telekom που χρησιμοποιεί η Α3 βασίζεται σε πομπούς στο έδαφος και όχι δορυφόρους. Και δεν είναι μόνο θέμα της A3, τα περισσότερα συστήματα που χρησιμοποιούνται σε πτήσεις μικρών/μεσαίων αποστάσεων απ’ όσο ξέρω χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία.
Γενικά λόγω της θέσης της Ελλάδας υπάρχουν κάποιες πτήσεις που θα παρουσιάζουν αυτό το πρόβλημα (κυρίως Ισπανία, Πορτογαλία, Σικελία, Τυνησία, Μαρόκο όταν επανέλθει). Αλλά ευτυχώς το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου θα είναι ΟΚ.
 
Μάλλον είναι θέμα αεροσκάφους.
Πέταξα χθες για Βαρκελώνη με το SX-NEC, ουσιαστικά όλη η διαδρομή πάνω από θάλασσα, και σχεδόν σε όλη τη πτήση είχα σύνδεση, μερικές όμως στιγμές ήταν κάπως αργή.
 
Last edited by a moderator:
Χριστός Ανέστη! @Α3ΑΤΗ πομποί στο έδαφος μου ακούγεται περίεργο και ανέφικτο...

Πέταξα με 5 αεροπλάνα που είχαν wifi. Μια φορά μόνο λειτούργησε σε AMS-ATH με προβλήματα. Πέρα από το ίντερνετ ακόμη και αυτές οι λίγες σειρές streaming κτλ που προσφέρουν σε συνδυασμό με την USB κάνουν το ταξίδι πιο ευχάριστο αν και δεν έχει ελληνικούς υπότιτλους. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αλλά άντε βάλε στη θεία που πάει Ντίσελντορφ σειρά στα αγγλικά... Μια δεύτερη φορά δεν μπορούσε κανείς στην πτήση να κάνει login και ρωτούσαν τις αεροσυνοδούς τι να κάνουν. Σε ATH-SKG το αεροσκάφος έλεγε onboard wifi αλλά δεν άνοιξε ποτέ.

Προσωπικά πιστεύω είναι κάτι νέο και ακόμη είναι στη δοκιμαστική φάση, ίσως κακώς το διαφημίζει η Α3 ειδικά όταν δε το έχουν τα περισσότερα αεροπλάνα. Θα πρέπει να γίνουν ρυθμίσεις και να έχουν feedback προβλημάτων ώστε να αντιμετωπιστούν και να αναπτυχθεί το σύστημα ανάλογα. Λογικά μετά τη καλοκαιρινή σεζόν με τα πολλά παράπονα και τι φορτωμένο πτητικό έργο θα δούμε βελτιώσεις.
 
Το σύστημα λειτουργεί με πομπούς στο έδαφος (περ 300 σε χώρες μέλη της ΕΕ και σε Νορβηγία, Ελβετία) και όπου δεν υπάρχει κάλυψη, τότε έχει σήμα από τον δορυφόρο Hellas Sat 3.

Τοποθεσίες των πομπών:
EAN_Standorte_EU.png


Κάλυψη Hellas Sat 3 στην Ευρώπη
ffdd6a_0cd8ee890b18402bb5778cf9956958d9~mv2.jpg


Οπότε, βλέποντας τους παραπάνω χάρτες, αν δεν λειτουργεί το wifi on board δεν φτάει "το σήμα". ;)
 
Aαα τώρα θα με βάλεις να το ψάξω, ενδιαφέρον θέμα. Με πομπούς και απευθείας στο αεροπλάνο η σύνδεση ή μέσω δορυφόρου ώστε λειτουργούν ως αναμεταδότες και έχουν σύνδεση με επίγειους πομποδέκτες; Έβλεπα βιντεάκια που κάνουν εγκατάσταση κεραία με γυροσκόπια στο πάνω μέρος του αεροσκάφους, φαντάζομαι για να πιάνουν τους δορυφόρους. Υπάρχει και αντίστοιχο κάτω;
 
Last edited by a moderator:
Τα αεροσκάφη έχουν δύο πομποδέκτες. Έναν στο κάτω μέρος του αεροσκάφους ώστε να παίρνουν το σήμα από τους επίγειους σταθμούς, οι οποίοι έχουν ακτίνα (κατά μέσο όρο) 80 με 100 χλμ.. Το σήμα φτάνει έως 12χλμ ύψος.

Ο δεύτερος είναι στα πάνω μέρος της ατράκτου, ώστε να λαμβάνει το σήμα από τον δορυφόρο. Από όσο γνωρίζω η σύνδεση μέσω δορυφόρου είναι fallback όταν το σήμα από τους επίγειους σταθμούς δεν αρκεί ή δεν υπάρχει.

Και κάτι σημαντικό. Η μέγιστη ταχύτητα ανά αεροσκάφος είναι τα 75 mbps στο download και τα 20 mbps στο upload.
 
Και κάτι σημαντικό. Η μέγιστη ταχύτητα ανά αεροσκάφος είναι τα 75 mbps στο download και τα 20 mbps στο upload.
Που σημαίνει αν συνδεθούν ταυτόχρονα το 1/3 των επιβατών σε ένα γεμάτο Α320 και θέλουν όλοι να δουν κάτι streaming (YouTube etc.)... κλάφτα! :confused:
Ούτε και για εργασία τύπου Business/Homeoffice αρκεί, αν είναι ταυτόχρονα μέσα τουλάχιστον 10 άτομα. Εκεί χρειάζεται καλό upload bandwidth.
 
Top