Μάλιστα.
Βασικά, είναι από τα ελάχιστα πορίσματα που έχω διαβάσει, διεθνώς, που δεν έχει recommendations στο τέλος! Για κάτι παράμοιο στη Θεσσαλονίκη, αφαιρέθηκαν πτυχία. Δεν λέω ότι απαραίτητα αυτό έπρεπε να γίνει και εδώ (αλλά και στη Θεσσαλονίκη), αλλά μία υπόδειξη πχ. για το τί πρέπει να κάνει η εταιρεία για να μήν ξανασυμβεί το συμβάν την όφειλε η επιτροπή.
Έχω απόλυτο σεβασμό στους χειριστές που προέρχονται από τις ένοπλες δυνάμεις. Όμως, επειδή στην Ελλάδα ζούμε, η ΕΔΑΑΠ δεν είχε να βάλει και κάποιον από την πολιτική αεροπορία στην επιτροπή? Όλο Αντιπτεράρχους και Ταξιάρχους είναι για το συγκεκριμμένο πόρισμα. Ας βάζαν και κάποιον μή απόστρατο, έστω και για ξεκάρφωμα.
Το ατύχημα έχει προφανή αίτια αλλά και μυστήριες δηλώσεις και παραδοχές. Για παράδειγμα, η περιγραφή του balloοning. Το φαινόμενο αυτό, είναι γνωστό, αλλά δεν "παίζει" όταν το αεροπλάνο είναι κομπλαρισμένο στον αυτόματο και στο ILS. Το αεροπλάνο κατεβαίνει με 3 βαθμούς γωνία. Τέλος. Τα φλάπς έχουν την τάση να σηκώνουν την μούρη του α/φους. Αυτό όμως δεν επηρρεάζει την γωνία καθόδου στο ILS με τον αυτόματο εντός! Αν πετάει "ελέυθερα" και όχι σε προκαθορισμένο κατακόρυφο ίχνος τότε αλλάζει το θέμα. Στο ILS όμως, και να θέλει να αλλάξει τροχιά, δεν το αφήνει ο αυτόματος. Το μόνο που γίνεται είναι να αλλάζει η γωνία προσβολής του αεροπλάνου και η πρόνευση (Pitch). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο θα παύσει να κατεβαίνει όπως κατέβαινε!
Ο βαθμός καθοδου, δεν αλλάζει από τα φλάπς. Αλλάζει από την ταχύτητα. Και φυσικά, όταν επιλέγονται φλάπς προσγείωσης, ο χειριστής επιθυμεί να ελλατώσει περαιτέρω την ταχύτητά του, και έτσι αλλάζει (μειώνεται) και ο βαθμός καθόδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο βουτάει ή ανεβαίνει λιγότερο ή περισσότερο, μιάς και ακολουθεί σταθερά το ίχνος του glide slope, τις 3 μοίρες!
Όλα αυτά, το πόρισμα τα περνάει "αέρα", ώς "έτσι είναι η ζωή" και η "άνεση του ασθενούς και των υπολοίπων"
Στα αίτια του συμβάντος, μόνο μέ ένα τρόπο μπορώ να το εξηγήσω. Αν μετατρέψουμε το κάθετο επίπεδο σε οριζόντιο, είναι σαν να έχεις έναν άνθρωπο και ένα δέντρο. Βάζεις τον άνθρωπο σε μία απόσταση 30 μέτρα από το δέντρο και ανάμεσά τους, δεξιά και αριστερά βάζεις χαντάκια με νερό και κροκόδειλους και στη μέση αφήνεις ένα διάδρομο ενός μέτρου. Μετά λές στον άνθρωπο να πάει με ασφάλεια στο δέντρο. Ο άνθρωπος λοιπόν, στην προσπάθεια αυτή, εστιάζει το βλέμμα του ΜΟΝΟ στο δέντρο. Είναι να μήν τον φάνε οι κροκόδειλοι?
Βασικά, είναι από τα ελάχιστα πορίσματα που έχω διαβάσει, διεθνώς, που δεν έχει recommendations στο τέλος! Για κάτι παράμοιο στη Θεσσαλονίκη, αφαιρέθηκαν πτυχία. Δεν λέω ότι απαραίτητα αυτό έπρεπε να γίνει και εδώ (αλλά και στη Θεσσαλονίκη), αλλά μία υπόδειξη πχ. για το τί πρέπει να κάνει η εταιρεία για να μήν ξανασυμβεί το συμβάν την όφειλε η επιτροπή.
Έχω απόλυτο σεβασμό στους χειριστές που προέρχονται από τις ένοπλες δυνάμεις. Όμως, επειδή στην Ελλάδα ζούμε, η ΕΔΑΑΠ δεν είχε να βάλει και κάποιον από την πολιτική αεροπορία στην επιτροπή? Όλο Αντιπτεράρχους και Ταξιάρχους είναι για το συγκεκριμμένο πόρισμα. Ας βάζαν και κάποιον μή απόστρατο, έστω και για ξεκάρφωμα.
Το ατύχημα έχει προφανή αίτια αλλά και μυστήριες δηλώσεις και παραδοχές. Για παράδειγμα, η περιγραφή του balloοning. Το φαινόμενο αυτό, είναι γνωστό, αλλά δεν "παίζει" όταν το αεροπλάνο είναι κομπλαρισμένο στον αυτόματο και στο ILS. Το αεροπλάνο κατεβαίνει με 3 βαθμούς γωνία. Τέλος. Τα φλάπς έχουν την τάση να σηκώνουν την μούρη του α/φους. Αυτό όμως δεν επηρρεάζει την γωνία καθόδου στο ILS με τον αυτόματο εντός! Αν πετάει "ελέυθερα" και όχι σε προκαθορισμένο κατακόρυφο ίχνος τότε αλλάζει το θέμα. Στο ILS όμως, και να θέλει να αλλάξει τροχιά, δεν το αφήνει ο αυτόματος. Το μόνο που γίνεται είναι να αλλάζει η γωνία προσβολής του αεροπλάνου και η πρόνευση (Pitch). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο θα παύσει να κατεβαίνει όπως κατέβαινε!
Ο βαθμός καθοδου, δεν αλλάζει από τα φλάπς. Αλλάζει από την ταχύτητα. Και φυσικά, όταν επιλέγονται φλάπς προσγείωσης, ο χειριστής επιθυμεί να ελλατώσει περαιτέρω την ταχύτητά του, και έτσι αλλάζει (μειώνεται) και ο βαθμός καθόδου. Αυτό δεν σημαίνει ότι το αεροπλάνο βουτάει ή ανεβαίνει λιγότερο ή περισσότερο, μιάς και ακολουθεί σταθερά το ίχνος του glide slope, τις 3 μοίρες!
Όλα αυτά, το πόρισμα τα περνάει "αέρα", ώς "έτσι είναι η ζωή" και η "άνεση του ασθενούς και των υπολοίπων"
Στα αίτια του συμβάντος, μόνο μέ ένα τρόπο μπορώ να το εξηγήσω. Αν μετατρέψουμε το κάθετο επίπεδο σε οριζόντιο, είναι σαν να έχεις έναν άνθρωπο και ένα δέντρο. Βάζεις τον άνθρωπο σε μία απόσταση 30 μέτρα από το δέντρο και ανάμεσά τους, δεξιά και αριστερά βάζεις χαντάκια με νερό και κροκόδειλους και στη μέση αφήνεις ένα διάδρομο ενός μέτρου. Μετά λές στον άνθρωπο να πάει με ασφάλεια στο δέντρο. Ο άνθρωπος λοιπόν, στην προσπάθεια αυτή, εστιάζει το βλέμμα του ΜΟΝΟ στο δέντρο. Είναι να μήν τον φάνε οι κροκόδειλοι?