Είναι ασφαλή τα 737;

  • Thread starter Thread starter donald
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

donald

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
21/12/2007
Μηνύματα
84
Likes
0
Τα τελευταία 10 χρόνια που ενδιαφέρομαι για τα αεροπλάνα (χωρίς να έχω εξειδικευμένες γνώσεις) αμφιβάλλω όλο και περισσότερο για την ασφάλεια των 737. Έχω την εντύπωση, αν και δεν κρατάω αρχείο, ότι ακούγονται συχνά σε συμβάντα. Προσωπικά προτιμώ να αλλάξω το πρόγραμμά μου παρά να ταξιδέψω με 737. Ο φόβος μου για τα 737 δεν έχει να κάνει με το μέγεθος του αεροπλάνου ούτε με φόβο για τα αεροπορικά ταξίδια, είναι μόνο για το συγκεκριμένο μοντέλο της Βoeing. Αισθάνομαι καλύτερα μέσα σε ένα Dash παρά μέσα σε ένα 737. Και ήθελα να σας ρωτήσω, πράγματι τα 737 ακούγονται περισσότερο σε συμβάντα απ' ότι τα άλλα αεροπλάνα; Έχουν κάποια αδυναμία και αν ναι πού; Υπάρχει κάποια πηγή που δίνει τα ποσοστά ασφαλείας των αεροσκαφών; Ασχέτως στατιστικής (σίγουρα τα αεροπλάνα είναι το ασφαλέστερο μέσο συγκοινωνίας και είναι σχεδόν απίθανο να σου τύχει κάποια τραγωδία στον αέρα) είναι παραλογισμός να μη θέλω να πετάω με 737;
 
Ειναι απολυτα ασφαλης τα 737 αλλιως δεν θα τα προτιμουσαν οι αεροπορικες εταιρειες και δεν θα πεταγαν.
(Το πρωτο νηολογιο του 737-100 ειναι απο το 1965 και φτανουμε το 2005 με την νεα εκδοση 739ER. Συνολο 38 χρονια στον αερα ). Ατυχηματα παντου γινονται και τις περισσοτερες φορες απο λαθη των ιδιων χειριστων. Ακουμε συχνα οτι εγινε ατυχημα σε 737 και θα σου πω στατιστικα οτι λογικο ειναι. Αυτο το αεροπλανο εχει τις μεγαλυτερες πωλησεις, παραπανω απο 6000 μοναδες (boeing.com).

PS Λεμε με αυτο αυτοκινητο εχουν γινει τα περισσοτερα θανατηφορα ατυχηματα, ωστοσο εχει πουλησει 6000000μοναδες. Λογικο δεν ειναι οτι 1% αυτων των αυτοκινητων θα κατεστραφουν σε τροχαια.
 
Όπως είπε και ο killerwing, όντως το 737 είναι ένα αεροσκάφος με δεκάδες "κόπιες" που πετάει σε όλα τα μήκη και πλάτη της γής, από τη Γερμανία ως το Ζαϊρ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συντήρηση του αεροπλάνου και εκπαίδευση του πληρώματος. Είναι ένα αεροπλάνο που πετάει από τις "δύσκολες" δεκαετίες του 60-70 όπου η εμπειρία με jet airliners και turbofan κινητήρες ήταν μικρή, τα προβλήματα πολλά και τα ατυχήματα εξίσου. Πλέον τα πράγματα φυσικά έχουν βελτιωθεί περισσότερο, και νομίζω ότι τα legacy (-300, -400, -500) και NG 737 είναι ασφαλέστατα και ιδιαίτερα "σκυλιά" αεροπλάνα.

Σε γενικές γραμμές, το 737 είναι από τα πιο "ώριμα" αεροσκάφη πιστεύω σήμερα στον χώρο. Ώριμο υπό την έννοια ότι υπάρχουν εκατομμύρια ώρες εμπειρίας σε αυτό, τόσο πληρωμάτων, όσο και τεχνικών, αλλά και πολλά προβλήματά του έχουν διορθωθεί μέσα σε αυτήν την περίοδο. Ίσως το 737 του 1975 να ήταν όντως "τρόμος", αλλά πιστεύω ότι σήμερα τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά :D Καλά ταξίδια φίλε μας ! Και με 737 φυσικά :great:
 
Σωστό αυτό. Είναι καλό το παράδειγμά σου, μόνο που πάνω-κάτω ξέρουμε τις αδυναμίες των αυτοκινήτων ποιά έχουν τάση να εμφανίζουν προβλήματα και ποιά όχι. Σίγουρα η αεροπορία είναι και θέμα στατιστικής, οι επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές όμως δεν πρέπει να αναλύονται; Αν παρουσιάζεται ένα πρόβλημα συστηματικά μπορούμε να πούμε ότι το μοντέλο είναι ελαττωματικό ή να πούμε ότι είναι θέμα στατιστικής; Πάντως σε γενικές γραμμές τα 737 έχουν κάποια αδυναμία; Νομίζω ότι συνήθως είναι το υδραυλικό τους σύστημα που τα προδίδει (ελπίζω να το λέω σωστά).
 
εάν το συγκρίνεις με το α320 ναι βέβαιος k έχει περισσότερο ατυχήματα το 737 αλλα exe υπόψιν σου ότι τα 737 είναι από το 1970 k τα ατρί20 από το 1986. Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω...
 
donald":21zhoknt said:
Αν παρουσιάζεται ένα πρόβλημα συστηματικά μπορούμε να πούμε ότι το μοντέλο είναι ελαττωματικό ή να πούμε ότι είναι θέμα στατιστικής;

Αυτό το είδαμε και σχετικά πρόσφατα, με τα Dash8-Q400 όπου είχαμε 2 ή 3 gear collapse σε 2 μήνες. Αν αποδειχθεί ότι η συντήρηση κι επισκευή του αεροπλάνου έγινε κατά τα προβλεπόμενα και ότι οι πιλότοι δεν παρέβλεψαν τις δυνατότητες του αερσκάφους (δεν είναι Hornet τα πολιτικά να παίρνουν προσγειώσεις αλα αεροπλανοφόρο !), τότε ναι, το μοντέλο έχει ελλάτωμα σε μια ή σε κάποιες συνθήκες. Έτσι το μοντέλο κρίθηκε από την SAS ελλατωματικό και αποσύρθηκε. Κάποια στιγμή στη δεκαετία του '80 όταν διαπιστώθηκε ότι το DC-10 είχε επίσης ελλατώματα, διετάχθη να μπούνε τα DC-10 για ελέγχους (grounded). Γι'αυτό, μετά από κάθε ατύχημα γίνεται αυτή η επίπονα λεπτομερής έρευνα για τα αίτια του, ώστε να διαπιστωθεί όχι μόνο το τι έγινε, αλλά και το γιατί έγινε. Κατ'αυτόν τον τρόπο, το αεροσκάφος ως αρχικός σχεδιασμός εξελίσσεται, ωριμάζει και γίνεται πιο ασφαλής. Το ίδιο και η εκπαίδευση των πιλότων, όπως επίσης και τα πρωτόκολλα συντήρησης. :great:

Κατά τον ίδιο τρόπο, η εμπειρία αυτή περνάει και στις άλλες εταιρείες, και στα επόμενα project της εταιρείας. Το 1965 (παράδειγμα, δεν θυμάμαι ακριβώς) που σχεδιάστηκε το 737, υπήρχαν καταστάσεις που δεν είχαν προβλεφθεί, γιατί κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα μπορούσαν να συμβούν. Καθώς λοιπόν δυστυχώς έπρεπε να συμβεί ένα ατύχημα για να το φανταστούν, τότε συνέβησαν διάφορες αλλαγές στην εκπαίδευση και τον σχεδιασμό των αεροσκαφών, δηλαδή βελτιστόποιηση. Και φυσικά, τα ατυχήματα γίνονται λιγότερα καθώς το αεροσκάφος (ως σχεδιασμός, όχι ως airframe) γίνεται πιο ώριμο. :)

Αυτό κάνει φοβερό μπαμ αν δείς τα deHavilland Comet. Το 1950 αποσυντέθηκαν στον αέρα αρκετά, γιατί οι τότε μηχανικοί δεν μπορούσαν να φανταστούν τις καταστάσεις αυτές. Καθώς το αεροπλάνο εξελίχθηκε, το Comet έγινε πιο ασφαλές, και μάλιστα, ο βασικός σχεδιασμός πετάει ως σήμερα με τη RAF (Nimrod), αν και τ'άλλα αεροσκάφη αποσύρθηκαν λόγω του ότι βγήκανε τότε τα πιο προηγμένα 707 και DC-8...Το ίδιο συμβαίνει με το 737. Πόσα 737 legacy και ειδικά πόσα NG έχουνε πέσει σε σχέση με τους δύο τύπους των classic (-100 και -200). Μέτρα μόνο τις εποχές 1965-1985 για τα classic, 1985-σήμερα για τα legacy και 1997-σήμερα για τα NG (για να μην αδικήσουμε τα παλαιά πλέον classic που μπορεί να πετάνε με εταιρείες στην Ζαμπία). Θα δείς ότι οι πρώιμοι σχεδιασμοί 737 ήτανε πολύ πιο incident-prone από τους μεταγενέστερους :D . Αν δεν με απατά η μνήμη μου, κανένα 737NG δεν έχει χαθεί ως σήμερα. Όπως και κανένα 777 ενώ, για τα Airbus A340, στα 20 χρόνια υπηρεσίας του τύπου υπάρχουν 2 "υπηρεσιακά" ατυχήματα (Toronto, Αύγουστος 2005 και Quito, Νοεμβριος 2007) χωρίς απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δεν συμπεριλαμβάνω φυσικά άλλα 3 ή 4 hull losses τα οποία δεν οφείλονταν σε λάθη του πιλότου ή του αεροσκάφους (και ούτε το πρόσφατο ρομάντζο του A346 της Etihad με τον τοίχο φυσικά).

Ελπίζω να έδωσα με σαφήνεια την άποψή μου επί του θέματος, και τι να κάνουμε, βγήκε μακρύ το post :oops:
 
pingu":td6h2mi3 said:
Αν δεν με απατά η μνήμη μου, κανένα 737NG δεν έχει χαθεί ως σήμερα.

Το 737 της Gol ηταν 800 , υπάρχουν ακόμα άλλα 2 total loss.
Υπάρχουν και τρία 500 total loss...
 
ooooopsss....
Όντως ....
Από το 600 είναι ΝG
 
Ναί, έχεις δίκιο για τα 737NG. 1 η GOL 1907, ένα Kenya Airways και η φωτιά στην Ιαπωνία....

Παρεμπιπτόντως, εδώ φαίνεται ακόμα πιο πολύ το πως εξελίσσεται η ασφάλεια των αεροσκάφων, αφού διετάχθη άμεσος έλεγχος των 737NG μετά από τη φωτιά στο Ιαπωνικό αεροδρόμιο, με σκοπό να γίνουν βελτιώσεις και διορθώσεις. :wink:
 
Top