Η ουσία του planespotting

  • Thread starter Thread starter vassdel
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Έχω φάει όλη μου την προσχολική-εφηβική ζωή και νεότητα, στο Πανί, στην χωματερή και στην καφετέρια του Ανατολικού. Φωτογραφίες έβγαζα αλλά ελάχιστες. Η χαρά μου ήταν μεγάλη όταν είχε νοτιά, και έβλεπα να προσεγγίζουν τον 15 τα Starlifter της USAF κατά την ώρα του μαθήματος μέσα από την τάξη :banana:

Άρα ....I can relate !

Ακόμα και αυτούς που τις Κυριακές με ψωφόκρυο από τις 6 το πρωί στήνονται στο συρματόπλεγμα μόνο και μόνο μπάς και γράψουν στο μπλοκάκι τους κάποιο νηολόγιο που δεν έχουν ξαναγράψει τους καταλαβαίνω.

Από τότε που μπήκα στο airliners, έχω πιάσει τον εαυτό μου να τραβάω φωτογραφίες παράξενων αεροσκαφών με σκοπό να τις ανεβάσω, πράγμα που δεν κάνω τελικά. (Εκτός από μερικές που χρειάζομαι για τα ετήσια κουίζ :wink: )
 
Aγαπητέ vassdel, έχω την αμυδρά εντύπωση πως σύντομα θα επιλέξεις όλους εμάς για να δείξεις τις φωτογραφίες με τα αεροπλάνα που θα βγάζεις με την καινούργια σου μηχανή στη δουλειά. Και μεις θα τις χαζεύουμε και θα τις σχολιάζουμε γιατί αμς αρεσουν τ' αεροπλάνα. Απάντησες μόνος σου την ερώτησή σου. Εμείς εδώ είμαστε. Σε περιμένουμε. Ξεκίνα ;-)

δικός σου


vassdel":2er9w3oz said:
Έχετε απόλυτο δίκιο. Τελικά ήταν τελείως απερίσκεπτη ερώτηση, αναλογιζόμενος τα διάφορα χόμπι με τα οποία έχω απασχοληθεί κατά καιρούς.
Ευχαριστώ πάντως για το χρόνο και τις ιδέες σας.

Υ.Γ. Πρέπει να πάρω μια καλή φωτογραφική. Ευρισκόμενος τουλάχιστον 12 ώρες τη μέρα μέσα σε αεροδρόμια, θα μπορούσα να βγάλω πολύ καλές φωτό, αν και πραγματικά, δεν έχω το μικρόβιο :)
 
Οι Κυριακές των παιδικών μου χρόνων ήταν οι βόλτες με τον πατέρα μου στην είσοδο του Γκόλφ και στην καφετέρια του Ανατολικού. Από τότε είχαμε το μικρόβιο. Από το σχολείο μου στο Π. Φάληρο, παρακολουθούσα τη βόρεια προσέγγιση προς το Ελληνικό, από τη σχολή στη Λευκωσία, περίμενα κάθε μέρα το 727 της KTHY να περάσει για να προσγειωθεί στο ECN. Μετά άρχισαν τα ταξίδια...

Με την πολυπόθητη οικονομική ανεξαρτησία ήρθαν τα ταξίδια με παράξενες εταιρείες σε παράξενα σημεία του πλανήτη. Πάντοτε μου άρεσε να βλέπω τα αεροπλάνα. Δεν ενδιαφέρθηκα ιδιαίτερα να αγοράσω εξελιγμένο φωτογραφικό εξοπλισμό, γιατί πίστευα ότι μια απλή μηχανή θα ήταν αρκετή . Κάποιες φορές μετανοιώνω που δεν φωτογράφησα ένα αεροπλάνο: όπως εκείνο το κυριακάτικο πρωινό στη Λάρνακα, όταν πέρασε μπροστά από την πύλη το SP της IranAir ενώ εγώ θα έμπαινα στη λάθος πτήση (εκείνη της επιστροφής στην Αθήνα)... Ένα από τα επόμενα projects με στέλνει και πάλι στη Λάρνακα. Ο planespotter θα γυρίζει πάντα στα αεροδρόμια που αγάπησε και θα επιδιώκει να πηγαίνει στα off the beaten track αεροδρόμια για να βλέπει/φωτογραφίζει αεροπλάνα που δεν βρίσκει αλλού.
 
Διαβαζοντας τα παραπανω σχολια,δεν κρυβω οτι ζηλευω πολλους απο εσας που εχετε τη δυνατοτητα να ταξιδευετε σε μεγαλα Ευρωπαικα αεροδρομια..Για καποιους οπως εμενα αποτελει πολυ δυσκολο κατορθωμα..Σιγουρα ουσια του planesppotting ειναι να μπορεις να φωτογραφιζεις διαφορους τυπους αεροσκαφων.σπανιες εταιρειες που δεν τις βλεπουμε συχνα,ομορφα liveries etc.Για ολα αυτα χρειαζεται τρελα,μικροβιο για το αεροπλανο..Για μενα εδω στη απομονωμενη Χιο εκτος απο αυτα τα 2 ειναι τροπος χαλαρωσης,ΝΑι ναι οπως το βλεπετε!! Μπορει να ερχονται 2-3 τυποι αεροσκαφων αλλα δεν με πειραζει.Για μενα πολυτελεια .Ας που με προχτες το Rj της αστρα οταν εκανε δοκιμαστικα για μενα ηταν σαν να ηρθε A380!!Mη γελατε καθολου,
Ειναι τροπος ζωης ,εστω και με αυτα τα λιγα..
Οι 2 φωτογραφιες στη χιο που ειναι αναρτημενες στην αρχικη σελιδα αφιερωμενες σε ολους σας απο εναν μοναχικο καουμποη!!!
Να ειστε καλα φιλοι μου .
 
Μιά καί χαλάρωσε λίγο η δουλειά μου στο γραφείο,είπα να ξανακάνω ένα ντού (όχι από παντού) γιά ν’αφήσω ένα κειμενάκι κι’εγώ.

Εκτός από planespotter είμαι καί shipspotter αλλά καί trainspotter (οι εξασκούντες το τελευταίο χόμπυ αποκαλούνται και «παλτά»).Ητοι,τρία μικρόβια μαζεμένα.

Μπορεί ο φωτογραφικός μου εξοπλισμός να μήν είναι τόσο καλός,ωστόσο κάτι κάνει κι’αυτός.

Ποιό είναι λοιπόν κατ’εμένα το «ζουμί» τού spotting γενικώς;Τό οτι εκείνη την στιγμή,που βλέπεις νά περνά από μπροστά σου ή από πάνω σου το τάδε πλοίο,τραίνο ή αεροπλάνο,την αιχμαλωτίζεις μέ την φωτογραφική σου μηχανή και την έχεις να την θυμάσαι-μαζί μέ ό,τι αυτό σημαίνει γιά σένα.

Μπορεί να έχω μαζέψει ούκ ολίγες φωτογραφίες τού SX-DVG από το διαδίκτυο,όμως η σημαντικώτερη είναι αυτή όπου το φωτογράφισα ΕΓΩ νά κατεβαίνη στόν 03L την τάδε μέρα που....κλπ κλπ.

Μπορεί να έχω μαζέψει ούκ ολίγες φωτογραφίες τού ΕΛΥΡΟΣ τής ΑΝΕΚ από διάφορα sites,όμως η σημαντικώτερη είναι αυτή που το φωτογράφισα ΕΓΩ στόν Πειραιά,από πέντε μέτρα απόσταση,την τάδε μέρα που........κλπ κλπ.

Μπορεί νά έχω μαζέψει ούκ ολίγες φωτογραφίες τής Α450 από διάφορα sites,όμως η σημαντικώτερη είναι αυτή που την φωτογράφισα ΕΓΩ την ώρα που έβγαινε από τον σταθμό Λαρίσης περνώντας στό μισό μέτρο μπροστά μου.

Καί ακόμα σημαντικώτερο είναι όταν αυτό που φωτογραφίζεις είναι κάτι που δέν το βλέπεις συχνά.Οπως εκείνο το 727 τής DHL που το πέτυχα μιά μέρα στο LGAV,παρέα μέ άλλους συμφορουμίτες από εδώ μέσα,που το φωτογράφισαν κι’αυτοί,αλλά που η δική τους φωτογραφία δέν έχει γιά μένα την ίδια αξία μέ αυτήν που έβγαλα ΕΓΩ,γιά το ίδιο αεροπλάνο).

Γι’αυτό και μόνο,αξίζει το κάθε είδους στήσιμο έξω από αεροδρόμια (ή μέσα σ’αυτά),δίπλα σέ γραμμές τραίνου ή σέ αποβάθρες λιμανιών μέ ψοφόκρυο ή καύσωνα,επί ώρες,περιμένοντας νά περάση μπροστά στά μάτια σου το τάδε πλοίο,τραίνο ή αεροπλάνο,ώστε να το προσθέσης στίς δικές σου προσωπικές αναμνήσεις.....

EDIT Αυτή τη στιγμή,από το παράθυρο τού γραφείου βλέπω να περνάνε σέ αρκετό ύψος δύο αεροπλάνα,τό ένα πίσω από το άλλο,σέ σχετικά μικρή απόσταση μεταξύ τους.Αλλά γκρρρρ δέν έχω φωτογραφική μηχανή μαζί μου.... :wall:
 
Οι Κυριακές των παιδικών μου χρόνων ήταν οι βόλτες με τον πατέρα μου στην είσοδο του Γκόλφ και στην καφετέρια του Ανατολικού. Από τότε είχαμε το μικρόβιο. Από το σχολείο μου στο Π. Φάληρο, παρακολουθούσα τη βόρεια προσέγγιση προς το Ελληνικό, από τη σχολή στη Λευκωσία, περίμενα κάθε μέρα το 727 της KTHY να περάσει για να προσγειωθεί στο ECN. Μετά άρχισαν τα ταξίδια...
Αααααχ!Αυτο το δενδρο στο Ελληνικο λιγο πιο διπλα απο ρο γκολφ...Τι μου θυμησες!Θυμαμαι που απο μικρος πηγαινα με τον μπαμπα μου και με ρωτουσε τι αεροπλανο ειναι αυτο που ερχεται!Κι εγω,7χρονος τοτε,του ελεγα τον τυπο και περιμεναμε το επομενο,λες και πεζαμε ενα παιχνιδι που μπορουσε να κρατησει ολο το απογευμα,μεχρι να πεσει ο ηλιοςΓια εταιριες βεβαια δε ρωτουσε,μονο την ΟΑ ηξερα!Ενταξει,ποσα να καταλαβει το μυαλο ενος 7χρονου παιδιου απο εταιριες?Τα αεροπλανα ηταν ωραια!

Ε μετα ειναι να μη σου κολλησει το planespotting?Ειναι να εισαι Παρισι και να μη σε κραξουν οι φιλοι σου που εχεις βγαλει φωτο οποιο αεροπλανο κινειται(και μη)?
 
Έχει και μεγάλη μάλιστα. Η αγάπη για την αεροπορία γενικά έχει να κάνει με το δέος που νοιώθει ο άνθρωπος ότι νικάει τη βαρύτητα. Και ένα θηρία δύναμης και ενέργειας το γεγονός ότι πετάει και ότι έχει να κάνει με αυτό συναρπάζει τον άνθρωπο.
Επομένως θέλει κάτι τέτοιο να το βλέπει. Στην αεροπορία περικλείεται η αιχμή το δόρατος και το απαύγασμα της ανθρώπινης εφευρετικότητα, επινοητικότητας, διανόησης και ότι μπορείς να φανταστείς.

Όλα αυτά λοιπόν σου αρέσει να τα παρατηρείς και να τα καταγράφεις. Πως σε άλλους τους αρέσεις να κοιτάνε τα αστέρια με τηλεσκόπια ή τα ζώα . Ή κάποι σπάνιο φυτό ή έντομο. Και το αεροπλάνο είναι ένα θαύμα της φύσης και ας μη το συνειδητοποιούμε. Και βέβαια αφού μάθεις δε τα βλέπεις όλα ίδια. Είναι τα ελικοφόρα τα τζετ, είναι της μιας ή της άλλης εταιρείας ( αερογραμμής) ή της μια ή της άλλης κατασκευάστριας. Θες να τα δεις όλα να ξέρεις τι κάνουν να τα βλέπεις επί το έργο και να ακούς εκείνη τη θεσπέσια μουσική! Τους κινητήρες τους!!!

Μπορώ επί ώρες να ακούω τον ήχο των κινητήρων ενός C 130 Hercules! ( κατά τη γνώμη μου το καλύτερο αεροσκάφος, μη μαχητικό), ή επίσης να θαυμάζω πως ένα Boeing 777 διανύει τόσες αποστάσεις με τους κινητήρες θηρία του.

Κατά τη γνώμη μου λοιπόν ένα από τα πιο ουσιαστικά, περιεκτικά και μεστά σε νόημα χόμπυ.
 
Top