Η νέα τάση επιβολής έξτρα χρεωσης στις αποσκευες

  • Thread starter Thread starter flight052
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το ερώτημα είναι, κατά πόσον είναι οι εταιρίες αυτού του είδους, αυτό το οποίο επικαλούνται ότι είναι. Οι υπό εξέταση παράμετροι είναι πολλές:

α) Ώρες πτήσεων (καλές οι τιμές για το Βερολίνο με την U2 αλλά σε περίπτωση που θες να πετάξεις για Ταλλίν, θα πρέπει να διανυκτερεύσεις, μια και είναι μία από τις τελευταίες αφίξεις της ημέρας).

β) Υπεραξία: είναι γεγονός ότι σε περιόδους μεγάλης ζήτησης οι ναύλοι που ζητούν ορισμένες εταιρίες ξεπερνούν κάθε πρόβλεψη. Κλασικό παράδειγμα στην Ελλάδα, το Λονδίνο με την ΕΖΥ να ξεπερνάει ακόμα και το Υ class της ΟΑ.

γ) Έξτρα χρεώσεις (αποσκευές, preassigned seating κλπ.), κάτι που οι άλλοι το παρέχουν δωρεάν στους περισσότερους ναύλους ή το ηλεκτρονικό check in

δ) Προσβάσιμότητα σε κέντρα πόλεων με οικονομικό/άνετο τρόπο. Το να πρέπει να πας στη Φρανκφούρτη με μία προσφορά της Α3 και μετά να πρέπει να πάς στο Hahn για να πετάξεις με μία άλλη "χαμηλού κόστους" δεν είναι ό,τι καλύτερο ή το να πάς ORY τα ξημερώματα με οικονομικό μέσο...

ε) Και σημαντικότερο: Ευελιξία. Η ΕΖΥ διαφημίζει τη δυνατότητα αλλαγών. Αυτό ακούγεται ωραίο. Το τελικό ποσό όμως ενδεχομένως να ξεπερνάει κάθε δυσοίωνη πρόβλεψη...

στ) Εμπειρίες: ωραίο το 319 της EZY για το Ταλλίν, αλλά το αντίστοιχο της ΑΥ για Ελσίνκι και η Finncom για Ταλλίν πρέπει να είναι καλύτερα (αρκεί να σου περισσεύει το ρευστό, για να ζήσεις αυτήν την πολυτέλεια).

Γενικός κανόνας: σύγκριση, αξιολόγηση, απόφαση...

(ΥΓ Τα παραδείγματα είναι εντελώς ενδεικτικά... χωρίς παρεξήγηση...)
 
fotis":19jzuxpv said:
ÐïôÝ äåí ìðüñåóá íá ôï êáôáëÜâù áõôü.
¹ ôï Üëëï,
óôéò low cost åôáéñåßåò óõíùóôßæïíôáé üëïé ãéá ôï ðïéüò èá ìðåé ðñþôïò óôï áåñïðëÜíï.
ÓéãÜ âñå ðáéäéÜ, äåí ðñüêåéôáé íá ôáîéäÝøïõìå üñèéïé (.....áêüìá).

Fotis åôáéñßåò üðùò ç WizzAir Ý÷ïõíå ôï ëåãüìåíï free seating äçë óôï boarding card óïõ äåí áíáãñÜöåôáé ç èÝóç óïõ k ìðïñåßò íá êáèßóåéò óå ïðïéá åëåýèåñç èÝóç âñåßò óôï áåñïóêÜöïò üôáí ìðåéò. ¼ôáí ëïéðüí ï Üëëïò èÝëåé ðáñÜèõñï èá ðñÝðåé íá ìðåé Ýíáò áðü ôïõò ðñþôïõò ìÝóá óôï áåñïðëÜíï ãéá íá âñåé ôçí èÝóç ðïõ èÝëåé. ÊáôÜ ôçí ãíþìç ìïõ ôï speedy boarding åßíáé Ü÷ñçóôï ãéá áåñïäñüìéá ðïõ ÷ñçóéìïðïéïýíôáé ëåùöïñåßá ãéá ôçí ìåôáöïñÜ ôùí åðéâáôþí áðü ôï gate óôï áåñïðëÜíï ãéáôß íáé ìåí ìðáßíåéò ðñþôïò óôï ëåùöïñåßï áëëá êáíåéò äåí óïõ åããõÜôáé üôé èá ìðåéò k ðñþôïò óôï áåñïðëÜíï.
 
fotis":2cgi0tem said:
Γιατί όμως να πληρώσεις εξτρά για priority boarding (ή speedy boarding όπως το λέει η Easyjet) ?
Ποτέ δεν μπόρεσα να το καταλάβω αυτό.
Ή το άλλο,
στις low cost εταιρείες συνωστίζονται όλοι για το ποιός θα μπει πρώτος στο αεροπλάνο.
Σιγά βρε παιδιά, δεν πρόκειται να ταξιδέψουμε όρθιοι (.....ακόμα).

Μήπως όλες αυτές οι επιπλέον χρεώσεις είναι ένα τίποτα?
Μήπως αν πηγαίνεις κάπου για weekend δε χρειάζεσαι τη βαλίτσα-μπαούλο αλλά τα απαραίτητα σε μια χειραποσκευή?
Έχετε ποτέ σκεφτεί τι ακούμε από τους υπαλλήλους που φορτώνουν τα αεροσκάφη?

Σωστός!

Από μία οπτική γωνία είναι πόσο οργανωμένος είσαι στη ζωή σου!
Γιατί οι low cost δεν σου προσφέρουν τίποτα έτοιμο και πρέπει να αποφασίσεις/οργανωθείς μόνος σου!

Όπως είπες, γιατί να πάρεις για ΣΚ ολόκληρη βαλίτσα και να μην ταξιδέψεις με χειραποσκευή; Μετά σε χρεώνουν extra και σου κακοφαίνεται!
Ή για μια 2ωρη πτήση θες να καθήσεις σε emergency exit! Τότε θα πληρώσεις!
Ή θέλεις priority boarding. Πλήρωσε παραπάνω! Γιατί να μην πας πιο νωρίς στο αεροδρόμιο, να κάνεις νωρίς check in και να έχεις εμμέσως priority;!

Αν όλα αυτά φαίνονται υπερβολικά και κουραστικά τότε κλείνεις με μια "μεγάλη" εταιρία και πληρώνεις το αντίστοιχο αντίτιμο!

Εγώ προσωπικά ταξιδεύω, τις λίγες φορές που ταξιδεύω, μόνο με low cost και μέχρι στιγμής δεν έχω πληρώσει ούτε ένα cent παραπάνω για τα extra
και κάθομαι και πάντα παράθυρο!
 
Ας υποθέσουμε ότι ένα αεροσκάφος έχει την πιο συνηθισμένη για low cost εταιρείες διάταξη θέσεων, 3 από τη μία μεριά και 3 από την άλλη ( πχ αυτό ).
Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αν η πτήση έχει 100% πληρότητα τότε ο ένας στους τρεις θα καθίσει στο παράθυρο.
Οι περισσότεροι από τους "ο ένας στους τρεις" συνοδεύονται από το "έτερον ήμισυ" το οποίο δεν θα καθίσει στο παράθυρο επειδή θα καθίσει δίπλα στο συνοδό του, άρα στη μέση.
Εγώ επειδή είμαι ψηλός προτιμώ να κάθομαι στο διάδρομο για να μπορώ κάποια στιγμή να απλώσω τα πόδια μου.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το ποσοστό αυτών που θέλουν να καθίσουν στο παράθυρο δεν είναι και συντριπτικά μεγαλύτερο των υπολοίπων.

Άρα πιστεύω ότι όλη αυτή η "βιασύνη" όταν καλούν για επιβίβαση τις πτήσεις των low cost είναι όχι απλά ανούσια αλλά υπερβολική.
 
cavo_paradiso":31ecg8up said:
Όταν λοιπόν ο άλλος θέλει παράθυρο θα πρέπει να μπει ένας από τους πρώτους μέσα στο αεροπλάνο για να βρει την θέση που θέλει.

Ας υποθέσουμε ότι ένα αεροσκάφος έχει την πιο συνηθισμένη για low cost εταιρείες διάταξη θέσεων, 3 από τη μία μεριά και 3 από την άλλη ( πχ αυτό ).
Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι αν η πτήση έχει 100% πληρότητα τότε ο ένας στους τρεις θα καθίσει στο παράθυρο.
Οι περισσότεροι από τους "ο ένας στους τρεις" συνοδεύονται από το "έτερον ήμισυ" το οποίο δεν θα καθίσει στο παράθυρο επειδή θα καθίσει δίπλα στο συνοδό του, άρα στη μέση.
Εγώ επειδή είμαι ψηλός προτιμώ να κάθομαι στο διάδρομο για να μπορώ κάποια στιγμή να απλώσω τα πόδια μου.
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το ποσοστό αυτών που θέλουν να καθίσουν στο παράθυρο δεν είναι και συντριπτικά μεγαλύτερο των υπολοίπων.

Άρα πιστεύω ότι όλη αυτή η "βιασύνη" όταν καλούν για επιβίβαση τις πτήσεις των low cost είναι όχι απλά ανούσια αλλά υπερβολική.
 
Ξέχασες όμως κάτι, φίλε Φώτη. Αν εσύ ταξιδεύεις με το έτερον ήμισυ ή ακόμη και με το παιδί σου, τότε σίγουρα θέλεις να κάτσεις και μαζί τους; Άρα πρέπει να υπολογίσεις κι αυτό και όχι μόνο τους επιβάτες που προτιμούν παράθυρο, και έτσι ... μάλλον θα πρέπει να βιαστείς ολίγων. :wink:
 
off topic

Αν και μερικές φορές όπως τους βλέπω, είμαι σίγουρος ότι πολλοί δεν θα ήθελαν να κάθονται μαζί με το "έτερον ήμισυ".
:lol: :lol: :lol:
 
Να καταθεσω και γω τη δικη μου εμπειρια.
Το καλοκαιρι ταξιδεψα με Wizz BUD-SKG. Επειδη ειχα βρει ναυλο 49 ευρω τελικη τιμη, ειχα πει κατα τη διαρκεια του Booking "δεν κλεινω και priority boarding να δουμε πως ειναι? Εξαλλου τοτε ηταν μονο 3 ευρω".

Πραγματι οταν εφτασα στο Ferihegy 1 - το terminal μονο για λοκο στη Βουδαπεστη, το οποιο μου φανηκε παρεπιπτοντως αξιοπρεπεστατο και δε χρειαζεται να τρεχεις 100 χιλιομετρα μεσα στις ερημιες για να το βρεις ειναι μονο 1000μ μακρυα σπο το "κανονικο" αεροδρομιο. Πραγματι λοιπον εκανα check - in απο τους πρωτους (ετυχε) και πηρα στη καρτα επιβιβασης το κοκκινο στικακι.

Οταν φτασαμε στη πυλη, πληθος τρελων Ουγγρων ειχαν μαζευτει κανα σαρανταλεπτο πιο πριν κανοντας τρελες ουρες για το πιο θα μεπι πρωτος. Εμεις το παιζαμε ανετοι, καναμε βολτες στα μαγαζια και οταν ηρθαν τα λεωφοριακια δειξαμε το στικακι και περασαμε πρωτοι. Οταν μπαιναμε στο λεωφορειο ολοι πηγαιναν και στριμοχνωνταν μπροστα. Λεω κατι θα ξερουν θα ανοιξει πρωτα αυτη τη πορτα ο οδηγος.

Τελικα να μην τα πολυλογω αφου γεμισαν ΚΑΙ τα 2 λεωφορεια αποβιβασε κοσμο πρωτα αυτο που γεμισε τελευταιο και μεις περιμεναμε σαν τους μ...κες να ανεβουμε στο αεροπλανο πρωτοι. Και αφου ανοιξαν οι πορτες ετρεξαν ολοι σα τρελοι να ανεβουν και εγω τα ειχα ηδη παρει στο κρανιο. Ημουν ετοιμος να πω στις αεροσυνοδους δυο κουβεντες μεσα για τη μεγαλη απατη που ονομαζεται priority boarding.

Τελικα αυτο που εγινε ηταν οτι κατσαμε και βγαλαμε ενα καρο φωτογραφιες το αεροπλανο, επιβιβαστικαμε πραγματικα τελευταιοι και μολις μπηκαμε μεσα βρηκαμε 2 θεσεις παραθυρο σε μια πτηση που ηταν 95% full. Τι να πω.

Να μη ξεχασω να πω οτι στον πηγαιμο προτιμησαμε τη SkyEurope η οποια και ιδια τιμη ειχε και assigned seating εχει, και τσαμπα αποσκευες και πιο ομορφες αεροσυνοδους.... :) Κριμα που εκλεισε το hub της στη BUD, πως θα παμε του χρονου στο Sziget festival....
 
morpheus78":28mx87qi said:

ÁìÞí morpheus78 ðÝóôá. Ôçí Ý÷ù ðÜèåé k go áðü BUD ãéá ÍYÏ ôï ßäéï áêñéâþò ðñÜãìá. ¼ðùò åðßóçò ôéò õðüëïéðåò öïñåò ðïõ Ýêáíá ôï ßäéï äñïìïëüãéï ãÝëáóá ìå ôçí øõ÷Þ ìïõ üôáí Üêïõãá ôïõò Üëëïõò ðïõ åß÷áíå "priority pass" íá âñßæïõíå ïðïéïí âñïýí ìðñïóôÜ ôïõò åðåéäÞ ìðÞêáíå ôåëåõôáßïé :P

:twisted: :evil:
 
Θα ήθελα να παρακαλέσω αν δεν γνωρίζουμε καλά το αντικείμενο να μην είμαστε απόλυτοι στις απόψεις μας γιατί ολισθαίνουμε σε λάθη και παραπληροφορούμε.

fotis":3o9crnw8 said:
Θα πρέπει να καταλάβουμε το εξής:
Στις low cost εταιρείες, όσο πιο νωρίς κλείσεις το εισητήριο, τόσο πιο φτηνά ταξιδεύεις

Aυτό σαφέστατα και είναι λάθος. Οι εταιρίες, loco και officials, ανά τακτά χρονικά διαστήματα αυξομειώνουν τις τιμές τους, τιμές που εξαρτώνται όχι μόνο από την χρονική περίοδο αγοράς των εισιτηρίων αλλά την διαθεσιμότητα και συχνότητα των πτήσεων, τον τύπο αεροσκαφών αλλά και τις κατά καιρούς προσφορές των εταιριών.

Παραθέτω ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα για να πάρετε μια γεύση:

1. Παράδειγμα του εθνικού μεταφορέα. Ψάχνω εισιτήρια για IST με Ο.Α για τα Χριστούγεννα. Ψάχνω αρχές Οκτώβρη και το εισιτήριο κοστίζει 324euro. Ένα μήνα αργότερα η τιμή κατρακυλάει στα 259euro.Tι συμβαίνει; Aπλά στην επιστροφή το AT-72 έγινε 734 οι θέσεις περισσότερες και έτσι ήμουν τυχερός και πέτυχα καλύτερο ναύλο.

2. Καλοκαίρι, Ιούνιος. Βγαίνουν οι τιμές της Sky για PRG. Βρίσκω μια τιμή 120euro για τον Οκτώβριο την κλείνω και μένω με τον μουτζούρη στο χέρι. Η Sky βγάζει προσφορές τον Αύγουστο και ένας φίλος, δυο μήνες μετά αγοράζει με 82euro δηλ. περίπου 40euro φτηνότερα από μένα!!

3. Μyair. Δρομολόγιο Orio al Serio – Σαντορίνη για ντάλα δεκαπενταύγουστο. Αρχές Μαίου κυττάω στο site της και το βλέπω 150euro.To ζαχαρώνω αλλά δεν το κλείνω. Μπαίνω μια βδομάδα αργότερα και το βλέπω στα 90euro οπότε χωρίς άλλη κουβέντα το τσιμπάω. Τι έγινε; Δεν το γνωρίζω ίσως υπερεκτίμηση της εταιρίας για το δρομολόγιο ίσως υπερβολικά χαμηλή πληρότητα ίσως διαφήμιση του δρομολογίου με χαμηλότερο ναύλο.

4. Vueling. Από τα πρώτα δρομολόγια της εταιρίας για τέλος Ιουλίου. Μπαίνω αρχές Ιουνίου, μόλις άρχισε να τα πουλάει και κλείνω για τέλος Ιουλίου με 150euro μια πραγματικά καλή τιμή. Αλλά τέλος Ιουνίου οι πτήσεις για BCN γίνονται καθημερινές με αποτέλεσμα η τιμή να φτάσει τα 120euro.Mικρή η ζημιά αλλά τα 30euro πέταξαν από την τσέπη μου.

5. Εasy. Πτήση για Λονδίνο για τον ερχόμενο Φλεβάρη. Την βλέπω αρχές Σεπτέμβρη στα 150euro περίπου. Πριν κανένα μήνα η easy κάνει promotion και η τιμή έφτασε τα 115euro.

Ποια είναι η καλύτερη περίοδος λοιπόν που πρέπει να κλείνουμε τα εισιτήρια; Γενικά κανόνας δεν υπάρχει. Σύμφωνα με το traveler το εγκυρότερο ταξιδιωτικό περιοδικό του κόσμου η καλύτερη περίοδος είναι 2 ½ μήνες περίπου πριν ταξιδέψουμε. Εκεί οι τιμές σταθεροποιούνται από τις εταιρίες, μια που υπολογίζουν πλέον τι κίνηση θα υπάρχει στη συγκεκριμένη ημερομηνία. Από εκεί και μετά οι τιμές ανηφορίζουν. Αλλά κι αυτό είναι σχετικό μια που μπορεί να υπάρξει μια προσφορά της εταιρίας και να τινάξει τα πάντα στον αέρα.

Y.Γ. Ασφαλώς αυτά ΔΕΝ ισχύουν σε περιόδους μεγάλης ζήτησης (Πάσχα, Χριστούγεννα, Αύγουστο) εκεί πάντα πρέπει να κλείνεις όσο πιο γρήγορα γίνετε μια που η ζήτηση είναι δεδομένη και οι τιμές υψηλές.
 
Top