Η Aegean μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την εξαγορά της Croatian

  • Thread starter Thread starter ale3
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
6circles":3arxxwbx said:
Και όχι μόνο... Θα μπορούσε να είναι μια λύση για την Αιγαίου να κάνει σιγά σιγά ένα βήμα προς τα υπερατλαντικά δρομολόγια.

Καλά ελπίζω πραγματικά να μην συμβεί ποτέ αυτό. Προβλέπω μια που θα ανοίξει η Αιγαίου transatlantic και μια που θα χάνει εκατομμύρια σαν να μην υπάρχει αύριο
 
Νόμος του Godwin για το φόρουμ και την Α3:
«Όσο εξελίσσεται μια online συζήτηση για την Aegean με οποιοδήποτε θέμα, η πιθανότητα να αναφερθούν τα υπερατλαντικά δρομολόγια προσεγγίζει το 1». :mrgreen:
 
Θα ήθελα πραγματικά ένα επιχείρημα σε αυτό το " αν ανοίξει υπερατλαντικά η Αιγαίου, θα χάνει εκατομύρια την ημέρα, κλπ κλπ".

Γιατί τόση καταστροφολογία; Είπε ποτέ κανείς ότι για να ανοίξει μακρινά δρομολόγια η Αιγαίου πρέπει να αγοράσει 40 Β777 και να ξεκινήσει μονομιάς σε 40 προορισμούς με καθημερινά δρομολόγια;; Είπαμε ότι πρέπει να αρχίσει πτήσεις στην Μαδαγασκάρη, στην Χο Τσι Μιν και στο Μεξικό;

Μιλάμε για απλά, μετρημένα βήματα σε προορισμούς λίγους και συγκεκριμένους, με αεροσκάφος ήδη σε παραγγελία ( έστω σε οψιόν ) και αν αυτό ακούγεται ακριβό, ας πάρει με λίζινγκ ένα δυο Α330 10ετίας και ας δοκιμάσει με πλάνο και πρόγραμμα.

Μην μου πείτε τα μίζερα πάλι " δες πόσες εταιρίες το δοκίμασαν και έπεσαν έξω" γιατί θα σας πετάξω κάτι βαρύ :wink: Μπορώ και εγώ να σας αναφέρω μια ντουζίνα εταιρίες που έκλεισαν φέτος μόνο σε δρομολόγια κοντινά όπως της Αιγαίου.... Άρα με την ίδια λογική πρέπει και η Αιγαίου να τα μαζεύει τα μπογαλάκια της στα κοντινά δρομολόγια γιατί πάει για φούντο.

Ούτε μην μου πείτε για ΤΗΥ και Κωνσταντινούπολη.... Δηλαδή η Ζυρίχη, η Βιέννη οι Βρυξέλλες και η Βαρσοβία πως τα καταφέρνουν δίπλα στην Φρανκφούρτη, Μόναχο, Παρίσι και Άμστερνταμ που είναι δίπλα στην πόρτα τους;;; Για να μην μιλήσω και για την Κοπεγχάγη...

Σόρρυ για το οφ τόπικ, αλλά πραγματικά για μένα τα μακρινά δρομολόγια είναι η επόμενη λογική κίνηση της εταιρίας, όχι για να κουνήσει την σημαία, αλλά γιατί υπάρχουν για μένα τέσσερις πέντε προορισμοί που πραγματικά μπορούν να της βγουν και να συνεισφέρουν στα έσοδα της και στην ενδυνάμωση του υφιστάμενου δικτύου.

Το κλείνω εδώ....
 
Θα μιλήσω συγκεκριμένα για το θέμα με την croatian airlines. Η συγκεκριμένη εταιρία έχει μια ιστορία τέλος πάντων 15-20 ετών όπως δηλαδή και η Αιγαίου. Επίσης η συγκεκριμένη εταιρία μέχρι πολύ πρόσφατα είχε την κρατική υποστήριξη που σημαίνει ότι μπορούσε να πάρει χρήματα από το κράτος (βλ πΟΑ). Ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες η Croatian ουδέποτε ανοίχτηκε για long haul. Αν υπήρχε μερίδιο αγοράς θα το είχε κάνει ειδικά όταν βρισκόταν κάτω από κρατικές επιχορηγήσεις. Τώρα αν η Αιγαίου πάρει την Croatian εγώ βλέπω μόνο κάποιο utilization από slots που μπορεί να έχει η εταιρία. Για long haul ούτε λόγος - κατά την δίκη μου άποψη που δεν θεωρώ τον εαυτό μου καταστροφολόγο αλλά με μια εμπειρία που έχω στο aviation λόγω δουλειάς νομίζω ότι είμαι ρεαλιστής.
 
Δύο από τους βασικούς λόγους που η Κροατία (όπως και η Σλοβενία) δεν κατάφερε ποτέ έχει σημαντική αεροπορική εταιρεία είναι το μικρό μέγεθος της χώρας (άρα μικρή βάση πελατών) καθώς και το γεγονός ότι μπορεί κανείς να φτάσει στη χώρα πολύ σύντομα οδηγώντας από την κεντρική και την ανατολική Ευρώπη - σε ούτε μισή μέρα. Από τους 20 εκατ. τουρίστες που φτάνουν στη χώρα, το 90% φτάνει με αυτοκίνητο (Eurostat) και η μεγάλη πλειονότητα είναι Γερμανοί και Αυστριακοί (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία).

Υποθέτω (χωρίς να είμαι βέβαιος, άλλα μέλη του φόρουμ έχουν και μαντικές ικανότητες, και PhD στο αεροπορικό μάνατζμεντ, αν κρίνω από τη βεβαιότητα με την οποία γράφουν) πως η είδηση ότι το 2019 είναι η καλύτερη χρονιά στην ιστορία για τον τουρισμό της Κροατίας προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Α3. Τώρα, πώς θα το εκμεταλλευτούν αυτό, εκείνοι ξέρουν.

Όλη η αεροπορική κίνηση της χώρας (δλδ με όλες τις εταιρείες που πετούν εκεί) το 2019 θα είναι 11 εκατ. επιβάτες. Η Α3 διακινεί τόσους μόνη της. Προφανώς, κάπου εδώ υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης.

Η Α3 πέτυχε «πατώντας» στον πανίσχυρο τουριστικό τομέα της Ελλάδας (30 εκατ. αφίξεις με κάθε μέσο φέτος, και 65 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια). Πιθανόν να βλέπουν ότι οι 20 εκατ. τουρίστες στην Κροατία μπορούν να γίνουν 25 ή και 30 αν υπάρχει το σωστό σχέδιο, και ότι πολλοί από αυτούς μπορούν να φτάνουν αεροπορικώς.

Σε κάθε περίπτωση, και μόνο η είδηση ότι η Aegean κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά θα προκαλέσει και την αντίστοιχη έρευνα. Ερωτήσεις θα γίνουν, άρθρα θα γραφτούν, όλο και κάτι θα μάθουμε. Αλλά πρώτα ας περάσουν οι γιορτές.

Πηγές
https://www.sofokleousin.gr/peripou-63- ... as-to-2019
https://www.exyuaviation.com/2019/09/cr ... llion.html
https://www.croatiaweek.com/croatias-to ... 2-million/
https://ec.europa.eu/info/sites/info/fi ... 036_en.pdf
 
Χρονια πολλά και καλες γιορτές σε όλο το φόρουμ!

Όπως είπε και ο φίλος πιο πάνω η ανάπτυξη τον δημοφιλών προορισμών της Κροατίας είναι εντυπωσιακή τα τελευταία 2-3 χρόνια. Φυσικά είναι κυρίως καλοκαιρινοι προορισμοί όπως άλλωστε και η Ελλάδα. Η απόκτηση της Croatian Airlines σημαίνει ότι η aegean ή η κάθε aegean "αποκτά" αυτά τα διαμάντια που έχουν πολλά περιθώρια για περαιτέρω αεροπορική ανάπτυξη και με σωστό προγραμματισμό μπορούν να καθιστούν αρκετά κερδοφόροι για μια αεροπορική εταιρία.
 
Μπορεί να θέλει τα 4 slots του LHR για να ανοίξει SKG-LHR :twisted:

Πάντως, η Croatia Airlines έχει ένα απίστευτο δίκτυο με δυσκολίες υλοποίησης καθώς έχει βάση στο ZAG αλλά εξυπηρετεί και απευθείας συνδέσεις Ευρώπης με SPU, DBV (ενίοτε ακόμα και PUY) και το πράγμα δυσκολεύει ακόμη περισσότερο στο scaling up (έχει 6 320 και 6 DH4 αλλά το καλοκαίρι νοίκιαζε και 3 CRJ).

Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε και τον ανταγωνισμό καθώς όλες οι λόκο πετάνε από παντού στην Ευρώπη για παντού στην Κροατία (ακόμα και στα πιο μικρά αεροδρόμια της RJK, ZAD κτλ) ενίοτε με περισσότερες συχνότητες απότι πετάνε στα ελληνικά αεροδρόμια.

Και στο σημείο αυτό να θυμηθούμε τι καλά που πήγε η Α3 στη LCA. Το LCA-LON σταμάτησε, ομοίως και το LCA-CDG. Άλλα δεδομένα βέβαια αλλά...
 
Μιας και όλοι γράφουν την άποψή τους, θα μου επιτρέψετε να γράψω και εγώ την δική μου. Φυσικά δεν είμαι κάτοχος PhD αλλά διαβάζω αυτά που γράφονται και προσπαθώ να μάθω. Μήπως το ερώτημα είναι διαφορετικό? δηλαδή η Croatia να επιθυμεί να αγοράσει την Aegean? Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, έχει επαναλαμβανόμενες ζημιές, εξέδωσε ομολογιακό δάνειο και προσπαθεί να βρει επενδυτές για την αντικατάσταση των α/φων της. Η αντικατάσταση των α/φων θα αυξήσει εκ των πραγμάτων και το κόστος ενοικίασης αυξάνοντας περεταίρω και τις ζημιές. Μήπως είναι άραγε η ώρα να πουληθεί πριν να είναι αργά? Άποψή μου είπα !!!!!
 
dont-know-if-serious-or-trolling
 
CHRISTOS55":q9bohw82 said:
Μιας και όλοι γράφουν την άποψή τους, θα μου επιτρέψετε να γράψω και εγώ την δική μου. Φυσικά δεν είμαι κάτοχος PhD αλλά διαβάζω αυτά που γράφονται και προσπαθώ να μάθω. Μήπως το ερώτημα είναι διαφορετικό? δηλαδή η Croatia να επιθυμεί να αγοράσει την Aegean? Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, έχει επαναλαμβανόμενες ζημιές, εξέδωσε ομολογιακό δάνειο και προσπαθεί να βρει επενδυτές για την αντικατάσταση των α/φων της. Η αντικατάσταση των α/φων θα αυξήσει εκ των πραγμάτων και το κόστος ενοικίασης αυξάνοντας περεταίρω και τις ζημιές. Μήπως είναι άραγε η ώρα να πουληθεί πριν να είναι αργά? Άποψή μου είπα !!!!!

Το ότι μόνο εσύ εδώ μέσα (και όχι μόνο) βλέπεις ζημιές στην Αιγαίου, με ξεπερνά..

Στο θέμα, η Αιγαίου και κάθε Αιγαίου θα κάνει την ερεύνα της προτού αποφασίσει να επενδύσει..εξάλλου η ιστορία έχει δείξει πως η Αιγαίου σκέφτεται πολύ καλά μια κίνηση πριν την κάνει..

Κανένα φόρουμ ή περιοδικό δεν θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία που θα έχει η Αιγαίου..

Προσωπικά, η Κροατία είναι ακριβός προορισμός και πιστεύω πως η Αιγαίου θα μπορέσει να αναταγωνιστεί της Λόκο που χρεώνουν αρκετά..στην τελική, την για Croatian ενδιαφέρεται..όχι για καμμία τεράστια αεροπορική..
 
Top