Για να ξεκαθαρίσουμε λίγο το θέμα με τα νηολόγια.
Η ΥΠΑ έχει καθορίσει με έγγραφό της συγκεκριμένες Mode-S διευθύνσεις για τα δύο από τα τρία 747 της ΗΙΑ. Από τις διευθύνσεις αυτές προκύπτουν τα νηολόγια SX-TID και SX-TIE (Άρα η ΗΙΑ και θέλει και πήρε νέα νηολόγια). Το 5Β-AUD ΕΧΕΙ ΗΔΗ προγραμματισμένα transponder με διεύθυνση από την οποία πρόκύπτει το νηολόγιο SX-TID.
Παρόλα αυτά δεν έχει ακόμη βαφτεί εξωτερικά αυτό το νηολόγιο.
Όσο για το SX-DIE δεν ισχυρίστηκα ΠΟΤΕ ότι έχει αλλάξει νηολόγιο. Αυτό που είπα είναι ότι αναμένεται να αλλάξει νηολόγιο (εφόσον η ΥΠΑ έχει δώσει mode-s address ως SX-TIE η οποία όμως ΔΕΝ έχει προγραμματιστεί στο αεροπλάνο).
Και εδώ προκύπτουν οι εξής απορίες: Υπάρχει περίπτωση η ΥΠΑ να έχει δώσει mode-s address με συγκεκριμμένο νηολόγιο αλλά να μην έχει καταχωρήσει στα μητρώα της αυτό το αεροπλάνο με αυτό το νηολόγιο ώστε και η ΗΙΑ να το βάψει εξωτερικά; (περίπτωση 5Β-AUD).
Επιπλέον, γίνεται Η ΥΠΑ να δίνει νέα διεύθυνση για ένα αεροπλάνο (άρα και νέο νηολόγιο) αλλά αυτό να εξακολουθεί να πετάει με την υπάρχουσα; (περίπτωση SX-DIE).
Τέλος πάντων ποιος αποφασίζει πως θα νηολογηθεί και πότε θα προγραμματιστεί ένα αεροπλάνο και με ποια διεύθυνση;
Μήπως άλλο τμήμα αποφασίζει το νηολόγιο και άλλο τμήμα την mode-s address;
Αν κάποιος μπορεί να με διαφωτίσει στο πως λειτουργεί ΥΠΑ στα συγκεκριμένα θέματα θα εκτιμούσα πολύ μια απάντηση.
Στο δικό μου αρχείο πάντως η ΗΙΑ για την ώρα έχει τα SX-TID, SX-DIE και JY-AUB.