Με έξι τζάμπο στα κενά που άφησε η Ολυμπιακή
Νέα εταιρεία με έδρα το «Ελ. Βενιζέλος» αρχίζει πτήσεις τον Ιανουάριο
Μια καινούργια αεροπορική εταιρεία γεννιέται στην Ελλάδα με στόχο να καλύψει τα κενά που άφησε η Ολυμπιακή αποχωρώντας από διάφορες μεγάλες αγορές, αλλά και να ανοίξει νέους υπερατλαντικούς - διηπειρωτικούς προορισμούς με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον.
Η Hellenic Imperial Airways (ΗΙΑ) είναι η νέα εταιρεία, η οποία με έδρα την Αθήνα και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ετοιμάζεται από τις αρχές του νέου χρόνου να ανοίξει τα φτερά της προς την Ασία, την Αυστραλία, την Κεντρική και Νότια Αμερική και την Ιαπωνία, με στόλο έξι ιδιόκτητων τζάμπο (Boeing 747-200)!
Ιδρυτής της είναι ο Ιορδανός επιχειρηματίας - πολιτικός μηχανικός κ. Ταλάλ Αμπουρεγιάλ, του οποίου η κατασκευαστική εταιρεία είναι από τις μεγαλύτερες στη Μέση Ανατολή και αναλαμβάνει την υλοποίηση μεγάλων έργων (αεροδρόμια, λιμάνια, οδικοί άξονες, αγωγοί πετρελαίου, κτίρια πανεπιστημίων κ.ά.) στην Ευρώπη (Γερμανία, Γαλλία κ.α.) και τις αραβικές χώρες.
Το ποσό της αρχικής επένδυσης για τη δημιουργία της ΗΙΑ ανέρχεται σε 150 εκατ. ευρώ. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει στα «ΝΕΑ» ο αναπληρωτής πρόεδρος της εταιρείας, κ. Γιάννης Κορναράκης, «στόχος μας δεν είναι να ανταγωνιστούμε σε καμία περίπτωση την Ολυμπιακή Αεροπορία, αλλά να καλύψουμε τα κενά που άφησε η αποχώρησή της». Θεωρεί στρατηγικής σημασίας το άνοιγμα των γραμμών προς την Κίνα, την Ιαπωνία και την Ινδία, καθώς από τις χώρες αυτές προέρχεται μεγάλος αριθμός τουριστών που ταξιδεύουν προς την Ευρώπη.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟ 85% - 90% ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
458 θέσεις στο κάθε αεροπλάνο
Τα έξι τζάμπο η ΗΙΑ τα έχει αγοράσει από τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και από την ιαπωνική εταιρεία ΑΝΑ. Καθένα από αυτά διαθέτει 458 θέσεις. Στην πρώτη θέση υπάρχουν 8 καθίσματα και θα παρέχονται υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ανέσεις. Στην bussines class υπάρχουν 30 καθίσματα, ενώ όλες οι υπόλοιπες θέσεις βρίσκονται στην οικονομική κατηγορία.
Τα χρώματα των αεροσκαφών και το σήμα της νέας εταιρείας θυμίζουν τη γερμανική Lufthansa, ενώ σε όλα τα αεροπλάνα θα δοθούν ελληνικά ονόματα (βασιλέων, πόλεων, νησιών). Το ιπτάμενο προσωπικό της νέας εταιρείας (πιλότοι, συγκυβερνήτες) όπως και οι τεχνικοί της, σύμφωνα με τον κ. Κορναράκη, κατά 85% - 90% προέρχονται από την Ολυμπιακή Αεροπορία και διαθέτουν αυξημένη εμπειρία. Σε πρώτη φάση στην ΗΙΑ θα απασχοληθούν περίπου 450 εργαζόμενοι, ενώ σταδιακά ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε 650 - 700.
Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης της ΗΙΑ είναι η εκτέλεση απευθείας δρομολογίων από την Αθήνα προς Αυστραλία (Σίδνεϊ και Μελβούρνη, μέσω Σιγκαπούρης), προς Ιαπωνία (Τόκιο), προς Κίνα (Πεκίνο - Σαγκάη), προς Πακιστάν (Καράτσι), προς Ινδία (Νέο Δελχί), προς Βραζιλία και προς Κούβα (Αβάνα).
ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ ΤΑ ΝΕΑ