global ή jetstream?

  • Thread starter Thread starter mari0s
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μαριε οτι μπορεις να κανεις για να προσθεσεις εμπειρια στο log book σου ειναι καλο ειτε αυτο λεγεται ωρες εκπαιδευτου, ειτε ψεκασμοι, tours κλπ (βλ. Αμερικη), ειτε simulator, ειτε αυτοχρηματοδοτουμενο tyre rating και line. Σημασια εχει μεχρι που μπορει να φτασει καποιος να πληρωνει και κατα ποσο θα "παρει" τα χρηματα του πισω. Στην Αμερικη δηλαδη σου πουλανε ωρες για οτι μπορεις να φανταστεις. Εγω πεταξει για εμπειρια ecureuil με 250 δολλαρια την ωρα τσαρτερ πτησεις που γραφτηκε στο logbook μου . Ομως με τις 4 ωρες που πεταξα δεν καταφερα κατι (και δεν ηθελα να καταφερω και κατι πηγα απλα για την εμπειρια ενος καλο ελικοπτερου περα απο το robinson και το schweizer που εκπαιδευτηκα). Για να καταφερεις κατι, στην Αμερικα τουλαχιστον που οι ελικοπτεροδουλειες ειναι σαφως περισσοτερες, χρειαζεται 1000 ωρες εμπειριας και πανω (για να κρατουνται και χαμηλα οι ασφαλειες που πληρωνουν) απ τις οποιες πρεπει να εχεις οσες περισσοτερες γινεται σε τουρμπινα. Τι θελα να πω με αυτο? Ειναι αδυνατο να πληρωνα εστω και 200 ωρες χ 250= 50000 δολλαρια, για να προσθεσω 200 ωρες τουρμπινα στο log book μου. Το ιδιο ισχυει και για το αεροπλανο βεβαια. Αυτο που θελω να πω ειναι οτι το να αγορασεις ωρες ,στην προκειμενη Simulator, το μονο που θα καταφερεις ειναι να κανεις τον trto πιο πλουσιο και να πληρωσεις ακομα και για 100 ωρες(οχι 500) 86000 δολλαρια. Τι να το κανεις ?
Πρεπει τα νεα παιδια να καταλαβουν τις εποχες που διανυουμε και να παψουν να ενθουσιαζονται, ορισμενα να ξεκαβαλησουν (δεν μιλαω για καποιον απ το φορουμ προσωπικα) το καλαμι, να σταματησουν να σκεφτονται το πιλοτιλικι σαν μεσω αναβαθμισης του κοινωνικου και γκομενικου στατους και να μην λυσανε να πιασουν δουλεια σαν airliner για να γυριζουν απο δρομολογια και να πηγαινουν καπακι Γλυφαδα για καφε με τα γαλονια και να πουλανε μουρη κλπ κλπ κλπ (ιδιως οι παλιοτεροι που προλαβαν το Ελληνικο τα χουν δει και τα χουν βιωσει). Δεν θελω να προσβαλω κανεναν αλλα οσοι απο εδω εχουν δουλεψει σαν εκπαιδευτες ξερουν πολυ καλα τι εννοω και τι στυλ και συμπεριφορες εχουν δει. Δυστυχως αυτα ειναι καταλοιπα της ψωροκωσταινας που λεγεται Ελλαδα. Στην Αμερικη που ppl εχει κυριολεκτικα και η κουτση Μαρια, η επαγγελματικη εκπαιδευση γινεται ακομα και απο την αερολεσχη της γειοτονιας σου, δεν εχω δει το ψωνισμα που βλεπω στην Ελλαδα. Με τους περισσοτερους πιτσιρικαδες που εχω συζητησει που ειναι σε επαγγελματικη εκπαιδευση λυσανε ολοι για type rating και αυριο το πρωι συγκεβερνητες στο 320 (αντε και dash 8 οι πιο μετρημενοι). Στην Αμερικη οι πιτσιρικαδες σκουπιζουν τζαμια στα cessna με τη μαλαστουπα και ανεφοδιαζουν και κουρευουν και γκαζον εξω απ τη σχολη και οοοοταν ερθει η ωρα να πεταξουν το ταπεινο navajo για cargo κανουν party. Αυτα τα παιδια ειναι πιο πλουσια απο τα δικα μας και δεν εχουν αναγκη τα φραγκα των airliners ή ειναι κατωτερου Θεου;
Συγνωμη που πλατιασα ετσι, συγνωμη αν προσβαλα καποιους, αλλα ισως μονο οι εμπλεκομενοι με σχολες (αλλωστε και αυτο ειναι το θεμα του τοπικ) θα με καταλαβουν....
Παιδια εκγρατεια και υπομονη.. Τιποτα αλλο...
 
Φιλε flight inst. Ν ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ...
 
Συμφωνώ με τους περισσότερους από τους προλαλήσαντες αλλά κυρίως με τον Flightinstict περί Αμερικής,την οποία έχω σε πλήρη υπόληψη σαν αεροπορική χώρα
όπως πιστεύω ο κάθε λογικός άνθρωπος,που πιστεύει ότι εκεί είναι ο αεροπορικός παράδεισος κι όχι άδικα για κάθε τύπο ή μορφή δουλειάς.Κάποιο μέλος της ομάδας
προηγουμένως ανέφερε για δουλειές εντός ή εκτός Ελλάδας.Αλλοίμονό μας αν περιμένουμε να βρούμε πρώτα δουλειά στην Ελλάδα.Η Ελλάδα διατίθεται δι' ολίγους και μόνον
τυχερούς του συστήματος και κυκλώματος που υπάρχει.Καλές δουλειές μόνο Ευρώπη κι Αμερική και φυσικά δεν ξεχνάμε την Ασία,που προβάλλει ώς ο νέος πολλά υποσχόμενος
αεροπορικός παράδεισος.Κίνα και Αυστραλασία!!! (Βλέπε ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ-ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ-ΩΚΕΑΝΙΑ).
 
Quote Θέλοντας να συμβάλω στη συζήτηση με τις λίγες γνώσεις που έχω (κι αυτές από πληροφόρηση κι όχι από επαγγελματική εμπλοκή με το αντικείμενο), προσανατολίζομαι να εκφράσω τα εξής: Unquote

Ακριβώς με την ίδια λογική του ανωτέρω προλαλήσαντος μέλους C421, έχοντας εμπειρία δεκαετιών ζώντας σε περιβάλλον άμεσων συγγενών και φίλων πιλότων ( αερογραμμών και πολεμικής), η άποψή μου ως προς τα κριτήρια που κατά προτεραιότητα προτιμούν /επιλέγουν οι εταιρίες για πρόσληψη low timers πιλότων είναι:
1/ Τους έχοντες πτυχίο σπουδών integrated ab initio f ATPL + MCC
2/ Κατά το πλείστον από Αναγνωρισμένες Ακαδημίες
3/ Μικρή ηλικία
Το μοντέλο Modular σαφώς καταλήγει στο ίδιο αποτέλεσμα επιπέδου θεωρητικής και πτητικής γνώσης, αλλά είναι κατανοητές και σημαντικές οι διαφορές μεταξύ του ενιαίου πακέτου σπουδών/φιλοσοφίας/προετοιμασίας του εν δυνάμει επαγγελματία integrated , σε σχέση με Modular, δυστυχώς όμως ένεκα του υψηλότερου και αμεσότερα καταβλητέου κόστους σπουδών integrated , εκ των πραγμάτων πολλοί υποψήφιοι προτιμούν modular+build up ωρών εκπαιδευτή κλπ.
Οι εταιρίες κυρίως στην Ευρώπη ( και Ελλάδα ) όταν κάνουν διαγωνισμό πρόσληψης νέων αποφοίτων/low timers, δεν ενδιαφέρονται ούτε για πολλές ώρες ούτε για τύπο α/φ άνευ εμπειρίας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι δεν προσλαμβάνονται διαγωνιζόμενοι από modular, άλλωστε ο καθένας υποψήφιος είναι μια ξεχωριστή οντότητα/προσωπικότητα /ταλέντο και επιδόσεις. Ακόμα και επί πλέον πτυχίο ΑΕΙ δεν είναι απαραίτητο στο αρχικό στάδιο ( εκτός αν τύχει να υπάρχει, αλλά σε συνδυασμό με τη κατάλληλη ηλικία), άλλωστε υπάρχει χρόνος ( όπως αρκετοί κάνουν) , κατά τη διάρκεια της καριέρας τους , με άνεση να ακολουθήσουν distance learning σπουδές σε aviation management κλπ.
Δυστυχώς αγαπητά μου παιδιά, αυτή είναι η πραγματικότητα, στη ζωή όλα έχουν σχέση πρωτίστως με το γ@@@νο το χρήμα και ο, τι πληρώνεις παίρνεις, γι αυτό διαχρονικά ο χώρος έγινε κλαμπάτος των εχόντων/κατεχόντων και κατιόντων συγγενών. Στην οποιαδήποτε περίπτωση η προσπάθεια με οποιοδήποτε τρόπο, θυσία, επιμονή και υπομονή το όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα , παρόλο τις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες της οικονομικής κρίσης. Πάντως για να μην είμαι εντελώς off topic και οι δυο ελληνικές Global / Jetstream τηρουμένων των αναλογιών είναι πολύ καλές.
 
Καποια στιγμη θα πρεπει να μαθουμε οτι ζουμε στο Ελλαντα και αν δεν εχεις κονε δεν κανεις πολλα πραγματα, ΑΛΛΑ παντα υπαρχει η προσπαθεια η οποια αν ειναι σκληρη παντα ανταμοιβεται καποια στιγμη. Ειμαι και εγω ενας απο τους ενδιαφερομενους που δεν ξερει ποια σχολη να διαλεξει. Διαβαζω διαβαζω διαβαζω εδω και ενα μηνα το φορουμ, ολες τις απαντησεις και ακομα δεν εχω καταλαβει ποια σχολη αξιζει να ακολουθησω/ακολουθησουμε. Για ολους εμας ειναι ενα ονειρο... μακαρι να το πραγματοποιησουμε. Το λιγο που εχω καταλαβει ειναι οτι μαλλον η global ειναι ενα μισο κλικ πανω απο τις αλλες. Παντως περιμενω ολων τις απαντησεις με ανυπομονησια και να ευχαριστησω και εγω με την σειρα μου ολα τα ατομα που ειναι γνωστες και εχουν χρονια παρουσιας στον χωρο.
 
Κατα τη γνώμη μου δε χρειάζεται τόσο πολυ ψάξιμο για ποια Σχολη θα επιλέξει ένας μαθητής. Πάνω κάτω οι περισσότερες γνωστές είναι ίδιες απο άποψη ποιότητας, χρημάτων και φήμης βέβαια.. Να λέγα ότι έχουμε μια αντίστοιχη klm, lufthansa, sabena κλπ που είναι διπλάσια ακριβή τότε θα χωραγε πολυ συζήτηση για την ποιότητα εκπαίδευσης, για το value for money και κατα πόσο μετα την εκπαίδευση θα χες ελπίδες να μπεις στο δυναμικό της εταιρείας. Στην Ελλάδα μην περιμένετε πολλά. Η αγορα είναι μικρή και πολυ δύσκολα μια Σχολη θα σε σπρώξει για πρόσληψη. Εδώ ρε παιδια σε βγάζουν fi και μετα δε σε προσλαμβάνουν οι ίδιες γιατί απλά δε χώρας! Οπότε αφού το ground school, οι στόλοι και τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι σχεδόν τα ίδια ως προς τι το μίσος και ο αλληλοσπαραγμος; Να θυμάστε ότι μετα το ppl όλα τα αλλα είναι θέμα πρώτα διαβασματος και μετα χεριού- δεξιοτήτων. Το να είσαι ας πούμε ένας καλός χειριστής Ifr και cpl προϋποθέτει να ξέρεις και να xεις διαβάσει πoλυ όργανα, ναυτιλία και όλα τα κόλπα (απο holdings, dme arc κλπ). Οπότε πιο πολυ Σκύψτε πάνω απο τα βιβλία και εννοείται περα απο αυτά του atpl και μετα σκεφτείτε ποια Σχολη.
 
Δεν τελειώνεις FI απλώς και σου λένε δεν χωράς.
Πας, τους ακουμπάς 10.000 ευρώ, σε εκπαιδεύουν για FI και σε καραπαραμυθιάζουν (κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης) οτι πάει και τέλειωσε, μόλις πάρεις το πτυχίο σου θα σε κρατήσουν για τη σχολή τους.
Και όταν τελειώσεις σου λένε απλώς οτι δεν πιάνεις τα στάνταρ της σχολής για να μείνεις ως εκπαιδευτής, ευχαριστούμε που μας προτιμήσατε, ελπίζουμε να σας ξαναδούμε στην ανανέωση του πτυχίου σας αφού έχουμε το φτηνότερο δικινητήριο της ελληνικής αγοράς...
Και δεν την πατήσανε μόνο αυτοί οι δύο που χώσανε το δεκαχίλιαρο καθένας και δεν έμειναν -παρά τις υποσχέσεις- εκπαιδευτές στη σχολή. Την πάτησε και ο εκπαιδευτής εκπαιδευτών που τους πήγε στην εν λόγω σχολή αφού η σχολή τον παραμ'ύθιασε οτι θα τους εκπαιδεύσει αυτός (χωρίς να θέλει να πληρωθεί για να τους έρθει πιο φτηνή η εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτών-φίλων του).
Γιαυτό τονίζω, όταν βλέπετε μεγάλο υπόστεγο-σχολή να κρατάτε μικρό καλάθι...
 
C421 και flightinstict μεσα σε 6 γραμμες ο καθενας σας τα ειπε ολα.Με καλυψατε πληρως και συμφωνω μαζι σας 100%. :great: :great: :great: :great: :great:
 
Επίσης να μην ξεχνάμε ότι η jetstream είναι καινούργια και πρέπει να χει 2-3 απόφοιτους μέχρι τώρα. Σαφώς και αυτό δεν είναι κακό απλά ίσως δίνει προβάδισμα στη global. Απο άποψη στόλου κάπως καλύτερη η global, αν και έχει (το Χουν βάλει για πούλημα) ακόμα το Aztec του Αλέξανδρου ωστόσο έχουν και το glass cockpit Seminole και η jetstream ένα Seneca ΙΙ. Γενικώς αν εξαιρέσουμε την Εγνατία πάσχουμε απο σοβαρά δηκηνητηρια στην Ελλάδα. Το Seminole και το da42 λόγω αδύναμων κινητήρων δεν είναι και ότι καλύτερο για εκπαίδευση single engine emergency, τα seneca που χουμε είναι πολυ παλιά, το Navajo της fas πολυ ακριβό και δεν κάνει για εκπαίδευση, καλά για το technam δεν σχολιάζω...
 
Ισως ξεφεύγουμε απο τον τίτλο του θέματος, αλλά γενικά ποια σχολή (στηνΕλλάδα) θεωρείται καλύτερη απο άποψη στόλου και πτητικής εκπαίδευσης?
Πέραν των θωρητικών μαθημάτων. Η πτητική εκπαίδευση είναι και αυτό σχετικό γιατί εξαρτάται απο την "ποιότητα" των εκπαιδευτών. Και όταν λέω "ποιότητα" για να μην παρεξηγηθώ, εννοώ οτι άλλη εμπειρία έχει ενας νέος fi και άλλη ενας απόστρατος πχ. με κάποιες χιλάδες ώρες.
 
Top