Φωτεινή σήμανση διαδρόμων-τροχοδρόμων αεροδρομίων

  • Thread starter Thread starter LEKPO1A
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Σχετικά με τον 10 στην Θεσσαλονίκη, τα φώτα που έχει, είναι τα ελάχιστα φώτα που μπορεί να έχει μία προσεγγιση ILS και να θεωρείται σύννομη με τους διεθνείς κανονισμούς. Και αυτός είναι ίσως και ο λόγος που η ελάχιστη ορατότητα για προσέγγιση είναι 800 μέτρα, την στιγμή που τα ILS έχουν συνήθως 550 μέτρα.
Για τον 28, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Υποψιάζομαι ότι 1) τα βρήκαν σε τιμή ευκαιρίας ή 2) Είναι τα φώτα που έπρεπε να μπούν στον 10, αλλά λόγω θάλασσας είπαν να τα βάλουν από την άλλη μεριά. Πού να ρίχνεις μπετά στην θάλασσα τώρα. Βάλτα από την άλλη μεριά που έχει άνεση. (Αν και πέρα από πλάκα, στον 10 η απόσταση από την ακρογυαλιά μέχρι εκεί που αρχίζει η άσφαλτος του 10, είναι αρκετά μεγαλύτερη απο την αντίστοιχη του 16. Παρόλα αυτά 2-3 σειρές τουλάχιστον θα έπρεπε να ήταν στην θάλασσα)
 
gonso":23j5ducr said:
Σχετικά με τον 10 στην Θεσσαλονίκη, τα φώτα που έχει, είναι τα ελάχιστα φώτα που μπορεί να έχει μία προσεγγιση ILS και να θεωρείται σύννομη με τους διεθνείς κανονισμούς. Και αυτός είναι ίσως και ο λόγος που η ελάχιστη ορατότητα για προσέγγιση είναι 800 μέτρα, την στιγμή που τα ILS έχουν συνήθως 550 μέτρα.
Για τον 28, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Υποψιάζομαι ότι 1) τα βρήκαν σε τιμή ευκαιρίας ή 2) Είναι τα φώτα που έπρεπε να μπούν στον 10, αλλά λόγω θάλασσας είπαν να τα βάλουν από την άλλη μεριά. Πού να ρίχνεις μπετά στην θάλασσα τώρα. Βάλτα από την άλλη μεριά που έχει άνεση. (Αν και πέρα από πλάκα, στον 10 η απόσταση από την ακρογυαλιά μέχρι εκεί που αρχίζει η άσφαλτος του 10, είναι αρκετά μεγαλύτερη απο την αντίστοιχη του 16. Παρόλα αυτά 2-3 σειρές τουλάχιστον θα έπρεπε να ήταν στην θάλασσα)

Πωπω, την εξειδικεύσαμε πολύ την συζήτηση (ή να πάμε στο topic του LGTS, ή να συνεχίσουμε μέσω PM)!... :shock:

Τα φώτα προσέγγισης και στον 10 και στον 28, υπάρχουν πολύ πριν εγκατασταθεί το ILS, το οποίο λειτουργεί από το 2001.
Τα Approach Lights του 10, έχουν μήκος μόλις 270 m, δηλ. λιγότερο και από τα ελάχιστο για Simple Approach Lights, και μελλοντικά θα αντικατασταθούν όταν επεκταθεί ο διάδρομος στη θάλασσα, και θα βρίσκονται εξ' ολοκλήρου στο νερό.
Τα Approach στον 28 (με μήκος 900 m !!), είναι παρόμοια με τα φώτα προσέγγισης που τοποθετήθηκαν στα περισσότερα στρατιωτικά ελληνικά αεροδρόμια (σύμφωνα με τα standards του ΝΑΤΟ όταν κατασκευάστηκαν), μιας και ο διάδρομος 10/28 για παρά πολλά χρόνια είχε αποκλειστικά στρατιωτική χρήση. Το ότι τοποθετήθηκαν στο άκρο 28, έχει να κάνει λογικά, με το γεγονός ότι είναι το άκρο που χρησιμοποιείται περισσότερο για προσγειώσεις (στον 10/28 ), λόγω των επικρατούντων ανέμων. Αλλά μην ξεφύγουμε άλλο!
 
xristos":1megn4i3 said:
Το ότι τοποθετήθηκαν στο άκρο 28, έχει να κάνει λογικά, με το γεγονός ότι είναι το άκρο που χρησιμοποιείται περισσότερο για προσγειώσεις (στον 10/28 ), λόγω των επικρατούντων ανέμων. Αλλά μην ξεφύγουμε άλλο!

Χρήστο μη ξεχνάς πως ο 28 μπορεί να μην έχει ILS προσέγγιση αλλά ο 10 έχει CIRCLING προσέγγιση που μπορεί να χρησημοποιηθεί για τον 28.
Τα Minima για αυτήν είναι
Max speed. / MDA / VIS
100kts/900'/1500m
135kts/1050'/1600m
180kts/1400'/1800m
205kts/1800'/2400m
Τα παραπάνω νούμερα σίγουρα θα ήταν μεγαλύτερα αν δεν υπήρχαν τα ALS του 28.


Αυτά βέβαια ισχύουν εφόσον παραμένεις εντός των μέγιστων ορίων απόστασης από τα κατώφλια όπως φάινεται σε αυτή την εικόνα.


CirclingArea.gif


Ωραίο thread !
Να λειτουργούσαν σωστά και τα Ελληνικά ΑLS σε "δευτερεύοντα" αεροδρόμια καλά θα ήταν.

Αξίζει να δει κάποιος τη κατάσταση στα ALS της Σαντορίνης.
Κρίμα δεν έχω φωτ. Κάτι διαλυμένες σκαλωσιές είναι ανάμεσα σε 2~3 οικόπεδα στη πίσω όψη κάτι παραλιακών μπαρ εκεί.

Επίσης δεν έχω δει ποτέ σε λειτουργία τα απλοποιημένα ALS που αναφέρουν οι χάρτες για Rwy 34 LGTS, Rwy 36 LGEL, Rwy 35 LGKL.
 
Eπίσης υπήρχε κάποτε και μια άλλη "δημοσιευμένη" (μόνο σε Jeppesen) διαδικασία ως Night Visual Approach στον 28. Το περίεργο είναι ότι στη μελέτη της επέκτασης 10/28, αναφέρεται ότι μετά την ανακατασκευή του διαδρόμου τα φώτα στον 28, θα αντικατασταθούν με Simple Approach Lights. :shock:

Σχετικά με τα Approach Lights του 34, λειτουργούν κανονικά, σε καθημερινή βάση. Γενικώς στο LGTS, τα approach lights και στα 4 άκρα, βρίσκονται σε κανονική λειτουργία.
 
Kyprianos Biris":12389p4w said:
Χρήστο μη ξεχνάς πως ο 28 μπορεί να μην έχει ILS προσέγγιση αλλά ο 10 έχει CIRCLING προσέγγιση που μπορεί να χρησημοποιηθεί για τον 28.
Τα Minima για αυτήν είναι
Max speed. / MDA / VIS
100kts/900'/1500m
135kts/1050'/1600m
180kts/1400'/1800m
205kts/1800'/2400m
Τα παραπάνω νούμερα σίγουρα θα ήταν μεγαλύτερα αν δεν υπήρχαν τα ALS του 28.

Ψάχνοντας, λίγο παραπάνω το θέμα, διαπίστωσα ότι επίσημες Circling διαδικασίες στο LGTS έχουν μόνο οι στρατιωτικοί.
 
xristos":2ksuzni4 said:
Ψάχνοντας, λίγο παραπάνω το θέμα, διαπίστωσα ότι επίσημες Circling διαδικασίες στο LGTS έχουν μόνο οι στρατιωτικοί.

Μπορείς να το εξηγήσεις καλύτερα ;

Εγώ αν πετάξω αύριο IFR στη Μακεδονία και έρθω (με ταχύτητα 100kts κατά τη προσέγγιση) με τη VOR DME 34 και φυσά από 250/30Kts με 900ft OVC (βάση νεφών) και 1,500μ ορατότητα, νόμιμα ζητώ και μου δίνουν Circling Approach για τον 28.

Από που κι'ως που συνδέεται αυτό με στρατιωτικούς ;

Μήπως εννοείς ειδικά για τον 28 ;

Η διαδικασία του 28 που ανέφερες είχε εκδοθεί από Jeppesen αλλά στο εταιρικό airway manual της ΟΑ μόνο, όχι το δημόσια διαθέσιμο, ήταν δηλαδή εγκεκριμένη εταιρική διαδικασία όχι προς χρήση άλλων.
 
Kyprianos Biris":337akl9o said:
Εγώ αν πετάξω αύριο IFR στη Μακεδονία και έρθω (με ταχύτητα 100kts κατά τη προσέγγιση) με τη VOR DME 34 και φυσά από 250/30Kts με 900ft OVC (βάση νεφών) και 1,500μ ορατότητα, νόμιμα ζητώ και μου δίνουν Circling Approach για τον 28.

Αυτό το visual circling έτσι κι αλλιώς γίνεται, όταν ο διάδρομος 16/34 είναι κλειστός (συμβαίνει αρκετά συχνά τα τελευταία 2-3 χρόνια, λόγω wip), και τα αεροσκάφη έρχονται ως το TSL VOR/DME και μετα κάνουν visual circling για τον 28.
Απλώς ανέφερα, ότι δεν υπάρχει το circling ως επίσημη δημοσιευμένη διαδικασία (με χάρτη κτλ.) στο AIP.

Kyprianos Biris":337akl9o said:
Η διαδικασία του 28 που ανέφερες είχε εκδοθεί από Jeppesen αλλά στο εταιρικό airway manual της ΟΑ μόνο, όχι το δημόσια διαθέσιμο, ήταν δηλαδή εγκεκριμένη εταιρική διαδικασία όχι προς χρήση άλλων.

Αχά ενδιαφέρον, σ' εμένα είχε πέσει στα χέρια μου ο χάρτης της Jeppesen, μαζί με άλλους χάρτες για flightsim. Στο α/δ πάντως δεν γνωρίζουν τίποτα για τη συγκεκριμένη διαδικασία. :oops:
 
Circling

Η διαδικασία CIRCLING δεν έχει κάτι που να χρειάζεται χάρτη εκτός αν υπάρχουν κάποια φυσικά εμπόδια στη πορεία της προσέγγισης που να πρέπει να γίνουν παρεκλίσεις προς αποφυγή.

Η διαδικασία circling είναι ένας κανονικός VISUAL κύκλος (traffic pattern) δηλαδή: Υπήνεμο (Downwind leg), Βασικό (Base leg) και Τελική (Final) με μια σημαντική διαφορά όμως: Δεν επιτρέπεται (ανα κατηγορία ταχύτητας) να βγεις έξω από τις επιτρεπόμενες ακτίνες απόστασης από κατώφλια διαδρόμων όταν και πρέπει πάντα να έχεις περιβάλλον αεροδρομίου & διάδρομο εν'οψει. Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω απαγορεύεται να κατέβεις κάτω από το ύψος MDA (Min. Descent Altitude). Αυτή είναι η διαφορά από έναν κοινό "visual" κύκλο. Δεν επιτρέπεται να απομακρυνθείς και δεν επιτρέπεται να κατέβεις χαμηλότερα αν δεν έχεις ορατή επαφή.

Γι'αυτό λοιπόν δεν υπάρχουν ούτε χάρτες για circling διαδικασίες αλλά ούτε και διαδικασίες circling με "όνομα" (χάρτη) ανά περίπτωση. Αυτός της OA πρέπει να ήταν κάτι σα μια εσωτερική τεχνική οδηγία ή είχανε δικά τους πιο αυστηρά circling minima από τα άλλα circling για LGTS τα οποία μόνο με κατά περίπτωση χάρτη μπορούν να περαστούν στο προσωπικό. Πολλές εταιρίες επιλέγουν άλλα minima από τα δημοσιευμένα αν κρίνουν πως για λόγους ασφαλείας επιβάλεται.

Η circling είναι μια standard διαδικασία για όλα τα αεροδρόμια που έχουν έστω και μια ενόργανη διαδικασια προσέγγισης για άλλον διάδρομο (απ'αυτόν που θα κάνεις circle to land). Συχνά σου βάζουν περιορισμούς στο από ποιά πλευρά απαγορέυεται να κάνεις το κύκλο λόγω εμποδίων π.χ. Βόρεια & Ανατολικά για LGTS. Αυτό αναγράφεται μόνο στους χάρτες προσέγγισης για τους άλλους διαδρόμους κάτω δεξιά εκεί που αναφέρει τα Minima για Circling.

H διαδικασία Circling είναι IFR διαδικασία σε VMC συνθήκες.
Ο κανονικός κύκλος (pattern) είναι VFR σε VMC.
 
Kyprianos Biris":1dr6uf9k said:
Αξίζει να δει κάποιος τη κατάσταση στα ALS της Σαντορίνης.
Κρίμα δεν έχω φωτ. Κάτι διαλυμένες σκαλωσιές είναι ανάμεσα σε 2~3 οικόπεδα στη πίσω όψη κάτι παραλιακών μπαρ εκεί.

Από εχτές έχω :shock:
http://hellasga.com/gallery/lgsr_airport
 
Top