Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

NFEEFE":1aksk4ic said:
ΑΝ ομως τελικα ερθει μια απο τις δυο, η και οι δυο, η νεα εταιρια θα εχει πολυ δυσκολο εργο, γιατι θα πρεπει η να χαμηλωσει τη ποιοτητα, η να πουλαει στο κοστος...Επισης οι γραμμες που θα ερθει ο Ιρλανδος η τελος παντων οποιος ερθει θα ειναι μετρημενες...Θα χτυπησει τα φιλετα (οχι SKG-HER,αλλα ATH-SKG, ATH-HER) και παει λεγοντας..Αυτο να δεις ποσο θα καταστρεψει τη νεα εταιρια, καθως αυτα τα δρομολογια στηριζουν αλλα με μεγαλυτερο ανταγωνισμο.
Πως θα ζησει λοιπον η νεα εταιρια? Μονο με τα codeshare της *Α δε γινεται νομιζω...

αυτό είναι επιχείρημα υπέρ της συγχώνευσης και όχι κατά. αν δεν μπορεί να ανταγωνιστεί η νέα ενιαία εταιρία που θεωρητικά θα είναι πιο ισχυρή πως θα τους ανταγωνιστούν οι δύο ξεχωριστές εταιρίες? και ειδικά η νέα ΟΑ η οποία σε 9 μήνες λειτουργίας από τον νέο ιδιοκτήτη έχει ζημιές γύρω στα 160εκ.??
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Σωστα, εν μερη ειναι... Αλλα αν κατεβει η ΕΖΥ, η η Ryanair τοτε τα πραγματα θα ειναι πολυ δυσκολα οποιο και αν ειναι το μεγεθος της/των νεας (η οχι) εταιριας/ων... Απλα αν ειναι ηδη 2 σε μια μικρη αγορα λογικα δεν ερθει καθολου γιατι δε συμφερει!

Αν ερθει δε νομιζω οτι θα ειναι ευκολα τα πραγματα...Η ΒΑ ειναι τρανταχτο παραδειγμα
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Jet Setter":2iw7j871 said:
Το κόστος εισόδου στην αγορά είναι αρκετά υψηλό και υπάρχουν αρκετοί φραγμοί για την είσοδο νέων παιχτών.

Επιπλεόν αν υπάρχει μονοπώλιο με μια avg fare 100e ο νέος παίχτης δεν τον συμφέρει να πουλήσει με 1 αλλά με 90e....

Οι επιπτώσεις ενός μονοπωλίου είναι τρομακτικές και ειλικρινά απορώ πως κάποιοι είναι υπέρ της δημιουργίας κάτι τέτοιου!!

Plus ενα στοιχείο για τη παγκόσμια αγορά που ίσως δεν ξέρετε

(quote from IATA)
The projected average profit for the industry over the next decade is NO more than 1% ($200 billion), which is optimistic, considering the performance in the last 5 years.
On the other hand the airlines will need $400 billion for new (or replacement of old ) A/Cs and another $100 billion for ground equipment, spares and computer systems.
This means that the airlines will need to raise $300 billion from external sources.

αν το κόστος εισόδου στην αγορά είναι υψηλό, τότε πως βρεθήκανε 5-6 παίκτες να χτυπανε τις άγονες? το πιο εύκολο πράγμα είναι να φτιάξεις airline. υπάρχουν πολλά αεροπλάνα για leasing και μπορείς ανά πάσα στιγμή να στήσεις μια αεροπορικη και να κάνεις άνω κάτω την αγορά για 2-3 χρόνια. μετα από λίγο βέβαια το πιο πιθανό είανι να κλείσεις γιατί το airline business είναι από τους κλάδους με τις χαμηλότερες αποδόσεις. ένα επενδυτή δεν τον ενδιαφέρει να επενδύσει 1δις, για να βγάζει καθαρά κέρδη 1-2-3εκ. το χρόνο...καλύτερα να τα βάλει στην τράπεζα. με την ίδια λογική μπορεί και οι δύο εταιρίες να μπορούν να συνυπάρξουν ξεχωριστά στην ελληνική αγορα να είναι break even άντε και να βγάλουν κανα εκατομύριο ή δύο. αυτό όμως δεν είναι επένδυση
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

NFEEFE":2tzi99aa said:
Σωστα, εν μερη ειναι... Αλλα αν κατεβει η ΕΖΥ, η η Ryanair τοτε τα πραγματα θα ειναι πολυ δυσκολα οποιο και αν ειναι το μεγεθος της/των νεας (η οχι) εταιριας/ων... Απλα αν ειναι ηδη 2 σε μια μικρη αγορα λογικα δεν ερθει καθολου γιατι δε συμφερει!

Αν ερθει δε νομιζω οτι θα ειναι ευκολα τα πραγματα...Η ΒΑ ειναι τρανταχτο παραδειγμα

κοιτα γνώμη μου είναι ότι ειδικά στο βενιζέλο η Ryanair δεν θα έρθει ποτέ. η Hocthief ενδιαφέρεται για την κερδοφορία της και δεν πρόκειται να βάλει μέσα την ryanair γιατί απλά δεν πληρώνει τίποτα στα αεροδρόμια που πετάει. ε τώρα τι, το ακριβότερο αεροδρόμιο της ευρώπης η ένα από τα ακριβότερα θα γίνει το φθηνότερο για χάρη της Ryanair?γιατί προφανώς αν την βάλει μέσα τσαμπα θα πρέπει να μειώσει και τις χρεώσεις στους άλλους. χλώμό το βλέπω αυτό το σεναριο. και στην τελική γιατί πετάει τώρα από το Βόλο και δεν ήρθε κατευθείαν στο βενιζέλο?
επιπλέον η ryanair και η Easy έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια ανάπτυξης που έχουν ώστε να αρχίζουν να κοιτάνε και τις εσωτερικές γραμμές της Ελλάδας?? οι ιρλανδοί τώρα ξεκινήσανε να πετανε Ελλάδα

τέλος δεν είμαι τόσο σίγουρος ότι 2 σε μια μικρή αγορά είναι καλύτερο barrier to entry από 1 σε μια μικρή αγορά. γιατί σίγουρα, οι 2 σε μια μικρή αγορά είνaι ασθενέστεροι παίκτες από τον ενα σε μια αγορά. οπότε όταν μπει ενα κολοσσός σε αυτή τη μικρή αγορά ποιος θα έχει μεγαλύτερο πρόβλημα, οι δύο ασθενέστεροι ή ο ένας ισχυρότερος?? καλά δεν το συζητάμε για την ΟΑ αν μείνει μόνη της, αυτή θα κλείσει με την ανακοίνωση της εισόδου εκτός πια και αν ο Βγενο έχει χρηματομηχανή από πίσω να κανει capital injections.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

gd197":22qjwzru said:
αν το κόστος εισόδου στην αγορά είναι υψηλό, τότε πως βρεθήκανε 5-6 παίκτες να χτυπανε τις άγονες?
Γιατί σκεφτήκανε με βάση το ελληνικό μοντέλο του επιχειρείν. Άγονες σου λέει, επιδοτήσεις παίζουν άρα και φράγκα θα παίζουν. Τους είδαμε και στις διακρατικές. Μόνο η Blue Bird έσωσε τα προσχήματα...

το πιο εύκολο πράγμα είναι να φτιάξεις airline
Στο airlinesim και στην Ελλάδα. Στο ένα πληρώνεις 7Ε τον μήνα, στο άλλο δεν πληρώνεις τίποτα. Τραβάς μια χρεωκοπία και bye bye...

υπάρχουν πολλά αεροπλάνα για leasing
Γενικά και αόριστα, ναί, υπάρχουν. Καινούρια και καλά όμως α/φη κοστίζουν το κατιτίς παραπάνω...

μπορείς ανά πάσα στιγμή να στήσεις μια αεροπορικη και να κάνεις άνω κάτω την αγορά για 2-3 χρόνια
Την ZF την πήρε 5-6 μήνες για να αλλάξει άποψη όσο πήρε πάνω κάτω και στις 2 πρώην εχθρούς για να αγαπηθούνε...

μετα από λίγο βέβαια το πιο πιθανό είανι να κλείσεις γιατί το airline business είναι από τους κλάδους με τις χαμηλότερες αποδόσεις
Και με πολλούς ανεξέλεγκτους εξωτερικούς παράγοντες (ηφαίστεια, καύσιμα, επιδημίες, διακρατικές σχέσεις, μέσα εισοδήματα πελατών κτλ + bonus για τη χώρα μας το πολιτικό βύσμα)...

ένα επενδυτή δεν τον ενδιαφέρει να επενδύσει 1δις, για να βγάζει καθαρά κέρδη 1-2-3εκ. το χρόνο
Γι' αυτό και οι αεροπορικές δεν είναι για επενδυτές. Οι επενδυτές αγοράζουν α/φη και τα νοικιάζουν...

κοιτα γνώμη μου είναι ότι ειδικά στο βενιζέλο η Ryanair δεν θα έρθει ποτέ. η Hocthief ενδιαφέρεται για την κερδοφορία της και δεν πρόκειται να βάλει μέσα την ryanair γιατί απλά δεν πληρώνει τίποτα στα αεροδρόμια που πετάει. ε τώρα τι, το ακριβότερο αεροδρόμιο της ευρώπης η ένα από τα ακριβότερα θα γίνει το φθηνότερο για χάρη της Ryanair?γιατί προφανώς αν την βάλει μέσα τσαμπα θα πρέπει να μειώσει και τις χρεώσεις στους άλλους. χλώμό το βλέπω αυτό το σεναριο.
Με τα σημερινά δεδομένα είναι λιγάκι δύσκολο αλλά όχι impossible. Οι πείνες φέρνουν και αναγκαστικές συμφωνίες ενίοτε. Ορισμένα μάλιστα α/δ βρήκαν τη λύση κατασκευάζοντας ένα υποτυπώδες terminal αποκλειστικά για τις loco...

και στην τελική γιατί πετάει τώρα από το Βόλο και δεν ήρθε κατευθείαν στο βενιζέλο?
Να θυμίσω ότι κάτι παρόμοιο έκαναν και στη Βαρκελώνη, πετώντας στα πλησιέστερα α/δ και όταν το timing ήταν σωστό μπήκαν και στο El Prat...

επιπλέον η ryanair και η Easy έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια ανάπτυξης που έχουν ώστε να αρχίζουν να κοιτάνε και τις εσωτερικές γραμμές της Ελλάδας?? οι ιρλανδοί τώρα ξεκινήσανε να πετανε Ελλάδα
Δεν είναι θέμα του τι εξαντλήσανε και τι όχι. Αν τους γυαλίσει, θα το κάνουν...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Από όσα γράφετε, τα links που παραθέτετε και έχω αρχίσει να διαμορφώνω γνώμη θέλω να πω τα παρακάτω. Σαφώς και είμαι υπέρ της συγχώνευσης. Στα οικονομοτεχνικοπολιτικά θέματα με έχει καλύψει η φιλελεύθερη πτέρυγα του forum :great: και δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο.
Πιστεύω οι περισσότεροι ονειρευόμαστε μια ελληνική εταιρία που θα μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές. Αυτό έχει πολλές πιθανότητες να συμβεί μετά από τη συγχώνευση. Με την παρούσα κατάσταση δεν έχει καμία πιθανότητα. Για τα εσωτερικά δρομολόγια, αν λειτουργήσει η ελεύθερη αγορά, τα κενά θα καλυφθούν είτε από νέες εγχώριες εταιρίες που θα δημιουργηθούν, είτε από είσοδο ξένων εταιριών, είτε και από τα δύο (πράγμα που εύχομαι προσωπικά)!
Τα υπόλοιπα περί μονοπωλίων, αύξησης τιμών κλπ. είναι για να λέμε κάτι να περνάει η ώρα...
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Συμφωνώ κι εγώ πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος και πως πιθανότατα η συγχώνευση θα φέρει διάφορα καλά, αλλά οι ανησυχίες για μονοπολιακές καταστάσεις στην ενδοχώρια αγορά σίγουρα δεν είναι σαχλαμάρες για να περνάει η ώρα. Κάνω τη θητεία μου στην Κω και πλήροσα 150€ για να πάω αθήνα με εισιτήριο που έκλεισα 10-15 μέρες πριν. Το θεωρώ τραγικό. Δεν είμαι καθόλου υπέρ του κρατικού παρεμβατισμού, αλλά σίγουρα η έλλειψη εναλλακτικών (κρατικών ή ιδιοτικών, δε με απασχολεί) δεν είναι ό,τι καλύτερο για μια αγορά.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Και μια συνέντευξη του αντιπροέδρου της Aegean Airlines, Ευτύχη Βασιλάκη
επί του θέματος στην Καθημερινή με τίτλο "Κερδοφορία από το τέλος του ’12 με τη συγχώνευση"

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_19/09/2010_415543

"Σχεδόν απίθανη χαρακτηρίζει ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης την επιβίωση των δύο αεροπορικών εταιρειών, Aegean Airlines και Olympic Air, στο μέγεθος που λειτουργούν σήμερα, σε περίπτωση που δεν συγχωνευθούν."
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Στην ουσία ο Βασιλάκης λέει αυτό που λέμε και εμείς εδώ. Ότι δηλαδή οι 2 εταιρίες δεν θα μπορέσουν να επιβιώσουν στο μέλλον αν δεν συγχωνευθούν. Όσον αφορά τα σενάρια που ακούγονται για την πιθανή αρνητική στάση της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού απέναντι στη συγχώνευση νομίζω ότι δεν στέκουν! Συμφέρει και το ελληνικό κράτος και την ευρωπαϊκή ένωση και τους καταναλωτές (για εξωτερικό σίγουρα, για εσωτερικό το συζητάμε). Βέβαια η ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού δεν θα απαγορεύσει την συγχώνευση βασίζοντας τα επιχειρήματά της στην ελληνική εσωτερική αγορά...

Εγώ αυτό που δεν έχω καταλάβει ακόμη και τώρα είναι γιατί αυτός ο διακαής πόθος να πάρουν το ΟΚ από την επιτροπή ανταγωνισμού; Εάν δεν τους το επιτρέψει δεν θα μπορούσαν κάλλιστα να συνεχίσουν να κάνουν ότι και τώρα. Ή δεν θα μπορούσαν να κλείσουν την μία και να πουλήσουν τα αεροσκάφη στην άλλη με ταυτόχρονη μεταφορά (ελπίζω) του προσωπικού? Θα μπορούσε να σταματήσει η επιτροπή ανταγωνισμού κάτι τέτοιο?
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Αυτό το τελευταίο γίνεται. Αυτό που δεν θα μπορεί να γίνει είναι η διατήρηση του ονόματος & του σήματος Olympic, κάτι για το οποίο όλοι αναγνωρίζουμε (και ο κ. Βασιλάκης πρώτος) ότι αξίζει ίσως περισσότερο από την αξία των όποιων άλλων περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ.

Και αυτό είναι το ζητούμενο. Όλα τα άλλα, αν θέλει η νύφη κι ο γαμπρός (Βγενόπουλος & Βασιλάκης) τύφλα να' χει ο πεθερός (Ευρωπαϊκή Επιτροπή)...
 
Top