Επιβατική κίνηση αεροδρομίων

  • Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας

Akis

Administrator
Staff member
Εγγραφή
22/11/2002
Μηνύματα
5.140
Likes
394
Περιοχή
Dortmund
Website
www.airliners.gr
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
EDLW
Μόλις ανέβηκαν τα στοιχεία επιβατικής κίνησης του Δεκεμβρίου 2014 στις σελίδες των αεροδρομίων. Μετά από την παραπάνω προσθήκη, πλέον έχουμε και την συνολική επιβατική κίνηση του έτους 2014.

Μερικά ενδιαφέρον στοιχεία:
✈ Συνολικά όλα τα ελληνικά αεροδρόμιο εξυπηρέτησαν 44.664.747 επιβάτες (38.457.321 επιβάτες το 2013, δηλ. +16,14%)
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με +72,42%.
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση σημείωσε το αεροδρόμιο της Σύρου με -37,00%.
✈ Τους περισσότερους επιβάτες εξυπηρέτησε το αεροδρόμιο της Αθήνας με 15.131.804 επιβάτες.
✈ Τους λιγότερους επιβάτες εξυπηρέτησε το αεροδρόμιο της Κοζάνης με 2707 επιβάτες.

Καλή περιήγηση και ό,τι άλλο ερωτήσεις, απορίες υπάρχουν... το σημειώνετε εδώ.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Απλά και μόνο για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης και για να "προσγειωθούμε" λίγο, απλά παραθέτω το εξής, μιάς και βγήκαν τα στοιχεία του '14.

Στην Ισπανία, ένας από τους πιό γνωστούς και δημοφιλείς προορισμούς, είναι οι Βαλεαρίδες. Δηλαδή τα νησιά Μαγιόρκα, Ίμπιζα και Μινόρκα. Και τα τρία έχουν αεροδρόμια.

>Από θέμα έκτασης, η Μαγιόρκα είναι όση η Εύβοια, η Ίμπιζα όσο η Κέρκυρα, και η Μινόρκα λίγο πιό μεγάλη από την Κέρκυρα.

>Και τα τρία νησιά μαζί, έχουν την έκταση του 60% της Κρήτης.

>Και τα τρία νησιά, έχουν 32 εκ. επιβάτες το χρόνο.

>Όλη η Κρήτη (HER, CHQ, JSH), έχει 8.5 εκ, επιβάτες το χρόνο

> Οι Βαλεαρίδες και η Κρήτη έχουν ίδιες μέσες θερμοκρασίες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

> Η Μαγιόρκα μόνη της, έχει 30% περισσότερους επιβάτες από το Ελ. Βενιζέλος, το αεροδρόμιο της Αθήνας των μοναδικών αρχαιολογικών θησαυρών.

> Και τα τρία νησιά μαζί, έχουν τα 3/4 της επιβατικής κίνησης που έχει ΟΛΗ η Ελλάδα.

Μιλάμε μόνο για τρία μικρά νησιά. Δεν βάζουμε τα παράλια της Ισπανίας, Κανάρια κλπ, γιατί θα ήταν άδικο. Τρία νησάκια μόνο.

Αυτό, απλά για να έχουμε το μέτρο. Πολύ ευχάριστη η αύξηση των τελευταίων ετών όμως η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα, σαν τουριστικό προιόν, είναι ιδιαίτερα ανεκμετάλλευτο. Θα μπορούσε εύκολα να έχει τον διπλάσιο τουρισμό τουλάχιστον. Για αυτούς που "πανηγυρίζουν" ενώ θα έπρεπε να κλαίνε και κυρίως να κάνουν κάτι γι'αυτό.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Επειδή μας προσγείωσε ο φίλος μας ο gonso, να παραθέσω και εγώ την 'ίδια' εικόνα, με μερικά ακόμα παραδείγματα (πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... _in_Europe) από 'δυνατούς' τουριστικούς προορισμούς, από τους οποίους κανένας δεν είναι hub κάποιας εταιρείας.

Το Venice (Marco Polo), με 8,403,790 επιβάτες το 2013 είναι μόλις το 6ο στη γείτονα Ιταλία.
Το Antalya, με 28,341,063 επιβάτες το 2014, είναι 2ο στην επίσης γείτονα Τουρκία.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Oι Βαλεαρίδες έχουν 2χ πληθυσμό απ' την Κρήτη, ενώ στις κλίνες η διαφορά είναι μεγαλύτερη (~410.000 έναντι ~165.000). Επίσης, η Πάλμα διαθέτει πολυ οργανωμένο homeporting (δείτε ας πούμε εδώ αναχωρήσεις) που στην ουσία προσθέτει αφιξαναχώρησεις χωρίς απαραίτητα την παραμονή στο νησί. Επίσης, λόγω εγγύτητας με Γερμανία και UK έχουν πολλούς repeaters όπως έχουν και πολύ ανεπτυγμένη την τουριστική κατοικία. Ακόμη, μια σημαντική διαφορά, εκεί δουλεύουν οργανωμένα και ανεξάρτητα, δεν περιμένουν πότε η Μαδρίτη θα κουνήσει το ένα αχνάρι για να γίνει κάτι. Ένα πρόσφατο παράδειγμα, εδώ.

Στην ουσία δεν διαφωνώ, η Κρήτη όσο και οι υπόλοιπες περιοχές θα μπορούσαν να έχουν πολύ περισσότερες αφίξεις. Αν μιλήσω για τον τόπο μου, ναί, σίγουρα θέλουμε περισσότερες αφίξεις αλλά πρώτα θα πρέπει να τις αναζητήσουμε γεμίζοντας ικανοποιητικά τα ξενοδοχεία τουλάχιστον ένα 6μηνο και έπειτα συζητάμε για επιπλέον κλίνες. Το να φτιάχνουμε παλατάρες που βγάζουν κέρδος ένα 2μηνο το χρόνο είναι έγκλημα και πρέπει να σταματήσει.

ΥΓ
Στην Πάλμα πήγα απο περιέργεια πριν καμιά 10ριά χρόνια Νοέμβριο μήνα, περιττό να αναφέρω ότι κόντεψα να βάλω τα κλάμματα συγκρίνοντας τη με τη Ρόδο ή το Ηράκλειο.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Σωστά ΟΑ701 βάζεις το θέμα της κρουαζιέρας, το οποίο δεν ήθελα να το βάλω εγώ. Δεν ήθελα να το θέσω γιατί έτσι θα έδειχνε ακόμα περισσότερο τη γύμνια. Πιστεύω πχ ότι τουλάχιστον το 30% των αφίξεων στην Κέρκυρα, είναι για κρουαζιέρα. Πολύ λιγότερο (αλλά όχι ανύπαρκτο) ειναι και το ποσοστό στην Κρήτη.

Επίσης όμως και για να είμαστε σωστοί, ο επιβάτης κρουαζιέρας επισκέπτεται ΚΑΙ τον προορισμό της πτήσης. Απλά είναι για κάποιες ώρες.

Το θέμα γειτνίασης στον ευρωπαϊκό βορρά νομίζω ειναι σχετικά αμελητέο, ειδικά για τα Επτάνησα και τη Χαλκιδική.

Είναι γιά μένα ξεκάθαρο. Ας είχαμε τις υποδομές (σωστή χρήση κονδυλίων) και ο τουρισμός θα ήταν εδώ χειμώνα-καλοκαίρι. Η Μινόρκα έχει 12 θέςεις για μεγάλα τζετ, 8 για μικρά τζετ και ελικοφόρα και 32 για ελαφρά! Επίσης, ILS και από τις δυό μεριές. Ας είχε και η Κεφαλονιά τέτοιο αεροδρόμιο , και θα βλέπαμε πόση κίνηση θα είχε. Δεν κάνουν οι επιβάτες το αεροδρόμιο. Το αεροδρόμιο κάνει τους επιβάτες, σε ένα τέτοιο νησί.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Ας ελπίσουμε ότι η 'προβλεπόμενη' (εύχομαι να μην ακυρωθεί) παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε επενδυτές να οδηγήσει στην πολυπόθητη αναβάθμισή τους. Αρκεί να μην ακολουθήσουν κοντόφθαλμες εισπρακτικές πρακτικές όπως αυτές εφαρμόστηκαν στο LGAV.
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

'Ολα τα παραπάνω είναι σωστά και πέρα κάθε αμφιβολίας. Όμως γίνεται σύγκριση ανόμοιων μεγεθών, νομίζω. 'Οσο κι αν το γεωγραφικό εμβαδό είναι περίπου όσο των ελληνικών νησιών που αναφέρθηκαν ή η σύγκριση που γίνεται με την Κρήτη.

Η Ισπάνια έχει πολύ πιο μεγάλη και πολύ πιο δυναμική οικονομία από την Ελλάδα, σ'όλα τα επίπεδα, πλην ίσως ναυτιλίας. Για να μην μιλήσουμε για brand name, αναγνωρισημότητα, διεθνή προβολή, μοντέρνα πολιτισμική επιρροή (όλα καλά με το αρχαίο παρελθόν μας αλλά τα ισπανικά έχουν 500 εκ. native speakers) κλπ κλπ.. Και φυσικά την αντιμετώπιση του τουριστικού προϊόντος από τους ισπανούς ως, προϊόν!
Οι Βαλεαρίδες, χωρίς να προσθέσουμε την "ισπανηκότητα" είναι διεθνής προορισμός εδώ και δεκαετίες. Το ίδιο και η Μύκονος θα (μου) πείτε. Σωστό. Αλλά και ο Εργοτέλης (απλά σαν αναφορά και μόνο!) πάιζει μπάλα, το ίδιο και η Ρεάλ (ή η Μαγιόρκα!). Καταλαβαίνουμε όλοι μας τι εννοώ.

Μια σύγκριση με την Πορτογαλία και τους προορισμούς της ίσως να ήταν πιο "δίκαιη" (αμφιβάλω βέβαια, απλά το αναφέρω ως food for thought).
 
Re: Επιβατική κίνηση 2014

Παίδες, απόλυτο δίκιο σε αυτα που λέτε, αλλα αν δεν αλλαξει η νοοτροπία της συντριπτικής πλειοψηφίας των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων ( ---> δουλεύω 4 μήνες και 8 μήνες αράζω και τρώω τα έτοιμα), προκοπή στον τουρισμό δεν θα δούμε ποτε. Π Ο Τ Ε . Βάλτε και στην εξίσωση τα αεροδρόμια-κοτέτσια (η Σαντορίνη μου έρχεται πρώτη πρώτη στο μυαλό), τα οποία οι τοπικοί φορείς δεν θέλουν να αποκρατικοποιηθουν (και άρα να απο-κοτετσο-ποιηθουν), και έχετε την Ελλαδα τη χώρα του ήλιου, με τουρισμό Απρίλιο-Σεπτέμβριο.
 
Ανανεώθηκαν μόλις οι σελίδες των ελληνικών αεροδρομίων στο airliners.gr με την προσθήκη της επιβατικής κίνησης Ιανουαρίου 2015.

Μερικά στοιχεία:
✈ Συνολικά όλα τα ελληνικά αεροδρόμιο εξυπηρέτησαν 1.618.218 επιβάτες (1.230.939 επιβάτες το Ιανουάριο 2014, δηλ. +31,5%)
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσε το αεροδρόμιο της Κάσου με +105,7%.
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση σημείωσε το αεροδρόμιο της Καστοριάς με -34,3%.
✈ Τους περισσότερους επιβάτες εξυπηρέτησε το αεροδρόμιο της Αθήνας με 972.093 επιβάτες (+28,2%).
✈ Τους λιγότερους επιβάτες εξυπηρέτησε το αεροδρόμιο Αράξου με 0 επιβάτες.

Καλή περιήγηση και όποιες άλλες ερωτήσεις ή απορίες υπάρχουν... τις γράφετε εδώ.
 
Ανανεώθηκαν μόλις οι σελίδες των ελληνικών αεροδρομίων στο airliners.gr με την προσθήκη της επιβατικής κίνησης Φεβρουαρίου 2015.

Μερικά στοιχεία:
✈ Συνολικά όλα τα ελληνικά αεροδρόμιο εξυπηρέτησαν 1.486.263 επιβάτες (1.173.190 επιβάτες το Ιανουάριο 2014, δηλ. +26,7%)
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσε το αεροδρόμιο Χανίων με +94,4%.
✈ Την μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση σημείωσε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας με -39,7%.
✈ Τους περισσότερους επιβάτες εξυπηρέτησε το αεροδρόμιο της Αθήνας με 901.786 επιβάτες (+28,2%).
✈ Τους λιγότερους επιβάτες εξυπηρέτησαν τα αεροδρόμιο Αράξου και Νέας Αγχιάλου με 0 επιβάτες.
 
Top