Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ)

Γεια χαρα.Πώς σας φάνηκαν τα θέματα;Εγω βγαίνοντας απ'την εξέταση είχα ανάμεικτα συναισθήματα αλλά βλέποντας ξανά τα θέματα που ανέβασε πριν από λιγο ο ΑΣΕΠ ξέρω πάνω κάτω που βρίσκομαι.Θεωρώ ότι ήταν κάπως πιο τσιμπημένα από της προηγούμενης φοράς.Θα περιμένουμε να δούμε και τις λύσεις σε κάθε περίπτωση.Εϊχαν,πάντως, παγίδες σίγουρα.Καλά αποτελέσματα σε όλους!
 
Είχαν παγίδες! Τώρα είδα τις δύο ερωτήσεις με τα ορθογραφικά λάθη και τις λέξεις που έχουν ορθογραφικά... Πο Πο... Πάντως για τους προετοιμασμένους πρέπει να ήταν βατά.
 
Γεια σας παιδιά ! Με αφορμή τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ άρχισα να ψάχνω περί των ελεγκτών και θα ήθελα κάποιος που γνωρίζει (εάν υπάρχει ) να ρίξει φως σε κάποια σκοτεινά σημεία
Λίγο πολύ είναι σαφή τα πλαίσια δραστηριότητας του ελεγκτή . Ποιες είναι όμως σήμερα οι μηνιαίες απολαβές του ;
Η εκπαίδευση στη σχολή της ΥΠΑ πόσο διαρκεί ; Πόσο καιρό μετά την εκπαίδευση ξεκινάει ο ελεγκτής πλήρη καθήκοντα ; Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση εκ των προτέρων
 
Με συγχωρειτε τωρα αλλα ηταν αυτα θεματα για πτυχιουχους πανεπιστημιακης εκπαιδευσης; Αυτα και 1η λυκειου τα απανταει για πλακα. Πρεπει να εισαι ανεπιδεκτος για να κοπεις. Αντι να βαλουν απαιτητικα θεματα να ξεκαθαρισει το τοπιο στην 2η φαση, μας δουλευουν μου φαινεται. (να δειτε που εκτος αυτων που δεν ηρθαν, λιγοι θα κοπουν).

@sokratismalamas, Δεν απαντωνται τετοιες ερωτησεις εδω. Ειναι σαν taboo. Απ ότι ξέρω εγώ ο μισθός είναι ο βασικός του εννιαίου μισθολογίου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και, μετα τη σχολή και αφού πάρεις ειδικότητα και την εξασκήσεις (Μαιο-Σεπτ),hj παίρνεις και επίδομα eurocontrol κανένα 1500ρι ευρώ. Πολύ χοντρικά όμως.
 
Δε νομίζω τα θέματα να ήταν τόσο γελοία όσο διατείνονται πολλοί ότι ήταν. Και του 2008 ήταν αντίστοιχης δυσκολίας αλλά ο μεγαλύτερος βαθμός ήταν 91 και από κει και κάτω με 80 ήσουν στους τοπ 20 ξερωγω (από τους 2500 υποψηφίους).
Πάντα θα υπάρξει κάποιο λάθος απροσεξίας ή κάποια ερώτηση της οποίας η δυσκολία υποτιμήθηκε.
Αλήθεια, υπάρχει κάποια εκτίμηση για το πόσο γρήγορα βγαίνουν οι βαθμοί του πρώτου σταδίου;

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ σε κάποιο σημείο διαβλητότητας του διαγωνισμού. Ζητείται στην αρχή της εξέτασης η απενεργοποίηση και παράδοση των κινητών τηλεφώνων των εξεταζόμενων στους επιτηρητές. Το θέμα είναι ότι κάποιος που το έχει αθόρυβο χωρίς δόνηση και που έχει απενεργοποιήσει τα ξυπνητήρια, μπορεί να ζητήσει να πάει τουαλέτα και είται με το google είται με το autocorrect του κινητού να τσεκάρει σε 2 λεπτά την ορθογραφία 5-6 λέξεων για τις οποίες δεν είναι σίγουρος. Μιλάμε για ένα αντικείμενο εξέτασης που διευκολύνει μια τέτοιου είδους "λαδιά". Το θέμα είναι, σε έναν διαγωνισμό που κρίνει το διορισμό των υποψηφίων θα ήταν τόσο τραβηγμένο να γίνεται κάποιος σωματικός έλεγχος; Μέχρι πότε θα πρέπει να στηριζόμαστε στην ελικρίνεια και τις καλές προθέσεις του καθενός;
 
sokratismalamas":25yc9unj said:
Γεια σας παιδιά ! Με αφορμή τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ άρχισα να ψάχνω περί των ελεγκτών και θα ήθελα κάποιος που γνωρίζει (εάν υπάρχει ) να ρίξει φως σε κάποια σκοτεινά σημεία
Λίγο πολύ είναι σαφή τα πλαίσια δραστηριότητας του ελεγκτή . Ποιες είναι όμως σήμερα οι μηνιαίες απολαβές του ;
Η εκπαίδευση στη σχολή της ΥΠΑ πόσο διαρκεί ; Πόσο καιρό μετά την εκπαίδευση ξεκινάει ο ελεγκτής πλήρη καθήκοντα ; Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση εκ των προτέρων

Οι ΕΕΚ στην Ελλάδα έχουν διάφορες ειδικότητες. Στον διαγωνισμό που τρέχει οι 25 αν δεν απατώμαι θα εργαστούν στο Κέντρο Ελεγχου Περιοχής στο Ελληνικό. Οι υπόλοιποι σε αεροδρόμια.
Στο Ελληνικό παρέχονται υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας (με ραντάρ) σε όλο το FIR που είναι χωρισμένο σε τομείς. Δηλαδή στα υπεριπτάμενα (πχ Emirates από Ντουμπάι που διασχιζει το FIR της Αθήνας on course to e.g. Rome) αλλά και στις αφιξεις/αναχωρήσεις των Ελληνικών αεροδρομίων μέχρι ο έλεγχος να μεταβιβαστεί στις προσεγγίσεις.
Στα αεροδρόμια παρέχονται υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας στις τερματικές των αεροδρομίων (εννοείται και Πυργους) και λίγο πιο μακριά μέχρι ορισμένο υψος. πχ για τα μικρά α/δ Μυκονο, Σαντορίνη, Κω χοντρικά μεχρι τα 10000 πόδια και για τα μεγαλυτερα του διαγωνισμου Ρόδο, Ηράκλειο χοντρικά μέχρι τα 15.000 - 20.000. Στα μικρά ο ελεγχος γινεται old fashioned διαδικασιακά με αναφορές πιλότων και χαρτί-μολύβι και μια συμβουλευτική οθονη. Στη Ροδο και το Ηρακλειο με χρήση επιτηρησης Ρανταρ. Ο σκοπος ειναι ο διαχωρισμός και η καθοδήγηση των αεροπλάνων βάζοντας τα στη σειρά μεχρι να μεταβιβαστουν στον πυργο. Ο πυργος διαχωρίζει προσγειώσεις/απογειώσεις ανάλογα με τις επιδόσεις και τον τύπο και κανει την μίξη της κυκλοφορίας (ελαφρά με μεγάλα τζετ κλπ)

Σχολή Πολιτικής Αεροπορίας : Περίπου 5-6 μηνες για βασική εκπαίδευση (θεωρία και στοιχειώδης προσομοίωση)
Μονάδες : Χοντρικά 6-12 μήνες για την πρώτη ειδικότητα (Ελεγκτής σχεδιασμού στο Ελληνικο, Ελεγκτης Πυργου Ελεγχου στα αεροδρόμια) Pre-On the Job & on the job training. Μετά συνήθως δουλευει κάποιος 1 σεζον με την νέα ειδικότητα και αν κρίνει η μονάδα ότι είναι έτοιμος ξεκινάει εκπαιδευση για την επόμενη (simulation και θεωρία) που είναι ο ελεγκτής ραντάρ περιοχής (Ελληνικό) ή προσέγγισης (αεροδρόμια)
Γενικά μέσα σε 3 χρόνια από την πρόσληψη συνήθως έχεις ολοκληρώσει τις ειδικότητες και συνεχίζεις με τις ετήσιες εκπαιδευσεις/εξετάσεις για την διατήρηση. Στα αεροδρόμια οι διαδικασίες είναι λίγο πιο σύντομες. Πρώτοι απ'όλους 'πιάνουν μικρόφωνο' οι Πυργαίοι.
Μισθός: Ξεκινάς με το βασικό + επίδομα που παίρνει όλη η ΥΠΑ. Ο βασικος ειναι γυρω στα 800 και το επιδομα της ΥΠΑ δεν θυμαμαι. Οταν πάρεις την πρώτη ειδικότητα (πλαννερ ή πυργος) το επίδομα ΥΠΑ αυξάνεται λόγω της ειδικότητας γυρω στα 1100.
στη δευτερη (μόνο οσοι είναι σε μονάδες με ρανταρ) παίρνεις νομιζω αλλα 250. Για να τα παίρνεις αυτά γράφεις τις απαιτούμενες από το νομο ώρες κάθε χρόνο.
Αυτά μ'εχρι τώρα. Την περασμένη εβδομάδα η ΥΠΑ "αναδιαρθρώθηκε" με άγνωστες συνέπειες.
 
Παιδιά καλησπέρα,

Συμμετείχα και εγώ στο διαγωνισμό και η αίσθηση που μου άφησε δεν ήταν τόσο η δυσκολία των θεμάτων, σίγουρα υπήρχαν παγίδες και αρκετές μάλιστα, όσο ο χρόνος σε συνδυασμό με τα πολλά κείμενα στο τέλος. Εμένα προσωπικά δεν μου έφτασε ο χρόνος. Πιστεύω πως ακόμη μισή ώρα να είχα θα την εξαντλούσα. Εσείς τι λέτε?
 
Καλησπέρα,

Μιας και πάμε για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού θα ήθελα να ρωτήσω για υλικό για προετοιμασία για το δεύτερο στάδιο.
Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει!

Ευχαριστώ :D :)
 
Επιπλεον θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος πουλάει φρονιστηριακές σημειώσεις και υλικό για την Β φάση του διαγωνισμού.

Ευχαριστώ!
 
ckavall":1yghnfl7 said:
Με συγχωρειτε τωρα αλλα ηταν αυτα θεματα για πτυχιουχους πανεπιστημιακης εκπαιδευσης; Αυτα και 1η λυκειου τα απανταει για πλακα. Πρεπει να εισαι ανεπιδεκτος για να κοπεις. Αντι να βαλουν απαιτητικα θεματα να ξεκαθαρισει το τοπιο στην 2η φαση, μας δουλευουν μου φαινεται. (να δειτε που εκτος αυτων που δεν ηρθαν, λιγοι θα κοπουν).
΄Εχουν καταργηθεί οι τόνοι και δεν το πήρα πρέφα;Γιατί για να τους έχει καταργήσει κάποιος που απάντησε τα θέματα αυτά για πλάκα μάλλον κάτι μού διαφεύγει.Καλή σταδιοδρομία φίλε ως ελεγκτής γιατί με το 100/100 που έχεις πάρει στο Α στάδιο δύσκολα δε θα είσαι ένας απ'τους 32.Τώρα που το σκέφτομαι μην πας να δώσεις καν στο Β στάδιο.Να απαιτήσεις τιμητική πρόσληψη.Καληνύχτα και κατέβα απ'το καλάμι.
 
Top