Ellinara επίτρεψέ μου να σου εκθέσω την προσωπική μου γνώμη για την Εγνατία. Έχω επικοινωνήσει με τους αρμοδίους της εταιρείας αρκετές φορές και μάλιστα έχουμε συναντηθεί και έχουμε μιλήσει και από κοντά.
Οι παρακάτω απόψεις αφορούν την προσωπική μου γνώμη και βασίζονται στα δικά μου κριτήρια και στην έως τώρα έρευνα που έχω κάνει όσον αφορά την αεροπορική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Θέλω να ξεκινήσω από τα αρνητικά:
1)από το site φαίνεται ότι η εταιρεία δείχνει ότι δίνει βάρος στον καλό καιρό της χώρας, στη δυνατότητα συνδιασμού διακοπών ταυτόχρονα με την εκπαίδευση και στην ανταγωνιστική τιμή που περιλαμβάνει και διαμονή. Εκτός από το σημείο που αναφέρονται οι εκπαιδευτές και τα αεροπλάνα πουθενά αλλού δεν αναφέρεται κάτι για την εκπαιδευτική διαδικασία, και τα πλεονεκτήματα όσον αφορά τον τομέα "εκπαίδευση". Μόνο στο "training packages" μπορεί κανείς να συμπεράνει πως θα είναι η δομή της εκπαίδευσης. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να υπάρχει εκτενέστερη αναφορά στο θέμα αυτό.
2) Προσωπικά με χάλασε ο άκομψος τρόπος του George που μέσω αυτού εδώ του forum έδειξε ότι "κατάλαβε ποιος είμαι" και έδειξε ενοχλημένος επισημαίνοντας μου ότι τις απάντησεις στις εν λόγω ερωτήσεις μου τις ξέρω από την μακρόχρονη (2μήνες) επικοινωνία μου με τον συνεργάτη του. Πιστέυω ότι μεταξύ πελάτη-παροχέα υπηρεσίας πρέπει να κρατάμε τα προσχήματα. Και η οικειότητα δεν θα πρέπει να ξεπερνάει κάποια όρια.
3) Η απειρία της σχολής. Οι πρώτοι μαθητές μπορεί να έχουν κάποια προβλήματα στην αρχή της εκπαίδευσης. Αυτό γιατί δυστυχώς όσα και να προβλέψουν οι υπεύθυνοι καθώς και ο Head of Training στην πορεία μπορεί να προκύψουν προβλήματα μέχρι η σχολή να μπει στην κανονική,τελική ροή της.
4) Η απουσία Ελληνικών στο site και στα φυλλάδια.Το ίδιο κάνουν και άλλες σχολές. Μεγάλο αρνητικό που όμως δεν αφορά την παρεχόμενη εκπαίδευση. Είναι σαν να αγνοείς τη χώρα σου. Εάν ήταν στην Γαλλία ο νόμος θα τους υποχρέωνε να έχουν και επιλογή στα Γαλλικά. Για μενα πρέπει έστω και για τους τύπους να υπήρχαν Ελληνικά. Και καλά ο επίδοξος μαθητής πρέπει να ξέρει Αγγλικά.Αλλά δεν είναι υποχρεομένος ο κάθε πατέρας που πληρώνει να πρέπει να διαβάσει Αγγλικά για να δει που στέλνει το παιδί του.
5) Δεν υπάρχουν minimum requirements για να εγγραφεί κανείς στη σχολή. Που δείχνει ότι όποιος θέλει είτε κάνει είτε δεν κάνει για πιλότος γράφεται. Ακόμη κι αν ήταν ο χειρότερος μαθητής στο σχολείο κι ας μην έχει ιδέα από βασικές γνώσεις φυσικής ή μαθηματικών που χρειάζονται για να περατώσει κανείς την εκπαίδευση. Βέβαια αυτό γενικά ισχύει λίγο πολύ για όλες τις σχολές στην Ελλάδα και πολλές του εξωτερικού. Μόνο ορισμένες σχολές του εξωτερικού που κάνουν έχουν pre entry assessments.
6) Δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάποιο γραφείο διασύνδεσης ή όπως το λένε έξω job pool. Βέβαια ίσως να είναι νωρίς να το κρίνουμε αλλά θα δούμε τελικά τι θα γίνει στο μέλλον.
7) Τελευταίο αρνητικό για μένα είναι ότι αναφορές του τύπου "the biggest flight training organization in Greece" όπως ακριβώς αναφέρεται στο site τηε θα πρέπει να αναγράφονται πριν την έναρξη της σχολής. Πιστεύω ότι σε αυτό απλά εκφράσαν την προσδοκία τους για το μέλλον. Αλλά δεν μπορούμε να αυτοαποκαλούμαστε
Τα θετικά τώρα:
1) Η σχολή έχει έναν πολύ έμπειρο εκαιδευτή ως head of training. Μετά από εκτενή έρευνά μου επί του θέματος μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι ο Stiuart Smith κατέχει πολύ καλά την αεροπορική εκπαίδευση,έχει δική του σχολή στην Αγγλία και έχει στο βιογραφικό του πλούσιο συγγραφικό έργο να επιδείξει. Είναι μια εγγύση ότι η σχολή θα έχει καλές βάσεις και τεχνογνωσία όσον αφορά την οργάνωση και τις διαδικασίες της.
2) Τα αεροπλάνα που διαθέτει είναι τα ιδανικότερα όσων αφορά την εκπαίδευση και διαθέτουν τα πιο σύγχρονα συστήματα καθώς και την άνεση ώστε να μπορείς να αφοσιωθείς στην εκπαίδευση χωρίς να ταλαιπωρείσαι. Καμιά σχέση με ξεπερασμένα "παλιά" αεροπλάνα. Για να τεκμηριώσω θα σου πω το εξής: σχολές όπως η Intercockpit (θυγατρική της Lufthansa) καθώς και η CTC (εκπαιδευτικός οργανισμός με παράδοση στην Αγγλία) χρησιμοποιούν τα ίδια αεροσκάφη με την Egnatia καθώς και όσες σχολές αναβαθμίζουν το στόλο τους προτιμούν πλέον τα Diamond.
3) Ο διακανονισμός πληρωμής είναι ο πιο τίμιος και σωστός που υπάρχει στην αγορά. Pay as you learn. Πλήρώνεις με την ώρα δίνοντας μια προκαταβολή 500 Ευρώ τα οποία μπορείς να καταναλώσεις σε πτήσεις και όποτε θέλεις μπορείς να φύγεις αν δε σου αρέσει κάτι!!! Έτσι απλά χωρίς καμία δέσμευση. Δεν ξέρω αν ισχύει κάτι διαφορετικο στη σύμβαση που πιθανόν υπογράφεις αλλά προφορικά έτσι μου είπαν και δεν αμφιβάλλω καθόλου. Αυτό είναι πολύ θετικό γιατί η εν λόγω σχολή αλλά και όλες οι υπόλοιπες (για να μην αδικώ κανέναν) που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα πρέπει εκτός από το να προσπαθήσουν να σε κάνουν πελάτη, να σε κρατήσουν και πελάτη. Μακρυά από σχολές που ζητάνε προκαταβολές του τύπου 40% μπροστά κλπ κλπ (καταλάβατε πιστευω) γιατί φαίνεται να έχουν πρόβλημα ρευστότητας και άμα πεις να φύγεις θα χάσεις πολλά χρήματα. Μπορώ να σου πω ότι ονόματα όπως η Oxford και η Lufthansa ζητάει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων μπροστά και δεν ξέρω πόσα θα σου επιστραφούν αν πεις ότι φεύγεις. Πολύ καλή κίνηση της Εγνατίας που σε κάνει να νιώθεις ασφαλής.
4) Η σχολή είναι ολοκαίνουρια. Που σημαίνει ότι μπορεί να έχει κάποια προβλήματα στην αρχή αλλά το σίγουρο είναι ότι θα θέλουν να χτίσουν μια καλή φήμη και θα ρίξουν όλο τους το βάρος σε αυτό και ειδικά στις πρώτες σειρές αποφοίτων έτσι ώστε να δημιουργήσουν reference επιτυχημένων αποφοίτων. Και μπορείς να εκμεταλευτείς αυτή την καλή συγκυρία σε συνδιασμό με το ανταγωνιστικό κόστος.
5) Το "πακέτο" τους φαίνεται να είναι all-inclusive χωρίς κρυφά κόστη και σε μία πολύ καλή τιμή. Πολύ θετικό για να κάνεις τους υπολογισμούς σου.Τώρα αν φανούν κρυφές χρεώσεις στην πορεία θα δείξει... Αλλά προσωπικά δεν το πιστεύω. Θα ήταν καταστροφικό για τους ίδιους και δεν πρόκειται να γίνει. Όσον αφορά τη χαμηλή τιμή είναι κάτι που δεν πρέπει να σε φοβίζει ή να σε κάνει να αμφιβάλεις για την ποιότητα αφού τα κόστη των αεροδρομίων στην Ελλάδα (εκτός του Βενιζέλου) είναι πολύ φθηνά. Επίσης το diesel που καίνε τα Diamond κοστίζει λιγότερο και αφήνει περιθώρια για καλές τιμές.
6) Υπάρχει μια αμεσότητα στην επικοινωνία με τους υπευθύνους της σχολής πράγμα που είναι πολύ θετικό και ελπίζω αυτό ότι θα διατηρηθεί. Αν και επιφυλάσσομαι γιατί στην Ελλάδα όσοι "μεγαλώνουν" μετά γίνονται τελείως απρόσωποι. Προς το παρόν όμως υπάρχει πολύ καλή αμεσότητα και όχι εκείνες οι ψυχρές "φάτσες" των σχολών του εξωτερικού. Η οικειότητα αυτή σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα.
7) Η παρουσία εκπαιδευτών από το Εξωτερικό και το αεροδρόμιο πολύ θετικά επίσης. Δείχνει ότι θα μάθεις μέσα σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον αεροπορικό και όχι όπως οι αερολέσχες...
Τέλος όπως μου είπαν οι υπέυθυνοι εν καιρό θα φέρουν και εξομοιωτή όπου θα μπορέις να κάνεις το περιβόητο MCC course που πλέον απαιτείται από τις αεροπορικές και δε θα χρειάζεται να τρέχεις στο εξωτερικό για να ολοκληρώσεις την εκπαίδευσή σου.
Ellinara_aete αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου γνώμη και ελπίζω να σε βοηθήσω να κρίνεις.
Εγώ έχω κάνει κάποιες ερωτήσεις στους υπευθύνουμς μέσω αυτόυ του forum και περιμένω και απάντησεις. Προσωπικά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάω στην Egnatia και πιστεύω ότι είναι μια καλή επιλογή σε μια πολύ καλή τιμή.
Ray
Οι παρακάτω απόψεις αφορούν την προσωπική μου γνώμη και βασίζονται στα δικά μου κριτήρια και στην έως τώρα έρευνα που έχω κάνει όσον αφορά την αεροπορική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Θέλω να ξεκινήσω από τα αρνητικά:
1)από το site φαίνεται ότι η εταιρεία δείχνει ότι δίνει βάρος στον καλό καιρό της χώρας, στη δυνατότητα συνδιασμού διακοπών ταυτόχρονα με την εκπαίδευση και στην ανταγωνιστική τιμή που περιλαμβάνει και διαμονή. Εκτός από το σημείο που αναφέρονται οι εκπαιδευτές και τα αεροπλάνα πουθενά αλλού δεν αναφέρεται κάτι για την εκπαιδευτική διαδικασία, και τα πλεονεκτήματα όσον αφορά τον τομέα "εκπαίδευση". Μόνο στο "training packages" μπορεί κανείς να συμπεράνει πως θα είναι η δομή της εκπαίδευσης. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να υπάρχει εκτενέστερη αναφορά στο θέμα αυτό.
2) Προσωπικά με χάλασε ο άκομψος τρόπος του George που μέσω αυτού εδώ του forum έδειξε ότι "κατάλαβε ποιος είμαι" και έδειξε ενοχλημένος επισημαίνοντας μου ότι τις απάντησεις στις εν λόγω ερωτήσεις μου τις ξέρω από την μακρόχρονη (2μήνες) επικοινωνία μου με τον συνεργάτη του. Πιστέυω ότι μεταξύ πελάτη-παροχέα υπηρεσίας πρέπει να κρατάμε τα προσχήματα. Και η οικειότητα δεν θα πρέπει να ξεπερνάει κάποια όρια.
3) Η απειρία της σχολής. Οι πρώτοι μαθητές μπορεί να έχουν κάποια προβλήματα στην αρχή της εκπαίδευσης. Αυτό γιατί δυστυχώς όσα και να προβλέψουν οι υπεύθυνοι καθώς και ο Head of Training στην πορεία μπορεί να προκύψουν προβλήματα μέχρι η σχολή να μπει στην κανονική,τελική ροή της.
4) Η απουσία Ελληνικών στο site και στα φυλλάδια.Το ίδιο κάνουν και άλλες σχολές. Μεγάλο αρνητικό που όμως δεν αφορά την παρεχόμενη εκπαίδευση. Είναι σαν να αγνοείς τη χώρα σου. Εάν ήταν στην Γαλλία ο νόμος θα τους υποχρέωνε να έχουν και επιλογή στα Γαλλικά. Για μενα πρέπει έστω και για τους τύπους να υπήρχαν Ελληνικά. Και καλά ο επίδοξος μαθητής πρέπει να ξέρει Αγγλικά.Αλλά δεν είναι υποχρεομένος ο κάθε πατέρας που πληρώνει να πρέπει να διαβάσει Αγγλικά για να δει που στέλνει το παιδί του.
5) Δεν υπάρχουν minimum requirements για να εγγραφεί κανείς στη σχολή. Που δείχνει ότι όποιος θέλει είτε κάνει είτε δεν κάνει για πιλότος γράφεται. Ακόμη κι αν ήταν ο χειρότερος μαθητής στο σχολείο κι ας μην έχει ιδέα από βασικές γνώσεις φυσικής ή μαθηματικών που χρειάζονται για να περατώσει κανείς την εκπαίδευση. Βέβαια αυτό γενικά ισχύει λίγο πολύ για όλες τις σχολές στην Ελλάδα και πολλές του εξωτερικού. Μόνο ορισμένες σχολές του εξωτερικού που κάνουν έχουν pre entry assessments.
6) Δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάποιο γραφείο διασύνδεσης ή όπως το λένε έξω job pool. Βέβαια ίσως να είναι νωρίς να το κρίνουμε αλλά θα δούμε τελικά τι θα γίνει στο μέλλον.
7) Τελευταίο αρνητικό για μένα είναι ότι αναφορές του τύπου "the biggest flight training organization in Greece" όπως ακριβώς αναφέρεται στο site τηε θα πρέπει να αναγράφονται πριν την έναρξη της σχολής. Πιστεύω ότι σε αυτό απλά εκφράσαν την προσδοκία τους για το μέλλον. Αλλά δεν μπορούμε να αυτοαποκαλούμαστε
Τα θετικά τώρα:
1) Η σχολή έχει έναν πολύ έμπειρο εκαιδευτή ως head of training. Μετά από εκτενή έρευνά μου επί του θέματος μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι ο Stiuart Smith κατέχει πολύ καλά την αεροπορική εκπαίδευση,έχει δική του σχολή στην Αγγλία και έχει στο βιογραφικό του πλούσιο συγγραφικό έργο να επιδείξει. Είναι μια εγγύση ότι η σχολή θα έχει καλές βάσεις και τεχνογνωσία όσον αφορά την οργάνωση και τις διαδικασίες της.
2) Τα αεροπλάνα που διαθέτει είναι τα ιδανικότερα όσων αφορά την εκπαίδευση και διαθέτουν τα πιο σύγχρονα συστήματα καθώς και την άνεση ώστε να μπορείς να αφοσιωθείς στην εκπαίδευση χωρίς να ταλαιπωρείσαι. Καμιά σχέση με ξεπερασμένα "παλιά" αεροπλάνα. Για να τεκμηριώσω θα σου πω το εξής: σχολές όπως η Intercockpit (θυγατρική της Lufthansa) καθώς και η CTC (εκπαιδευτικός οργανισμός με παράδοση στην Αγγλία) χρησιμοποιούν τα ίδια αεροσκάφη με την Egnatia καθώς και όσες σχολές αναβαθμίζουν το στόλο τους προτιμούν πλέον τα Diamond.
3) Ο διακανονισμός πληρωμής είναι ο πιο τίμιος και σωστός που υπάρχει στην αγορά. Pay as you learn. Πλήρώνεις με την ώρα δίνοντας μια προκαταβολή 500 Ευρώ τα οποία μπορείς να καταναλώσεις σε πτήσεις και όποτε θέλεις μπορείς να φύγεις αν δε σου αρέσει κάτι!!! Έτσι απλά χωρίς καμία δέσμευση. Δεν ξέρω αν ισχύει κάτι διαφορετικο στη σύμβαση που πιθανόν υπογράφεις αλλά προφορικά έτσι μου είπαν και δεν αμφιβάλλω καθόλου. Αυτό είναι πολύ θετικό γιατί η εν λόγω σχολή αλλά και όλες οι υπόλοιπες (για να μην αδικώ κανέναν) που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα πρέπει εκτός από το να προσπαθήσουν να σε κάνουν πελάτη, να σε κρατήσουν και πελάτη. Μακρυά από σχολές που ζητάνε προκαταβολές του τύπου 40% μπροστά κλπ κλπ (καταλάβατε πιστευω) γιατί φαίνεται να έχουν πρόβλημα ρευστότητας και άμα πεις να φύγεις θα χάσεις πολλά χρήματα. Μπορώ να σου πω ότι ονόματα όπως η Oxford και η Lufthansa ζητάει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων μπροστά και δεν ξέρω πόσα θα σου επιστραφούν αν πεις ότι φεύγεις. Πολύ καλή κίνηση της Εγνατίας που σε κάνει να νιώθεις ασφαλής.
4) Η σχολή είναι ολοκαίνουρια. Που σημαίνει ότι μπορεί να έχει κάποια προβλήματα στην αρχή αλλά το σίγουρο είναι ότι θα θέλουν να χτίσουν μια καλή φήμη και θα ρίξουν όλο τους το βάρος σε αυτό και ειδικά στις πρώτες σειρές αποφοίτων έτσι ώστε να δημιουργήσουν reference επιτυχημένων αποφοίτων. Και μπορείς να εκμεταλευτείς αυτή την καλή συγκυρία σε συνδιασμό με το ανταγωνιστικό κόστος.
5) Το "πακέτο" τους φαίνεται να είναι all-inclusive χωρίς κρυφά κόστη και σε μία πολύ καλή τιμή. Πολύ θετικό για να κάνεις τους υπολογισμούς σου.Τώρα αν φανούν κρυφές χρεώσεις στην πορεία θα δείξει... Αλλά προσωπικά δεν το πιστεύω. Θα ήταν καταστροφικό για τους ίδιους και δεν πρόκειται να γίνει. Όσον αφορά τη χαμηλή τιμή είναι κάτι που δεν πρέπει να σε φοβίζει ή να σε κάνει να αμφιβάλεις για την ποιότητα αφού τα κόστη των αεροδρομίων στην Ελλάδα (εκτός του Βενιζέλου) είναι πολύ φθηνά. Επίσης το diesel που καίνε τα Diamond κοστίζει λιγότερο και αφήνει περιθώρια για καλές τιμές.
6) Υπάρχει μια αμεσότητα στην επικοινωνία με τους υπευθύνους της σχολής πράγμα που είναι πολύ θετικό και ελπίζω αυτό ότι θα διατηρηθεί. Αν και επιφυλάσσομαι γιατί στην Ελλάδα όσοι "μεγαλώνουν" μετά γίνονται τελείως απρόσωποι. Προς το παρόν όμως υπάρχει πολύ καλή αμεσότητα και όχι εκείνες οι ψυχρές "φάτσες" των σχολών του εξωτερικού. Η οικειότητα αυτή σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα.
7) Η παρουσία εκπαιδευτών από το Εξωτερικό και το αεροδρόμιο πολύ θετικά επίσης. Δείχνει ότι θα μάθεις μέσα σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον αεροπορικό και όχι όπως οι αερολέσχες...
Τέλος όπως μου είπαν οι υπέυθυνοι εν καιρό θα φέρουν και εξομοιωτή όπου θα μπορέις να κάνεις το περιβόητο MCC course που πλέον απαιτείται από τις αεροπορικές και δε θα χρειάζεται να τρέχεις στο εξωτερικό για να ολοκληρώσεις την εκπαίδευσή σου.
Ellinara_aete αυτή βέβαια είναι η προσωπική μου γνώμη και ελπίζω να σε βοηθήσω να κρίνεις.
Εγώ έχω κάνει κάποιες ερωτήσεις στους υπευθύνουμς μέσω αυτόυ του forum και περιμένω και απάντησεις. Προσωπικά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πάω στην Egnatia και πιστεύω ότι είναι μια καλή επιλογή σε μια πολύ καλή τιμή.
Ray