Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Στις καλές εποχές του έντονου ανταγωνισμού και ανάπτυξης το αεροπλάνο αποτελούσε όντως εναλλακτική του τρένου και του λεωφορείου. Τώρα, που ζούμε περίοδο ύφεσης, είναι λογικό να ανεβαίνουν οι τιμές και άρα τα αεροπορικά εισιτήρια να είναι λιγότερο προσιτά. Στον προγραμματισμό των δρομολογίων αεροπορικών επιχειρήσεων περιλαμβάνεται όχι μόνο η ζήτηση, αλλά και το κόστος, η προθυμία και ικανότητα των επιβατών να πληρώσουν τον αντίστοιχο ναύλο, περιβαλλοντικοί και πολιτικοί παράγοντες, εποχικότητα και άλλοι παράγοντες. Ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί στην προστασία του περιβάλλοντος και το θόρυβο που προκαλείται από τις αερομεταφορές, γι' αυτό κάποιες κυβερνήσεις έχουν βάλει περιορισμούς στην αεροπορική κίνηση. Διάφοροι φορείς έχουν επενδύσει στη μείωση των ρυπών, σε νέες πηγές ενέργειας κίνησης και βελτίωση της προσέγγισης αεροδρομίων. Άλλα αεροδρόμια και κυβερνήσεις δίνουν κίνητρα - ακόμη και οικονομικά ή σε μορφή εκπτώσεων στα τέλη - ώστε οι αεροπορικές να επενδύσουν σε νέα, οικονομικότερα, οικολογικότερα και λιγότερο θορυβοπαραγωγά αεροσκάφη. Εν ολίγοις, αν θέλεις να δεις αν έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη μπορείς να δεις στην επίσημη ιστοσελίδα των αντίστοιχων αεροδρομίων www.aia.gr και www.skg-airport.gr
 
Εύλογο το ερώτημα (στο οποίο δεν έχω την απάντηση) αν και πιστεύω πως κατά κύριο λόγος ο επιβάτης του τρένου θα κοιτάξει πρωτίστως την εναλλακτική του ΚΤΕΛ και όχι του αεροπλάνου.

Αύξηση ζήτησης εισιτηρίων των ΚΤΕΛ – Ανέβασαν τις τιμές τους οι αεροπορικές

Αποσπάσματα:

Αυξήθηκε η ζήτηση των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ για μετακίνηση με λεωφορεία, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ενώ αυξημένες είναι και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανος Τσόλης έκανε λόγο για «μεγάλη ζήτηση», κάτι το οποίο όπως είναι λογικό, γιατί «η πλειονότητα των ανθρώπων που ταξίδευαν με τρένο ψάχνουν να βρουν μια διέξοδο στη μεταφορά με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Έχουν διπλασιαστεί περίπου τα δρομολόγια . Αν είχαμε 20, τώρα έχουμε 40».


Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι για τις αμέσως επόμενες ημερομηνίες, έως και τις 15 Μαρτίου, οι τιμές των εισιτηρίων του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής ξεπερνούν τα 140 ευρώ, ενώ για να βρει κάποιος εισιτήριο κάτω από τα 100 ευρώ θα πρέπει να προγραμματίσει το ταξίδι του για μεταγενέστερες ημερομηνίες.


Για το τελευταίο δεν ξέρω κατά πόσον ισχύει, αφού βρίσκω τιμές ως και €90 περίπου.
 
Ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί στην προστασία του περιβάλλοντος και το θόρυβο που προκαλείται από τις αερομεταφορές, γι' αυτό κάποιες κυβερνήσεις έχουν βάλει περιορισμούς στην αεροπορική κίνηση. Διάφοροι φορείς έχουν επενδύσει στη μείωση των ρυπών, σε νέες πηγές ενέργειας κίνησης και βελτίωση της προσέγγισης αεροδρομίων. Άλλα αεροδρόμια και κυβερνήσεις δίνουν κίνητρα - ακόμη και οικονομικά ή σε μορφή εκπτώσεων στα τέλη - ώστε οι αεροπορικές να επενδύσουν σε νέα, οικονομικότερα, οικολογικότερα και λιγότερο θορυβοπαραγωγά αεροσκάφη.

Δεν θέλω να κάνω την Γκρέτα, είμαι κατά συρροή μολυντής ο ίδιος, αλλά σε μια ευρωπαική χώρα το Αθήνα -(Λάρισα)- Θεσαλονίκη, όπου κατοικεί το 60-70% του ελληνικού πληθυσμού, θα είχε απαγορευτεί με αεροπλάνο και θα γινόταν με σύγχρονο τραίνο σε 2 ώρες. Όχι με TGV και άλλες σύγχρονες τεχνολογίες του 70, πιο απλά πράγματα ακόμα. Ας μην ανοίξουμε κουβέντα για τα τραίνα μας εδώ και λοιπά ελληνικά επιτεύγματα (που κατά έναν ειρωνικό και τραγικό τρόπο θα μας κάναν να εκτιμούμε την αεροπορία ακόμα περισσότερο), αλλά στη γραμμή πηγαινοέρχονταν 2000-3000 επιβάτες με τραίνο καθημερινά και όλοι αυτοί είτε θα πάρουν αεροπλάνο (γύρω στις 4 ώρες το συνολικό), είτε ΚΤΕΛ (6 ώρες και 40Ε) είτε ΙΧ (που έχει πλεονέκτημα πλέον αν α) υπάρχει και β) μιλάμε για πάνω από δύο άτομα).
 
Ξερει κανεις γιατι το δρομολογιο Αθηνα Μπακου οποτε και να το ψαξεις δεν εχει διαθεσημοτητα;
 
Συνήθως είναι δείγμα ότι πάει για κόψιμο, αλλά δεν μπορώ να πω δεσμευτικά.
 
Μάλλον αφού αφαιρέθηκε ο προορισμός και από τον χάρτη τους
 
Οι Αζέροι, τουλάχιστον η κυβέρνηση τους, δεν είναι καθόλου φιλικοί απέναντι στην Ελλάδα. Είναι ένα τουρκικό φύλο που απέναντι στην Ελλάδα γίνεται «βασιλικότερο του βασιλέως» είτε για λόγους ουσιαστικούς ( είμαστε φίλοι με τους εχθρούς τους, τους Αρμένιους ) είτε ως μια κίνηση αλληλεγγύης και εντυπωσιασμού προς την μαμά Τουρκία. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο ήταν καταδικασμένο από την στιγμή της ανακοίνωσης του.
Περισσότερη τύχη θα έχει ένα δρομολόγιο Αθήνα - Τρίπολη με τις σημερινές συνθήκες.
 
Last edited:
Ο στοχός είναι οι επιβάτες που αλλάζουν πτήση για Ρωσία όχι οι Αζέροι.
Apropos, έχω μια συνάδελφο στο γραφείο που είναι απο το Baku και μου λεεί οτι οι Αζέροι δεν είναι ευκατάστατοι και ότι η Ελλάδα είναι πολύ ακριβή για αυτούς.
όταν τη ρώτησα για την τουρκική αδελφότητα, μου είπε ότι αυτό είναι π@π@ριές καθώς η καταγωγή τους είναι περσική όχι τουρκική και η ψυχή τους σοβιετική. Τρέχα γύρευε.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το Καζακστάν θα είχε λειτουργήσει καλύτερα από το Αζερμπαϊτζάν.
 
Για να μην βγω off topic οι Αζεροι είναι τουρκικό φύλο, και η γλώσσα τους είναι συγγενική της τουρκικής. Google is your friend….;)
Το αναφέρω μόνο και μόνο για να γίνει αντιληπτό ότι αυτό το δρομολόγιο θα πήγαινε άπατο με δεδομένη την άποψη που υπάρχει εκεί για την Ελλάδα και οτιδήποτε ελληνικό.

Δείτε ενδεικτικά εδώ: Πρόεδρος Αζερμπαϊτζάν σε Ελληνα πρέσβη: Υποστηρίζουμε σε όλα τους Τούρκους αδερφούς μας

Προφανώς υπάρχει και Περσική επιρροή και πρόσμιξη ανά τους αιώνες αλλά αυτό δεν αλλάζει το παραπάνω.

Αν το ζητούμενο είναι τα transit για Ρωσία, μια χαρά βολεύουν τα υφιστάμενα, δηλαδή, Τυφλίδα και Γιερεβαν.
 
Πάντως ο χάρτης δρομολογίων και το low fare calendar δεν είναι και απόλυτα αξιόπιστα για να ελέγξεις τις πτήσεις αφού πολλές φορές αφαιρούνται προορισμοί από τον χάρτη δρομολογίων και μετά από κάποιες μέρες ξανά προσθέτονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Πίζα όπου δεν έχει προστεθεί καν στον χάρτη ενώ οι κρατήσεις είναι διαθέσιμες κανονικά. Από ότι φαίνεται όμως όντως το Μπακού πάει για κόψιμο πριν καν αρχίσει κάτι που είδαμε και πέρυσι με τις πτήσεις από Αθήνα για Παλέρμο, Κλουζ και Κουβέιτ.
Προσωπικά θεωρώ ότι το Μπακού θα μπορούσε να αποτελέσει προορισμό στο δίκτυο της Aegean μιας που πλέον προσφέρει ένα πιο διευρυμένο δίκτυο ( plus τα transits για Ρωσία ). Δεν ξέρω τι έχουν στο μυαλό τους αλλά θεωρώ πως ξέρουν καλύτερα πάντως όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω πιστεύω και εγώ πως το Καζακστάν έχει αρκετό ψωμάκι.
 
Top