Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Η ερώτησή μου βασικά ήταν αν ηδη προσφέρεται για αγορά (σε οποιονδήποτε συνδυασμό προορισμών) ενιαίο εισιτήριο με αλλαγή στην Θεσσαλονίκη με βάση το νεο πρόγραμμα.

Και αν τα νησιά όντως δεν έχουν αρκετή κίνηση τον χειμώνα, υπάρχει πάντα η Κρήτη, η Κύπρος, το Τελ Αβίβ, (και γιατί όχι, σε κάποιες έκτακτες περιπτώσεις, και η Αθήνα.)

Θα μπορούσε επίσης να διευκολύνει και την Καλαμάτα που δεν έχει αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα, ούτως ώστε οι όποιοι επιβάτες απο εκεί να γλυτώσουν την οδική διαδρομή μέχρι την Αθήνα. Τραβηγμένο μεν μιας και αφορά ελάχιστους, αλλά είναι και αυτό ένας πιθανός συνδυασμός που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, τουλάχιστον για ένα σκέλος λόγω των αραιών συχνοτήτων.

Μέχρι και περίπου 5-6 χρόνια πριν θυμάμαι στην επιλογή αγοράς εισιτηρίου εμφάνιζε Αθήνα-Θεσσαλονίκη με αλλαγή πχ Ηράκλειο, και μια φορά μάλιστα λόγω επείγουσας επαγγελματικής κατάστασης είχαμε κλείσει Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ρόδο το οποίο και εμφανιζόταν κανονικότατα σαν διαθέσιμη επιλογή.

(Πάντως πριν περίπου ένα μήνα είχα ακούσει για πρώτη φορά (σε άφιξη στην Θεσσαλονίκη) το "οι επιβάτες που έχουν πτήση ανταπόκρισης", και όντως αφορούσε 4 αν θυμάμαι καλά κυρίες που ήρθαν μαζί μας απο Αθήνα και άλλαξαν ή για Γερμανία ή για Τελ Αβίβ που έφευγαν εκείνη την ώρα. Θυμάμαι να ρωτουν στα αγγλικά για τις αποσκευές τους και για το πού πρέπει να πάνε, κάθονταν μπροστά μου. Δεν ξέρω αν στην πτήση υπήρχαν και άλλοι για ανταπόκριση.
Αυτό μάλλον αφορούσε διαχείρηση έκτακτης κατάστασης και όχι ένα κανονικά αγορασμένο εισητήριο.)
 
Πάντα με διασκεδάζουν οι αναλύσεις που παραλείπουν τα "νομίζω", "μου φαίνεται" και "τιωραιαπουθαηταν" του συγγραφέα τους. :mrgreen:

Η Α3, όπως και κάθε αεροπορική εταιρεία, γνωρίζει με ακρίβεια ατόμου πόσοι πετούν transit και πόσοι όχι (και όχι από τα "από όσο έχω προσωπικά συναντήσει"), τι booking class επιλέγουν, τι κόσμο πετάει ο ανταγωνισμός, σε ποιον προορισμό συμφέρει να πετάει το αεροσκάφος αντί για κάποιον άλλον κλπ.

Αναλύσεις όπως "κάν' το όπως η Swiss απο Γενεύη" όπου εδρεύουν ένα κάρο πολυεθνικές, ο Ερυθρός Σταυρός και ο μισός ΟΗΕ (και εξυπηρετεί και γειτονικές γαλλικές πόλεις) δείχνουν πόσο μακριά είμαστε από τα πραγματικά δεδομένα και πόσο εύκολα προτείνουμε ή συμπεραίνουμε χωρίς να έχουμε το παραμικρό στοιχείο.

Η Θεσσαλονίκη, όπως σωστά επισημάνθηκε, δεν μπορεί να στηρίξει παραπάνω κίνηση αφού της λείπει το επιχειρηματικό βάθος, ο πληθυσμός που ταξιδεύει και ο τουρισμός που δέχεται.

Γενικά μιλώντας, οι αεροπορικές εταιρείες έρχονται να καλύψουν κενά της αγοράς, όχι να φέρουν διαθέσιμες θέσεις εκεί όπου είναι αμφίβολο αν θα πετάξει ο κόσμος.

Όσο για τα Α220, υποψιάζομαι ότι το κόστος ένταξης ενός παντελώς νέου αεροσκάφους στον στόλο με ό,τι συνεπάγεται αυτό (εκπαίδευση πληρωμάτων και μηχανικών, νέα εργαλεία, διπλά συνεργεία στους σταθμούς, έλλειψη interchangeability) ξεπερνά το όποιο κόστος χρήσης των 320. Και υποθέτω ότι το έχουν εξετάσει.
 
Aris1979":30ajdyhs said:
Θα συμφωνήσω ότι η Θεσσαλονίκη πάσχει από οικονομική ζωή. Τους χειμερινούς μήνες το αεροδρόμιο εξυπηρετεί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους Έλληνες που μένουν στο εξωτερικό.
Αυτό το χειμώνα αν κοιτάξει κανείς τους προορισμούς που πετάει ο ανταγωνισμός ( βλ. Ryanair με 737-800 των 186 θέσεων), βλέπει ότι η Θεσσαλονίκη 'σηκώνει' αρκετά δρομολόγια all year round και με αεροσκάφη με 30% περισσότερες θέσεις από ένα A220-100.
Επιμένω, και ας γίνομαι βαρετός, όποιος θέλει να διεκδικήσει σοβαρά την αγορά στη Θεσσαλονίκη, βάζει μικρότερα αεροπλάνα και αυξάνει τη συχνότητα (τουλάχιστον 3 δρομολόγια ανά προορισμό την εβδομάδα). Έτσι προσελκύεις και εκείνους τους επιβάτες που θέλουν να πετάξουν στη Θεσσαλονίκη για city break.

Όταν ένα δρομολόγιο σηκώνει μία εταιρία και στο παιχνίδι είναι η ryanair, είναι απίθανο να εδραιωθεί δεύτερος παίκτης με, κατά μέσο όρο, ακριβότερα εισιτήρια. Νομίζω πως η Aegean δεν ενδιαφέρεται να χτυπήσει τη ryanair στο χειμερινό πρόγραμμα γιατί η αγορά ήδη είναι πολύ μικρή. Όποιος θέλει legacy πετάει μέσω Αθήνας ή Μονάχου. Το καλοκαίρι που κατεβαίνουν ομογενείς απο όλη την Ευρώπη είναι άλλη ιστορία.

Αυτό που λείπει περισσότερο απο τη Θεσσαλονίκη στο θέμα των δρομολογίων είναι σταθερά πολλές πτήσεις για τα μεγάλα ευρωπαϊκά hubs. Απο την Αθήνα και να μη πετάει κάπου η Aegean ή να τα έχει πανάκριβα, έχεις καλές πιθανότητες να βρεις μια πτήση με ανταπόκριση FRA/MUC/ZRH/VIE/FCO σε αξιοπρεπή τιμή (~120-150€ με επιστροφή). Και φυσικά τέτοιες πτήσεις ανοίγουν κι εκτός Ευρώπης προορισμούς.
 
IATA/TASOS":2wj01pxs said:
Για να μην κανω πολλές παραθέσεις, γράφω παρακάτω την άποψη μου
1) Υπάρχουν τρανζιτ που πετούν μεσω Θεσ/νίκης και είναι αρκετοι, άσχετα αν το αεροδρόμιο είναι κοτέτσι προς το παρον.
2) Οι προορισμοί που έβαλε, θα μπορούσαν να κρατηθούν και χειμώνα πολύ χαλαρά, με τη Βαρκελώνη στα << ισως>> .
3) Επιμένω με το θέμα των Α220. Δεν είναι παντα οικονομικό να εχεις ένα καθημερινο δρομολόγιο με Α220 σε σχεση με ένα 3-4/βδομάδα με Α320. Με τι 180 θεσεις παιζεις πιο ευκολα με τις τιμές σε σχεση με 100 θεσεις. (σε τζετ α/φη) . Μη ξεχνατε η Α3 εχει πολλά δρομολόγια με ανταγωνισμό, δεν παιζει μόνη της.
4) Συμφωνώ εν μέρη με τη Θεσ/νίκη σαν προορισμό είναι δύσκολος, αλλα εχει προοπτικες . Μη ξεχνατε ότι εξυπηρετεί κεντρικη, βόρεια Ελλάδα καθως και σε περιπτώσεις από Βουλγαρία, Σκόπια και Αλβανία.
5) Οι τιμές από Αθήνα είναι διαφορετικές σε σχεση με τη Θεσσαλονίκη. Δείτε παράδειγμα Αθήνα-Μόναχο και Θεσ/νικη-Μόναχο σε ιδιο booking class . (μην αναφερει κανεις τους φόρους ότι είναι η διαφορά, μιλάω για εκτός φόρων)
6)η ευκολη επειδή σταμάτησε το Βερολίνο αυτό δε σημαίνει ότι το δρομολόγιο δεν τραβούσε. Μπορεί και ναι αλλα υπάρχουν περιπτώσεις που οι εταιρείες κόβουν δρομολόγια για άλλους λόγους.
7) Σε γενικές γραμμές πιστευω η Α3 κανει ερευνες και όχικαταστάσεις του τύπου ειδε ονειρο ο Βασιλάκης και την άλλη μέρα βάζει δρομολόγια και χρεώνει θέσεις.

Η εύκολη ήταν άδεια απο Βερολίνο σε αρκετές περιπτώσεις. Το χειμώνα δεν υπάρχει κίνηση να αντέξει δύο ή τρεις εταιρίες παρά τη συνεχώς αυξανόμενη ομογένεια. Αντίθετα ATH-TXL και στην Aegean και στην Easy είναι φίσκα, δε πέφτει καρφίτσα. Και υπάρχουν πολλοί που συνεχίζουν για αλλού με Aegean, ακόμα και τη χειμερινή περίοδο έχω πετύχει Ισραηλινούς που πάνε Τελ Αβίβ μετά, το καλοκαίρι προφανώς γίνεται χαμός για νησιά.

Η πόλη κάνει το αεροδρόμιο. Δεν είναι τυχαίο πως οι περισσότερες πόλεις με κόμβους ή αεροδρόμια με σημαντική κίνηση είναι οικονομικά ισχυρές. Ακόμα και στην αποκεντρωμένη Γερμανία, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο είναι στην οικονομική πρωτεύουσα ;)
 
Ulrike":2e3w24oq said:
Δεν έγραψα ότι οι τιμές από Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι οι ίδιες, φυσικά δεν είναι. Αλλά ότι οι τιμές/ οι βασικοί ναύλοι για π.χ. MUC-HER είναι οι ίδιες στο MUC-ATH-HER με MUC-SKG-HER, με μικρή διαφορά ίσως στους φόρους.

Και φυσικά υπάρχουν άτομα που πετάνε μέσω SKG, αλλά σχετικά λίγοι, αφού τα δρομολόγια δεν είναι σχεδιασμένα για να δίνουν καλές ανταποκρίσεις (που δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, ότι υπάρχει κόμσος που το κάνει γιατί βρίσκει καλύτερη τιμή, ακόμα εάν μετά περιμένει 3 ώρες στη Θεσσαλονίκη κλπ.).

Δεν νομίζω όμως ότι η Α3 θα μπορούσε να γεμίζει πτήση ZRH/TXL/BRU – SKG το χειμώνα με αξιόλογο αριθμό επιβατών που συνεχίζουν στα νησιά.

οι ναυλοι στο MUC-HER δεν είναι ιδιοι με το MUC-SKG/ATH-HER. Συνήθως υπάρχουν οι direct ναυλοι (MUC-HER) και η through ναυλοι (MUC-SKG/ATH-HER) , βεβαια πρεπει να είναι στο ιδιο booking class. Άλλες εταιρεις εχουν combination fares ( π.χ S+T)

Υπάρχει ζήτηση και σε point to point με βαση τους νεους προορισμούς, την οποία άποψη μου εξέφρασα παραπάνω.
 
Συγγνώμη, δεν το έγραψα σαφώς, εννοούσα ότι δεν κάνει διαφορά εάν πετάς μέσω Αθήνας ή μέσω Θεσσαλονίκης, όχι ότι έχει τους ίδιους ναύλους με τις απευτείας πτήσεις.

Και σίγουρα στα νέα δρομολόγια υπάρχει και ζήτηση point to point, ιδιαίτερα το καλοκαίρι. Το ερώτημα όμως είναι εάν είναι αρκετά για να τα συνεχίσει και χειμώνα.

joker2013":1nx2rivf said:
Αυτό που λείπει περισσότερο απο τη Θεσσαλονίκη στο θέμα των δρομολογίων είναι σταθερά πολλές πτήσεις για τα μεγάλα ευρωπαϊκά hubs. Απο την Αθήνα και να μη πετάει κάπου η Aegean ή να τα έχει πανάκριβα, έχεις καλές πιθανότητες να βρεις μια πτήση με ανταπόκριση FRA/MUC/ZRH/VIE/FCO σε αξιοπρεπή τιμή (~120-150€ με επιστροφή). Και φυσικά τέτοιες πτήσεις ανοίγουν κι εκτός Ευρώπης προορισμούς.

Συμφωνώ απόλυτα. Καλά τα LCC, αν τυχόν πετάνε την μέρα / ώρα που χρειάζεσαι ή είσαι πολύ ευέλικτος και μπορείς να ταξιδεύεις όταν πετάνε. Αλλά με τακτικά δρομολόγια στα μεγάλα hubs μπορείς να φτάσεις παντού, κάθε μέρα, ακόμα και πρωί / μεσημέρι / βράδυ οπότε σε βολεύει καλύτερα.
 
I hate to piss on your parade, αλλά η Θεσσαλονίκη είναι μια επαρχιακή πόλη με πληθυσμό μόλις 1,1 εκατ., μιας μικρής χώρας στην άκρη της Ευρώπης. Το να ζητάμε σταθερά πολλές απευθείας πτήσεις από SKG σε ευρωπαϊκά hub είναι λίγο άτοπο (για να το πω κομψά) όταν ακόμα και τώρα με το ζόρι φτάνει τους 4,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού τον χρόνο.
 
IATA/TASOS":37llsegq said:
Για να μην κανω πολλές παραθέσεις, γράφω παρακάτω την άποψη μου
3) Επιμένω με το θέμα των Α220. Δεν είναι παντα οικονομικό να εχεις ένα καθημερινο δρομολόγιο με Α220 σε σχεση με ένα 3-4/βδομάδα με Α320. Με τι 180 θεσεις παιζεις πιο ευκολα με τις τιμές σε σχεση με 100 θεσεις. (σε τζετ α/φη) . Μη ξεχνατε η Α3 εχει πολλά δρομολόγια με ανταγωνισμό, δεν παιζει μόνη της.
4) Συμφωνώ εν μέρη με τη Θεσ/νίκη σαν προορισμό είναι δύσκολος, αλλα εχει προοπτικες . Μη ξεχνατε ότι εξυπηρετεί κεντρικη, βόρεια Ελλάδα καθως και σε περιπτώσεις από Βουλγαρία, Σκόπια και Αλβανία.
6)η ευκολη επειδή σταμάτησε το Βερολίνο αυτό δε σημαίνει ότι το δρομολόγιο δεν τραβούσε. Μπορεί και ναι αλλα υπάρχουν περιπτώσεις που οι εταιρείες κόβουν δρομολόγια για άλλους λόγους.

3. To A220-300 ειναι στην κατηροία των 150 θεσεων,οχι 100..3-4 την εβδομάδα με Α223 ειναι φανταζομαι πιο οικονομικο απτα Α319 που χρησιμοποιει η EW,U2..Kαι με καλυτερο δεικτη πληροτητας απτα Α320..

4.Εξυπηρετούσε..Η Σοφια εχει τρελη αναπτυξη με Ryanair,Wizzair κ καλή καλυψη από legacies..Tα Σκοπια ταχει παρει η Wizzair παραμασχαλα..Δεν εχουν λογο να κατεβουν εδω..συν του οτι εχουν τριγυρω Τιρανα,Πριστινα..Τα Τιρανα εχουν μεγαλώσει πολύ το πελατολόγιό της,και στα σταθερα και στα εποχιακα..

6. Ετσι ειναι οπως τα λες..Το ειχε μια δεκαετια,αν δεν τραβαγε δεν θα περίμενε τωρα να το κοψει..Αλλά το εβαλαν σε πτήσεις για Μαροκο..Θα δουμε τι θα γινει του χρονου αν ανοιξει το ρημαδοBER κ αν θα το κρατήσει κ η Α3..
 
OveLix":39csj8ed said:
I hate to piss on your parade, αλλά η Θεσσαλονίκη είναι μια επαρχιακή πόλη με πληθυσμό μόλις 1,1 εκατ., μιας μικρής χώρας στην άκρη της Ευρώπης. Το να ζητάμε σταθερά πολλές απευθείας πτήσεις από SKG σε ευρωπαϊκά hub είναι λίγο άτοπο (για να το πω κομψά) όταν ακόμα και τώρα με το ζόρι φτάνει τους 4,5 εκατ. επιβάτες εξωτερικού τον χρόνο.

Δεν ειναι μόνο ο πληθυσμος της ιδιας της πόλης αλλά ολο το catchment area που εξυπηρετει..Κι εξυπηρετει ολη τη Β.Ελλάδα και τη Θεσσαλία.Το δε χειμωνα ερχονται κ από Θρακη,Ηπειρο..Δες λιγο αλλες πολεις αντιστοιχου ή μικρότερου μεγέθους στο εξωτερικο τι δίκτυα έχουν.. (BIO,VLC,BRS,LYS,BOD,CGN,GOT etc..)

Οσο για το κοστος ενταξης ενος καινουριου α/φους κ δη regional, με ο,τι αυτο συνεπάγεται, ναι ειναι επιβαρυντικο βραχυπρόθεσμα,οπως ανέφερες παραπάνω για ολους τους σωστούς λόγους,αλλα μακροπρόθεσμα κανει αποσβεση οταν χρησιμοποιηθει σωστα..Τοσες εταιρειες με regional jet στολο πιστεύεις θα συνέχιζαν να τα κρατάνε αν εφερναν ζημίες (LH,LX,KL,LO,SK,AF,IB etc)?? Και ειδικα μια χώρα σαν την δικη μας που ταλανίζεται απο εποχικότητα, νομίζω τα εχει ανάγκη ακόμα πιο πολύ..Nicht wahr?
 
Από όσα αεροδρόμια αναφέρονται στο ποστ, μόνο τα BIO, BOD και GOT είναι συγκρίσιμα σε αριθμό επιβατών με το SKG (6,5 εκατ. συνολικά).

BIO: 5,5 mil
BOD: 6,7 mil
GOT: 7 mil
VLC: 8 mil
BRS: 8,6 mil
LYS: 11 mil
CGN: 13 mil


Το άλλο πιο ενδιαφέρον είναι ότι (όπως σωστά αναφέρθηκε) η οικονομία κάνει τα αεροδρόμια. Μπορεί η Κολωνία να έχει μόλις 1,1 εκατ. κατοίκους, αλλά το ΑΕΠ της είναι 63 bn (ολόκληρης της κεντρικής Μακεδονίας είναι 23 bn). Το δε Μπιλμπάο έχει διπλάσιο GDP ανά κάτοικο από εκείνο της κεντρικής Μακεδονίας (η χώρα των Βάσκων έχει GDP 68 bn.)

Είπαμε, η οικονομία κάνει τα αεροδρόμια, όχι η προσθήκη δρομολογίων επειδή έτσι θα μας άρεΖε. :mrgreen:

Edit: τώρα που τα ξαναβλέπω, γιατί το BIO έχει τόσο χαμηλή επιβατική κίνηση, παρότι είναι από τις πλουσιότερες περιοχές της Ισπανίας και της ΕΕ; Μπερδεύτηκα λίγο. Θα το ψάξω με την πρώτη ευκαιρία :doubt:

Πηγές:
https://ec.europa.eu/growth/tools-datab ... -makedonia
https://ec.europa.eu/growth/tools-datab ... ue-country
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_G ... ies_by_GDP
 
Top