Παρατηρήσεις/Σκέψεις επί του θερινού 19:
Πρόκειται για πρώτο φόρτωμα οπότε έχουμε ακόμα να δούμε πολλές αλλαγές. Να σας θυμίσω πως πέρσι είδαμε μέχρι και δρομολόγια που ανακοινώθηκαν αλλά δεν φορτώθηκαν ποτέ (βλέπε Βίλνιους). Τουτέστιν, τα 319 όντως θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε σαν 3SS (ήτοι ό,τι βρεθεί θα στείλουμε).
Αιωνία η μνήμη του KWI (που ακολουθεί το δρόμο του AUH). RUH, JED, ΙΚΑ μένουν στας μακρινάς ανατολάς. Συμπληρώνονται από τα νυχτερινά BEY (+έξτρα 3 συχνότητες μέσα στη μέρα), AMM, CAI (+έξτρα 6 πρωινές), HBE, TBS, EVN και ένα TLV που φτάνει τις 16 συχνότητες!
Από την ιταλική επέκταση δε διασώθηκαν TRN, GOA ενώ φαίνεται πως επιβίωσαν SUF (ποιος να το λεγε...), PMO, BLQ κάνοντας παρέα στα FCO, MXP, PSA, CTA, NAP, BRI, VCE (ξέχασα κάτι
Από τη βαλκανική επέκταση δε διασώθηκαν CLJ (αναμενόμενο μετά τη Wizz) και ZAD (επιβίωσε το ZAG παρέα στο ήδη καθιερωμένο SPU). Το OTP κρατάει 11 συχνότητες ενώ η SOF με 7.
Φαίνεται πως πιάσανε τόπο τα εποχικά νυχτερινά AGP και OPO (νομίζω μάλιστα με έξτρα συχνότητες για το S19). Γίνεται απόπειρα και για IBZ (και εδώ κρατάμε όλοι την ανάσα μας γιατί θυμόμαστε τι έγινε με PMI...). Στην ίδια κατηγορία και η LIS που αποκτά 8 συχνότητες με καθημερινή νυχτερινή πτήση. Τα “αγαπημένα νυχτερινά ιβηρικά” συμπληρώνονται με τις έξτρα συχνότητες (σχεδόν καθημερινές) για BCN και MAD.
Επίσης, σε περίπτωση που δεν το είχατε πάρει χαμπάρι, από φέτος (ίσως και πέρσι) CDG, MXP, FCO είχαν πάρει κάποιες έξτρα συχνότητες με βραδινές πτήσεις από ATH (αναχώρηση κατά τις 20.00). Αν δεν απατώμαι η πτήση στο CDG διανυκτέρευε και επέστρεφε πρωί ATH (αρχικά η ίδια ιδέα ήταν και στο MXP/FCO αλλά δε θυμάμαι να εφαρμόστηκε). Από τo S19 παραμένουν οι έξτρα πτήσεις (με αυξημένες συχνότητες) αλλά το αεροσκάφος επιστρέφει στην Αθήνα σε δύσκολες νυχτερινές ώρες.
Πέραν από μεμονωμένες +/-1 συχνότητες σε κάποια δρομολόγια, νομίζω η μόνη αξιοσημείωτη αύξηση είναι στο ATH-AMS που αποκτά 10 συχνότητες (καθημερινή πρωινή και 3 επιπλέον αναχωρήσεις στο μεσημβρινό κύμα αναχωρήσων περί τις 13.00).
Και να σταθούμε λίγο στην προσπάθεια του προγραμματισμού να βγάλει δύο κύματα αναχωρήσεων προς Δ.Ευρώπη (ένα πρωινό -μεταξύ 08.00-09.00- και ένα μεσημβρινό μεταξύ 1300-1400). Το πρώτο εξυπηρετεί τη διοχέτευση με μικρό χρόνο αναμονής στην ATH προς Δ.Ευρώπη από τις γαλατάδικες εσωτερικού και τις εξωτερικού από τας ανατολάς ενώ το δεύτερο εξυπηρετεί το ανάποδο. Φαίνεται επίσης πως κλασσικοί προορισμοί δικτύου (όπως ZRH, GVA, VIE, AMS) έχουν μεσημβρινή πτήση στις μέρες φιλέτα (ΠΑΡ-ΚΥΡ) ενώ σε προορισμούς πιο holiday (όπως MRS, KRK κτλ) φαίνεται πως πετάει ό,τι βρεθεί, όποτε βρεθεί (έτσι π.χ. μπορεί να υπάρχει Παρασκευή πρωινή πτήση αλλά Σάββατο απογευματινή).
Και μερικά σχόλια επί του εσωτερικού δικτύου:
Δύο κλασσικά "γαλατάδικα" δρομολόγια εσωτερικού μετακινούνται: EFL (μετακινείται στις 12.15), LXS (μετακινείται στις 11.35). Αναρωτιόμαστε αν η είσοδος της GQ έχει να κάνει με αυτή την αλλαγή. Η JSI μετακινείται λίγο αργότερα, αλλά λόγω της κοντινής απόστασης επιστρέφει ATH στις 08.00 (που αφήνει αρκετή ώρα για συνδέσεις με τις περισσότερες πτήσεις).
Οι τελευταίες βραδινές πτήσεις (προς HER, CHQ, RHO, JTR κτλ) μετακινούνται κατάτι πιο αργά. Φαντάζομαι για να μην καθυστερούν τόσο όσο τα προηγούμενα καλοκαίρια και να “μαζεύουν” κόσμο πιο αποδοτικά.
Να σταθούμε λίγο στην "άγονη" ZTH που κατακαλόκαιρο θα έχει μία καθημερινή πτήση στις 05.05 από ATH με 320 και μόνο δύο συχνότητες βραδινές με AT4 (ή που ο προγραμματισμός ξεχάστηκε ή που μένει χώρος για τη GQ)
Το DH1 παραμένει να εκτελεί τη LRS κατακαλόκαιρο με έως και 3 πτήσεις τη μέρα καθώς και 1 συχνότητα για SKU και 1 συχνότητα για JSH
Ας κλείσουμε με εύφημο μνεία στη JTR που με 11(!) καθημερινές πτήσεις (προς το παρόν μόλις 1 με 321) δίνει τον παλμό...