Να σταθώ λίγο και το θέμα του "service fee" των δωρεάν εισιτηρίων λόγω καθυστέρησης της πτήσης. Ενώ κατά τα άλλα είναι πολύ θετικό το ότι η αεροπορική «προσφέρει» ένα εισιτήριο ώστε να δείξει ότι ενδιαφέρεται να είναι ευχαριστημένοι οι επιβάτες της, παρά το ότι δεν την υποχρεώνει η νομοθεσία, ωστόσο υπάρχουν κάποια σημεία που δείχνουν ότι και αυτά δεν είναι καθόλου «δωρεάν».
- Προσφέρονται όσο υπάρχουν τα χαμηλότερα RBD's. Έχετε περισσότερες πιθανότητες να βρείτε δωρεάν εισιτήριο, όσο το στο inventory υπάρχουν P,U,T,S ναύλοι, παρά όταν έχουν απομείνει Η, Μ, Β, Υ, που σημαίνει ότι όσο το έσοδο ανά επιβάτη βρίσκεται κάτω από το μέσο ναύλο, μόνο τότε προσφέρονται τα δωρεάν εισιτήρια αποζημίωσης.
- Το service fee των €10 (ή €13) ανά εισιτήριο. Όταν δεν έχεις άλλη επιλογή εκτός από το να κάνεις τη συναλλαγή αποκλειστικά και μόνο μέσω call centre, θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να υποχρεώνεσαι να πληρώσεις service fee. Ας υποθέσουμε ότι ένα γεμάτο Α320 καθυστερεί 2 ώρες σε μία πτήση εσωτερικού. Η Αιγαίου μοιράζει 170 επιστολές, ενώ η GQ μόνο μια συγγνώμη. Ας υποθέσουμε ότι οι μισοί από αυτούς που πήραν την επιστολή, κατάφεραν και την εξαργύρωσαν. Η Α3 έχει βγάλει 85x €10 = €850 έχοντας το αεροπλάνο στο έδαφος σε μία από τις 6 πτήσεις που έκανε εκείνη τη μέρα (εικάζω ότι οι καθυστερήσεις επηρέασαν πολύ περισσότερες πτήσεις εκείνη τη μέρα), όταν η GQ απλά καθυστέρησε. Το service fee ήταν απλά μία ακόμα θέση που πουλήθηκε σε μία ακόμα χαμηλή κατηγορία.