Δημιουργία νέου αεροδρομίου στην Αθήνα;

  • Thread starter Luz
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Είχα πετάξει μια φορά από το δορυφορικό, νομίζω ήταν πτήση για Αγγλία (;) - γίνεται άνετα και έχουν τους κυλιόμενους διαδρόμους. Σχετικά με το νέο αεροδρόμιο ,ο όρος για την ακτίνα είναι 100 χλμ από το Ελ.Βεν ή από το κέντρο της Αθήνας;

Επίσης θα έλεγα ότι η κυβέρνηση μπορεί να βρει τα μέσα να πιέσει τους Γερμανούς, τόσα έχουν βρει για τους εργαζόμενους ένα χρόνο τώρα. Δεν μπορεί να κόβουν παντού εκτός από το αεροδρόμιο Αθηνών (προβλέπω οι 'Δεν Πληρώνω'' να εμφανίζονται και στα τσεκ-ιν :cool: )...Το ενδεχόμενο του να επιμηκύνουν την σύμβαση πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά στο πόσο κοστίζει στα έσοδα και αν συμφέρει τελικά (που για να το προτείνουν οι Γερμανοί μάλλον δεν συμφέρει, γιατί τι γίνεται αν βάλουν -20% στις χρεώσεις αν ανοίξει νέο αεροδρόμιο; Θα έχουν πάλι το μονοπώλειο για περισσότερο καιρό ).

Επίσης στην υπόθεση ότι υπάρχει νέο αεροδρόμιο αλλού ''κοντά'' στην Αθήνα, πόσο πιο οικονομικό μπορεί να είναι για κάποιον να κάνει το ταξίδι με τις τιμές διοδίων, καυσίμου κλπ στα σημερινά επίπεδα; Εννοώ πως αν είναι να γλυτώσεις 30Ε στους φόρους και μετά να δώσεις 15 στο κόστος μεταφοράς σου χάνεται το πλεονέκτημα. Επίσης, χάνεται το πλεονέκτημα για τις συνδέσεις πτήσεων με εταιρείες του κυρίως τέρμιναλ (φαντάζομαι ενδιάφέρει την ΟΑ και Α3 να παρασιτούν λόγω loco στα άγονα ολιγο/μονοπώλεια τους), ενώ εκεί που υπάρχει low cost terminal δίπλα πχ KUL-SIN εύκολα υπολογίζεις 1,5 ώρα κενό και παίρνεις την επόμενη χωρίς να μπλέκεις με ΜΜΜ - όταν υπάρχουν- ή την κίνηση στους δρόμους.

Σε κάθε περίπτωση, βασική προϋπόθεση θα ήταν για μένα η ύπαρξη σιδηρόδρομου (γρήγορου, όχι σαν τον προαστιακό που θέλει 10 ώρες για Κιάτο ή το σημερινό μετρό) και υποδομών πρόσβασης που δεν θα έλεγα ότι είναι σε κακό επίπεδο κοντά στην ΠΑΘΕ. Βέβαια πάντα εξαρτάται του τι έχουν στο μυαλό τους, αν μιλάμε για 5 πτήσεις την ημέρα τότε η συζήτηση είναι μάλλον χωρίς ουσία, αλλά αν σκέπτονται σοβαρά να δώσουν κίνητρα όπως είδαμε τουλάχιστον αυτούς τους μήνες στην Ryanair που κάνει το παιχνίδι στην Ευρώπη και στις 2-3 άλλες + καμιά σπόντα από Ελληνική (η SkyExpress δεν είπε ότι το ΑΤΗ είναι πολύ ακριβό για αυτή;) τότε ας μην χάνουνε καιρό.
 
MerNion":3puw87pq said:
100 χιλιόμετρα είναι πολλά για να θεωρείται ένα νέο αεροδρόμιο ως αεροδρόμιο για την Αθήνα... Ασε που δεν υπάρχουν κατάλληλες περιοχές σε απόσταση 101 χλμ που λέει ο υφυπουργός, πρέπει να πας πολύ μακρύτερα για να βρεις μια έκταση 10-15 τετρ. χλμ (τουλάχιστον). Τότε όμως ο χρόνος μετάβασης στην Αθήνα θα είναι τουλάχιστος 1.5-2 ώρες, δεν νομίζω οτι θα συμφέρει, όσο και πιο φτηνό να είναι στα τέλη του προς τις αεροπορικές...
Η μόνες λύσεις είναι ή να αλλάξει η σύμβαση και να φύγει/διορθωθεί αυτός ο περιορισμός της απόστασης (απίθανο έως αδύνατο) ή το Ελ. Βενιζελος να φτιάξει ένα loco terminal (το έχει ήδη έτοιμο δηλαδή, σιγά την δουλειά) και να του επιμηκύνουν την σύμβαση παραχώρησης (άλλο που δεν θέλουν).

10-15 km² είναι πάαααρα πολλά (ο ΑΙΑ είναι 16 km²). Low-cost airport σημαίνει ένα διάδρομος 2.500 m και ένα δάπεδο 8-10 αεροσκαφών που αντιστοιχεί το πολύ σε μια έκταση 1-2 km² (βλέπε συγκριτικά Κως > 1.1 km², Ιωάννινα > 1.3 km², Ρόδος 1.7 km², Λήμνος > 3.1 km², Καβάλα > 4 km²).
Από εκεί και πέρα το Satelite του ΑΙΑ δεν είναι το ιδανικό low-cost terminal. Εξ' ορισμού low-cost terminal σημαίνει ΟΧΙ air-bridges (λόγω μεγάλου turnaround αφού δεν χρησιμοποιείται η πίσω πόρτα) αλλά ΝΑΙ contact stands γιατί αποφεύγεται η χρήση λεωφορείων. Επιπλέον το Low-Cost terminal καλό είναι να μην έχει καμία επαφή με το κυρίως terminal. Πρέπει να έχει αυτόνομο check-in, αυτόνομο baggage system. Είναι συνήθως απλά κτίρια ενός ορόφου που γενικώς πρέπει να λειτουργούν αυτόνομα, να μη συνδέονται εύκολα με το κυρίως terminal ώστε να μην διευκολύνουν τα flight connections και να είναι πολύ λιγότερο attractive, ώστε να δικαιολογούν τα χαμηλότερα τέλη, και να αποθαρρύνουν όμως παράλληλα του network carriers να τα χρησιμοποιήσουν.
 
δηλαδή ένα πράγμα σαν το Etiuda στην Βαρσοβία, 5 λαμαρίνες κι έτοιμο το terminal :banana:
 
Είναι ένα καλό παράδειγμα... αν και έκλεισε νωρίς... ;)
 
Ο χώρος δίπλα στο hangar της Olympic aviation θα ταν τέλειος χώρος....Και είσοδος μόνο από Λεωφόρο αρτέμιδας οπότε η πρόσβαση 8α ταν λίγο πιο δύσκολη αλλα κ πιο φθηνή...Πάντως το θέμα με Lowcost terminals στην ευρώπη δεν είναι τόσο απλό...χθές διάβαζα ένα σχετικό αρθρο για την Κοπενχάγη και την Γενεύη κ πως κ γιατί είναι δύσκολο κ επικίνδυνο για τ αεροδρόμια....Το τέλειο κατ εμέ 8α ήταν ενα pier σαν το pier H του Αμστερνταμ για τις εταιρίες χαμηλού κόστους
 
Παντως γενικοτερα δεν πιστευω πως ο χωρος της αττικης (συν την επιβατικη ζητηση ) επιτρεπουν την δημιουργια ενος νεου αεροδρομιου.
Βεβαια δεν ειναι και καθολου απιθανο να δουμε ιδιωτες να αγοραζουν (Βλεπε αραβες) την απαιτουμενη εκταση για να φτιαξουν κανα αεροδρομιο γενικης αεροποριας,θα ειχαν και πολλα οφελη.
 
Στο hangar της Olympic Aviation αποκλείεται να δημιουργηθεί low cost terminal γιατί εκεί μεταφέρθηκε η τεχνική έδρα της εταιρίας και έτσι το μεγάλο υπόστεγο ουσιαστικά αχρηστεύτηκε και δεύτερον δεν πιστεύω ότι με την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση και την μείωση της κίνησης στην Αθήνα, ένα ακόμα terminal στην άκρη του αεροδρομίου θα ήταν χρήσιμο. Εδώ το satelite δεν χρησιμοποιείται και θα χρησιμοποιηθεί αυτό!!
 
Η μόνες λύσεις είναι ή να αλλάξει η σύμβαση και να φύγει/διορθωθεί αυτός ο περιορισμός της απόστασης (απίθανο έως αδύνατο)
Αδυνατο για αυτους που δεν εχουν φωνη.
Αυτο ειναι, οι αλλοι να κανουν κουμαντο στο ιδιο σου το κρατος και εσυ να φοβασε να τους πεις κατι.
 
Όταν χρωστάς δεν μπορείς να πεις τίποτα.
 
Εχεις δικαιο ομως εδω νομιζω οτι φταιει πιο πολυ αυτος που σε αναγκασε να του χρωστας πολλα.
Και ολη τους γνωριζαν καλυτερα απο εμας οτι δεν ειχαμε λεφτα κι ομως μας δανειζαν.
Για αυτο φταινε πιο πολοι αυτοι παρα εμεις.

Για μενα κακως που κλεισανε το Ελληνικο.Θα το ειχα ανοιξει εδω και καιρο.
Να μου κανουν κουμαντο καποιοι στο κρατος μου για μενα δεν ειναι λογικο.
 
Top