Δικαιώματα επιβατών

Το ''re-routing'' του το είχε δώσει ήδη ως επιλογή τυπικά, να πάει με τη πτήση της επόμενης μέρας. Η δουλειά είναι με το at the earliest opportunity για το οποίο έγραψα το '' αν η Α3 δεν αρχίζει να το παίζει δύσκολη''. Στο τέλος τον βάζουν μέσω Μονάχου, και μπορεί το earliest opportunity για εσάς είναι το πότε θα φτάσει ο επιβάτης στον προορισμό του το νωρίτερο δυνατό (και σωστά, καθώς αυτό είναι πρακτικά) αλλά για τις εταιρείες είναι πότε έχουν αυτές, ή οι εταιρείες που συνεργάζονται, διαθέσιμο εισιτήριο το νωρίτερο δυνατό. Οπότε αν διαφωνείτε με την απόφαση της εταιρείας να σας βάλει πχ μέσω Μονάχου ή στην επόμενη δική της διαθέσιμη, θα πρέπει να κρατήσετε στοιχεία (φαντάζομαι τα screenshots δεν περνάνε σε δικαστήριο) και να βάλετε δικηγόρο για κάτι που δεν είμαι σίγουρος αν και πόσο εύκολο είναι να αποδειχτεί (ότι δηλαδή υπήρχε άλλη εταιρεία την τάδε ημερομηνία με διαθεσιμότητα, παρόμοιο κόστος κοκ). Το ότι σε βάζει μέσω Μονάχου πάντως και όχι στη LOT δεν το πολυκαταλαβαίνω, μάλλον υπάρχει κάποια συμφωνία συμψηφισμού με τους Γερμανούς;
 
Καλά άμα αφήναμε στις εταιρείες την ερμηνεία του earliest opportunity, είναι ικανές να σου πουν: "α, την κόψαμε για φέτος την πτήση, θα σας κρατάμε εμείς τα χρήματα γιατί δε τα χάνετε και θα σας στείλουμε του χρόνου".

Γιαυτό όπως σε αυτή όπως και σε άλλη περίπτωση, βοηθά αφενός να ξέρεις τα δικαιώματά σου και αφετέρου να έχεις έτοιμες 1-2 εναλλακτικές να πεις στο βαριόμοιρο agent που σου έτυχε στο τηλέφωνο. Ο οποίος agent θα σου πει ότι δε μπορώ να το κάνω/"δεν τις βλέπω στο σύστημα" και άλλες δικαιολογίες, οπότε πρέπει να επιμείνεις και να ζητήσεις κλιμάκωση του θέματος. Φυσικά, όπως και με τις αποζημιώσεις χρημάτων έτσι και εδώ θέλει να οπλιστείς με υπομονή.
 
Το μέσω MUC είναι και η επιλογή στην σελίδα της για την συγκεκριμένη ημέρα, το πρώτο σκέλος με Α3 και η συνέχεια με LH, σε αυτό το σχέδιο έχει μόνο comfort flex και δίνει 2400 μίλια ! το ερώτημα είναι αν θα τα πάρουμε και εμείς ? αυτό που μου είπε η κυρία στο τηλ κέντρο είναι ότι όποια αλλαγή θα γίνει με βάση το νέο σχέδιο και τιμή και όχι με το παλιό, η δικιά μου τιμή ήταν 128 ευρώ και το νέο είναι 355 ευρώ ! Τους ξόδεψα :eek:
 
Το θέμα είναι ότι με τις αποζημιώσεις από καθυστερήσεις, είναι συνήθως άσπρο ή μαύρο γιατί υπάρχουν επίσημα δεδομένα στους χρόνους - και τα χρήματα είναι περισσότερα για τους επιβάτες να ενδιαφερθούν.

Το ''earliest opportunity'' ενώ θα έπρεπε να είναι επίσης άσπρο ή μαύρο (πχ η πρώτη διαθέσιμη απευθείας πτήση με οποιαδήποτε εταιρεία) για να το αποδείξεις σε περίπτωση άρνησης της εταιρείας, θα πρέπει να έχεις ουσιαστικά γραπτά μηνύματα με την παροδοχή άρνησης έκδοσης του εισιτηρίου κοκ. Σε περιπτώσεις έγινα rerouting που θυμάμαι, την μία με την Ryanair πήρα την εξής απάντηση:

Whilst we have noted your continued dissatisfaction, we regret that our position remains unaltered, as per our previous correspondence. We are sorry that we cannot be of further assistance with regards to this matter
:party:
Η πτήση ήταν Παρίσι - Αθήνα και το rerouting 4 ημέρες αργότερα (με αυτούς εννοείται, ενώ καθημερινά από Παρίσι παίζει να έχει 10 πτήσεις απευθείας και άλλες 200 με στάση). Το να πάρω πίσω τα χρήματα μου και να δώσω άλλα πχ 50Ε από το να κυνηγάω τους Ιρλανδούς με δικηγόρο, ήταν όσο να'ναι βολικότερο. Τους έκοψα για αρκετά χρόνια, αλλά όσο δεν υπάρχουν πρόστιμα για τέτοιες πρακτικές στις εταιρείες, τόσο θα έχουν ''unaltered'' θέσεις...

Για τα μίλια, δες το class του εισιτηρίου σου και μπες στον υπολογιστή της LH (αν μαζεύεις miles and bonus μπες εδώ)
 
Καλησπέρα,

Σε συνέχεια του παραπάνω έλαβα την παρακάτω απάντηση:
"With reference to point 7 of the preambles to EU Regulation 261/2004, the obligations arising from the regulation rest with the air carrier that performs or intends to perform the flight, either with its own aircraft or with aircraft it leases with or without crew or also on any other basis.

The right to compensation rests with you as a passenger and not as a consumer.

According to the regulation, it is the airline that intended to operate the canceled or delayed flight that is also the airline that is obliged to issue any compensation. I must therefore refer you to Air Serbia airlines with your claim for compensation in this case."

Έκανα αίτημα για ΕΘ261 compensation στην AirSerbia και αναμένω.
Καλησπέρα

Τελικά μετά από περίπου 1.5 μήνα από το αίτημα (το αίτημα το έκανα μέσα από το web site της AirSebia) με ενημέρωσαν ότι δικαιούμαι αποζημίωση και την επόμενη μέρα μου κατέθεσαν 600€ στο λογαριασμό μου.

Τελικά ίσως εάν το εισιτήριο περιλαμβάνει ενδιάμεσο σταθμό στην ΕΕ να εφαρμόζεται ο EU261?

Μήπως έχει ενσωματωθεί στο δίκαιο της Σερβίας κάποια νομοθεσία αντίστοιχη του EU261?

Σε κάθε περίπτωση ευχαριστώ για τις συμβουλές και την συζήτηση.
 
Top