Δικαιώματα επιβατών

  • Thread starter Thread starter akantif
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν έχω υπογράψει κάποιο συμφωνητικό με την εταιρεία για το ξενοδοχείο κ το φαγητό που μου παρείχαν. Έκανα σήμερα την πρώτη κρούση για αποζημίωση μέσω του site της LH. Ευχαριστώ πολύ όλους για το ενδιαφέρον. Οποία κ αν είναι η εξέλιξη οφείλω να ενημερώσω το forum.
Ακολουθώντας τις οδηγίες των μελών του forum (flesland, ariadgr) κατάφερα (εντυπωσιακά γρήρα) να λάβω θετική απάντηση από την LH για την αποζημίωση που ζητούσα. Εν συντομία το χρονικό της υπόθεσης.
13/07: Αίτηση για αποζημίωση μέσω του website της LH. Άμεση απάντηση ότι δεν δικαιούμαι αποζημίωσης γιατί η καθυστέρηση στην πτήση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες (extraordinary circumstances) - χωρίς να τις προσδιορίζει και για τις οποίες δεν ευθύνεται η ίδια.
16/7 επικοινωνία με την γερμανική ΥΠΑ (Luftfahrt-Bundesamt) η οποία με αυτοματοποιημένο μηνυμα δηλώνει αναρμόδια για διεκδικήσεις αποζημιώσεων από ιδιώτες (επιβάλει πρόστιμο στην αεροπορική σε περίπτωση παραβίασης της οδηγίας EC No. 261/2004, ακόμα περιμένω τον "αριθμό πρωτοκόλλου" της αίτησης) και παραπέμπει σε υπήρεσια εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών (εαν δεν κάνω λάθος) (Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr - söp).
20/07 αίτηση για αποζημίωση στην υπηρεσία "schlichtung-reise-und-verkehr eV"
25/07 απαντητικό email ότι η υπόθεση πήρε "αριθμό πρωτοκόλλου" και οτι η υπηρεσία θα επικοινωνήσει με την LH (αναφέροντας παράλληλα οτι συνήθως η διαδικασία διαρκεί το λιγότερο 3 μήνες).
31/07 Email από customer relations της LH που κάνει δεκτή την αίτηση για αποζημίωση
ΥΣ1: flesland ευχαριστώ πολύ για την καθοδήγηση. Χρωστάω κέρασμα....
ΥΣ2: αισθάνομαι τυχερός που ζω στην ΕΕ
ΥΣ3: η αποζημίωση αφορά 4μελή οικογένεια

 
Last edited by a moderator:
Πολύ καλά νέα και ας ελπίσουμε η ΕΕ να κάνει και το επόμενο βήμα που να τιμωρεί τις εταιρείες με πολλαπλάσια ποινή που, εκ του ασφαλούς, αρνούνται την ευθύνη τους.

Το κέρασμα για τα παιδιά σου (και στον webmaster που κρατάει το φόρουμ ;) )
 
Να απευθύνω και εγώ μια ερώτηση προς τους πιο έμπειρους του φόρουμ. Μέλος της οικογένειας έκανε πρόσφατα την εξής διαδρομή με AZ : ATH-FCO-EZE-BRC , σε ενιαίο εισητήριο, το τελευταίο σκέλος εκτλεσμένο από την Aerolineas Argentinas. Όταν έφτασαν Buenos Aires, επικρατούσε μάλλον ομίχλη και αφού το αεροπλάνο έμεινε σε holding pattern για λίγη ώρα, έκανε divert για Rosario. Αργότερα, πέταξε και προσγειώθηκε Buenos Aires με σημαντική καθυστέρηση (πάνω από τρεις ώρες) με αποτέλεσμα να χαθεί το connection για BRC. Αφού πείραν αποσκευές και πέρασαν immigration, πήγαν στο γραφείο της AZ όπου δεν υπήρχε κανείς. Εκ των πραγμάτων αναγκάστηκαν να κλείσουν ξενοδοχείο εξ ιδίων. Την επόμενη μέρα ο ταξιδιωτικός πράκτορας που έκανε την κράτηση στην Αθήνα τους έβαλε σε πτήση δύο ημέρες μετά την άφιξή στο Buenos Aires, σε συνεννόηση με την AZ. Η πτήση εκτελέστικε κανονικά και οι επιβάτες έφτασαν στον προορισμό τους με δύο ημέρες καθυστέρηση. Επιπλέον η ΙΤΑ στο σκέλος FCO-EZE (14 ώρες πτήση) , παρότι η κράτηση ήταν για premium economy, έβαλε τον επιβάτη σε θέση economy με την δικαιολογία ότι το αεροσκάφος που εκτελεσε την πτήση τελικά, δεν διέθεται θέσεις premium economy. Το ερώτημα είναι τι compensation δικαιούται αυτός ο επιβάτης?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
 
Καλημέρα, αφού έχεις single ticket itinerary λογικά έχεις κάλυψη μέχρι το τέλος. Τώρα αν το πρόβλημα είναι στο κομμάτι από Buenos Aires προς Bariloche είναι λίγο ποιο δύσκολο. Ωστόσο το κομμάτι που είχε το θέμα και καθυστέρησε είναι από Ρώμη προς Buenos Aires και με ευρωπαϊκό μεταφορέα όποτε θεωρητικά δεν θα είχες πρόβλημα να πάρεις αποζημίωση.
Αν όμως η καθυστέρηση είναι λόγο extraordinary circumstances τότε λογικά δεν θα αποζημιώσουν. Επειδή ο τελικός προορισμός δεν ήταν το Buenos Aires, χάθηκε connection flight και οι επιβάτες πλήρωσαν από την τσέπη τους ξενοδοχείο, την διαμονή στο Buenos Aires θα την αποζημιώσουν. Οτιδήποτε προκύψει πέρα από αυτό είναι Bonus νομίζω.
Να μας γράψεις όταν έχεις νέα ;)
 
Last edited:
παρότι η κράτηση ήταν για premium economy, έβαλε τον επιβάτη σε θέση economy με την δικαιολογία ότι το αεροσκάφος που εκτελεσε την πτήση τελικά, δεν διέθεται θέσεις premium economy. Το ερώτημα είναι τι compensation δικαιούται αυτός ο επιβάτης?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων

O μπούσουλας του EC 261/2004 λέει ότι δικαιούται 75% του εισιτηρίου για downgrade (Article 10 - Upgrading and downgrading). Ξενοδοχεία και φαγητά για 2 μέρες όπως είπε ο Nick (Right to care έχει πάντα η αεροπορική, ανεξαρτήτου υπαιτιότητας).
 
Καλησπέρα,

Θα ήθελα και εγώ την γνώμη των ειδικών.

Ταξιδεύαμε από Βελιγράδι (BEG) στην Νέα Υόρκη (EWR) με ενδιάμεσο σταθμό την Στοκχόλμη (ARN). Το εισιτήριο εκδόθηκε από την SAS (ως ένα ενιαίο εισιτήριο) και το σκέλος BEG-ARN πραγματοποιήθηκε από την AirSerbia (πτήση JU380 operated by GetJet Airlines) και το σκέλος ARN-EWR από την SAS (πτήση SK903). Η πτήση JU380 καθυστέρησε με αποτέλεσμα να χαθεί το connection για την πτήση SK903. Αρχικά στο SAS Customer Service μας είπαν ότι δεν έχει η SAS κάποια ευθύνη (μάλιστα μας πρότεινε να αγοράσουμε νέο εισιτήριο για Νέα Υόρκη με δικά μας έξοδα!) και μας παρέπεμψε στον «αντιπρόσωπο» (AVIATOR) της AirSerbia στο ARN όπου μας παρείχαν ξενοδοχείο και διατροφή και μας έβαλα στην πτήση της SAS για EWR (SK903) για την επόμενη μέρα με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο EWR με 24 ώρες καθυστέρηση.

Το ερώτημα μου είναι εάν δικαιούμαι τα 600€ σύμφωνα τους κανονισμούς της Ε.Ε. και εάν ναι που θα υποβάλω το σχετικό αίτημα στην SAS ή την AirSerbia?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Έχω την αίσθηση πως μετράει ο αρχικός και τελικός προορισμός, ήτοι BEG-JFK (όπως είναι στο ενιαίο εισιτήριό σου). Καθώς η Σερβία δεν είναι εντός ΕΕ (ούτε και οι ΗΠΑ προφανώς), ο ΕΚ261 δεν εφαρμόζεται σε αυτή την περίπτωση.
 
Έχεις δίκιο, όμως η πτήση έγινε με EU operator (GetJet / λιθουανική), οπότε ο ΕΚ261 έχει πεδίο εφαρμογής αν ήταν με air Serbia τότε 0.
 
Από την σελίδα της ΕΕ

EU air passenger rights apply:
If your flight is within the EU and is operated either by an EU or a non-EU airline
If your flight arrives in the EU from outside the EU and is operated by an EU airline
If your flight departs from the EU to a non-EU country operated by an EU or a non-EU airline

If you have not already received benefits (compensation, re-routing, assistance from the airline) for flight related problems for this journey under the relevant law of a non-EU country.

Το τελευταίο επηρεάζει καθόλου; Αφού και δωμάτιο δώθηκε και μεταφορά με άλλη πτήση.
 
Καταρχήν ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Διαβάζω στον κανονισμό της ΕΕ:
"In cases where an airline hires (under a wet lease) an aircraft including crew from another airline, the airline which hires the aircraft has operational responsibility for the flight and is regarded as the operating airline under EU rules (specifically Regulation 261/2004)."

Το παραπάνω σημαίνει ότι παρόλο που η πτήση έγινε από την GetJet (EU operator), για τον κανονισμό της ΕΕ θεωρείται ότι η πτήση πραγματοποιήθηκε από την AirSerbia (non EU operator)?
 
Top