Δικαιώματα επιβατών

Επιπτώσεις

Wii":9wvjz6c1 said:
Χαίρομαι ιδιαιτέρως akantif που έγινε το αναμενόμενο και αποζημιώθηκες για την ταλαιπωρία που υπέστης λόγω της απεργίας. Ο επιβάτης πέραν από υποχρεώσεις έχει και δικαιώματα. Από τη στιγμή που είσαι συνεπής με τις υποχρεώσεις σου, δεν μπορούν να σου στερούν τα δικαιώματά σου...

Μόνο που υπάρχει μια τεράστια διαφορά , στην ΟΑ πρέπει να το κυνηγήσεις ο ίδιος και ίσως και να μην δικαιωθείς (ή τουλάχιστον στο παρελθόν δεν δικαιωνώσουνα ΠΟΤΕ). Άπειρες καθυστερήσεις με υπαιτιότητα της ΟΑ απο 3 'εως 5 ώρες , ανίκουστες ακυρώσεις πτήσεων για ψιλου-πήδημα λόγους και η εταιρεία ατάραχη!! ούτε φροντίδα , ούτε ευθύνη , ούτε ενα σάντουιτς βρε παιδί μου για το ρε γαμώτο που περιμένεις στο γκισέ όχι πότε θα πετάξεις αλλά πότε θα φιλοτιμηθεί κάποιος υπεύθυνος-ανευθυνος να σε ενημερώσει για το γιατί της καθυστέρησης..././
Δεν θα το συγκρίνω με εταιρείες του εξωτερικού, εκεί υπάρχουν και καλά και άσχημα... αλλά όσο αναφορά στο εσωτερικό (η σύγκριση είναι αναπόφευκτη) όσες ελάχιστες φορές πέτυχα σημαντική καθυστέρηση στην Aegean (από 1 1/2 ώρα και πάνω) η εταιρεία χωρίς κάποιος να χρειαστεί να διαμαρτυρηθεί ή να γράψει αναφορές (και άλλες αηδίες της ΟΑ) έδωσε ένα δωρεάν εισητήριο ως αποζημιώση και μας κέρασε σάντουιτς και καφέ όση ώρα περιμέναμε.. ενώ μια άλλη φορά σε προγραμματισμένη καθυστέρηση πτήσης, με ενημέρωσαν τηλεφωνικά περίπου ΄24 ώρες πριν ότι η πτήση θα έχει καθυστέρηση μία ώρα..
Μετά πως να μην ξαναπετάξεις μαζί τους

Καθυστερήσεις και κάθε είδους προβλήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν στις αεροπορικές εταιρείες , το ζήτημα είναι πως το αντιμετωπίζεις!! Το κακό στην ΟΑ είναι πως έχει "περάσει" "μεταλαμπαδευτεί" στο προσωπικό της από την διοίκηση η ιδέα ότι ΟΑ είμαστε μας συμβαίνουν αυτά , το κοινό έχει κατανόηση σε μας , τους έχουμε συνηθίσει να μην αποζημιώνουμε, είμαστε ο εθνικός τους αερομεταφορέας , η ψυχή τους , ο Καραισκάκης ζει κ.α...... έχω τύχει σε αγενέστατο προσωπικό σε στιγμές που πρέπει να φαίνονται ευαίσθητοι όπως οι καθυστερήσεις..
Επίσης μείζον πρόβλημα είναι οι ακυρώσεις πτήσεων. Η ΟΑ ακυρώνει , χωρίς να νοιαστεί το πως θα φτάσουν αυτοί οι επιβάτες στον προορισμό τους. Η πτήση ακυρώθηκε τέλος./ Ούτε αποτελεί λύση να εκτελούν μια πτηση για λ.χ. Καβάλα με τους επιβάτες για Καβάλα και Αλεξανδρούπολη μαζί (είναι απο ότι είδα, η νέα μόδα).

Με ιδιαίτερη ευαισθησία λέω, ότι στην νέα ΟΑ, όποτε αυτή πραγματωθεί , το θέμα αντιμετώπισης κοινού πρέπει να επαναπροσδιοριστεί συνθέμελα
 
Για το παρελθόν που λες, ήταν άλλες οι συνθήκες γιατί ο Κανονισμός 261/2004 τέθηκε σε εφαρμογή στις 18/2/2005 και αναγκαστικά επιβλέπει την εφαρμογή του από τις αεροπορικές στην Ελλάδα η ΥΠΑ, την οποία στη συνέχεια επιβλέπει η Ε.Ε.

Σε γενικές γραμμές, σχεδόν σε κάθε εταιρεία πρέπει λίγο πολύ να κυνηγήσεις ο ίδιος για να δικαιωθείς. Μην περιμένεις να έρθει η αεροπορική να σου πει χαμογελαστή πάρε τα λεφτουδάκια σου, πάρε και το α β γ που δικαιούσαι. Συνήθως κάνουν το minimum που πρέπει για να αποφύγουν όσο μπορούν μια πιθανή και πιο δαπανηρή επιπλέον φροντίδα ή αποζημίωση και για να δείξουν (έστω και για τα μάτια του κόσμου) ένα ενδιαφέρον για τον επιβάτη και την ταλαιπωρία που περνάει.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και η Aegean είναι προφανές ότι έχει επιλέξει να το παίζει καλή ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό (καθυστερήσεις μέχρι 2 ώρες) δίνοντας σαντουιτσάκια και δωρεάν εισιτήρια (που πληρώνεις όμως taxes & charges), με σκοπό να αποφύγει τον εκνευρισμό και όταν χρειαστεί να ρίξει στάχτη στα μάτια του επιβάτη με άλλα 2-3 σαντουιτσάκια και χυμούς και να γλιτώσει μεγαλύτερα κόστη αποζημιώσεων κλπ. Πρόκειται για μία πολύ έξυπνη επιχειρηματική τακτική που σε κάνει όντως να λες "πώς να μην ξαναπετάξω μαζί τους;"

Από την άλλη έχουμε την ΟΑ που την Παρασκευή μόνο σε αποζημιώσεις πλήρωσε 102.000€ σε αυτούς που πήγαν αεροδρόμιο και έμειναν με τα εισιτήρια στο χέρι... Όπως καταλαβαίνεις, με τόσα λεφτά φτιάχνεις χιλιάδες σάντουιτς και σίγουρα για την τακτική αυτή της ΟΑ δεν φταίει ούτε η Aegean, ούτε η Ryanair, ούτε κανείς άλλος, παρά μόνο το ότι είναι ελληνικό δημόσιο και κανενός το αυτί δεν ιδρώνει αφού πάντα πιστεύουν ότι θα υπάρχει η τσέπη του φορολογούμενου που θα ρίχνει τα χρήματα στο βαρέλι δίχως πάτο, για να αποζημιώνει τα καμώματά τους. Αυτές είναι μερικές μικρές λεπτομέρειες που φανερώνουν ότι για πολλούς και διάφορους λόγους το ελληνικό δημόσιο δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να εξυγιάνει την ΟΑ (και τον ΟΣΕ και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις).

Για τις ακυρώσεις πτήσεων που είναι της μόδας εδώ και 1 εβδομάδα λόγω της λευκής απεργίας, η ΟΑ πλέον παίρνει τηλέφωνο το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας και σου λέει πως ακυρώθηκε η πτήση σου και να σε βάλουμε σε μία εναλλακτική. Τσιμουδιά για αποζημίωση! Βέβαια, όσο και αν δεν νοιάζεται η ΟΑ, ο Κανονισμός -εφόσον ενημερώνεσαι μόλις 1 μέρα πριν- προβλέπει αποζημίωση για κάθε σκέλος που ξεκινάει από τα 250€ ανά επιβάτη, αν δεν φτάσεις εντός 2 ωρών από την αρχικά προγραμματισμένη ώρα. Πόσοι επιβάτες το γνωρίζουν αυτό;

Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση του akantif. Αναγκάστηκε να πληρώσει από την τσέπη του κάποια χρήματα. Μπήκε εδώ, ρώτησε και εν μέσω χλεύης και ειδημόνων, έτυχε να του εξηγήσω πως και βέβαια έπρεπε να πάρει τις δαπάνες του πίσω. Πόσοι όμως από τους χιλιάδες επιβάτες εκείνης της μέρας που ξεπαραδιάστηκαν ανά τον κόσμο για να μείνουν 1 έξτρα μέρα το γνώριζαν; Αν κρίνω από εδώ, μπορεί και κανείς...
 
Re: Απεργία και επιπτώσεις στις πτήσεις

Μια ερωτηση σχετικα με τις ακυρωσεις.

Πειτε οτι εχω μια πτηση με εταιρια low-cost πχ easyjet και αυτη ακυρωνεται. Συνηθης τακτικη των εταιριων αυτων ειναι η ενημερωση μεσω ηλεκτρονικου ταχυδρομειου και μετα ο επιβατης πρεπει να μπει στο site της εταιριας και να αλλαξει την πτηση μονος του. Αν εγω εχω μια πτηση με τετοια εταιρια και αυτη ακυρωθει ή καθυστερησει πολυ, εχω δικαιωμα για τα 250 ευρωπουλα ή για κατι αλλο? Ή θα μου πουν "επρεπε να ειχατε αγορασει ασφαλεια"?

Για παραδειγμα την προηγουμενη εβδομαδα ειχα μια πτηση Παρισι-Αθηνα με easy και την προηγουμενη λογω της απεργιας της εταιριας καυσιμων στο ORLY γινοταν χαμος με τις πτησεις της easy . Βεβαια εγω μετα ταξιδεψα κανονικοτατα αλλα αν γινοταν κατι θα μπορουσα να διεκδικησω αυτα που δικαιουμαι?
 
Re: Απεργία και επιπτώσεις στις πτήσεις

Έχεις τα ίδια δικαιώματα και αυτοί έχουν τι ίδιες υποχρεώσεις όπως και κάθε άλλη "παραδοσιακή" εταιρεία που πετάει από η προς οποιοδήποτε αεροδρόμιο της Ε.Ε. Η σχετική νομοθεσία προβλέπει αποζημίωση σε περίπτωσεις denied boarding και "φροντίδα" σε περιπτώσεις καθυστέρησης ή ακύρωσης.
 
morpheus78, οι υποχρεώσεις ισχύουν για όλους τους αερομεταφορείς, για πτήσεις τους από ή προς κάποιο αεροδρόμιο της Ε.Ε.

Τα όποια δικαιώματά σου είναι ανάλογα με το πόσο έγκαιρα ενημερώθηκες και πόσο αργότερα ή νωρίτερα θα φτάσεις στον προορισμό σου. Διάβασε προσεκτικά το θέμα από την αρχή ή τα παρακάτω links για να πάρεις μια ιδέα. Η ασφάλεια που λες (άλλο ένα τρικ για να αυξάνεται το κόστος του εισιτηρίου), ενδιαφέρει τον επιβάτη κυρίως σε περιπτώσεις που δεν καταφέρνει να πετάξει με δική του υπαιτιότητα όπου μετά προσπαθεί να πάρει κάτι πίσω από την ασφαλιστική του.

Καλή περίληψη των ουσιαστικών σημείων του Κανονισμού 261/2004 στη Wikipedia (αγγλικά)

Irish National Consumer Agency: Delayed or cancelled flights (αγγλικά)

Irish National Consumer Agency: Denied boarding (αγγλικά)

Το πλήρες κείμενο του Κανονισμού 261/2004 της Ε.Ε. (σε 22 γλώσσες)



aakunz, μια διόρθωση. Αποζημίωση (πλέον της "φροντίδας" για οποιονδήποτε λόγο ακύρωσης πτήσης) προβλέπεται και σε ορισμένες περιπτώσεις ακυρώσεων πτήσεων. Όχι μόνο για περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης. Τέτοια περίπτωση είναι η τρέχουσα κατάσταση με τις ΟΑ και τη λευκή απεργία που γίνεται, όπου η ευθύνη βαρύνει τον αερομεταφορέα.

Cancellation

If your flight, for which you hold a valid reservation, is cancelled, you are entitled to re-routing, care, refund and compensation as laid out here above. You are not entitled to receive compensation if the cancellation is attributed to extraordinary circumstances which could not have been avoided, even if all reasonable measures had been taken. Examples include bad weather conditions, political instability, strikes, security risks, unexpected flight safety shortcomings.
 
Επιστροφη φορων?

Καλημερα,διαβασα καπου στο φορουμ οτι μπορεις να ζητησεις επιστροφη των φορων για πτησεις που πληρωσες αλλα δεν πραγματοποιηθηκαν.
Ισχυει?
Ειχα κλεισει 3 εισιτηρια για Αθηνα-Κρακοβια,Κρακοβια-Παρισι και την αντιστροφη επιστροφη,με skyeurope,αλλα τελικα δεν πραγματοποιηθηκε.
Δεν ζητησα τιποτα απο τη skyeurope,μπορω να ζητησω τωρα κατι?
Εχουν περασει αρκετοι μηνες,αν ναι γνωριζει κανεις τη διαδικασια?
 
Ακύρωση Πτήσης

Καλησπέρα και καλώς σας βρήκα.

ΑΝοίγω αυτό το thread καθώς στις αναζητήσεις που έκανα δεν βρήκα κάτι που να ταιριάζει απαραίτητα στην περιπτωσή μου.

Είχα κλείσει δύο εισητήρια μετ'επιστροφής για ένα ελληνικό προορισμό πριν κανα μήνα.
Χτές, 4 μέρες πρίν το ταξίδι (ήταν προγραμματισμένο για την Παρασκευή) μου έρχεται ένα email που μου λέει οτι η πτήση ακυρώνεται και ότι με έχουν βάλει waitlist σε άλλη πτήση. (που είναι αντί για τις 8.50 που είχα προγραμματίσει στις 5.35)

Επειδή εμένα δεν με βολεύει καθόλου αυτό το σενάριο (να φύγω ξημερώματα) και επιπλέον δεν μου το εγγυάται κανείς, θα ήθελα να ρωτήσω

Α) Δικαιούμαι να πάρω πίσω ΟΛΑ τα λεφτά που έδωσα; (ΚΑΙ για το εισητήριο επιστροφής)
Β) Δικαιούμαι κάποιας άλλης αποζημίωσης (έχω ήδη προπληρώσει ξενοδοχεία/αυτοκίνητα) και δεδομένου ότι δεν θα γίνει η πτήση, τα χάνω, καθώς όλες οι άλλες πτήσεις είναι γεμάτες και δεν μπορώ να κάθομαι στο αεροδρόμιο να περιμένω ποτε θα αδείασουν 2 θέσεις.
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος,από τη στιγμή που σε ειδοποίησαν εγκαίρως,δε δικαιούσαι αποζημίωσης.Αυτό που ίσως να μπορείς,είναι να ακυρώσεις το εισιτήριο και να πάρεις πίσω τους φόρους,όχι όμως την αξία του εισιτηρίου στο ακέραιο.
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Προς imaginas:
Άμα ρε μπαγάσα δεν είσαι σίγουρος γιατί ποστάρεις και μπερδεύεις τον άλλο?? Έτσι για να πεις κάτι??

Προς skous:
Αν έχει ακυρωθεί η πτήση σου μπορείς να πάρεις πίσω από την αεροπορική εταιρία όλο το ποσό που έδωσες στο ακέραιο. Εκείνο βέβαια που δεν μπορείς να διεκδικήσεις είναι αποζημίωση για ξενοδοχεία και άλλες μετακινήσεις...
 
Re: Ακύρωση Πτήσης

Τελικά και οι δυο τον μπερδέψατε ;)

Βάση του Κανονισμού 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ισχύει το παρακάτω:

Άρθρο 5

Ματαίωση

1. Σε περίπτωση ματαίωσης μιας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:

α) βοήθεια από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 8, και

β) βοήθεια από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 1 στοιχείο α) και παράγραφος 2, καθώς και βοήθεια σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 1 στοιχεία β) και γ) σε περίπτωση μεταφοράς με άλλη πτήση, όταν ο ευλόγως αναμενόμενος χρόνος αναχωρήσεως της νέας πτήσης είναι τουλάχιστον η επόμενη μέρα από τον χρόνο αναχωρήσεως που είχε ορισθεί για την ματαιωθείσα πτήση, και

γ) αποζημίωση από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 7, εκτός αν:

i) έχουν πληροφορηθεί τη ματαίωση δύο εβδομάδες τουλάχιστον πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, ή

ii) έχουν πληροφορηθεί τη ματαίωση μία έως δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και τους προσφέρεται μεταφορά με εναλλακτική πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από δύο ώρες νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό λιγότερο από τέσσερις ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης, ή

iii) έχουν πληροφορηθεί τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και τους προσφέρεται μεταφορά με άλλη πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.

2. Όταν γνωστοποιείται στους επιβάτες η ματαίωση, τους δίνονται εξηγήσεις σχετικά με δυνατή εναλλακτική μεταφορά.

3. Ο πραγματικός αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να πληρώσει αποζημίωση σύμφωνα με το άρθρο 7 αν μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση έχει προκληθεί από έκτακτες περιστάσεις οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν ακόμη και αν είχαν ληφθεί όλα τα εύλογα μέτρα.

4. Το βάρος αποδείξεως του αν ενημερώθηκε και πότε ενημερώθηκε ο επιβάτης για τη ματαίωση της πτήσης το φέρει ο πραγματικός αερομεταφορέας.


Με αλλα λόγια (και βάση αυτών που έγραψες) η εταιρία πρέπει να σε βάλει σε άλλη πτήση και σου δώσει αποζημίωση 250 ευρώ.
 
Top