Δρομολόγια Aegean

  • Thread starter Thread starter mrk
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Πάντως μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι ο αριθμός πτήσης Α3968/ Α3969 χρησιμοποιείται ήδη για την Λιουμπλιάνα.

Σημαίνει αυτό ότι έχει γίνει λάθος στην ανακοίνωση της εταιρίας, ότι θα σταματήσει το δρομολόγιο της Λιουμπλιάνα ή ότι θα αλλάξει ο αριθμός πτήσης του συγκεκριμένου δρομολογίου;;
Λες να έχουν ένα κωδικό για τις πτήσεις - πτωχοκομείο :mrgreen: πλάκα θα είχε :stupid: (not)
Δύσκολες αγορές :(
Θα έβαζα τα λεφτά μου στο ότι είναι random selection σε κάποιο βαθμό.
Η LJU έχει κάποια κίνητρα όποτε δεν νομίζω ότι θα την άφηναν σε αυτή την φάση χωρίς έστω ένα downgrade σε συχνότητες η downgauge σε equipment.
Τολμηρό το άνοιγμα στα Βαλκάνια, αν θα πάνε ταμείο θα φανεί!
Η LJU νομίζω δούλεψε και με Αμερικανούς αυτή τη φορά από Αθήνα όπως και άλλες εποχικές πτήσεις. Αυτό ίσως να σώσει την παρτίδα. Έχει και νέους που δουλεύουν στον τουρισμό στην Ελλάδα όποτε και αυτό είναι ένα συν. Τα charters από την άλλη που είχε από LJU προς Ελλάδα δεν τα έχω δει φέτος αλλά ίσως να μου έχει ξεφύγει αλλά νομίζω ήταν περιορισμένα.
 
Μα τί downgrade σε συχνότητες να κάνει σε έναν προορισμό όπου πετάει 2 φορές την εβδομάδα; Πόσο θα μπορούσε να δουλέψει με μία πτήση την εβδομάδα;
Επίσης πόσο ρεαλιστική και πετυχημένη θα ήταν μια πτήση 2,5-3 ωρών σε ATR, είτε για KIV είτε για LJU; Δεν νομίζω πως η Aegean πετάει σε οποιονδήποτε προορισμό αντίστοιχης απόστασης με ATR και κάποιες προσπάθειες που είχε κάνει παλαιότερα για Ιταλία δεν πρέπει να πήγαν και πολύ καλά..
 
Αν κάνεις μια μικρή έρευνα θα δεις ότι υπάρχουν seasonal πτήσεις στην Ευρώπη με μια συχνότητα την εβδομάδα.
Μπορεί να μην είναι συνηθισμένο ή optimal να δρομολογείς ένα propeller σε 1000km sector αλλά συμβαίνει. Σου παραθέτω δυο άρθρα με σχετικά παραδείγματα.
Τα παλιά τα χρόνια η ΟΑ έκανε και την Odessa με ATR το βράδυ.
Όταν σβήνουν να φώτα στην Πάρο και στην Νάξο, όλα επιτρέπονται. Εκτός και αν θέλουν να ξεκουράσουν τα πληρώματα για την επόμενη μέρα. Πάντα υπάρχουν υπέρ και κατά. Ξέρω η προπέλα δεν έχει πρεστίζ, δεν αποπνέει επιτυχία αλλά μια χαρά το κόβει το κασέρι.Όταν έχεις παραπάνω από ένα τύπο, επιλέγεις τον κατάλληλο για την αποστολή και την κίνηση, την αγορά το κόστος ανά ώρα κλπ.
Σε ποια δρομολόγια της Ιταλίας αναφέρεσαι; Μήπως έβαλε μεγαλύτερο αεροπλάνο λόγο κίνησης;

 
Δυστυχώς δεν γνωρίζω κάποια πτήση με μία συχνότητα την εβδομάδα το χειμώνα. Όταν λες seasonal ίσως εννοείς καλοκαιρινές πτήσεις που έχουν γίνει σε συνεργασία με κάποιο πρακτορείο και έχουν έτοιμα γκρουπς; Ή κάτι αντίστοιχο το βαθύ χειμώνα για χειμερινούς προορισμούς; Αλλά δεν νομίζω ότι το ATH-LJU είναι αντίστοιχη περίπτωση.

Με μια σύντομη αναδρομή στις προηγούμενες σελίδες του thread, βρήκα ότι κυρίως το 2018 και το 2019 κάποια από τα δρομολόγια εξωτερικού που εκτελούνταν από ελικοφόρα (Q400 τότε) ήταν τα εξής: CLJ, ZAD, ZAG, DBV, PMO, CTA, MLA, HBE, IST, ADB, TGD, SUF. Στην πορεία βέβαια για το 2020 οι περισσότερες από αυτές τις πτήσεις άλλαξαν σε Α320 με μειωμένες συχνότητες:

Μία μικρή σούμα στη πολύ preliminary φόρτωση του προγράμματος:

- Περιορισμός των DH4 στο εξωτερικό αφού παραμένουν μόνο σε SKP,TGD,SJJ,TGD. Secondary ιταλικές πόλεις, ΜLA, Κροατία βλεπουν μόνιμα Α319/Α320 με μειωμένες συχνότητες όμως. Αναρωτιέμαι αν θα παραμείνουν και τα 8 DH4, αν και τα βλέπω σε περισσότερες πτήσεις στο εσωτερικό.
[...]

Σήμερα, αν δεν κάνω κάποιο λάθος, είτε δεν πετάει σε κάποιους από αυτούς τους προορισμούς, είτε πετάει μόνο με Airbus. Και σίγουρα θεωρώ σε αυτό έχει παίξει ρόλο και η αλλαγή του τύπου σε ATR, τα οποία είναι σημαντικά πιο αργά από τα Q400. Αυτό που λέω είναι απλά ότι το έχουν δοκιμάσει (και με πιο "ικανά" ελικοφόρα) και πλέον δεν το κάνουν άρα δεν είναι τυχαίο, ξέρουν τί κάνουν. Ακόμα και αν γίνεται σε άλλες γραμμές ή από άλλες εταιρείες τώρα ή στο παρελθόν, η Aegean φαίνεται πως το έχει σαν πολιτική να μη χρησιμοποιεί ελικοφόρα σε σχετικά μακρινές αποστάσεις, προφανώς δεν αποδίδει τόσο. Εξάλλου το χειμώνα περισσεύουν και κάποια ATR αλλά και κάποια Airbus, και όλα τα πληρώματα ξεκουράζονται λίγο παραπάνω για την επόμενη μέρα. Και δεν νομιζω ότι η Πάρος των δύο δρομολογίων και η Νάξος του ενός δρομολογίου την ημέρα καθορίζουν τόσο πολύ τα δρομολόγια και τη χρήση των ATR. Συμφωνώ ότι πάντα υπάρχουν τα υπέρ και τα κατά, και σίγουρα παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες των οποίων τα δεδομένα δεν έχουμε εμείς (δεν νομίζω βέβαια ότι παίρνουν αποφάσεις με βάση το πρεστίζ και τί αποπνέει ο κάθε τύπος), αλλά ακριβώς επειδή αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το κασέρι και ξέρουν καλύτερα να επιλέγουν τον τύπο ανάλογα με το σκοπό, πιστεύω πως η επιλογή του Airbus είναι μελετημένη. Μπορεί βέβαια να κάνω (ή να κάνουν) λάθος..
 
Τις περισσότερες από αυτές της πτήσεις στα Βαλκάνια, Ιταλία, Τουρκία κλπ τις έχω κάνει και με τα ελικοφόρα και ήταν μια χαρά sold out. Δεν βλέπω κάποια αποτυχία η αστοχία σε επιλογή τύπου. Κάποια από αυτά ήταν δοκιμαστικά πχ TGD και εντελή δούλεψαν (για την ώρα).
Φυσικά η A3 δεν έχει τα ελικοφόρα ούτε για το Dubrovnik ούτε για την Podgorica. Όποτε επικεντρώνεται στα δρομολόγια για τα οποία διατηρεί τον στόλο.
Αν έχει κάποιος προορισμός δυναμική και υπάρχει διαθέσιμο αεροσκάφος και πλήρωμα το εκτελείς με μεγαλύτερο αεροσκάφος. Η επιλογή αεροσκάφους σε seasonal και thin routes είναι ότι έχει περισσέψει για να καλυφθούν τρύπες. Δεν υπάρχει κανένας big brain computer ή κάποιος super αλγόριθμος να τα υπολογίσει. Κάποια από τα ATR κάνουν εμβόλιμες πτήσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη που θα μπορούσε θεωρητικά να της κάνει και με airbus γιατί υπάρχει capacity σε ATR που το χρησιμοποιούν εκεί.
Κοίταξε λίγο καλύτερα την Πάρο στο flight radar, δεν έχει μια, δυο πτήσεις την ημέρα όπως λες. Επίσης μπορείς να δεις και την ώρα που σταματάει το traffic εκεί. Τώρα αν θέλει να πυκνώσει τα δρομολόγια εσωτερικού για επιχειρησιακούς λόγους (scheduled maintenance η άλλο), για λόγους ανταγωνισμού ή αυξημένης κίνησης είναι άλλο καπέλο.
Σε ώρες που η Παροναξία κλείνει, μια χαρά πάει το ATR στην LJU και στην KIV και στη SUF και στο BRI, BDS κλπ κλπ. Εκεί δεν υπάρχει το δίλημμα 3 φορές Πάρο ή μια PMO και δεν υπάρχει θέμα κόστους ευκαιρίας ή revenue comparison ή όπως αλλιώς θέλεις να το πεις. Από την άλλη υπάρχει και το θέμα των ωρών και max σκελών ανά μέρα κλπ που μπορεί να καθορίσει το μείγμα του πτητικού έργου.
Δεν είναι άσπρο-μαύρο. Επίσης τα τελευταία χρόνια δεν είναι καλό reference point. Κανένας δεν γνωρίζει ποτέ θα καλμάρει (αν) η αυξημένη κίνησης ή το τουριστικό ρεύμα που επηρεάζει την Ελλάδα, οπότε κάτι που μπορεί να μοιάζει αδιανόητο σήμερα αύριο μπορεί να είναι ο κανόνας.
Τέλος πάντων, πολλά μπορούν να γίνουν ή θα μπορούσαν να γίνουν αλλά μιας και δεν βάζουμε τα λεφτά, ας συζητήσουμε απλά και ωραία ;)
 
Oι πτήσεις προς Σαράγεβο είναι διαθέσιμες και από Αθήνα μέσω Σκοπίων
 
Πρέπει να το επαναφέρουν και απευθείας, το δρομολόγιο από ότι θυμάμαι πήγαινε καλά και ήθελαν να το αυξήσουν κιόλας σε 4 φορές την βδομάδα αλλά τους τα έσκασε ο κοβιντ.
 
Το BNX είναι charter;
 
Ναι το BNX είναι charter αν και φαίνεται ότι μάλλον πάει καλά γιατί το BNX κυνηγάει scheduled απευθείας πτήσεις για Αθήνα από το '24.
Banja Luka Airport targets four new routes
 
Αν υποθέσουμε ότι η A3 έχει 2-3 πτήσεις κάθε μέρα για Κωνσταντινούπολη απονΑθήνα, θα ήταν τόσο δύσκολο/ακατόρθωτο/ ασυμφορο να έβαζε την μια πτήση κάθε 2-3 μέρες από Θεσσαλονίκη;
 
Top