Καλησπέρα και από μένα!
’Aργησα λίγο, αλλα το καλο πράγμα θέλει χρόνο!
Προσωπικά είμαι κατά της αγοράς η έστω προμήθειας με οποιονδήποτε τρόπο ενός νέου τύπου. Όχι γιατί δεν γουστάρω να έχει η ΟΑ νέα αεροσκάφη, αλλα γιατί είναι οικονομικά ασύμφορο αυτή τη στιγμή τουλάχιστον! Ναι μεν διεκδικεί τα 800 εκ. από το κράτος, κέρδισε τα 500, αλλα το ποτε και με τι ρυθμούς το κράτος θα αρχίσει να αποπληρώνει τα χρέη του είναι άλλο καπέλο. Και φυσικά θα αργήσει να αρχίσει να πληρώνει και να τονίσω ότι δεν έχει να κάνει με τον οποιοδήποτε χρωματισμό της εκάστοτε κυβέρνησης, αλλα είναι θέμα.. αρχής!
Και να έρθουμε στην επικείμενη προμήθεια υλικού: Το CRJ μέχρι πρότινος ήτανε ψόφιο. Ήρθε η παραγγελια της Λουφτχάνσα για <v CRJ900 και το έσωσε, μιας και η Bombardier ήθελε μέχρι και τη γραμμή παραγωγής να κλείσει, στην καλύτερη περίπτωση να την ελαττώσει μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Η παγκόσμια οικονομία υποδεικνύει στις εταιρείες να συμμαζευτούνε οικονομικά. Οι πιο πολλές εταιρείες κοιτάνε πλέον να εντάξουνε στροβιλοελικοφόρα στο στόλο τους. Ας μην παρασυρόμαστε από παραδείγματα όπως η LH. Οι αγορές παίζουνε ένα πολύ μεγάλο ρολο. Και το 900ri ναι μεν περνάει μια φάση αναγέννησης, αλλα και πάλι μέχρι ποτε? Σε παγκόσμιο επίπεδο βλέπουμε να υπάρχει μια οικονομική κρίση. Στον τομέα της αεροπορίας τα πράγματα πάνε σχετικά καλά. Μέχρι το επόμενο τρομοκρατικό χτύπημα με αεροπλάνο! Πονάει, αλλα είναι η αλήθεια! Το ΑΤΡ 72-700 είναι από άποψη κόστους απόδοσης ακόμα αχτύπητο στην κατηγορια των 100ρίδων. Πόσες εταιρείες είχανε λυγίσει υπό την οικονομική πίεση, από το 2001 και μετά, και πόσες exouveepiznsei μεν αλλα δεν καταφέρανε να συνέρθουνε 100%! Μεγάλα ονόματα πουληθήκανε η είναι στις διαπραγματεύσεις. Εταιρείες πάλαι ποτε μεγάλες , ισχυρές και αυτοδύναμες, αναγκαστήκανε να ενωθούνε. Με τις οποιες επιπτώσεις είχε για στόλο και προσωπικό. Η ΟΑ δεν είναι ούτε ΑF, ούτε KLM, ούτε καν AZ! Με την ένταξη ενός παντελώς νέου τύπου στο στόλο προκύπτουνε νέες ανάγκες, μια νέα πραγματικότητα:
1. Εκπαίδευση προσωπικού. Η ΟΑ δεν έχει type rated προσωπικό για τα CRJ. Που σημαίνει 2 τιvά: a). πρέπει να προσλάβει και να εκπαιδεύσει νέο κόσμο - πολύ κόσμο: ιπτάμενο προσωπικό, τεχνικούς. Στην εταιρεία μέσα θα πρέπει να οργανωθεί νέο τμήμα για τα CRJ (προγραμματισμός, σχεδιασμός, service κλπ αλλα μιλάμε για την ΟΑ οποτε ας το αφήσουμε) b). την οργάνωση τεχνικής βάσης, με ο,τι επακόλουθα έχει μια τέτοια ενέργεια. Εκτος βεβαια και κλείσει συμβόλαιο με την Lufthansa Technik, κάτι που χλωμό το κόβω.
2. Υποθέτοντας ότι η ΟΑ κάνει σωστή επιλογή τύπου (CRJ900 η CRJ900X) και όχι CRJ200-CRJ700 (αλλα ποτε τα τελευταία 20 χρονια είχαμε μια ορθολογική παραγγελια από την ΟΑ για να έχουμε τώρα? Τα Α340 εξαιρούνται!) θα έχει τα νέα αεροσκάφη στην καλύτερη περίπτωση σε 1-2 χρονια. Η Bombardier κοιτάει να κατασκευάσει τις νέες παραγγελιες, που είναι πάνω από 110 κομμάτια. Η ΟΑ τα χρειάζεται άμεσα όμως. Λέτε να κάνει lease στο στυλ της Αιγαίου? (sic). ’Aμα γίνει lease θα γίνει με τους ήδη υπάρχοντες τύπους! Και όλοι οι προηγούμενοι έχουνε βγει προβληματικοί, σε ότι αφορά κόστος/απόδοση!..
Να το κλείνω εδώ το θέμα, αν και θα μπορούσα να γράψω πολύ περισσότερα. Για μένα μια κίνηση της ΟΑ για CRJ θα ήτανε μονο κάτω από πολύ ειδικές συνθήκες σκόπιμη. Και αυτές δεν υφίστανται για την ώρα!
Ο,τι και να πάρει, καλοτάξιδο να είναι! Και να έχει μονο ένα livery!
Φιλικά Στέφος