Boeing 787

Καλα κανουν και τα αγοραζουν, προκειται για ενα αεροσκαφος που εχει προσαρμοστει στις σημερινες αναγκες των εταιρειων, σε οτι αφορα οικονομια, αποτελεσματικοτητα, εμβελεια κλπ κλπ. Αλλα το γελιο που θα ριξω με το πρωτο ground accident δε νομιζω να μου το αφαιρεσει κανεις. Το fuselage ειναι ετσι κατασκευασμενο που εαν στουκαρει πανω του ενα ramp car, η ζημεια για τον χρηστη θα ειναι δυσαναλογα μεγαλυτερη απο αυτη που θα προκληθει..

Να το εξηγησω:
Σε αντιθεση με την Airbus που το fuselage το κατασκευαζει κομματι-κομματι και που μετα συνθετουν το fuselage, το Β787 κατασκευαζεται segment προς segment σε ενα κομματι. Δηλαδη το καθε segment "χτιζεται" πανω σε ενα ειδος τυμπανου το οποιο γυριζει και το ρομποτ τυλιγει τα ανθρακονηματα. Κατοπιν προετοιμαζεται και μπαινει σε ενα αυτοκαυστο. Κατοπιν, και μετα απο ενα 12ωρο σχεδον "ψησιμο" βγαινει, πρεπει να κρυωσει το ολο (και κυριως το τυμπανο ωστε να συσταλλει για να ξεκολλησει απο το σωμα), να περασει ξανα ρομποτ να ανοιξει τα παραθυρα, να περαστουν οι ενισχυσεις (ribs, stringer), να περασει απο υπερηχο και καπως ετσι να ειναι ετοιμο προς παραδοση στη γραμμη συναρμολογησης. Ειναι μεν πιο γρηγορο στην κατασκευη και πιο οικονομικο για την Boeing, αλλα με το που θα στουκαρει κατι, και χαλασει η δομη των ανθρακονηματων, αντι να αλλαχτει το "λαβωμενο" μερος του αεροσκαφους, θα πρεπει να αλλαχτει ολο το segment, το οποιο φυσικα και δεν υπαρχει spare, και ο χρηστης θα πρεπει να περιμενει να κατασκευαστει.. Περιπου 3-3,5 βδομαδες στην καλυτερη περιπτωση πανε χαμενες με το αεροσκαφος καθηλωμενο..




yippie...
 
Αλκιβιάδης":2gcf7wc2 said:
, αντι να αλλαχτει το "λαβωμενο" μερος του αεροσκαφους, θα πρεπει να αλλαχτει ολο το segment, το οποιο φυσικα και δεν υπαρχει spare, και ο χρηστης θα πρεπει να περιμενει να κατασκευαστει.. Περιπου 3-3,5 βδομαδες στην καλυτερη περιπτωση πανε χαμενες με το αεροσκαφος καθηλωμενο..

Ενδιαφέρον.
Τα ανωτέρω όμως απο πού προκύπτουν?
μπορείς να μας δώσεις κάποιο link ή να μας παραθέσεις κάποιο ντοκουμέντο που να βεβαιώνει οτι με αυτό τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπιστεί τέτοιου είδους ζημιά στην άτρακτο?
 
Λογω επαγγελματος προκυπτουν και εγγραφα σιγουρα δεν μπορω να παραθεσω για πολλους λογους.. Αν θες, μπορεις να ψαξεις και στο google, θα βρεις καποιες φωτο απο το τυμπανο και το ρομποτ που ανεφερα. Σιγουρα στις εταιρειες το σκεφτηκαν το θεμα, δεν ξερω τι αντιμετωπιση υποσχεθηκε η Boeing σε τετοιες περιπτωσεις, παντως τα συμπερασματα μου βγαινουν απο τη γνωση του ειδους. Ο χρονος που ανεφερα ειναι μεν υποθετικος, αλλα δεν πρεπει να αποκλινει πολυ, μιας και γνωριζω τον χρονο κατασκευης απαρτιων απο ανθρακονηματα σε αλλα τμηματα αεροσκαφων. Τα ενδιαμεσα σταδια ειναι πολλα, τα κομματια μεγαλα, πανω κατω ομως καπου τοσο πρεπει να χρειαζεται απο την αρχη. Μην ξεχναμε οτι πρεπει να περαστουν καλωδια, συμβατικα και μη (υαλονηματα), επενδυσεις εσωτερικου, διαρρυθμιση, κλιματισμος, κλπ κλπ κλπ.
 
δεν ξερω τι αντιμετωπιση υποσχεθηκε η Boeing σε τετοιες περιπτωσεις
.........τα συμπερασματα μου βγαινουν απο τη γνωση του ειδους.

Πρόκειται λοιπόν για δικές σου -δυστυχώς λάθος- θεωρίες (μιλάω πάντα για την μέθοδο επισκευής) και όχι αυτό που προτείνει η Boeing στο Structural Repair Manual.

Οι ζημιές στο 787 επισκευάζονται επι τόπου χωρίς να αντικατασταθεί κανένα segment χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές (bonded, traditional bolted κλπ.
Πολλές λεπτομέρειες εδώ για όποιον ενδιαφέρεται.
 
Δεν ειπα οτι γνωριζω τις μεθοδους και τις τεχνικες που συνδεονται με την επισκευη ενος Β787. Αλλα το να "κολλησεις" ενα κομματι π.χ. 3 μετρων επι μισο ("In a bolted repair, a cover plate is mechanically fastened around the damaged area. Although fasteners create stress concentrations that can degrade the performance of the parent structure, bolted repair of composites has been service proven on Boeing’s 777.") μπορει να λειτουργει σε ενα Β777 ή ακομη και σε ενα composite fuselage που αποτελειται απο πολλα κομματια (το Β777 αναφερει το παραδειγμα στο κειμενο, γιαυτο και το δανειζομαι), αλλα να το δω σε ενα μονοκομματο composite fuselage... Και σιγουρα "ζημια" δεν ειναι "ζημια". Αλλα εφοσον για παραδειγμα κατοπιν συμβαντος εξωτερικα δεν φαινεται κατι, απο την αλλη πλευρα να εισαι σιγουρος οτι καποιες στρωσεις εχουν τιναχτει προς τα μεσα. Ισως για περιστασιακη επισκευη, η τεχνικη αυτη να επαρκει.
Και ακομη πιο σιγουρο ειναι οτι δεν στουκαρουν αυτοκινητα σε αεροπλανα ή αντιστροφα, οποτε μιλαμε για εξαιρετικα σπανιες περιπτωσεις ζημειων, οι οποιες ομως ειναι πιθανον να συμβουν.

Οπως και να εχει.. Προσωπικα δεν ημουν ποτε fan της Boeing για πολλους και διαφορους λογους, και ουτε και νομιζω οτι θα αλλαξει συντομα σε κατι. Παραυτα αναγνωριζω τη συμβολη της εταιρειας στην αναπτυξη της τεχνολογιας των composite (αν και ο "πατερας" ηταν η Dornier, πρωτα με το AlfaJet - αεροφρενα και κατοπιν με το Do328 - ουριαιο τμημα) και το οτι "τολμησε" να κατασκευασει με μια νεα τεχνολογια οπως αυτη των composite ενα αεροσκαφος που με εξαιρεση τους αναρτηρες των κινητηρων (που ειναι απο κραμα αλουμινιου -τιτανιου), ειναι εξ ολοκληρου απο ανθρακονηματα.

H ιστορια θα δειξει εαν η Boeing επραξε σοφα με την επιλογη αυτη... ;)

Φιλικα,
Α.
 
Η ANA πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένη καθώς ετοιμάζεται να της παραδοθεί το 15ο αεροσκάφος, ενώ και η United σύντομα θα δει το πρώτο της αεροσκάφος να πραγματοποιεί την πρώτη δοκιμαστική πτήση. Νομίζω το 787 θα δείχνει πολύ καλό με τα χρώματα της UAL
 
Στις 31 Αυγούστου παραδόθηκε το Β787 νο. 38471 στην LAN (δεν παραδόθηκαν τα νο. 38464 , 38465)

http://www.planespotters.net/Aviation_P ... ?id=305481

Δεν έχω βρει φωτό από το εσωτερικό του. Κρίμα….

Τέταρτη εταιρεία η LAN μετά την Ethiorian.
http://www.planespotters.net/Aviation_P ... ?id=307069

Μέχρις στιγμής έχουν παραδοθεί 12 στην ΑΝΑ, 5 στην JAL, 1 Ethiopian, 1 LAN.

Αύριο παραδίδετε και το πρώτο στην Air India στο Δελχί.
 
Η Air India παρέλαβε εχθές το αεροσκάφος της στο Seattle.

Για φωτό από εσωτερικό του 787 της LAN, αν μου δώσεις το email σου μπορώ να στείλω.

Update για UAL: Το 787 με εργοστασιακό c/n ZA288 και νηολόγιο N20904 έκανε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση!!!
 
Top