Berlin DC-3 crash

  • Thread starter Thread starter FlyHigh
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Είναι άλλο πράγμα να διατηρείς για μουσείο και για airshows ή ακόμα και για επιχειριασκούς λόγους παλιά αεροπλάνα....και είναι ΑΛΛΟ πράγμα να το φορτώνεις με τουρίστες και να κάνεις βόλτες. Όσο καλοσυντηρημένο και αν είναι...δεν πάυει να είναι παροχυμένο και παλιό. Δεν έχει όλη αυτή την τεχνολογία που υπάρχει για την ασφάλεια του σύγχρονου επιβάτη.
 
Οι εννοιες παροχυμενο και παλιο δεν ταιριαζουν πιστευω και πολυ. Ενα καλοσυντηρημενο αεροπλανο ανεξαρτητως παλαιοτητος μπορει να θεωρηθει πλοημο. Αν περναει συντηρηση με τα overhaul του οποτε πρεπει κλπ τοτε ας ειναι οσο παλιο θελει. Κι αυτο μπορεις να το δεις ειτε ψαχνοντας στο net ειτε ζωντας τη μεγιστης εμπειρια του oskosh air show (και οποιουδηποτε αλλου σοου). Εγω εκει επαθα μεγαλη πλακα. Καταλαβα τι σημαινει οταν λεμε οτι η Αμερικη ειναι η χωρα της αεροποριας. Οπως εμεις εχουμε τα αυτοκινητα μας στα γκαραζ στο υπογειο μας, αυτοι εχουν τα αεροπλανα τους. Εκει ειδα απο cessna 182 του 1956 και dc3 μεχρι οτι "παλιατζουρα" μπορεις να φανταστεις. Ολα αριστα, ολα μηχανικα προσεγμενα με ωραιες ifr μετατροπες κλπ. και πολυ πολυ μερακι πανω τους.
Συνειδητοποιω αυτο που ειπες, οτι αυτα τα αεροπλανα πρεπει να χρησιμοποιουνται ειτε σε show ειτε επιχειρησιακα αλλα δεν βρισκω κανεναν λογο να μη χρησιμοποιουνται και για μεταφορες επιβατων. Για παραδειγμα να σου πω οτι ετυχε να κανω βολτα με piper apache του 1957 που "φυσαγε" και το βλεπες και χαιροσουν τοσο τον εξοπλισμο οσο και τη λειτουγια του και ενιωσα αβολα και αμηχανα πετώντας με ενα δικηνητηριο 25 χρονων νεοτερο στα Μεγαρα.
 
Συνήθως όταν ακούμε γιά τόσο παλιά μοντέλα αεροπλάνων που ακόμα πετάνε έχουμε την εντύπωση πως εξακολουθούν να έχουν επάνω τους την τεχνολογία τής εποχής τους.Δύσκολα αντιλαμβανόμαστε πως μπορεί π.χ. ένα L-1049 Constellation νά έχη GPS και άλλα σύγχρονα ηλεκτρονικά "καλούδια",που είναι απαραίτητα γιά την ασφάλεια τού σύγχρονου επιβάτη.Ακόμα κι'άν είναι πρακτικά αδύνατον να "φορέσης" π.χ.ένα πλήρες Fly-by-wire σύστημα σ'ένα DC6,πάντως μπορείς να εκσυγχρονίσης το κόκπιτ του σέ μεγάλο ποσοστό.Μπορείς ακόμα να τού βάλης και turboprop κινητήρες (που είναι πιό αξιόπιστοι από τους εμβολοφόρους που έχει κανονικά).

Εννοείται βέβαια ότι δέν μπορείς να κάνης τακτικά δρομολόγια μ'αυτά τά αεροπλάνα εκτός άν τά ξανακατασκευάσης απ'την αρχή με καινούργια υλικά,πράγμα ασύμφορο βέβαια γιατί όσο και να ανανεώσης ένα παλιό αεροπλάνο,κάποια δομικά συστατικά του παραμένουν αυτά που ήταν όταν πρωτοφτιάχτηκε και δέν μπορούν να αλλαχτούν.Ενα τέτοιο καλοσυντηρημένο αεροπλάνο όμως δέν παύει να είναι ασφαλές γιά να κάνη κάποιος μιά βόλτα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι καλές (μεγάλη ορατότητα,λίγος έως καθόλου άνεμος κλπ κλπ).
 
θα συμφωνήσω με τον προλαλίσαντα. Η αμερικανική αεροπορία ακόμα έχει τα 707 για ανεφοδιασμούς και τα έχει πλήρως εκσυγχρονίσει με Glass-Cockpit σύγχρονα ραδιοβοηθήματα και δε συμμαζεύεται, σκοπεύοντας να τα κρατήσουν ενεργά για καμία 40αρια χρόνια ακόμα. Τώρα κατά πόσο συμφέρει αυτό μια εταιρία ειδικά με τους νέου νόμους για τα αεροσκάφη με ηλικία πάνω από 40 ετών είναι άλλο θέμα.Συνήθως περιορίζονται σε charter πτήσεις, πτήσεις επίδειξης, η στη καλύτερη(ίσως και χειρότερη) γίνονται cargo.
 
Top