Αγαπητέ Scirocco,
Κατ’ αρχάς σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Όσο αφορά στη συζήτηση γύρω από την επαγγελματική αποκατάσταση και το μέλλον του επαγγέλματος:
Στο παρελθόν ο Decryal είχε κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για τη σύσταση ενός panel συζήτησης με τη συμμετοχή των σχολών, τμημάτων HR αεροπορικών εταιρειών, Recruiting Agencies κλπ.
Προσπαθήσαμε να το οργανώσουμε στην περσινή εκδήλωση αλλά δυστυχώς δεν βρήκαμε «ευήκοα ώτα» στα αρμόδια άτομα.
Παρ’ όλα αυτά, στην περσινή του παρουσίαση ο κύριος Μαχαίρας (στην οποία έδωσε τον τίτλο “The state of the market”) ξεκίνησε αναλύοντας την παρούσα κατάσταση της αγοράς προκειμένου εν συνεχεία, βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, να προβεί σε μια
εκτίμηση των τάσεων και των προοπτικών του επαγγέλματος . Θεωρώ πως πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα, και κυρίως, εμπεριστατωμένη παρουσίαση σαράντα λεπτών (!), στο τέλος της οποίας μάλιστα δέχθηκε ερωτήσεις και άνοιξε έναν διάλογο με τους συμμετέχοντες. Για όσους δεν είχαν την ευκαιρία, μπορείτε να την παρακολουθήσετε εδώ
http://www.aviationnews.gr/analysis.pl?id=197&keys=
Δεύτερον, ήμουν και εγώ παρών στο περσινό event και δεν σου κρύβω πως απογοητεύτηκα. Η εντύπωση που μου δόθηκε ήταν πως ο σκοπός της συνάντησης ήταν κυρίως η διαφήμιση των σχολών χειριστών για την απόκτηση νέων θυμάτων/ σπουδαστών ένω recruiting πρακτικά δεν υπήρχε (μέτρησα 7-8 σχολές vs. 1 αεροπορική εταιρεία η οποία μάζευε βιογραφικά για τυπικούς λόγους).
Επίτρεψέ μου να υπενθυμίσω τους τρεις άξονες της εκδήλωσης:
1) Ομιλίες - Παρουσιάσεις
2) Έκθεση Σχολών
3) Recruiting
1) Η εκδήλωση δεν απευθύνεται μόνο σε όσους θέλουν να γίνουν χειριστές αεροσκαφών. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας πραγματοποιήθηκαν 13 διαφορετικές ομιλίες - παρουσιάσεις με αντικείμενο 10 διαφορετικά αεροπορικά επαγγέλματα. Πιστεύεις πως δεν ήταν ενδιαφέρουσες ή χρήσιμες για τους νέους οι οποίοι τώρα εισέρχονται (ή εξετάζουν την είσοδό τους) στον αεροπορικό χώρο και ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για
όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα;
2) Στην έκθεση συμμετείχε η συντριπτική πλειοψηφία ( και σίγουρα οι κατά κοινή παραδοχή σημαντικότερες) των σχολών που παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση στα επαγγέλματα αυτά. Μπορεί το δημοφιλέστερο επάγγελμα να είναι του χειριστή αεροσκαφών, είχαμε όμως και τις 3 σημαντικότερες σχολές μηχανικών αεροσκαφών (Ε.Α.Β., Olympic Engineering, H.A.T.A.) καθώς επίσης και ένα πανεπιστήμιο που προσφέρει ακαδημαϊκές σπουδές σχετικές με τον κλάδο.
3) Όπως θα δεις και στην ιστοσελίδα της εκδήλωσης, κάθε χρόνο προσκαλούμε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που εδρεύουν (έστω και σε λανθάνουσα φάση) στην Ελλάδα να συμμετάσχουν στο Recruiting. Κάθε χρόνο καταβάλουμε εξαιρετική προσπάθεια στο να πείσουμε όσες το δυνατόν περισσότερες από αυτές να συμμετάσχουν. Το πόσες τελικά ανταποκρίνονται δυστυχώς δεν είναι στο χέρι μας!
Στην περσινή εκδήλωση έδωσαν το παρόν
τρεις αεροπορικές εταιρείες, η Olympic Air, η Sky Express και η Bluebird ενώ συμμετείχαν επίσης η Swissport και η Air BP.
Ειδικά για τη Sky Express γνωρίζω πως προσέλαβε 2 μηχανικούς οι οποίοι είχαν υποβάλει το βιογραφικό τους σημείωμα εκείνη την ημέρα, ενώ στην πρώτη μας διοργάνωση είχαν προσλάβει και χειριστές (τουλάχιστον ένας εκ των οποίων πέρυσι κατέληξε στην Αιγαίου). Επίσης γνωρίζω για μια υπάλληλο γραφείου η οποία προσελήφθη στην Air BP.
Σε προηγούμενες διοργανώσεις η Αιγαίου είχε προσλάβει κοπέλες για πληρώματα καμπίνας, η Goldair και η Swissport προσωπικό εδάφους και ίσως και άλλες από τις συμμετέχουσες εταιρείες άτομα για τα οποία δεν ενημερώθηκα.
Για εμένα προσωπικά, μια εταιρεία που συμμετέχει ακόμα και χωρίς άμεση πρόθεση να προσλάβει εργαζόμενους (όπως ήταν η περίπτωση της Olympic Air πέρυσι) είναι επιτυχία και είναι προς τιμήν της!
Στόχος μου είναι να δοθεί η ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να έρθουν σε απ’ ευθείας επαφή με τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού και να έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν μαζί τους για το τι ζητούν ως προσόντα, κι αν όχι τη συγκεκριμένη περίοδο, έστω σε υποθετικό επίπεδο για μια μελλοντική πρόσληψη. Πόσες φορές μέσα σε threads αυτού του forum δεν έχουν εκφραστεί απορίες για το τι ζητάνε οι εταιρίες, ποια προσόντα θεωρούν σημαντικά, κλπ, κλπ; Πέρυσι για παράδειγμα, την Olympic Air εκπροσώπησε η HR Manger της εταιρείας, κα. Μπένου. Η ευκαιρία που είχαν οι ενδιαφερόμενοι να συνομιλήσουν μαζί της θεωρώ πως ήταν εξαιρετικά πολύτιμη, σπάνια και διαφωτιστική.
Σίγουρα κι εγώ θα ήθελα κάθε χρόνο να συμμετέχουν όλες οι εταιρείες του χώρου και να προσλαμβάνουν κόσμο. Παρ' όλα αυτά, είμαι αρκετά ικανοποιημένος και με την μέχρι τώρα συμμετοχή τους. Στις 3 προηγούμενες εκδηλώσεις έχουν συμμετάσχει (έστω και εκ περιτροπής) όλες οι σημαντικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα: Aegean Airlines, Olympic Air, Astra Airlines, Sky Express, Bluebird Airways, Swissport, Goldair, Air BP, Athens International Airport.
Φέτος, για πρώτη φορά στο Recruiting θα μας τιμήσει με την παρουσία της η Turkish Airlines!
Η συμμετοχή της 5ης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας του κόσμου (με στόλο 200 αεροσκαφών και περισσότερους από 215 προορισμούς) στην 4η Aviation Career Day θεωρώ πως είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία και ένδειξη αναγνώρισης των προσπαθειών μας.
Επίσης θα συμμετάσχουν ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Goldair και η Sky Express.
Για να κλείσω θα πω κάτι και δεν θα ξανααναφερθώ σε αυτό στο μέλλον διότι πλέον αισθάνομαι απολογούμενος για την κρίση στο επάγγελμα του χειριστή αεροσκαφών.
Όλοι ξέρουμε ότι στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη (τουλάχιστον), το οικονομικό κλίμα δεν είναι το καλύτερο.
Όλοι ξέρουμε ότι το επάγγελμα του χειριστή δεν διανύει την καλύτερη φάση του. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, σίγουρα οι χειριστές έχουμε δει καλύτερες ημέρες. Κρίσεις υπήρξαν και στο παρελθόν (πετρελαϊκές κρίσεις, 9-11, κλπ) αλλά ξεπεράστηκαν.
Έχω την πεποίθηση πως έτσι θα ξεπεραστεί και αυτή!
Πότε; Παρ’ ότι είμαι (και) οικονομολόγος, προφήτης δεν είμαι . Κανένας μας δεν είναι. Αλλά δεν είμαι καταστροφολόγος και επιλέγω, εν αντιθέσει με άλλους, να διατηρώ μια αισιόδοξη στάση.
Σας καλώ όλους να συμμετάσχετε στην εκδήλωση και να ανταλλάξουμε εκ του σύνεγγυς τις απόψεις μας.
Φιλικά,
Σωτήρης Σωτηρόπουλος