Ατυχήματα - συμβάντα της Turkish Airlines

  • Thread starter Thread starter aas59
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

6circles":h7lnmalg said:
Να και καποιος που λεει τα πραγματα οπως τα πιστευει χωρις φοβο και παθος:

http://www.independent.co.uk/opinion/co ... 32396.html ( Προσεξτε τις παραγραφους 5 και 7 )..

Kατά την ταπεινή μου γνώμη, το άρθρο βγάζει πολύ "φτηνά" συμπεράσματα και αρκετά νωρίς. Δείχνει μεγάλο σεβασμό στην US airways, παραβλέποντας πλήρως την συμβολή του παράγοντα τύχη στο συγκεκριμένο ατύχημα. Το ίδιο αεροπλάνο, με το ίδιο πλήρωμα και το ίδιο συμβάν, θα είχε τελείως διαφορετική κατάληξη, αν ήταν νύχτα, ή αν είχε πολύ χαμηλή νέφωση ή αν ήταν σε άλλη πόλη.

Επίσης, θεωρεί αξιόπιστες και ασφαλέστερες τις εταιρείες, αυτές των οποίων οι πιλότοι περνάνε 2 φορές το χρόνο simulator, την στιγμή που είναι νομική υποχρεώση να γίνεται αυτό από όλες τις εταιρείες. Σε κανένα ατύχημα που έχει γίνει στην Ευρώπη τουλάχιστον τα τλευταία 15-20 χρόνια, πλήν ενός*, δεν τέθηκε θέμα μή τήρησης του νόμου στο θέμα επαρκούς εκπαίδευσης. Θέμα με την ποιότητα της εκπαίδευσης σαφώς υπάρχει, αλλά όχι και στην εφαρμογή του νόμου.

Η θεωρεία αποκόλλησης του κινητήρα εν πτήση είναι παντελώς αβάσιμη. Αρκεί και μόνο η φωτογραφία με τους κινητήρες στο χωράφι, σε ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους και κοντά στο αεροπλάνο, για να πειστεί κανείς.

Το ηχητικό κλίπ, δείχνει να είναι όλα νορμάλ. Το κλίπ είναι πολυ-μονταρισμένο και θέλει προσοχή για να καταλάβουμε ποιά εντολή είναι για ποιό αεροπλάνο, καθώς σε ένα κλίπ 30 δευτερολέπτων, έχουν βάλει 10 λεπτά πτήσης. Όταν ο ελεγκτής της προσέγγισης τους λέει "speed is good", σημαίνει ότι δεν τους επέβαλε όριο ταχύτητας για διαχωρισμό. Μετά τους ζητάει να ελαττώσουν σε 250 κόμβους. Όταν ένα αεροπλάνο έχει πρόβλημα (μικρό ή μεγάλο), δεν τίθεται ποτέ θέμα ταχύτητας.




*Του Φάλκον της ΟΑ.
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

gonso":1nj7vdzf said:
Γειά σου docORL ! Στο προηγούμενο πόστ από το δικό σου, είχα γράψει για το ενδεχόμενο αεροδινών. Τώρα όμως λένε ότι ήτανε σε mayday. Άρα μάλλον θα πρέπει να αποκλείεται.

Gonso, εχεις δικιο, αλλα οταν συμβαινει αυτο σε τετοιο υψος, και σε τετοια φαση (κοντα στην προσγειωση), το να μεταδωσει may-day ο χειριστης, πολλες φορες ειναι αδυνατον. Δεν προλαβαινει, και ασχολειται με το πως θα σωσει το αεροσκαφος.
Ειδικα σε αεροδρομια πολυσυχναστα, οπως το Heathrow, οπου οι προσγειωσεις γινονται "κολλητα" η μια πισω απο την αλλη, δηλαδη ισα-ισα που βγαινει ο προπορευομενος στο taxi-way, εσυ πιανεις....Οταν εχει ανεμο, ειδικα πλαγιο, υπολογιζεις προς τα που πανε οι αεροδυνες, και πραττεις αναλογως. Tελος δεν εχω ακομα επιβεβαιωσει την πληροφορια, οτι επιασε πριν ενα 757. Αυτο το "ρημαδι" μπορει να "τουμπαρει" ακομα και 747, απο τα wake που προκαλει......
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

6circles":27i34rnm said:
Να και καποιος που λεει τα πραγματα οπως τα πιστευει χωρις φοβο και παθος:

http://www.independent.co.uk/opinion/co ... 32396.html ( Προσεξτε τις παραγραφους 5 και 7 ).

Αν κρινουμε οτι η ΤΗΥ εχει κανει 10 σοβαροτατα ατυχηματα τα τελευταια 30 χρονια, και με εκατονταδες νεκρους, με πιο ακριβως κριτηριο γινεται δεκτη σε μια συμμαχια σαν την Star Alliance οπου στις πτησεις της βαζουν τον κωδικο τους οι Lufthansa, SAS, Air Canada, κλπ κλπ;

Η ασφαλεια "παιζει" αραγε σαν κριτηριο στο μυαλο εκατομμυριων επιβατων που την επιλεγουν για τις πτησεις τους καθε χρονο;;

Το εχουμε καταλαβει οτι ( χωρις να λαβουμε υπ' οψην το σημερινο ατυχημα για το οποιο δεν εχουμε ακομη καποια αιτια ), οι γειτονες εχουν καποιο σοβαρο προβλημα στο θεμα " Ασφαλεια Πτησεων" ;; :?:

Ισως ειναι καιρος καποιοι απο μας που θαυμαζουμε τα "επιτευγματα" της εν λογω εταιριας, να την βαλουμε στην κατηγορια που της πρεπει, στην κατηγορια των Korean Air, China Airlines, Egypt Air, Garuda και αλλων.... :?

Υ.Γ. Με τα παραπανω, δεν προδικαζω οτι στο χθεσινο ατυχημα εφταιγε η εταιρια, το πληρωμα κλπ κλπ. Αυτο δεν το ξερει κανεις ακομη. Ομως 10 ατυχηματα σε 30 χρονια, απο τα οποια 2 απο το 2000 και μετα με δεκαδες νεκρους, ισως αυτο να λεει κατι...

+1

Επιτέλους....
Παρακολουθούσα εχθές το θέμα από το CNN στην εκπομπή του R. Quest (Quest Means Business) κατά την οποία και ο ίδιος αλλά και διάφοροι experts (Aviation Intelligence κλπ) μιλούσαν για την ΤΗΥ ως ασφαλέστατη εταιρεία με πολύ καλό safety record και ότι δεν θα δίσταζαν ούτε στιγμή να ταξιδέψουν με αυτή .....
Αν το καλό safety record είναι ανά 4~5 χρόνια να έχεις θανατηφόρο ατύχημα ...???? τότε τι να πεις.
Ενδεικτικά :
* On 29 December 1994, Flight 278, a Boeing 737-4Y0 (registration: TC-JES, named Mersin) crashed during its final approach to land at Van Ferit Melen Airport (VAN/LTCI) in driving snow. Five of the seven crew and 52 of the 69 passengers died.

* On 7 April 1999, Flight 5904, a Boeing 737-4Q8 (registration TC-JEP, named Trakya) on a repositioning flight crashed in Ceyhan 8 minutes after taking off from Adana Şakirpaşa Airport (ADA/LTAF). There were no passengers on board, but all six crew members died in the accident.

* On 8 January 2003, Flight 634, an Avro RJ-100 (registration: TC-THG, named Konya) crashed while on a VOR/DME approach to runway 34 at Diyarbakir Airport (DIY/LTCC), Turkey. 75 of the 80 passengers and crew died.[11]

* On 25 February 2009, Flight 1951 a Boeing 737-800 (registration: TC-JGE, named Tekirdag) carrying 134 passengers, crashed near Schiphol Airport, near Amsterdam, The Netherlands, 9 people died including the 3 crew members.[12] 86 passengers were transported to local hospitals. 6 of them are in critical condition.

Σε προηγούμενο Post φίλος αναφέρει τα ίδια για το BBC.
Χωρίς καμία "Εθνικιστική Προδιάθεση" θεωρώ τα συγκεκριμένα μέσα απολύτως κατευθηνόμενα για τις συγκεκριμένες αναφορές και θεωρώ την THY MH ασφαλή εταιρεία (in my black list).
Φαντάζεται κανείς την αντίδραση των συγκεκριμένων μέσων αν π.χ. το ατύχημα είχε γίνει με την ΟΑ. Μέχρι ταξιδιωτική οδηγία θα έγβαζαν οι ΗΠΑ. Θυμάμαι πριν χρόνια όταν έγινε το ατύχημα της TWA800 τα "έγκυρα" τότε μέσα τις πρώτες ώρες μετά το συμβάν έπαιζαν συνέχεια την είδηση με σαφής υποννούμενα μια και το 747 πριν φύγει από JFK για Παρίσι είχε κάνει ταξίδι ΑΤΗ-JFK ......
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Έψαξα και βρήκα το σχετικό δελτίο ειδήσεων -στα ελληνικά- από το Voice of Turkey. Στο 1:18 αναφέρει ότι τέσσερις από τους επιβαίνοντες ήταν αμερικανοί εκπρόσωποι της Boeing.


http://www.trtgreek.com/Galeri/AudioMed ... 469c4dcaaf


Έχω κάνει πολλές πτήσεις με την THY. Οι εντυπώσεις που είχα ως επιβάτης ήταν θετικότατες και πίστευα πως μετά την ιδιωτικοποίηση, η εταιρεία πήγαινε πολύ καλά, παρ' όλα αυτά το βρίσκω πολύ δύσκολο να πετάξω μαζί τους ξανά.
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

docORL, δεν με κατάλαβες. Λέγανε χθές το απόγευμα ότι το αεροπλάνο ήταν σε mayday πρίν την προσέγγιση. Αν αυτό ήταν αλήθεια, οι αεροδίνες αποκλέιονταν. Τώρα όμως, που όπως αποδυκνείεται από το RT δεν υπήρχε mayday, δεν μπορούν να αποκλειστούν οι αεροδίνες.

ΤΟ μόνο που με χαλάει στο σενάριο των αεροδινών, είναι ότι όπως λές και εσύ "Αυτο το "ρημαδι" μπορει να "τουμπαρει" ακομα και 747". Οι αεροδίνες, εκτός των άλλων, προκαλούν και διαταραχές γύρω από τον διαμήκη άξονα (roll). Δεν ξέρω πώς το βλέπεις εσύ, αλλά εμένα μου δίνει την εντύπωση ότι το αεροπλάνο έπεσε με απολύτως wingls level (φαίνεται από το "φωτοτυπικό" κόψιμο των winglets, που μοιάζει να δέχθηκαν την ίδια πίεση και g). Το wings level βέβαια δεν αποκλείει τις αεροδίνες, καθώς μπορεί να κάρφωσε στα μέσα της αστάθειας. Απλά εγώ προσωπικά το βλέπω πιό απομακρυσμένο.
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Θυμάμαι ένα ατύχημα πέρσι της BA με 777 viewtopic.php?f=25&t=5250 στο οποίο βρίσκω αρκετές ομοιότητες.
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

Λόγω οτι δεν πήρε φωτιά μετά την συντριβή , αποκλείουμε οτι μπορεί να έμεινε απο καύσημα? Απλά την απορεία μου λέω.


Thanks
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

gonso":uvfpb8o6 said:
Πάντως, αν μιλάμε πάλι για κανένα διπλό σβήσιμο, μέσα σε λίγους μήνες, έ ρε "γλέντια" που θα γίνουν. Γιατί τώρα, ούτε για "κήρωση" καυσίμου μπορούν να πούν,. ούτε για παρατεταμένη έκθεση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες πτήσης, ούτε για γράδα καυσίμου. Καλύτερα να μήν το σκέφτομαι. Στα αναμμένα κάρβουνα θα είναι o McNerney της Boeing σήμερα. Λές και είχε λίγα στο κεφάλι του!

Αν και μη επαγγελματίας της αεροπορίας, να ρωτήσω αν αναφέρεσαι στο B777 της B.A? Στην περίπτωση αυτή, στο μεν B777 με Rolls Royce Trent κινητήρες και στο 737-800 με CFM56 δε βλέπω κανένα λόγω συσχέτισης, ούτε προβλήματος για την Boeing, ακόμα και αν βρεθεί τελικά οτι και η πτώση της THY ήταν λόγω double flameout.

Χαρακτηριστικά μάλιστα διάβασα για formal airworthiness directive της FAA ειδικά για 777 με Rolls Royce Trent, λόγω του ατυχήματος της BA και την προετοιμασία του α/φ πριν ταξιδεύσει σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες πράγμα που δεν αφορά τα 777 με P&W και GE κινητήρες ...
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

oal170":ldxnatak said:
Λόγω οτι δεν πήρε φωτιά μετά την συντριβή , αποκλείουμε οτι μπορεί να έμεινε απο καύσημα? Απλά την απορεία μου λέω.

Οχι δεν το αποκλειουμε γιατι έπεσε σε ένα χωράφι που ήταν τόσο αφράτο το χωμα και τοσο υγρό που κατ' αρχην απορροφησε μεγαλο μερος της προσκρουσης αλλά δεν ήταν και τόσο τραχυ ώστε να προκληθούν σπίθες από την τριβή ώστε να αναφλεγούν τα καυσιμα.. Οχι οτι δεν θα μπορούσε να ειχε πάρει φωτιά απλά ετυχε και δεν πήρε.. Αλλωστε δεν χρειάζεται να έχει και τοοοοσα καύσιμα για να πάρει φωτια.. Και μόνο οι δεξαμενες (και άδειες απο καυσιμο) με τις αναθυμιάσεις μέσα ειναι αρκετό για να εκραγούν.. Οπότε δεν πιστευω οτι μπορούμε να πουμε οτι εμεινε απο καυσιμα, επειδη δεν πήρε φωτιά..
 
Re: Ατύχημα της ΤΗΥ στο Amsterdam

773ER":3gs58y24 said:
Επιτέλους....
Παρακολουθούσα εχθές το θέμα από το CNN στην εκπομπή του R. Quest (Quest Means Business) κατά την οποία και ο ίδιος αλλά και διάφοροι experts (Aviation Intelligence κλπ) μιλούσαν για την ΤΗΥ ως ασφαλέστατη εταιρεία με πολύ καλό safety record και ότι δεν θα δίσταζαν ούτε στιγμή να ταξιδέψουν με αυτή .....
Αν το καλό safety record είναι ανά 4~5 χρόνια να έχεις θανατηφόρο ατύχημα ...???? τότε τι να πεις.

Σε προηγούμενο Post φίλος αναφέρει τα ίδια για το BBC.
Μήπως σε αυτά βοηθά το ότι η turkish έχει μεγάλο διαφημιστικό πακέτο στα κανάλια; Διότιτ και το ένα καί το άλλο θυμάμαι κάθε τόσο να διαφημίζουν την εταιρία, η οποία ήταν και χορηγός εκπομπών τους.
 
Top