Τίποτα δεν είναι ακατανόητο. Το θέμα είναι ότι τα νέα αεροπλάνα κάνουν τα πάντα, και οι πιλότοι απλώς παρακολουθούν! Αν η αεροπορική εταιρία, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, αλλά και ο ίδιος ο πιλότος από μόνος του, δεν εξασκείται στην "χειροκίνητη" διαδικασία, τότε γίνεται αποκλειστικά εξαρτώμενος από το ηλεκτρονικό σύστημα.
Εν προκειμένω που του ζητήθηκε να κάνει προσέγγιση εξ όψεως, δηλαδή προσέγγιση που κάνει ο μαθητής στο PPL, το πλήρωμα ...έχασε τον μπούσουλα! Προφανώς το μόνο που είχαν εξασκηθεί ήταν establish ILS και άσε το αεροπλάνο να τα κάνει όλα μόνο του!!! Αν για τον οποιοδήποτε λόγο πρέπει να την κάνουν αυτή την διαδικασία χειροκίνητα ...τότε επικρατεί το χάος.
Ενημερωτικά, τόσο στις ΗΠΑ (εκτός των μεγάλων αεροδρομίων) όσο και στην Ευρώπη, η χρήση της εξ όψεως διαδικασία για προσγείωση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες το προτιμούν οι πιλότοι. Στην Ασία και στα πολυσύχναστα αεροδρόμια των ΗΠΑ, όπου η κίνηση δεν επιτρέπει την εξ όψεως προσέγγιση (στην εξ όψεως απαιτείται μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των αεροσκαφών απ' ότι στην δι' οργάνων) οι δι οργάνων προσέγγιση είναι υποχρεωτική ακόμη και με συνθήκες καλοκαιρίας. Κάποιος που δεν εξασκεί μια συγκεκριμένη λειτουργία είναι δυστυχώς φυσικό να "πανικοβάλλεται" όταν πρέπει να την εκτελέσει. Προφανώς το ίδιο έγινε κι εδώ, όπου στην εξ όψεως διαδικασία προσέγγισης, μάλλον επικεντρώθηκαν στο ύψος καθόδου και έχασαν την διατήρηση της ταχύτητας.