Ατυχημα 747 της Τ.Μ.Α. στην Αθηνα

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Παραθέτω τέσσερις φωτογραφίες των αρχών Φεβρουαρίου 1976 χάριν της συζήτησης πού έχουμε ξεκινήσει με την
παράκληση να μην χρησιμοποιηθούν αλλού.Είναι εσταντανέ αλλά τις θεωρώ σπανιότατες και επιπλέον δεν ήταν απλό
να τραβηχτούν.Είχε μπει από το γκολφ ο αδελφός μου με ένα φίλο του και όταν πέρασαν από το συρματόπλεγμα
κοντά στο εκκλησάκι μίλησαν με ένα Ελληνοαμερικανό τεχνικό πού ήταν ευγενικός και τους άφησε να μείνουν λίγο.
Υπήρχε και ένας άλλος,μάλλον Έλληνας,πού είχε αντίθετη γνώμη αλλά δεν έκανε θέμα.Αν είχαν ανέβει τον κανονικό
περιφερειακό δρόμο δεν θα τους είχαν αφήσει να προχωρήσουν.Και έτσι έχω αυτές τις φωτογραφίες.Τις έστειλα στον
αδελφό μου με Ε-mail και με βοήθησε να τις ανεβάσω.Ελπίζω να προσελκύσουν κι άλλες.
http://tinypic.com/r/2qn41tc/5. Η πιό ενδιαφέρουσα γιατί δείχνει την αλήθεια.Πρέπει να βάλετε λίγο φως.
http://tinypic.com/r/nuzyt/5. Αυτή είναι η πιό καλλιτεχνική.Παρατηρείστε το ραντάρ μέσα στη μύτη.
http://tinypic.com/r/rtgq34/5. O no3 έπαθε τη μεγάλη ζημιά καθώς το αεροπλάνο στρίβοντας έγειρε δεξιά.
http://tinypic.com/r/bjel95/5. Το κάτω μέρος της ατράκτου από τη μύτη μέχρι τις πτέρυγες αντικαταστάθηκε,δη-
λαδή από τα παράθυρα και κάτω κατασκευάστηκε ξανά από την αρχή,ίσως και το πάτωμα της καμπίνας.
 
Το εντυπωσιακό είναι ότι μετά από τέτοια ζημιά, το αεροπλάνο επισκευάστηκε και ξαναπέταξε και πάρα πολλά χρόνια. Σε αντίστοιχες, τουλάχιστον πιο πρόσφατες, περιπτώσεις τα αεροσκάφη με σαφώς μικρότερη ζημιά βγαίνουν "damaged beyond economical repair".
 
Ακόμη εντυπωσιακώτερο είναι ότι μεταφέρθηκε και επισκευάστηκε σ'ένα αεροδρόμιο που δέν είχε καί τίς πιό κατάλληλες υποδομές (ούτε κάν υπόστεγο γιά να το βάλουν και να δουλέψουν οι τεχνικοί χωρίς να "το δαγκώσουν" απ'το κρύο ή να γίνουν μουσκίδι απ'τίς βροχές μές'στο καταχείμωνο).

Επίσης μήν ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή δέν "βρώμαγε ο τόπος" από μεταχειρισμένα αεροπλάνα,ώστε οι Λιβανέζοι αυτοί να μπορούν να το αντικαταστήσουν εύκολα.
 
Να διορθώσω λοιπόν:

"Ούτε κάν υπόστεγο που να το χωρούσε "....κλπ

Γιατί άν χωρούσε το 747 στο υπόστεγο που φαίνεται στην φωτογραφία,ποιός ο λόγος που χτίστηκε το μεγάλο υπόστεγο το 1980;Και ποιός ο λόγος που όλη η δουλειά τής επισκευής τού 747 τής TMA έγινε στο ύπαιθρο;
 
Τώρα το έθεσες καλύτερα. Β747 έμπαιναν πάντως και στο παλιό υπόστεγο, απλώς η ουρά τους ήταν απ' έξω.

Τώρα γιατί η επιδιόρθωση έγινε σε εξωτερικό χώρο δεν το γνωρίζω. Ενδεχομένως το υπόστεγο να μην ήταν διαθέσιμο για τόσο μεγάλο διάστημα, αφού εξυπηρετούσε κατά κύριο λόγο τη συντήρηση των α/φ της ΟΑ.
 
Είναι κι'αυτό μιά εξήγηση,άν και θα μπορούσαν να είχαν γίνει οι "χοντρές" δουλειές μέσα στο υπόστεγο (άλλωστε αφορούσαν μόνο το μπροστινό μέρος τού αεροπλάνου,που χωρούσε να μπή στο υπόστεγο) και μετά να το βγάλουν έξω γιά τά τελειώματα (βαψίματα κλπ).

Οπως και να έχη,είναι ένα σημαντικό τεχνικό επίτευγμα,άν σκεφτούμε ότι μετά απ'αυτήν την επισκευή,το αεροπλάνο πέταγε γιά καμμιά 30ριά χρόνια.
 
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα ΝΕΑ της 4ης Δεκεμβρίου 1975.Κράτησα μόνο αυτές από το άρθρο,έχω όμως μία
σελίδα από τα "Επίκαιρα".Θα τη βρώ και θα την ανεβάσω.
http://i49.tinypic.com/mjnxfn.png .Η πιό πανοραμική,μπροστά από την είσοδο τού γκολφ.
http://i47.tinypic.com/24vr85k.png .Είναι προφανές γιατί έπρεπε να αφαιρεθεί η ουρά.
http://i45.tinypic.com/xdfdjo.png .Εδώ φαίνεται η τσουλήθρα πού χρησιμοποίησε το πλήρωμα.
http://i46.tinypic.com/2943yhj.jpg .Η στροφή προς τα αριστερά στο τέλος τού διαδρόμου.
Το τζάμπο ερχόταν τις Τετάρτες (δε θυμάμαι όμως από πού ερχόταν).Στις ειδήσεις είπαν ότι μετέφερε την οικοσκευή
Αμερικανών (ίσως προσωπικό Αμερικανικών βάσεων).Την ώρα πού συνέβη ήμουν στο Γυμνάσιο Γλυφάδας,μιάμιση πε-
ρίπου ώρα πριν σχολάσουμε.Είχε σταματήσει πιά η βροχή,όταν ακούσαμε από την πλευρά τού γκολφ μία και μόνη
μακρινή βροντή.Μέχρι σήμερα έχω μείνει με την απορία:Ήταν ή δεν ήταν το τζάμπο.Ακούστηκε τη σωστή,χρονικά,
στιγμή.Μεσολαβούσε όλη εκείνη η ελεύθερη περιοχή και λογικά ο ήχος θα έφτανε μέχρι τα παράθυρα τού β´ορόφου.
Κοιταχτήκαμε και είπαμε: "Α,θα αρχίσει να βρέχει πάλι."
Σχολώντας περπάτησα με ένα συμμαθητή μου πού έμενε προς τα κει.Λίγο πριν τη γωνία του γκολφ,πού βρίσκεται το σύστημα ILS,είδαμε άλλους δύο πού μας είπαν ότι ένα αεροπλάνο είχε βγεί από τον διάδρομο.Πήγαμε και οι τέσσερις
βιαστικά και νάτο το πράσινο τζάμπο φαρδύ-πλατύ πάνω στον περιφερειακό δρόμο τού αεροδρομίου! Οδός Προνόης
λεγόταν τότε.Η κηροζίνη είχε κυλήσει όλο τον κατωφερικό δρόμο προς τα κάτω και κόντευε να φτάσει στην πλατεία
Φλεμινγκ.(Δεύτερη στάση Γλυφάδας)Ευτυχώς το ατύχημα ήταν "καλοήθες" και δεν προκλήθηκε φωτιά...
 
Top