Ασφάλεια στο "Βενιζέλος"

  • Thread starter Thread starter dtrach
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
AirServ λογικά είναι αυτό που περνάμε εμείς εδώ πλέον σε κάποια αεροδρόμια όταν περάσεις τον έλεγχο και "χτυπήσει" η πύλη. Σ'αυτές τις περιπτώσεις ουσιαστικά σου περνάνε ένα σφουγγαράκι στα χέρια, στα παπούτσια, στη ζώνη κλπ για ν'ανιχνευθεί αν έχεις έρθει σε επαφή με εκρηκτικές ύλες. Αυτό υπάρχει ακριβώς μετά αφού περάσεις την πύλη και πριν μαζέψεις αποσκευές. (Δε το έχω παρατηρήσει κάπου στην Αθήνα προς το παρών). Ο έλεγχος αυτός γίνεται επι τόπου και δεν πάς κάπου αλλού και δεν υπάρχει επιπλέον συνοδεία εφόσον μπορούν να σε δούν όλοι. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται στην οθόνη μετά απο 10 δευτερόλεπτα οπότε αναρωτιέμαι πως γίνεται να χάσεις κάποιον απο τα μάτια σου. Ούτε ύποπτος θεωρείσαι, μου χει τύχει άπειρες φορές ως πλήρωμα να είμαι το random και να μου ζητηθεί κατόπιν και αυτό. Εμένα το περίεργο μου φαίνεται στο οτι γιατί της ζητήθηκε να περάσει απο κάτι τέτοιο απο τη στιγμή που δε χτύπησε η πύλη μόλις πέρασε. Δεν ξέρω αν στο Βενιζέλος έχουν άλλη διαδικασία ως προς αυτό.
 
sv1xv":1ihf0m1l said:
AirServ":1ihf0m1l said:
2ον)Γιατι δεν της κρατησαν την καρτα επιβιβασης; Δεν ειδε ο security σε ποια πτηση θα πηγαινε και εψαχναν μια ωρα;
Νομίζω ότι αυτή θα ήταν η πιο αποτελεσματική ενέργεια, δεν γνωρίζω όμως αν προβλέπεται σαφώς από τις διαδικασίες ελέγχου, οπότε ο καθένας πράττει όπως νομίζει μέχρι να γίνει η στραβή. Ίσως η πρακτική αυτή αρχίσει να εφαρμόζεται στο εξής.
Μα αυτο μου εκανε εντυπωση..Δεν μπορει να περνας περαιτερω ελεγχο καποιον και να μην κρατας τη καρτα επιβιβασης του.Και να μην προβλεπεται το κοιτας εστω..Φαντασου το μπαχαλο να ψαχνουν μια ωρα καποιον ετσι..

flyaway_sky":1ihf0m1l said:
AirServ λογικά είναι αυτό που περνάμε εμείς εδώ πλέον σε κάποια αεροδρόμια όταν περάσεις τον έλεγχο και "χτυπήσει" η πύλη. Σ'αυτές τις περιπτώσεις ουσιαστικά σου περνάνε ένα σφουγγαράκι στα χέρια, στα παπούτσια, στη ζώνη κλπ για ν'ανιχνευθεί αν έχεις έρθει σε επαφή με εκρηκτικές ύλες. Αυτό υπάρχει ακριβώς μετά αφού περάσεις την πύλη και πριν μαζέψεις αποσκευές. (Δε το έχω παρατηρήσει κάπου στην Αθήνα προς το παρών). Ο έλεγχος αυτός γίνεται επι τόπου και δεν πάς κάπου αλλού και δεν υπάρχει επιπλέον συνοδεία εφόσον μπορούν να σε δούν όλοι. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται στην οθόνη μετά απο 10 δευτερόλεπτα οπότε αναρωτιέμαι πως γίνεται να χάσεις κάποιον απο τα μάτια σου. Ούτε ύποπτος θεωρείσαι, μου χει τύχει άπειρες φορές ως πλήρωμα να είμαι το random και να μου ζητηθεί κατόπιν και αυτό. Εμένα το περίεργο μου φαίνεται στο οτι γιατί της ζητήθηκε να περάσει απο κάτι τέτοιο απο τη στιγμή που δε χτύπησε η πύλη μόλις πέρασε. Δεν ξέρω αν στο Βενιζέλος έχουν άλλη διαδικασία ως προς αυτό.
Με 10 δευτερα που διαρκει δεν προλαβαινεις να την χασεις απο τα ματια σου ακομα και ο Μπολτ να ειναι..Τωρα προσωπικα τετοιο check δεν μου εχει τυχει προσωπικα η να δω.Παντως δωματια εχει για εξτρα ελεγχους εχει.Μαλλον το χειριστηκαν ερασιτεχνικα το θεμα(πιθανον καινουργιοι με μικρη εμπειρια..)
 
flyaway_sky":3tqsn4mw said:
Ο έλεγχος αυτός γίνεται επι τόπου και δεν πάς κάπου αλλού και δεν υπάρχει επιπλέον συνοδεία εφόσον μπορούν να σε δούν όλοι. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται στην οθόνη μετά απο 10 δευτερόλεπτα οπότε αναρωτιέμαι πως γίνεται να χάσεις κάποιον απο τα μάτια σου. Ούτε ύποπτος θεωρείσαι, μου χει τύχει άπειρες φορές ως πλήρωμα να είμαι το random και να μου ζητηθεί κατόπιν και αυτό. Εμένα το περίεργο μου φαίνεται στο οτι γιατί της ζητήθηκε να περάσει απο κάτι τέτοιο απο τη στιγμή που δε χτύπησε η πύλη μόλις πέρασε. Δεν ξέρω αν στο Βενιζέλος έχουν άλλη διαδικασία ως προς αυτό.

Μην ξεχνάμε ότι η πύλη ανιχνεύει μόνο μεταλλικά αντικείμενα (και μάλιστα από μέγεθος μικρού σουγιά και επάνω, γι αυτό δεν χτυπάνε πχ σκουλαρίκια) και όχι εκρηκτικά. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει κάποιος απλωμένα επάνω του 2-3 κιλάκια C4 στη μέση του το οποίο δεν ανιχνεύεται από την πύλη. Γι'αυτό το λόγο η πύλη χτυπάει μερικές φορές από μόνη της χωρίς να έχουμε μεταλλικά αντικείμενα επάνω μας (και μας ψάχνουν και αναρωτιόμαστε τι μεταλλικό ξεχάσαμε επάνω μας) και επίσης για τον ίδιο λόγο υπάρχει ο ανιχνευτής εκρηκτικών. Σε όλα τα περιφερειακά που έχουν security υπάρχουν αυτοί οι ανιχνευτές εκρηκτικών εδώ και κάποια χρόνια, όμως δίνουν πολύ εύκολα false positives και γενικά δεν χρησιμοποιούνται στον βαθμό που χρησιμοποιούνται στο ΕλΒεν.
Όσον αφορά το security, νομικά δεν μπορεί να σταματήσει τον επιβάτη, να τον εμποδίσει ή οτιδήποτε τέτοιο, μόνο ενημερώνουν την αστυνομία. Επίσης κάρτα επιβίβασης δε ζητάνε γιατί ο έλεγχος πρόσβασης αυτός γίνεται στον ΕλΒεν νωρίτερα, πριν τα μαγαζιά και μάλιστα από άλλη εταιρεία security. Οπότε το μόνο που μπορούμε να κατηγορήσουμε τα παιδιά των 500€ είναι ότι έχασαν τον επιβάτη (χοντρό, δε λέω! )
 
jj_lgkr ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Κανένας δε νομίζω πως μπορεί να κατηγορήσει κάποιον. Για μένα το λάθος δεν είναι οτι χάσανε τον επιβάτη. Γιατί και αυτό μπορεί να συμβεί. Το λάθος για μένα είναι οτι όταν το κατάλαβαν οτι έφυγε απο κει, δε το ανέφεραν έτσι ώστε το θέμα να περάσει στην αστυνομία. Αυτός εξάλλου είναι και ένας απο τους ρόλους της. Χάσανε πολύτιμο χρόνο γιατί αν κατάλαβα εγώ καλά, το ανέφεραν μόνο όταν το αεροπλάνο πετούσε κοντά στη Μαγιόρκα. Φοβήθηκαν; Ίσως. Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει ν'απασχολήσει την εταιρία security και για τον τρόπο που ενδεχομένως υποστηρίζει ή όχι τους εργαζομένους της. Γιατί ναι μεν σ'αυτή την περίπτωση τέλος καλό όλα καλά. Αν όμως όντως είχε πάει στραβά, ούτε να σκέφτομαι δε θέλω τι θα γινόταν. Και δε νομίζω οτι το θέμα έχει να κάνει με το αεροδρόμιο στην Αθήνα. Δυστυχώς υπάρχουν τόσα και τόσα παραδείγματα και απο αλλού
 
Με όλο τον σεβασμό προς εσάς αλλά και τους υπαλλήλους - και κατανόηση για την χαμηλές μισθολογικές τους συνθήκες - δεν έχει καμία σημασία αν παίρνουν 500 ή 5,000 ευρώ.

Συγνώμη, αλλά η σωστή εκτέλεση των καθηκόντων τους τι σχέση έχει με το πόσα παίρνουν? Φιλανθρωπία κάνουν ή χάρη μάς κάνουν που εργάζονται? Υπέγραψαν συνειδητά μια σύμβαση με ένα συγκεκριμένο πόσό. Δεν λέει πουθενά "η άρτια εκτέλεση των καθηκόντων του υπαλλήλου είναι συνάρτηση του ύψους των αποδοχών του".

Θυμάμαι παλαιότερα έλεγαν "δουλεύω δάσκαλος, αστυνομικός, υπάλληλος ΔΟΥ κτλ κτλ και ασε, μας πληρώνουν μόνο Α,Χ,Ψ". Συγνώμη, σε υποχρέωσε κανένας να δουλέψεις με το ζόρι για αυτά τα λεφτά? Θα κάνεις την δουλειά σου όπως ορίζεται και συμφώνησες στην σύμβαση σου και αν δεν την κάνεις θα έχεις τις ανάλογες επιπτώσεις.

Θα μου πείτε, "ναι αλλά έχουν ανάγκη για δουλειά τα παιδιά". Όπως είπα, σεβαστό και κατανοητό πως δουλεύουν για 500 ευρώ με την υποχρέωση commute κτλ κτλ, υπό συνθήκες άλφα ή βήτα (ξέρουμε πως λειτουργούν οι εταιρίες φύλαξης πολλές φορές) κτλ κτλ, αλλά ο σωστός επαγγελματίας δεν συνδέει την απόδοσή του με τις μισθολογικές αποδοχές, όπως ο αγαπητός φιλος αφήνει να εννοηθεί. Δουλεύει σκληρά, αξιολογείται δίκαια (ελπίζω) ώστε να πάει καλύτερα, να πάρει προαγωγή και να τις αυξήσει και να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Δεν λεει "σιγά, για 500 ευρώ και πολύ προσοχή δίνω". Ο σωστός επαγγελματίας θέλει να τα κάνει όλα σωστά πάνω απ'όλα γιατί ο ίδιος το έχει υποχρέωση στον εαυτό του και την αξιοπρέπεια του.

Εκτός, αν όπως πολλά στην Ελλάδα, τα φορτώνουμε όλα στους άλλους και, όπως έγραψα σε άλλο thread, τηρήσουμε την παράδοση του ωχαδερφισμου: "ώχου μωρέ, εντάξει, πέρασε η κυρά και δεν την είδαμε. Ω μπώ... Πως κάνουν έτσι Δεν βλέπουν που σκοτώνονται αλλου η Ελλάδα μας τους πείραξε" (η κλασσική τακτική αποποίησης ευθύνης "ναι, έγινε νίλα ΑΛΛΑ στην Αγγλία, στο Τιμπουκτου, στην Ιαπωνία γίνεται αυτό εκείνο και το άλλο"). 'Για να παραφράσω παλαιότερο καλόπαιδο της ελληνικής επικράτειας, "ο μισθός να μπαίνει και όλοι οι άλλοι να πάνε να..."

Για να είμαι πάντως δίκαιος, υπάρχει και η (πολύ μεγάλη, ίσως και 90%) πιθανότητα οι εν λόγω υπάλληλοι να αντελήφθησαν το λάθος τους και να μάθουν από αυτό ώστε να μην ξανασυμβεί. Απλά αυτό με το οποίο διαφωνώ κάθετα - και εκεί αποσκοπεί η δημοσίευση μου - είναι η, έμμεση, δικαιολογία "ναι αλλά παίρνουν 500 ευρώ".
 
Δυστυχως αγαπητε Speedbird o "επαγγελματισμος"γενικα στις εταιρειες του Ελ.Βεν. εχει αρχισει και φευγει εδω και χρονια..Εχεις δικιο ως προς το οτι εαν δεν τους αρεσουν τα 500€ γιατι υπεγραψαν κτλ.Αλλα πλεον με την κριση που μας ταλανιζει εδω και 6 χρονια αυτο που ζητανε οι εταιρειες πλεον ειναι να κανεις τα "παντα"οπως θελω εγω και χωρις πολλα πολλα.Αρα εχουμε και καταστασεις εργασιακου στρες που συνηθως φτανουν σε τετοια λαθη.
Και οπως εχω προαναφερθει δεν κανουν ολοι για ολες τις δουλειες..Ισως οι εταιρειες του αεροδρομιου γενικα ας κοιταξουν να φιλτραρουν καπως αυτους που πανε να εργαστουν και να μην κοιτανε οτι παρουν απο το πανερι με το μικροτερο δυνατο κοστος.
 
Speedbird8":v6gdk7cj said:
........... δεν έχει καμία σημασία αν παίρνουν 500 ή 5,000 ευρώ..........Συγνώμη, αλλά η σωστή εκτέλεση των καθηκόντων τους τι σχέση έχει με το πόσα παίρνουν? ....................

Προφανώς και όχι. Απλά η επαγγελματική τους κατάρτηση και ικανότητα είναι ανάλογη του μισθού τους. Αυτό ισχύει παντού. Γιατί να πληρώσει η εταιρεία 1800 ή 2200 ή 2800 ευρώ σε κάποιον που:

1) έχει εξειδικευμένη εκπαίδευση σε ασφάλεια γενικότερα και ασφάλεια αεροδρομίων ειδικότερα,
2) κατάλληλο σωματότυπο*,
3) εμπειρία στο αντικείμενο,
4) γνώσεις profiling

Άντ'αυτού, προσλαμβάνει με 500 ευρώ κάποιον που:

1) Η εκπαίδευση του περιορίζεται σε "σεμινάρια" της εταιρείας ή κανένα ΙΕΚ (μή χε...),
2) κάνει τα 100 μέτρα σε 9.84....λεπτά*,
3) δεν ξανα είχε δεί αεροδρόμιο στη ζωή του,
4) σε μερικές περιπτώσεις όλο και κάποια γνωριμία με τον δήμαρχο Κορωπίου ή Σπάτων θα έχει.

Αυτά αγαπητοί φίλοι ισχύουν σε πολλές ευρωπαικές χώρες. Γιατί να πληρώσεις κάποιον ειδικό πολλά λεφτά για να κάνει μία δουλειά που μπορεί να κάνει κάποιος φτηνός άσχετος στο 99% των περιπτώσεων; Στο 1% που θα κάτσει η στραβή, τα ρίχνεις όλα στον δύσμοιρο υπάλληλο και στην περίπτωση που συζητάμε, τον συλλαμβάνεις κιόλας! Τα παιδιά στο γραφείο μετράνε τα υπερκέρδη τους και όλα καλά.

Κεντρική ιδέα: Βάλε τίποτα ψευτόκαρφα για να στηρίξεις το ράφι στον τοίχο, για να γλιτώσεις λεφτά. Άμα πέσει, φρόντισε να έχεις την ικανότητα και τις συνθήκες ώστε να κατηγορήσεις ΟΛΟΥΣ τους άλλους και να μείνεις στο απυρόβλητο.


*Σε αεροδρόμιο της περιοχής μου, υπάρχει "σεκιουριτού" που είναι χωρίς καμμία υπερβολή 250 κιλά. Σε διακριτική ερώτηση που έκανα στον προιστάμενό της για τό πόσες ελπίδες έχει να με πιάσει άμα αρχίσω να τρέχω χωρίς να ελεγχθώ, με "αποστόμωσε" με σαρκαστικό τρόπο λέγοντας "για να αρχίσεις να τρέχεις πρέπει να την προσπεράσεις πρώτα. Μπλοκάρει όλη την πόρτα".

Μακρυά από μένα το μπούλινγκ. Απλά δεν έχουν τον σωματότυπο όλοι για όλα. Είναι σαν να είμαι 1,73, να κάνω τράϊαλ για μπασκετμπωλίστας, να με κόβουν και να τους κατηγορώ για διακρίσεις!
 
Άψογη απάντηση φίλε Gonso. Και σαν συνέχεια ευελπιστώ να μην προχωρήσουν σε απόλυση των συγκεκριμένων ατόμων για δήθεν παραδειγματισμό αλλά να κοιτάξουν να μάθουν από το συμβάν αυτό όχι μόνο οι συγκεκριμένοι δύο αλλά όλοι οι υπάλληλοι της εταιρίας security μέσω πρόσθετης εκπαίδευσης.
 
Με πρόλαβες στο δεύτερο σκέλος της υπόθεσης, που θα ήθελα επίσης να σχολιάσω.

Όταν τα παιδάκια των πάνω ορόφων φροντίζουν να κρατάνε τα κόστη στον πάτο, κρατώντας πάντα άσσους στο μανίκι αν κάτσει η στραβή, λογικό είναι και οι υφιστάμενοι να προσπαθούν και αυτοί να προστατευτούν όταν γίνει η στραβή.

Στην περίπτωσή μας λοιπόν, η πρώτη αντίδραση των υπαλλήλων ήταν να καλύψουν το γεγονός, είτε ψάχνοντας οι ίδιοι να βρούν την επιβάτιδα είτε κάνοντας τελείως το παγώνι. Όπως και να έχει, η πρώτη τους αντίδραση ΔΕΝ ήταν η άμεση και χωρίς σκέψη κλήση των αρμοδίων αρχών (αστυνομία). Αυτό είναι έλλειψη εκπαίδευσης και έλλειψη επαγγελματικής συνείδησης. Το δεύτερο είναι αποτέλεσμα μίας βαθιά χαραγμένης στο ελληνικό DNA νοοτροπίας. Ότι ΠΟΤΕ δεν παραδεχόμαστε το λάθος μας. Δεν έχουμε καμμία συστολή να τα παίξουμε όλα για όλα προκειμένου ή να καλύψουμε το λάθος ή στην προσπάθειά μας αυτή να κάνουμε λάθος πάνω στο λάθος.

Αυτό το μαθαίνουμε από το σπίτι μας, το σχολείο μας την δουλειά μας. Σήκωσες το χέρι σου και είπες : "Δεν φταίει κανένας άλλος, φταίω μόνο εγώ" ; Το χέρι σου θα κοπεί από τη ρίζα και θα κρεμαστεί παραδειγματικά για να το δούν όλοι. Ο δάσκαλος στο σχολείο δεν σε χτύπαγε για να σε πονέσει. Σε χτύπαγε για να το δούν οι υπόλοιποι. Ο λεγόμενος "παραδειγματισμός", η κατάρα των τελευταίων 60 χρόνων στη χώρα μας (και σε άλλες με ίδια νοοτροπία).

Οι θέσεις ευθύνης, απαιτούν "no blame culture". Δηλαδή αν κάνεις την μα@λ@κί@ να νοιώθεις ότι μπορείς ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ να παραδεχτείς το όποιο λάθος, ακόμα και το μεγαλύτερο και τραγικότερο. Αυτή η κουλτούρα οφείλεται να καλλιεργείται από την διοίκηση. Είναι πρός το συμφέρον της. Καλύτερα να νοιώθει ο υπάλληλος ελεύθερος να σηκώνει το χέρι και να παραδέχεται το λάθος του αμέσως, παρά να προσπαθεί να το καλύψει με τον κίνδυνο να κάνει κι'άλλο ακόμα μεγαλύτερο. Η περίπτωση που σηζητάμε ακριβώς.

Τα λάθη δεν τιμωρούνται; Όχι απαραίτητα. Τα λάθη μπορούν να λειτουργούν σαν μάθημα για τους υπόλοιπους. Αυτός που υπέπεσε το λάθος σαφώς θα πρέπει να το συζητήσει μετά με τον προιστάμενό του, να βρεθεί η κύρια αιτία που έγινε το λάθος και όπου χρειάζεται να περάσει μια επανεκπαίδευση. Ούτε απολύσεις ούτε τίποτα.

Οι μόνες περιπτώσει που τα λάθη πρέπει να έχουν ως αποτέλεσμα την απόλυση είναι:
1) Όταν ο υπάλληλος προσπαθήσει να το κρύψει
2) Όταν ο υπάλληλος έκανε το λάθος εν γνώσει του ότι κάνει λάθος ή με δόλο ή υπό την επήρεια ουσιών.

Με άλλα λόγια, όταν ο υπάλληλος φεύγει από το σπίτι του το πρωί χωρίς καμμία πρόθεση να αφήσει επιβάτη με εκρηκτικά να περάσει σε αεροπλάνο, δεν θα πρέπει να είναι υπό την απειλή απόλυσης αν κάνει αυτό το λάθος. Αρκεί να μήν πάει να το κρύψει. Το ίδιο ισχύει και για τον ΕΕΚ, τον πιλότο, τον καπετάνιο το πλοίου κλπ.
 
Παντως απο οτι μου ανεφερε γνωστος μου σημερα τις "φαγανε" στεγνα..ΥΠΑ;;Εισαι εδω;;Καναν ελεγχο αν εκπαιδευονται σωστα;;Και Gonso με καλυψες απολυτα σε πολλα απο αυτα που γραφεις...Αντε πες σε εταιρια σεκιουριτι στο Ελ.Βεν. οτι βαση εκπαιδευσης σου και προυπηρεσιας να τους πεις οτι θελεις 1500€ ακατεβατα...Δεν βγαινει το μαγαζακι... :twisted: :twisted:
 
Top