Καταρχήν ευχαριστώ θερμά για την ανταπόκρισή σας.
Σίγουρα στο συγκεκριμένο αντικείμενο κυρίαρχο λόγο έχουν εκείνοι που έχουν εμπειρία και γνώσεις στο αντικείμενο. Όμως είναι ένα αντικείμενο που αντιμετωπίζεται ακόμη και από τους επαγγελματίες με έναν περίεργο μυστικισμό ο οποίος μόνο βλάβη μπορεί να προκαλέσει. Νομίζω ότι και ένας απλός λάτρης της αεροπορίας μπορεί να παρακολουθήσει μια συζήτηση για το αντικείμενο και να δημιουργήσει την δική του εικόνα. Κανένας μας δεν γεννήθηκε με αυτές τις γνώσεις.
Προσωπικά πιστεύω ότι η τριβή με το αντικείμενο είναι εκείνη που σε βελτιώνει και σε κάνει να έχεις καλύτερες ιδέες πάνω σε αυτό.
Και όταν λέω τριβή, εννοώ κυρίως την ανταλλαγή απόψεων. Όσο διαφορετικές είναι οι απόψεις τόσο καλύτερα.
Η αρχική εργασία που παρουσίασα έχει σαν αντικείμενο την εξέλιξη των ιδεών πάνω στην Ασφάλεια των πτήσεων. Είναι ένα θέμα όπου αναπόφευκτα μπλέκονται νομοθεσίες, κανονισμοί, επιστημονικές μελέτες και πολλά ακόμα.
Η μελέτη που έδωσα μετά, είναι μια επιστημονική μελέτη και σαν τέτοια έπρεπε να θεμελιώνεται σε μαθηματική ανάλυση και απόδειξη ώστε να γίνει αποδεκτό το διάγραμμα P-O και μέσα από αυτό να φανούν τα προβλήματα της τρέχουσας νομοθεσίας.
Αν κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι η τρέχουσα νομοθεσία αφήνει περιθώριο καταστροφικών σφαλμάτων, δεν χρειάζεται να καταλάβει τη μαθηματική τεκμηρίωση. Γιαυτό και στην αρχική εργασία δεν δίνεται κανένα στοιχείο από τη μαθηματική τεκμηρίωση.
Αν κάποιος μπορεί να καταλάβει ότι η τρέχουσα νομοθεσία αφήνει παραθυράκια σε καταστροφές, τότε καταλαβαίνει και την αναγκαιότητα της παρακολούθησης της Ασφάλειας των Πτήσεων. Τι σημαίνει αυτό; Ο εκάστοτε κατασκευαστής πρέπει να αποδείξει με μελέτες ότι το αεροσκάφος του είναι ασφαλές. Μέσα από τις μελέτες αυτές βγαίνουν και όλα τα στοιχεία για τις δυνατότητες του αεροσκάφους, τους διάφορους χειρισμούς, το πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης, και γενικά οτιδήποτε συνοδεύει το αεροσκάφος στη χρήση και λειτουργία του. Παρακολούθηση σημαίνει ότι οι ανά πάσα στιγμή οι μελέτες αυτές βάσει των οποίων το αεροσκάφος αδειοδοτήθηκε, πρέπει να ελέγχονται για την ορθότητα και την πληρότητά τους.
Στην αρχική εργασία, παρουσιάζεται και ένα ιστορικό σχετικά με την παρακολούθηση της Ασφάλειας των πτήσεων.
Η NASA προκύρηξε 25ετές ερευνητικό πρόγραμμα αλλά σύντομα το εγκατέλειψε. Το NTSB επανήλθε στην αναγκαιότητα της παρακολούθησης, και τελικά υιοθετήθηκε ένα αρκετά ρεαλιστικό μοντέλο με το ECCAIRS.
Το θέμα ακόμα και με το ECCAIRS είναι ότι απαιτεί (και πολύ σωστά εφόσον θέλουμε μέσα από αυτό να κάνουμε παρακολούθηση της Ασφάλειας των πτήσεων) να δηλώνεται ένα σημαντικό πλήθος στοιχείων ακόμη και τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα.
Και το θέμα εδώ είναι ότι μια βάση δεδομένων (όπως είναι το ECCAIRS) μπορεί να δώσει τόσο αξιόπιστα αποτελέσματα, όσο αξιόπιστα είναι και τα στοιχεία που περιέχει.
Είμαστε (τουλάχιστον οι επαγγελματίες του κλάδου) διατεθειμένοι να κάνουμε δήλωση ακόμη και για τα λιγότερο σημαντικά συμβάντα, όπου να παραθέτουμε ένα σημαντικό πλήθος στοιχείων (τα οποία να είναι και τα πραγματικά);
Αν όχι, γιατί;