Απορία σχετικά με GPS

  • Thread starter 121.5
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Η χρηση μιας συσκευης στο θαλαμο επιβατων, απο επιβατη, ακομα και αν επιτρεπεται, ειναι ανωφελη, μιας και ειναι αδυνατον ο δεκτης gps, να "πιασει" σημα.
Τωρα, αν επηρεαζει η οχι, υπαρχουν διαφορες αποψεις, οι οποιες ειναι αντιθετες. Καποιοι ισχυριζονται οτι δημιουργουν προβληματα, αλλοι το αντιθετο. Οποτε καλυτερα ¨γαιδουροδενε παρα γαιδουρογυρευε", γιατι πολλα εχουν δει τα ματια μας, με τα νεας τεχνολογιας αεροπλανα, που ειναι ολο computer...Ακομα και η υγρασια δημιουργει προβληματα...
 
Εμένα η απορία μου είναι, γιατί δεν θα έχει σήμα το φορητό GPS του επιβάτη ενώ τα GPS του αεροσκάφους, στον ίδιο χώρο, στο ίδιο υψόμετρο και με τις ίδιες συνθήκες "πιάνουν" σήμα;; Για τα υπόλοιπα που γράφεις, συμφωνώ απολύτως!
 
Διότι το εγκατεστημένο GPS του αεροσκάφους έχει εξωτερική κεραία. Αλλά ακόμα και ένα φορτητό GPS στο cockpit έχει πολύ καλύτερη "ορατότητα" προς τους δορυφόρους σε σχέση με ένα φορητό GPS δίπλα σε ένα φινιστρίνι.
 
Το φορητό GPS του επιβάτη πιάνει σήμα, αν το βάλει κοντά στο παράθυρο και "δεί" ουρανό.
Τα "παλία τα χρόνια", πρό-GPS, πρό-FMS ακόμα και πρό-OMEGA, τα πρώτα φορητά GPS είχαν εκτός από την δική τους κεραία, και καλώδιο extension με ξεχωριστή κεραία. Αυτή κολλιόταν με βεντούζες στα πλαινό παράθυρο το πιλοτηρίου (για τους λόγους που είπα πρίν) και έτσι γινόντουσαν διάφορα direct routings πχ. 400 μιλίων, χωρίς χάρτες και χάρακες. Φυσικά λόγω αναξιοπιστίας, δεν χρησιμοποιείτω σε χαμηλά ύψη-προσεγγίσεις και τέτοια.

Κάπου σε αυτό το thread πρέπει να είχα γράψει την ιστορία με το αεροσκάφος που απογειώθηκε από το Ελληνικό και έπαθε πλήρη απώλεια οργάνων , λόγω χρήσης GPS επιβάτη. Αυτό βέβαια πρίν 15 και πλεόν χρόνια, με αεροσκάφος 2ης γεννιάς και προφανώς λιγότερες μονώσεις από ένα σημερινό Α340 ή ένα Β777.

Τα GPS του αεροπλάνου έχουν εξωτερική κεραία (όπως οι NAV κεραίες) που δεν επηρεάζεται από τίς εσωτερικές μονώσεις.
 
Δηλαδή μόνο μία εξωτερική κεραία, η οποία σημειωτέον βρίσκεται μόλις 1,5 μέτρο μακριά από την κεραία του φορητού GPS, κάνει τη διαφορά;;
Δεν μπορώ να κατανοήσω πως λίγο αλουμίνιο και μερικά ανθρακονήματα εμποδίζουν το σήμα των δορυφόρων...
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να μην έχουμε σήμα ούτε μέσα στο αυτοκίνητο (που "πετάει" και χαμηλότερα :D )
Sorry, αλλά κάτι δεν μου κολλάει!


Υ.Γ. Gonso postάραμε παράλληλα και δεν είδα τι έγραψες! Ευχαριστώ! Με κάλυψες σε μεγάλο βαθμό ;)
 
nikos_k.":1yg5pgpx said:
Δεν μπορώ να κατανοήσω πως λίγο αλουμίνιο και μερικά ανθρακονήματα εμποδίζουν το σήμα των δορυφόρων...
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να μην έχουμε σήμα ούτε μέσα στο αυτοκίνητο
Το αλουμίνιο παρέχει ηλεκτρομαγνητική θωράκιση και κόβει όλο το σήμα του GPS. Για παράδειγμα μια λεπτότατη στρώση αλουμινίου (μερικά άτομα πάχος) σε πλαστικό φύλλο είναι αρκετή για να απομονώσει το δέκτη. Αντίθετα διηλεκτρικά (μονωτικά) υλικά όπως πλαστικό, κεραμεικά και γυαλί όταν είναι στεγνά δεν επηρεάζουν καθόλου το σήμα GPS (είναι διαφανή στα ραδιοσήματα).

Στα αυτοκίνητα αν έχεις προσέξει το GPS μπαίνει σε σημείο που έχει σχετικά καλή θέα του ουρανού λόγω της κλίσης του παραθύρου. Ένας φίλος μου που έχει τζιπάκι με αφαιρούμενο πλαστικό το πίσω μέρος έχει βάλει GPS με ξεχωριστή κεραία επάνω στο roll bar (που σκεπάζεται μόνο με πλαστικό και όχι με μέταλλο) και έχει εξαιρετική κάλυψη, πολύ καλύτερη από τη συνηθισμένη θέση στο παρμπρίζ.

Σε αυτό που έγραψε ο gonzo, αρκετές φορές έχω καταφέρει να πάρω καλό σήμα GPS ακόμα και σε παράθυρο λεωφορείου με το δέκτη άκρη-άκρη στο παράθυρο, αλλά δεν είναι πολύ αξιόποστο.
 
nikos_k.":2uaz3m54 said:
Εμένα η απορία μου είναι, γιατί δεν θα έχει σήμα το φορητό GPS του επιβάτη ενώ τα GPS του αεροσκάφους, στον ίδιο χώρο, στο ίδιο υψόμετρο και με τις ίδιες συνθήκες "πιάνουν" σήμα;; Για τα υπόλοιπα που γράφεις, συμφωνώ απολύτως!
Απλα, γιατι υπαρχουν κεραιες εξωτερικες στο αεροσκαφος, που "πιανουν" τα σηματα....
 
Top