Απορία με πτήση της Aegean

Η αλήθεια είναι ότι, δεν πρόκειται για διαδικασία ρουτίνας που περιγράφεται στα βιβλία. Ούτε το πότε και πώς γίνεται κλπ. (Τουλάχιστον όχι στα αεροπλάνα που έχω πετάξει εγώ).
Δεν στερείται, όμως, και λογικής, δεν θέτει ΚΑΝΕΝΑ κίνδυνο στην πτήση, αν όλα γίνουν σωστά, και είναι η επέμβαση του ανθρώπινου μυαλού απέναντι στην τυπολατρεία, σε συνδυασμό με αεροπορική εμπειρία.
Οι λόγοι που πρέπει να συντρέχουν και που θα κάνουν έναν χειριστή να σκεφτεί να καταφύγει σ' αυτή τη λύση είναι, κυρίως, οι ακόλουθοι: Πολύ μεγάλες θερμοκρασίες φρένων από την τελευταία προσγείωση/σεις σε ζεστό καιρό, σε συνδυασμό με την αναμονή μικρών σκελών μπροστά μας, σε σχετικά μικρούς διαδρόμους. Επίσης και σε μεγάλους διαδρόμους μπορεί να ισχύει αυτό, για δύο λόγους: Ο ένας είναι, γιατί ποτέ δεν ξέρεις πότε θα χρειαστείς πολλά φρένα. Και ο δεύτερος, αυτός που λέει ο gonso, με διαφορά μιας.... απογείωσης. Πραγματικά, αν στην τρέχουσα απογείωση ανησυχεί κανείς για την θερμοκρασία των φρένων, (για λόγους ματαίωσης), καταλαβαίνουμε όλοι πόσο πρέπει να ανησυχεί κανείς στην επόμενη απογείωση, μετά από ένα σύντομο σκέλος και σύντομο turn around στο έδαφος.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να συμβουλευτεί κανείς τα βιβλία του, (ή και τα λαπτοπ του τώρα τελευταία), και να εξασφαλίσει ότι όλες οι παράμετροι που αφορούν το performance της συγκεκριμένης απογείωσης εκπληρούνται απολύτως αν αφήσουμε τους τροχούς κάτω.
 
crazy pilot":5176fkf2 said:
......... δεν θέτει ΚΑΝΕΝΑ κίνδυνο στην πτήση, αν όλα γίνουν σωστά............, .

Συμφωνώ ότι δεν θέτει την πτήση σε κίνδυνο να μείνουν οι τροχοί κάτω (εφ'όσον δεν υπάρχουν τίποτα βουνάρες μπροστά).

Αυτό που είπα είναι ότι δεν βρίσκω το λόγο να γίνει στο συγκεκριμένο περιστάτικό που περιέγραψε ο φίλος πιό πάνω. Σέ ποιό πολύ κοντινό αεροδρόμιο με μικρό διάδρομο πήγαινε η Α3 από την Θεσσαλονίκη???

Αν όταν ήταν στο έδαφος είχε την υποψία ότι τα φρένα του ήταν πολύ ζεστά (είτε γιατί τα "πλάκωσε" στην προσγείωση και ήταν και βαρύς, ή γιατί στην εξωτερική επιθεώρηση τα είδε να καπνίζουν) ΤΟΤΕ δεν έπρεπε να είχε απογειωθεί μέχρι να συμβουλευτεί τους πίνακες και να περιμένει να κρυώσουν. Όχι να πεί "Οκ, είναι ζεστά αλλά δεν πειράζει, θα τα αφήσουμε κάτω μετά την απογείωση και θα τα κρυώσουμε"

Εκεί κολλάω εγώ.
 
Κατ΄αρχήν ότι έγραψα ήταν γενικό και δεν είχε ως γνώμονα το περιστατικό της Αιγαίου. Προφανώς, δεν έχω ιδέα τι σκέφτηκε ο συγκεκριμένος χειριστής. Απλά, προσπάθησα να εξηγήσω πότε και γιατί χρησιμοποιούμε την συγκεκριμένη διαδικασία.
Για να σε βοηθήσω να "ξεκολλήσεις", λοιπόν, σου λέω ότι καταστάσεις του τύπου
(είτε γιατί τα "πλάκωσε" στην προσγείωση και ήταν και βαρύς, ή γιατί στην εξωτερική επιθεώρηση τα είδε να καπνίζουν)
δεν συζητούνται καν. Στα σίγουρα θα κάτσεις να περιμένεις να κρυώσουν και θα προσεύχεσαι να μην ξεφουσκώσει κάνα λάστιχο. Αρκετά πριν την κατάσταση που περιγράφεις, κι αν η πείρα υποδείξει κάτι τέτοιο, τότε θα αφήσει κανείς τα σκέλη κρεμασμένα για κάποια ώρα. Έχε υπ΄όψη σου ότι, μέσα στην "φωλιά" τους, η απαγωγή θερμότητας είναι εξαιρετικά αργή, με αποτέλεσμα πτήσεις μιάμισης και δύο ωρών, κάποιες φορές να μην επαρκούν για να κρυώσουν αρκετά.
 
Μια χαρά τα λέει ο crazy_pilot αγαπητοί μου φίλοι.
Κοιτώντας τα βιβλία ενός Β737 (QRH) στα Advisory info μπορεί να δει κανείς εύκολα τους χρόνους που χρειάζονται τα φρένα για να επανέλθουν σε φυσιολογικές τιμες με gear down μετά την απογείωση.

Απλά αναφέρω ένα πχ. Με brake energy 16 units το αεροπλάνο πρέπει να κάτσει στο έδαφος 53 λεπτά ή 5 λεπτά τα gear down μετά την απογείωση.

Με τιμή 10 units 2λεπτά στον αέρα ή 19 στο έδαφος. κλπ κλπ.

Δεν είναι λοιπόν κάτι το περίεργο να συμβαίνει μια και αναγράφεται στα manuals του αεροπλάνου και μάλιστα ΟΧΙ στα abnormals αλλά στα performance.

Διορθώστε με οι πιο παλιοί αν κάνω κάπου λάθος.

avidriver :cool:
 
ΚΑΛΗΜΕΡΑ.ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΛΥΘΕΙ Η ΑΠΟΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ SX-BGH ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ ΤΟΥ ΤΡΟΧΟΥΣ ΚΑΤΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ Α/Φ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΤΑΝ ΣΤΗ ΤΑΝΑΓΡΑ ΓΙΑ MAINTENANCE ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ.ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΟΥΤΕ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΟΥΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.ΗΤΑΝ POSITION FLT ΓΙ'ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΤΑΝ ΣΤΟ REAL TIME TOY ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ.
 
Top